[Talk-ro] Limita de viteze a strazilor din Romania

Aalexutu

to tal...@openstreetmap.org
Buna! Lucrez la un proiect personal (un app de android) care sa arate viteza maxima legala a strazii pe care esti cand folosesti aplicatia. Dupa cum am vazut, in Romania multe strazi nu au un numar exact de km/h, mai ales in oras, unde sunt multe stradute. Daca deschid OpenStreetBrowser pot alege sa downloadez un fisier de tipul osm-json cu date despre o anumita strada. Cum pot downloada astfel toate strazile din Romania? Este posibil macar? In comparatie cu OpenStreetMap (API), OpenStreetBrowser ul imi arata la strazile fara un numar bine stabilit de km/h tipul drumului (de exemplu "RO:URBAN") care ma ajuta foarte mult in a-mi da seama de viteza maxima legala a acestuia. In API nu imi zice nimic, doar in cazul rar in care exista o valoare stabilita deja. Pot downloada toate strazile sau exista si o alta varianta?

Multumesc aniticipat!

Michael Häckel

to OSM Romania
Salut Aalexutu,

Sunt deja multe applicații pentru Android care arată viteză maximă legală
bazată pe OSM. De exemplu OsmAnd.

Dar poți să descarci toate date din România de exemplu aici:
http://download.geofabrik.de/europe/romania.html

Michael

Am Samstag, 31. Juli 2021, 20:26:17 CEST schrieb Aalexutu:
> anumita strada. Cum pot downloada astfel toate strazile din Romania? Este
> posibil macar? In comparatie cu OpenStreetMap (API), OpenStreetBrowser ul

Aalexutu

to OSM Romania
Buna! Din cate am vazut acolo nu sunt trecute si limitele de viteza ale strazilor, plus ca formatul nu ma prea avantajaza. Daca sunt pe OSB si dau click pe o strada, o pot descarca in formatul osm-json, in care pot vedea limita de viteza. Daca downloadez de pe linkul trimis de tine, majoritatea fisierelor sunt formatate binar si contin multe informatii de care nu am nevoie (plus extensiile .cpg, .shx, .prj care nu sunt asa usoare de deschis )

Razvan

to OSM Romania
Salut. Mai exista posibilitatea de a exporta informații și direct din JOSM, după ce instalezi și plugin-urile necesare pentru anumite formate. Poate găsești o soluție mai buna asa...

Aalexutu

to OSM Romania
In JOSM nu pot downloada toata Romania deoarece imi zice ca are dimensiune prea mare

Razvan

to OSM Romania
Pe bucăți. Nu văd altfel cum... Poate sa mai vina cineva cu idei...

Michael Häckel

to OSM Romania
Sunt câteva softuri care pot să convertească datele OSM la formatul JSON:
https://wiki.openstreetmap.org/wiki/GeoJSON

Stefan A. Ungureanu

to tal...@openstreetmap.org
Conform legislatiei, strazile/sosele/autostrazile au toate o viteza
implicita; daca pe o strada X nu ai un indicator de limitare anume,
atunci e valabila restrictia generala.

Poate in OSM sunt puse doar strazi care au restrictii particulare, motiv
pentru care restul sunt 'default'.

Nu exista evident nici o garantie ca o strada care are o restrictie
reala este disponibila in OSM cu acea restrictie, dar ar putea fi o
explicatie pentru care majoritatea strazilor nu au aceasta
proprietate... pentru ca nici in viata reala ea nu exista.

Si poate ca nici nu ai nevoie de toate strazile... doar de cele cu
restrictii.

... din categoria 'hope it helps somehow' ...

Stefan.