[Talk-ro] Clasificare și indicative CFR

Vlad Sîngeorzan

to OSM Romania
Salutare,

Am avut recent o discuție cu RobertH-PUM, el se ocupă în principal de actualizarea datelor pentru hărțile peundemerg.ro și s-a lovit de problema indicativelor căilor ferate în țară. Vreau să vă cer părerea și acordul despre schema de tagging înainte de a ne apuca de modificări.

Ca să înțelegeți situația, la noi în țară există 2 numărători separate, iar pentru a fi mai confuză treaba, ambele folosesc numere de 3 cifre, dar nu se suprapun (ex 200-magistrală, 218-ramură a magistralei)
În primul rând sunt cele folosite de către CFR Infrastructură, acesta dă un indicativ fiecărei linii de CF, inclusiv abătutelor, este cunoscut și sub denumirea de indicativ BAR, fiindcă au început să fie accesibile populației recent prin Buletinele de Avizare Restricții publicate de CFR pe site-ul lor, se mai găsesc și în documente, cum ar fi în licitațile de construire/mentenanță.
Iar un al doilea este cel folosit de către CFR Călători, unde liniile sunt grupate pe secțiuni din punctul de vedere al traficului de pasageri. Această numărătoare este mult mai cunoscută de către populație deoarece erau găsite în mersul trenurilor. https://ro.wikipedia.org/wiki/Magistrale_feroviare_%C3%AEn_Rom%C3%A2nia

La momentul actual, pe OSM este puțin haos, nu s-a mai făcut demult o curățenie generală și sunt diferite scheme de tagging folosite. Puteți vizualiza datele pe OpenRailwayMap https://www.openrailwaymap.org/
Din câte am înțeles eu de pe wiki există tipuri de relații pentru fiecare dintre indicativele acestea.

Am dat click la întâmplare pe o cale ferată din Germania să văd la ei cum se taguie:

Astfel propunerea noastră de tagging este astfel:
Fiecare way de CF va aparține 2 relații:
  • una de tip route=tracks cu indicativul CFR Infrastructură
  • una de tip route=railway cu indicativul CFR Călători
Way-ul va avea tag pe el cu "ref=218" - indicativul infrastructură.
O idee ar fi să includem și un "name=Secțiunea 310" - indicativul călători, deoarece acesta ar trebui să fie mai vizibil pe hărți.

Dacă aveți orice adăugiri sau vreți să oferiți ajutor în cadrul proiectului, dați un răspuns :)