Els Ulls Mes bonics

Vella Caudy

Eva Amaral té una capacitat extraordinària per a expressar sentiments amb paraules i en un dels moments més durs, les paraules també han estat aquí per a la seva tieta Lolín. Els ulls de la meva tieta Lolín eren un far que pentinava l'horitzó. Ulls de vida, d'amor, d'alegria, de noblesa... Ara s'han apagat però la seva llum continuarà brillant en el record de tots els seus com un estel, ha publicat Eva en el seu compte d''Instagram'.

L'artista Jaume Muxart, que complirà 94 anys el pròxim juliol, s'ha passat els últims dotze mesos pintant ulls. Sense cap ordre predeterminat i amb formats, colors i mides diversos, al llarg del darrer any els ulls han envaït el seu taller i pràcticament la seva casa. Ara, tal com estava previst i després d'una llarga absència expositiva d'una dècada, Muxart ha reunit tots aquests centenars de mirades per exposar-les a la nova galeria Carmen Galofré, situada a l'antic local de la mítica galeria René Metras, al carrer Consell de Cent de Barcelona.

Els ulls mes bonics
Download File https://ssurll.com/2wHZv8

Què és? Descobrir Alfama amb els ulls embenats és una idea suggerida per Lisbon Walker, en collaboració amb ACAPO, l'associació portuguesa per a cecs i discapacitats visuals.

Per què cal anar? El recorregut es diu Lisboa Sensorial, l'objectiu del qual és sentir les olors, els sorolls i els sabors del barri més típic de Lisboa, amb els ulls coberts i una guia. Dura una hora i mitja.

No t'ho perdis: Reserva per endavant (necessiten un mínim de 10 persones) en www.lisbonwalker.com

1.v auditar, comprovar, compulsar, contrastar, controlar, corregir, examinar, fiscalitzar, inspeccionar, mirar amb quatre ulls, monitorar, passar revista, reexaminar, repassar, reveure, revisar, revistar, supervisar, vigilar

1.v auditar, comprovar, compulsar, contrastar, controlar, corregir, examinar, fiscalitzar, inspeccionar, monitorar, passar els ulls, passar revista, reexaminar, repassar, reveure, revisar, revistar, supervisar, vigilar

La inèrcia del món és espessa com el mercuri. Només puntualment, quan la gravetat ho permet, hi ha un tomb en el devenir que provoca una petita falla en la vida interna de les persones i en el sentir de les famílies. Diu Pau Roca (a través de les paraules de Jan Vilanova) que Bartleby és dels que "preferiria no fer-ho". I aquest personatge de Melville es va quedant atrapat com un vegetal en les seves pors i angoixes. Però, quan una constellació de casualitats treu Bartleby de sota la taula i escriu uns gargots pel funeral d'una persona estimada; quan s'atreveix a somriure a una noia d'ulls tendres; quan agafa la mà de l'àvia; quan la grava, i quan deixa de fer-ho, per conservar la intimitat del record; aquest Bartleby es treu l'angoixa de les orelles, respira oxígen i el traspassa a l'escena, amb la mateixa claredat que l'olor a torrades o al Zumosol de taronja aigualit (perquè està massa concentrat). Aquesta petita esquerda llueix amb una força que sedueix, desarma, abraça i fa que els ulls dels intèrprets i dels espectadors es facin ben petits i brillin per l'efecte del tel de llàgrima.

Tot i que les races de gossos blancs tenen les taques de llàgrimes més visibles al voltant dels ulls, no són les úniques propenses a aquesta afecció. També se sap que els Yorkshire Terriers (o Yorkies) pateix aquest problema. De fet, molts gossos de moltes races tenen algun tipus de taca al voltant dels ulls, però simplement no són tan visibles com un gos de pelatge blanc com el maltès.

Aquests problemes poden passar a gairebé qualsevol gos, però és possible que no notem les taques al voltant dels seus ulls tan fàcilment. Per evitar que aquestes taques vagin a més i provoquin una infecció als ulls del teu pelut, no dubtis a acudir al veterinari perquè el revisi i recepti els millors productes per curar-lo.

Els ulls dels gats són uns dels més bonics de l'món. Independentment del color que siguin, aquests animals són capaços de transmetre molt a través d'ells. De fet, hi ha qui diu que si el vincle entre el felí i la seva persona és molt fort ella no té cap dificultat en saber el que li vol dir el seu pelut amb tan sols mirar-lo.

Però, per què el color blau és tan rar? La resposta té a veure amb la química i la física de com es produeixen els colors i com els veiem. Els humans només detectem el color blau perquè cadascun dels nostres ulls conté entre 6 i 7 milions de cèllules sensibles a la llum anomenades cons.

El nostre planeta no és només una petita bola blava que flota a l'espai. Vist a través dels "ulls" dels satèllits artificials que l'orbiten, es revela en una paleta de colors que va del verd al blau, del vermell al groc, formant imatges impressionants que podrien haver sortit de la imaginació dels més grans genis de la pintura. .

Els ulls marrons es consideren el tipus més comú a la població mundial, perquè tenen gens dominants. La majoria de la població mundial té els ulls marrons foscos. Tanmateix, investigacions recents han revelat que en realitat són ulls blaus amb una alta concentració de melanina.

Sabíeu que els ulls verds són els més rars del món? Només un 2% de la població mundial s'obté aquesta coloració a través de dos factors: la quantitat de melanina i la manera com la llum es propaga pels ulls.

Els ulls violetes existeixen. No es tracta només de les característiques de les lents de contacte. El color es considera el més rar de tots i sovint es confon amb el blau profund. Una famosa actriu de Hollywood va tenir uns ulls violetes en néixer.

TXELL- Ups! Una cullereta de nen petit. (Somriu, recorda alguna cosa i comença a riure. Tot el parlament el farà entre rialles) Això em fa pensar en una cosa que em va passar ahir al museu. Molt bo, o sigui, molt bo. Ho has d'aprofitar per un monòleg, perquè de debò que és boníssim. Potser t'ho havia explicat. T'ho havia explicat? És que és molt bo. Ahir al museu... ahir o abans d'ahir. No, abans d'ahir no, que era dilluns. Divendres potser, sí. Aquest o l'altre. A que no endevines qui va venir a visitar la collecció permanent?. No ho saps? Va! Els nens del "Pi de les tres branques", l'escola on vaig anar de petita. Uns nanos maquíssims. Durant la visita els vaig explicar que hi havia uns quadres que no podrien veure perquè estaven cedits temporalment a la Galeria d'Art de Berlín. I aleshores salta una nena i pregunta a quin museu havíem cedit els títols dels quadres "sense títol". (Riu estrepitosament) Ho entens els títols dels quadres (mima els signes de cometes) "sense títol". Que graciós. No ho trobes encantador? Ho has d'utilitzar per a un monòleg. Ho faràs? Els vaig dir que ho faries. Ho vaig trobar tant bo que els vaig dir que eres el meu marit. No et pots imaginar els ullets d'illusió que feien quan ho van saber. Uns nanos maquíssims. Una delícia. Em van demanar que els escrivissis un autògraf (Li atansa un plec de fulls grapats). Aquí tens els noms, són cinquanta nanos. Els volen penjar al suro. (Li atansa un altre paper) Més el de les dues mestres, que -per cert- em van demanar si podien venir de públic al teu programa, amb unes amigues. Els vaig dir que tu ho arreglaries i que cap problema.

TXELL- Per què et diverteix tant confondre'm? (Esteve deixa anar una rialla nerviosa) No riguis. No riguis de mi i no em miris amb aquests ulls, se't posa cara de viciós. No em diguis que no entenc res. Mira'm. No treguis temes de conversa per fer-me sentir estúpida.

ESTEVE- (seu) No imaginava que podria tornar a ser feliç, Esmeralda. (Li colloca una floreta entre els cabells) Tens uns ulls, d'un verd preciós. És aquest el motiu del teu nom?

Hi havia fila índia a tot lo carrer i la coa girava el xamfrà i resseguia el perímetre de la maçana. Malgrat l'espera, es podia vore com la gent somreia per sota la mascareta i la feia petar amb un goig inusual, com renascut. Poques vegades tanta estona dempeus s'havia fet tan poc feixuga. Tant de confinament i tanta grisor acumulada... Los ulls que diuen que hi som, que volíem tornar-hi a ser. Sí, riades (i rialles) de gent fent coa per comprar una rosa, per fullejar un llibre. Si la cultura no és essencial, ja em direu vatros com s'explica tot això. Esta ànsia d'alimentar l'ànima.
eebf2c3492