[Talk-ro] Tag-uri addr:* folosite pe highways

Andrei - Nicolae Sima

to tal...@openstreetmap.org
Salut tuturor,

Pe parcursul editarilor mele pe Romania, am intalnit destul de multe cazuri in care tag-uri precum addr: * (addr:city=*, addr:country=* sau addr:street=*) sunt puse pe highway-uri.

Din punctul meu de vedere si a celor scrise pe pagina de wiki OSM acestea ar trebui utilizate doar in cazul punctelor (nodes) sau poligonelor (area) (https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Key:addr) .

Cu atat mai mult, tag-urile addr:country=* si addr:city=* sunt redundante in interiorul limitelor administrative, iar in cazul tag-ului addr:street=* valoarea e aceasi cu cea name=*.

Oare tag-urile in cauza au fost puse pe highways cu un anumit scop sau sunt doar niste taguri folosite eronat? Stiti ceva legat de acest subiect?

Intreb in ideea in care apar si in Validation Tool-ul din JOSM ca Warning si ma gandeam sa le corectez odata cu editarile ce le voi face pe viitor. Dar inainte de toate, as vrea sa aud si parerile voastre.

Orice raspuns mi-ar fi de mare ajutor. Merci anticipat.

Andrei S

Strainu

to OSM Romania
În mie., 26 iun. 2019 la 16:35, Andrei - Nicolae Sima
<sima.andr...@gmail.com> a scris:

> [...]
>
> Cu atat mai mult, tag-urile addr:country=* si addr:city=* sunt redundante in interiorul limitelor administrative, iar in cazul tag-ului addr:street=* valoarea e aceasi cu cea name=*.

Pe wiki, addr:city e recomandat a fi pus. Redundanța asta (și cea de
addr:country) ușurează mult programarea pentru oamenii leneși ca mine
care nu vor să se complice cu API calls sau biblioteci ce pot
determina orașul și țara din boundaries. Personal le pun si le sunt
recunoscător tuturor celor care fac același lucru. :D

> Oare tag-urile in cauza au fost puse pe highways cu un anumit scop sau sunt doar niste taguri folosite eronat? Stiti ceva legat de acest subiect?

Aș zice că istoricul căilor respective îți poate da ceva idei. Singura
care-mi vine în minte e o interpolare pusă greșit sau devenită
ulterior highway (vezi
https://wiki.openstreetmap.org/w/index.php?title=Key:addr&oldid=331937#Using_interpolation_to_mark_many_houses_along_a_way)

> Intreb in ideea in care apar si in Validation Tool-ul din JOSM ca Warning si ma gandeam sa le corectez odata cu editarile ce le voi face pe viitor. Dar inainte de toate, as vrea sa aud si parerile voastre.

Chiar dacă nu a fost o greșeală la momentul respectiv, dacă
"standardul" a evoluat mi se pare normal să le corectezi.

Strainu