Nur deryasından günün sözü (27.06.2022)

Erhan Patlak

Bu sene inzivada iken ve hayat-ı içtimaiyeden çekildiğim halde bazı Nurcu kardeşlerimin ve hemşirelerimin hatırları için dünyaya baktım. Benimle görüşen ekseri dostlardan, kendi ailevi hayatlarından şekvalar işittim. "Eyvah!" dedim. İnsanın hususan müslümanın tahassüngahı ve bir nevi cenneti ve küçük bir dünyası aile hayatıdır. Bu da mı bozulmağa başlamış dedim. Sebebini aradım. Bildim ki: Nasıl, İslamiyetin hayat-ı içtimaiyesine ve dolayısıyla din-i İslama zarar vermek için gençleri yoldan çıkarmak ve gençlik hevesatıyla sefahete sevketmek için bir iki komite çalışıyormuş. Aynen öyle de; biçare nisa taifesinin gafil kısmını dahi yanlış yollara sevk etmek için bir iki komitenin tesirli bir surette perde altında çalıştığını hissettim. Ve bildim ki: Bu millet-i İslama bir dehşetli darbe, o cihetten geliyor.

(Bediüzzaman Said Nursi – 24. Lem’adan)

Lügatler

Ailevi :aileyle ilgili

Cennet :Allah’a inanan ona itaat ve ibadet edenlerin gidecekleri ve sonsuz kalacakları mekân

Cihet :yön, taraf

Darbe :bir defa vuruş

Dehşet :ürkmek, korkmak

Din-i islam :islam dini

Ekseri :çoğunluğu

Eyvah : Heyhât, yazık.

Hatır :zihin, fikir, gönül, hal, tedbir, kalb

Hayat-ı içtimaiye :toplum hayatı, sosyal hayat

Hemşire : Aynı sütü emen kız kardeş. Abla, bacı, hastabakıcı kadın veya kız

Hevesat :hevesler, boş batıl ve günah olan istek ve arzular

Hissetmek :duymak, derinden yaşamak

Hususan :bilhassa, özellikle

İnziva : Feragat edip bir tarafa çekilmek. Bir işe karışmamak. Dünya işlerini bırakmak. Süfli ve hevesi işleri bırakıp ilm-i Kur'an ve imanla, ibadet ve taatla, Kur'ân ve imana hizmetle vakit geçirmek.

İslamiyet : Allah’a ve ondan gelen herşeye inanıp kabul edenler ve onların dini, şeriat

Komite : belirli bir amaç için bir araya gelen ve faaliyet gösteren topluluk

Lem’a :parıltı, parlamak

Millet-i İslam :İslam milleti

Müslüman : İslam olan, Allah’a teslim olmuş olan kişi

Nev’ :çeşit, sınıf, cins, tür

Perde : iki yeri birbirinden ayıran, görünmeğe mâni olan şey; ırz, namus, iffet

Sefahet :zevk ve eğlenceye,yasak şeylere düşkünlük

Sevketmek :ileri sürmek, önüne katıp sürmek, göndermek, yollamak

Suret : biçim, şekil

Şekva: şikâyet

Tahassüngâh :korunaklı yer, kale, sığınak

Tesir: etki

Zarar : Lüzumlu ve kıymetli bir şeyin eksilmesi veya kaybolması. Ziyan. Kayıp