2025/04 - Økonomi

70 views
Skip to first unread message

magnusostlie

unread,
Jan 9, 2025, 4:52:54 PM1/9/25
to RIF Styresaker Håndball
Kasserer redegjør for økonomien

Dersom det kommer saker som krever oppfølging, lages det egne saksnummer med sakstittel som beskriver saken slik at det lettere kan finnes frem å jobbe med i kommende styremøter. Dette gjøres ved at man bestemmer at det skal bli en egen sak., så ser man på "sak 25/01 - Fortløpende saksnummer for 2025" og tildeler første stigende saksnummer.

linda.holtung

unread,
Jan 13, 2025, 3:37:28 PM1/13/25
to RIF Styresaker Håndball
Per dags dato er vi ca 80 000 kroner i minus på årsregnskapet 2024. Her er noen kommentarer: 

INNTEKT: 
* Vi venter på ca 57 000 kroner i momskompensasjon fra Slottsfjellcup.
* Vi venter på ca 28 000 kroner fra Herkules
* Vi fikk 20000 mindre i LAM-midler (offentlig tilskudd) enn budsjettert (konto 3401)
* Vi fikk ca 64000 kroner mindre i billettinntekter (har valgt å la innbetaling til kamper være valgfritt)
* Vi fikk ca 20 000 kroner mindre i treningsavgifter. Vi gikk over til nye satser i 2024 noe som gjorde at utfallet ble litt annerledes for oss

UTGIFTER:
* På konto 4313 er det nå ført 90 000 kroner i utgifter for kostnaden vi har hatt på å la Re FK hjelpe oss med å få gjennomført slottsfjellcupen. Det er fordi det er mer regnskapsteknisk riktig å legge det der. Tidligere har vi ført det som mindre inntekt fra slottsfjellcup på konto 3991.
* Vi har gått ca 20000 kroner over på konto 4310 Varekostnader idrettsutstyr. Her har vi kjøpt inn bortedrakter som vi egentlig ikke har budsjettert med. 
* Vi har brukt mindre penger på trenere og lagledere enn budsjettert. Dette skyldes at det ble endringer på nivået på damelaget og trenerteamet der (konto 5990)
* Det er flere kontoer som er knyttet til sosialt og cuper for lagene. Noen har gått i pluss og noen i minus. Disse går greit mot hverandre, så vi kan konkludere med at vi har brukt ca 13445 kroner mindre enn budsjettert. 
* Vi har brukt ca 30000 kroner på lisenser til damelagsspillere. Dette hadde vi ikke budsjettert med. 

Status treningsavgifter: 
Vi mangler 4 innbetalinger. Noe kan skyldes noe teknisk med Friskus. Kasserer sjekker opp dette. 

linda.holtung

unread,
Jan 14, 2025, 3:18:28 PM1/14/25
to RIF Styresaker Håndball
På hovedstyremøte i forrige uke ble det foreslått nye avgifter for trenings-/gruppeavgift

Forslag fra hovedforening som gruppene må behandle på sine styremøter:
Gutter/ jenter 2-5 år: kr 0
Gutter/jenter 6-7 år: 500
Gutter/jenter 8-10 år: 850
Gutter/jenter 11-12 år: 1200
Gutter/jenter 13-15 år: 1300
Gutter/jenter 16-18 år: 1550
Damer/ herrer ( håndball): 2150
Old boys ( fotball): 400
Mandagstrimmen: 500

linda.holtung

unread,
Jan 15, 2025, 1:14:08 PM1/15/25
to RIF Styresaker Håndball
Lagkasser per dags dato: 

314 Håndball J2009/2010 121 186
317 Håndball J2011 36 797
319 Håndball J2012 27 058
320 Håndball J2013 51 232
322 Håndall G2013 27 652
324 Håndball minnefond 53 297
326 Håndball D4 39 938
327 Håndball J/G 2016 26 715
328 Håndball J2014 8 679
329 Håndball J2015 15 322
330 Håndball dommere 10 902 

magnusostlie

unread,
Jan 30, 2025, 4:11:31 PM1/30/25
to RIF Styresaker Håndball

Vedtak styremøte 15.01.2025


Vedtak: Styret godkjente forslaget til nye treningsavgifter som følger: 

  • Gutter/jenter 2-5 år: kr 0 

  • Gutter/jenter 6-7 år: 500 kr 

  • Gutter/jenter 8-10 år: 850 kr 

  • Gutter/jenter 11-12 år: 1200 kr 

  • Gutter/jenter 13-15 år: 1300 kr 

  • Gutter/jenter 16-18 år: 1550 kr 

  • Damer/herrer (håndball): 2150 kr 

  • Old Boys (fotball): 400 kr 

  • Mandagstrimmen: 500 kr 

 

Kiosk: Salg av popkorn godkjennes. Magnus tar kontakt med Herkules. Fremtidige foreldrebetalinger skal faktureres separat og ikke gå inn i lagkassen. Sak om fordeling av Slottsfjellcup-midler tas opp på neste møte. 

linda.holtung

unread,
Feb 1, 2025, 3:20:16 PM2/1/25
to RIF Styresaker Håndball
Resultat 2024: 9227 kroner i minus (det var budsjettert 1700 kroner i minus)

Noen kommentarer: 
* Vi har noe høyere inntekt enn budsjettert (ca 40 000 kroner). Poster som har gitt oss høyere inntekter er slottsfjellcup, renter, og høyere egenandeler. Egenandeler skyldes at J2009/2010 skal på Spaniacup i 2025 og noen av egenandelene kom inn i 2024 (også egenandeler fra foreldre). Poster vi ikke har klart å få inn like mye penger som budsjettert er billettsalg (fri inngang fra og med august 2024), treningsavgifter, kiosksalg og egenhandel håndballskole (som ble gratis pga midler til klubben). 
* Vi har hatt høyere kostnader enn budsjettert (ca 48 000 kroner). Vi har blant annet hatt et overforbruk på varekostnad idrettsutstyr (kjøpte inn to bortedraktsett til de eldste jentelagene), kostnader i forbindelse med slottsfjellcup (Re FK hjalp oss med vakter), og lisenser til damelaget.

Generelt: det er mye penger i omløp, så alt i alt så er vi nærme målet vårt selv om noen poster har godt i pluss og noen i minus. 

Regnskap 2024 01.02.25.pdf

linda.holtung

unread,
Feb 5, 2025, 12:00:58 PM2/5/25
to RIF Styresaker Håndball
Forslag til budsjett 2025
Budsjettmal 2025 håndball forslag.pdf

linda.holtung

unread,
Feb 6, 2025, 2:57:30 PM2/6/25
to RIF Styresaker Håndball
Forslag til budsjett justert 06.02.25 ligger vedlagt. Kasserer var i kontakt med Knut etter styremøte. Han anbefalte oss å fjerne 32000 kroner som det er budsjettert med på inntekt på konto 3440 "Tilskudd fra NIF". Det vil si at inntekten vår blir 32000 kroner lavere i budsjettet for 2025. Dette var visst et engangsbeløp i 2024 og det er ikke gitt at vi får det i 2025.

Linda

Budsjettmal 2025 håndball justert 06.02.25.pdf

magnusostlie

unread,
Mar 3, 2025, 3:26:02 PM3/3/25
to RIF Styresaker Håndball
Vedtak etter styremøte 05.02.2025

Vedtak:

  • Det innføres billettsalg på seniorkamper fra og med neste sesong, mens barnekamper fortsatt vil være gratis.
  • Trener kontrakter for 2025 samkjøres med fotballklubben.
  • Foreldre betalinger for eventuelt cup skal faktureres separat fra og med neste år.

linda.holtung

unread,
Mar 4, 2025, 3:15:36 AM3/4/25
to RIF Styresaker Håndball
* Budsjettet er ikke lagt til enda i det vedlagte regnskapet. Det kommer etter at det er vedtatt på årsmøte
* Egenandelposten er høy. Det har kommet inn mye penger til lagkassa til J2009 i forbindelse med Spaniaturen. 
* Venter fortsatt på 3 treningsavgifter fra høsten 2024
Regnskap 04.03.25.pdf
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages