[Talk-ro] Crestere rang DNCB portiunea nord

Ionuţ Gabriel Pădureţu

to Tal...@openstreetmap.org
Salut,

Am parcurs discutiile de pe pagina proiectului OSM Romania, in special polemica legata de drumurile expres (highway = trunk). Din punctul meu de vedere putem ridica rangul centurii Bucuresti (doar portiunea de nord-vest) din drum principal in drum expres.

Upgrade-ul se poate face pentru portiunea dintre intersectia cu A1 la Dragomiresti Vale si sensul giratoriu de la Otopeni (cel care se leaga de Drumul Garii Otopeni). Un scenariu mai optimist e cel in care facem upgrade pe tot tronsonul pana la jonctiunea cu A3, langa Tunari.

Argumente pro:
- centura de nord a capitalei are doua benzi pe sens
- in peste 90% din tronson putem pune smoothness = excellent;
- sensurile de circulatie sunt separate;
- ridicarea in rang ajuta mult rutarea, pentru ca altfel este preferata ruta prin sud, unde traficul e horror (ruta DNCB sud este mai scurta ca lungime, de aceea rutarea se face pe acolo);
- la ora actuala nu avem o autostrada de centura care sa lege capatele pentru A1, A2 si A3, singura solutie infrastructurala deja existenta este tot DNCB;

Astept pareri,
Multumesc

Ionut Paduretu

Octavian Chelu

to OSM Romania
Din câte-mi aduc aminte parcă se convenise să clasificăm drimurile în funcție
de clasificarea oficială cam astfel:

Autostradă -> motorway
DN E -> trunk
DN -> primary
DJ -> secondary
DC -> tertiary

Argumentul cu ajută rutarea nu este un argument valid, tagul highway nu are,
decăt secundar, rolul de a ajuta rutarea.
Ar trebui să existe alte taguri care să ajute rutarea, pentru că, un trunk
poate fi, uneori, mai puțin rapid decât un tertiary.

Cu alte cuvinte, trebuie văzut dacă Centura București, sau porțiuni din ea,
fac parte dintr-un drum european caz în care trebuie ridicat rangul centurii/
porțiunii la trunk. Dacă nu face parte, atunci trebuie să rămână primary.

Greu de crezut că nu sunt cel puțin porțiuni care să facă parte dintr-un drum
european, spre exemplu E70:
"Timişoara – Drobeta-Turnu Severin – Craiova – Alexandria – Bucharest –
Giurgiu" (copy/paste de pe wiki) nu văd cum trece prin București, decăt pe
centură. Dar aici atrebuie deja să se exprime cineva care știe mai bine cum
sun nomenclatoarele astea și care să fie mai implicat în proiect decăt am
putut eu să fiu în ultimii ani.

Razvan Radulescu

to OSM Romania

Ba tocmai ca tag-ul ce defineste categoria drumului este primul luat in calcul la rutare, urmând tag-ul surface si limita de viteza. Exista exceptii si se pot accepta exceptii in anumite situatii. Partea de nord a centurii poate fi considerat un drum express fara sa fie si ruta europeana. Daca nu ma insel exista si drumuri express care nu sunt drumuri europene. ( sa ma corecteze cineva daca gresesc). In cazul centurii ( cazul de fata) sa mai auzim si alte pareri. Eu unul nu as avea o problema ca portiunea in discutie sa fie pus si ca trunk daca modifica rutarea in modul explicat de Ionut.

PS – Exista si alte metode de a altera rutarea , dar acelea sunt folosite de unii producatori de softuri de navigatie ( cum este Magic Earth) care au propriul algoritm de rutare si nu tin cont strict de informatiile din baza de date a hartii.

Trimis din Mail pentru Windows 10

De la: Octavian Chelu
Trimis: luni, 10 iunie 2019 22:16
Către: OSM Romania
Subiect: Re: [Talk-ro] Crestere rang DNCB portiunea nord

Octavian Chelu

to OSM Romania
Vreau să reamintesc că baza de date OSM nu este făcută doar pentru navigație
și nici măcar nu este făcută în primul rând pentru navigație. Dacă marcăm o
parte din CB ca trunk doar în urma felului în care arată drumul, atunci ar
însemna că mai multe portiuni de drumuri ar trebui să se încadreze în această
categorie. Spre exemplu DN5 are porțiuni care au separator de sens și arată
similar cu partea de nord-vest a CB, ce să facem, marcăm bucățile respective
de drum a trunk?

Razvan Radulescu

to OSM Romania

Vreau sa iti reamintesc ca baza osm este facuta in principal pentru navigatie. Vii cu nistte afirmatii care erau valșbile poate acum 10 ani. Uite-te si la statistici dintre cei care folosesc osm, cati il folosesc pentru navigatie. Nu degeaba, unele din cele mai renumite navigatii folosesc baza de date osm. In plus sunt foarte multi care doresc si folosesc navigatiile bazate pe osm ca alternative la waze si Google maps. Nu ai cum sa ignori trendul legat de utilitatea acestei harti. Hai sa nu o dam in balarii...

Am zis ca sunt exceptii si pot exista exceptii legate de drumurile express, dar nu sa facem acum o regula in a le folosi pe toate drumurile care ni se par suficient de  late si cu separatoare de sens.

Trimis din Mail pentru Windows 10

De la: Octavian Chelu
Trimis: marți, 11 iunie 2019 07:20

Octavian Chelu

to OSM Romania
Eu înțeleg că probabil faci parte din cei care cred că universul s-a născut
odată cu ei și că ceea ce era valabil acum 10 ani nu mai este valabil acum
pentru că așa consideră ei. Totuși, un mic efort te-ar fi dus pe pagina:

https://wiki.openstreetmap.org/wiki/Good_practice

Unde, printre alte lucruri, scrie:
Draw things as they are on the ground. Do not enter incorrect data just
because it will help a map renderer, a navigation system or some other data
consumer which has problem with the correct data.

Mai mult, baza de date OSM conține o mulțime de date complet irelevante pentru
navigare, cum ar fi: linii electrice aeriene, linii de cale ferată, etc.

Nu este nimic rău că baza de date OSM este folosită și la navigare, nu este
nimic rău că numărul celor care o folosesc la navigare este mai mare decât a
celor care o folosesc în alte moduri, dar asta nu însemnă că nu putem face OSM
să fie utilă atât celor care o folosesc la navigare cât și celor care o
folosesc în alte scopuri.

Razvan Radulescu

to OSM Romania

Deviezi grav de la subiect si in primul rand  ai inteles gresit interventia mea. Iti place sa pornesti polemici si sa ai ultimul cuvant spus. Legat de subiect nu ai ajutat cu nimic pe nimeni. Nu s-a nascut universul odata cu mine, dar daca ma uit la numarul de editari pe care le ai in comparatie cu mine, nu cred ca esti tocmai persoana potrivita sa imi dea mie lectii si nici nu ti-ai gasit fraierul de care sa te legi. Daca nu te intereseaza atat rutarea nu inteleg de ce te bagi sa dai raspunsuri.

Oricum recomand si initiatorului sa renune la a mai cere pareri pe acest mail deoarece niciodata  nu s-a comunicat cum trebuie aici, ci doar s-au spart in figuri unii si altii. In final si-au bagat picioarele majoritatea. Tipic romanesc. Asa ca nu-i mai vad rostul.

Exista 2 pagini de Facebook unde mult mai multi urmaresc subiectul si la nevoie isi pot da cu parerea acolo...

Trimis din Mail pentru Windows 10

De la: Octavian Chelu
Trimis: marți, 11 iunie 2019 20:15

Octavian Chelu

to OSM Romania
Da, am mai puține editări decât tine, în ultimii ani nici nu am mai editat,
dar eu editam pe vremea când nu aveam imagini aeriene, înregistram trasee cu
GPS-ul pe care le încărcam în OSM și după care editam. Nu de puține ori
traseele pe care le înregistram nu erau din zone foarte circulate, de multe
ori trasee pe drumuri forestiere unde nu mulți se băgau să culeagă date.

Nu mai am timp în ultima vreme să contribui activ la proiectul OSM, dar asta
nu înseamnă că nu țin la acest proiect, și-mi exprim opinia tocmai în speranța
de a ajuta, măcar în acest mod, proiectul.

Și, da, mă bag tocmai pentru că nu mă interesează numai rutarea, mă bag pentru
că tu propui să alterezi coerența OSM prin devierea de la reguli anterior
convenite, doar în interesul rutării, în condițiile în care se pot găsi
alternative care să ajute, cel puțin la fel de mult, rutarea fără să afecteze
regulile convenite și care, probabil, ajută în alte scopuri.

Pe de altă parte, Facebook nu este nici pe departe mediul potrivit pentru a
purta o dezbatere, este cu mult sub o lista de mail sau un forum și nici nu a
fost conceput pentru așa ceva. Facebook este ideal pentru a transmite noutăți
dar totalmente nepotrivit pentru o dezbatere.