[Talk-ro] Actualizare admin_level pe wiki

Vlad Sîngeorzan

to OSM Romania
Salut,

Propun o actualizare a folosirii admin_level în România de pe pagina de wiki boundary=administrative. La momentul actual este trecută o propunere veche de peste 10 ani și care nu este nici completă și nici folosită uniform în țară.

Textul actual de pe wiki:
image.png

Utilizarea actuală a tagurilor potrivit observațiilor personale folosind overpass-turbo.eu
image.png

Propunerea 1 (10 nivele, intervenție minimă)
image.png

Propunerea 2 (11 nivele, presupune scăderea importanței la majoritatea diviziunilor actuale nivele, dar oferă mai mult spațiu de expansiune pentru viitor)
image.png

Aștept păreri și propuneri suplimentare, de asemenea ar trebui discutată și corespondența tagurilor place=* cu unitățile noastre administrative, dar aceasta cred că mai bine s-ar face într-un alt thread.

Vlad Sîngeorzan

to OSM Romania
Nu sunt sigur dacă s-au transmis imaginile prin lista de Mail așa că atașez de asemenea și un document Excel și un link de Google Sheets

Propunere admin_level.xlsx

Vlad Sîngeorzan

to OSM Romania
În urma unor discuții cu ted3sco am ajuns la o altă schemă de tagging, luând ca exemplu țările vecine și cele mai bine completate. În propunerea mea inițială, UAT-urile erau la un nivel mai înalt decât nivelul folosit în alte țări la diviziune cu mărimi asemănătoare, astfel propunerea actuală este în felul următor:
  • 3: N/A
  • 4: Macroregiuni (NUTS1) sau împărțiri de mărime echivalentă dacă vor fi folosite în administrație
  • 5: Regiuni (NUTS2) idem
  • 6: Județe (NUTS3) lăsate momentan la nivel 4
  • 7: Zone metropolitane sau alte tipuri de asociații între UATuri; sectoarele Bucureștiului
  • 8: Comune, orașe, municipii
  • 9: Localitățile componente ale comunelor/orașelor/municipiilor
  • 10: Cartiere

Razvan

to OSM Romania
Salut. Cred ca toată discuția asta trebuia purtata și pe pagina Facebook a osm România. Sunt mult mai mulți  care ar vedea  ce se discuta...

Attila Asztalos

to OSM Romania
Eu personal apreciez ca vad o discutie pe care absolut n-as vedea-o in
alte circumstante.