pismo labu

Sanja Pavlovic

to razmena...@googlegroups.com
ćao svima,

htela bih da kažem nekoliko reči o femwiki radionici, kako bismo kolektivno mogli da donesemo odluku o njenom eventualnom ukidanju (složićete se da ovo što se piše na listi nije ni blizu mišljenja cele zajednice).

ovim pismom želim da pozovem zajednicu da još jednom razmisli o postojanju femwiki-ja u ovoj formi, jer, kao što vidimo, ukidanje ove radionice je zapravo simptomatično za promenu uređenja prostora i vrednosti koje su se u njemu stvorile kroz hostovanje femwiki-ja koji se samostalno uređuje od strane učesnica.

femwiki radionicu u haklabu vidim kao dobru stvar iz mnogih razloga.

u nastavku: TL;DR

u lab sam prvi put došla sa 19 godina, pre više od četiri godine. u međuvremenu, dobila sam mnogo znanja, veština, i aktivističkih, političkih i emotivnih sazrevanja i jačanja. koliko je zajednica uticala na mene, uticala sam i ja na nju.

ponosna sam na to da smo uspeli da održimo radionicu poput femwiki-ja ovoliko dugo, i pored svih kontroverzi koje je izazivala. mislim da i kika i mama i mnogi drugi slični prostori u regionu rade sjajne stvari i često dosta angažovane, ali sam ponosna na to da je radionica iz domena it sveta, a namenjena isključivo ženama, zaživela baš u našem prostoru. to znači da istovremeno umemo da budemo "programeri iza svojih računara" (šest dana nedeljno), ali i ljudi koji su svesni sveta oko sebe (jedan dan nedeljno, pa makar pasivno, znajući da smo solidarni sa nekom grupom koja se bavi sličnim temama, ali ima drugačije iskustvo).

ponosna sam i na to da smo, kao zajednica, uspeli da odlučno kažemo "ne" seksizmu i donesemo odluku da jednog od članova koji je bio deo prostora od početka uklonimo iz istog "samo" zato što se prema ženama ponašao sa nepoštovanjem i krajnjim namerama. najponosnija sam jer se ovo desilo upravo zbog ženske solidarnosti koja se razvila oko te teme, a najžalije mi je što danas tu žensku solidarnost žene odbacuju. da li je ideja ženske solidarnosti bila iskorišćena u tom momentu zarad drugih (političkih) razloga? nekad mislim da jeste, ali se onda vratim na to da smo sve mi ipak naučene da jedna drugoj okrećemo leđa i bivamo nezainteresovane za iskustva, reči i potrebe one druge, i da je izuzetno teško izaći iz toga. takođe se vraćam na to da su pristupi feminizmu često dosta različiti, što ne znači da vidim problem u tome da se dopunjuju, a ne međusobno izbacuju iz prostora.

ponosna sam jer su na ove radionice dolazili podjednako muškarci i žene i jer sam videla dešavanja u kolektivu koja odudaraju od rasprostranjene mačo kulture. lako je biti mačo ako ti je to servirano svuda oko tebe, treba želje i hrabrosti da se iz toga izađe. jednako tome, žao mi je što upravo mnogi od onih koji danas kritikuju ideju femwiki-ja nisu dolazili na te događaje, nisu pitali, nisu bili radoznali da saznaju, nisu bili zainteresovani za tu vrstu razmene veština.

ponosna sam jer smo uspeli da u dominantno muškom okruženju i dominantno muškoj oblasti uopšte otvorimo teme roda, feminizma, ženskih prostora, žena u nauci, žena na vikipediji, žena u it svetu, žena u svetu slobodnog softvera... ja sam zavolela ovaj svet i smatram svojom obavezom da se borim za vidjivost ovih tema kako bi taj svet bio jednako dobronameran, prijemčiv i zanimljiv za sve, a ovaj prostor mi je to pružio i ja sam na tome zahvalna.

ponosna sam zbog podrške koju sam imala za femwiki radionicu na listi i u samom prostoru u nekoliko navrata. što smo pričali o tome da "zatvoren prostor za žene" zapravo znači otvoren prostor u širem smislu, da je to zapravo prostor koji pokazuje razumevanje za isključivanje žena (i drugih grupa) iz nekih oblasti i koji kroz ženski petak pruža mogućnosti da se to, bar na neki način, nadomesti. to ne znači da prostor treba da se pretvori, kao što se nije ni pretvorio, u feminističko-aktivistički kolektiv, to samo znači da nekoliko sati nedeljno već mnogo menja stvari.

ponosna sam jer se pričalo o pozitivnoj diskriminaciji koja ne znači da time mi nekoj grupi poklanjamo nešto što nama pripada, već koja znači da joj vraćamo ono što joj društvo konstantno i na različite načine oduzima.

ponosna sam na sve razgovore u haklabu, ispred haklaba i o haklabu sa svima koji su otvorenog uma zapitkivali, kritikovali, i interesovali se za teme koje sam nudila zajednici.

ono što se desilo prošlog petka sporno je na mnogo nivoa. najsporniji je način na koji se nezadovoljstvo femwiki radionicom pokazalo. na radionicu koja je zakazana (svima nama se dešava da radionice zakazujemo taj isti dan, nekoliko sati pre iste), i koja je zatim dodatno iskomunicirana putem privatnih mejlova, prvo nas je dočekala ekipa kojoj sam, i privatno, već rekla da je ženski prostor (mada je to rečeno i na plenumu, a i nekoliko puta na listi tokom ovog meseca), a zatim se, dva sata kasnije, vratila sa jasnom namerom da tu i ostane. nekoliko puta ponovljena rečenica da je ženski prostor petkom dogovor zajednice i da zajednica treba da odluči da li će taj termin ustupiti svima (nije se radilo o tome da li će neko biti tih ili ne, radilo se o poštovanju dogovora) nije bila dovoljna. dok sam to izgovarala, johnny je skidao jaknu i kačio je na čiviluk, kao da moje reči ne postoje. sasvim u suprotnosti sa kolektivnim odlučivanjem, i, što je najstrašnije, na vrlo agresivan način, problematizovala se ideja ženskog prostora, jer "e, pa dobro, možda mi baš to i smeta, imam i ja neke ljude sa ndi-ja koje ću onda da dovodim ponedeljkom". tek u momentu kada su žene koje su bile učesnice radionice rekle da je nastup agresivan i da ovo nije način rešavanja problema, i mojih reči da je ovo nefer ponašanje jer je dovođenje pred svršen čin, johnny, dule i jana su odlučili da odu uz, ja ih čitam kao pretnju, reči da će se ovo pitanje "rešavati na listi".

dule i johnny, čak i ako nikada do sada niste ugrozili sigurnost neke žene u haklabu, u petak ste svojim stavom, nepoštovanjem i neslušanjem to zasigurno uradili.

moja namera nikada nije bila da nekoga izbacujem iz prostora, i ne mislim da se to u petak desilo. mislim su u petak argumenti (nakon poslepodnevnog dopisivanja o toj radionici, dogovora koji je zajednica napravila, i osećaja koji se stvorio u svima nama kada se desio taj upad) učinili da oni sami napuste prostor, ne zato što nisu dobrodošli, već zato što nisu poštovali kolektivno odlučivanje, već su samostalno doneli odluku da stvari preuzmu u svoje ruke.

ponosna sam jer smo u petak pokazale sve vrednosti za koje se zalažemo. za nenasilnu komunikaciju, za poštovanje dogovora, za poštovanje reči koje neka osoba izgovara, za slušanje druge strane, za poštovanje toga da "ne" znači "ne"!
da, ovo su "političke vrednosti", ali se postavlja pitanje da li ćemo onda sve to da bacimo u vodu zbog te karakteristike? zbog toga što nam nije dovoljno da nas neko "ne smara političkim stvarima" dok traju naše radionice, šest dana nedeljno, već ćemo i tih nekoliko sati da im oduzmemo? zašto? jer nam se može? jer jači pobeđuje? jer nam toliko smetaju sve te druge i svi ti drugi u njihovom terminu da želimo da ih istrebimo iz prostora u potpunosti? pa i ovi odgovori, kakvi god bili, su politički odgovori. način na koji neku aktivnost izbacujemo je politički, čak i ako se radi u ime navodne apolitičnosti.

ponosna sam jer smo u petak argumentima uspele da odbranimo ženski prostor i kolektivni dogovor u momentu kada je bila jasna namera da nam se to, na agresivan i nefer način i dovođenjem pred svršen čin, oduzme.

sa tim osećajem bih mogla da najavim završetak ciklusa femwiki radionica u labu. ja ih smatram velikim dostignućem.

da li bi zajednica prekid radionice smatrala dostignućem?

lep pozdrav,
sanja

Limena J

to razmena...@googlegroups.com
problem vaše radionionice je rigidnost, to da ne pustiš druge članove laba da uđu unutra a već su došli, greškom. to znači da ih ti šalješ kući, dosta je autoritativno i nepotrebno. tebi se sigurno ne bi desilo da te neko vrati, a ti već došla u lab. takvu sam ok atmosferu zatekla poslednji put kad sam tamo bila, nek me ispravi bilo ko ako grešim. previše rigidnosti u tvom izlaganju a pritom se dosta pozivaš na otvorenost uma i mišljenja

Bojan Petrovic

On Wed, Mar 2, 2016, at 12:22 AM, Limena J wrote:
> problem vaše radionionice je rigidnost, to da ne pustiš druge članove laba da
> uđu unutra a već su došli, greškom.

Milena, pročitaj pažljivo ovo što je Sanja rekla, i pročitaj između redova prethodne mejlove. Ako su neki ljudi godinama u labu i znaju za celu priču, onda oni ne ulaze na FemWiki greškom. Ja to tako vidim.

U labu si otprilike onoliko dugo koliko i ja. Akcije preuređivanja prostora naprosto izgledaju ovako, oboje smo ih se nagledali. Prethodne odluke se ne poštuju i tako se napada ideja nekog zvaničnog razgovora između ljudi suprotstavljenih mišljenja. To što Filip deklarativno daje podršku plenumu mi ne znači puno, jer je isto tako podržavao FemWiki i želeo mu sve najbolje prošli put.

Ako prostor treba da se homogenizuje, a vrednosti "drndanja elektronike" ne dele svi u labu -- ja prvi, jer smatram da je ta vrsta nezainteresovanosti loša na duge staze -- onda je logično da se prave ovakve prečice. "TECH" ljudi vole efikasnost.

Ja mislim da je koegzistencija u labu moguća i poželjna. Otvorenost za mene znači kakav-takav suživot sa nekim ko ima suprotno mišljenje, i verujem da je odnos sa nekim ko misli suprotno od suštinskog značaja za razumevanje toga šta sam to zapravo *ja*.

Pružanje prostora FemWikiju ovakvom kakav je sada vidim iz perspektive iz koje je Tomas Emerson video pravo na privatnost, kao "based upon premises of individualism, that the society exists to promote the worth and the dignity of the individual ... The right of privacy ... is essentially the right not to participate in the collective life—the right to shut out the community."[1]

Za mene je zajednica otvorena ako ima kapacitet da ne primorava nekoga da u toj zajednici učestvuje.

Pozdrav,
Bojan

[1] Daniel Solove, 'I've Got Nothing to Hide' and Other Misunderstandings of Privacy: http://scholarship.law.gwu.edu/cgi/viewcontent.cgi?article=1159&context=faculty_publications

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Мислим да смо дефинитивно зрели за пленум. Људи који имају било какве примедбе треба отворено и јасно да их изразе. Ако се сматрају недовољно речитим, имаће искрену помоћ у томе. Тек онда постоје услови за разрешење ситуације. Овако како ствари стоје, само се бацају у ребусе људи који су заинтересовани да допринесу поштеном решењу. Такође, ова листа није место за решавање оваквих проблема јер би многи који су претплаћени на листу могли ово да схвате као нежељену пошту.

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com

Ja ne vidim femwiki kao problem, osim toga sto zatvorenost prostora predugo traje za petak uvece,
iako mislim da nisam pozvan da odredjujem koliko je tim zenama potrebno vremena da same uredjuju wiki clanke
smatram da bi posle dva sata zatvorene radionice trebalo da moze da dodje bilo ko.

Pominje se neki dogovor zajednice,a
ja imam osecaj kao da je to progurano bez podrske i zadovoljstva vecine.Tu dolazimo do momenta politike u labu.Bojan je napisao
"Za mene je zajednica otvorena ako ima kapacitet da ne primorava nekoga da u toj zajednici učestvuje.",bas zbog toga sto sam primoran da se bavim,ovakvim i slicnim
temama ova zajednica nije otvorena.Znam bar dva primera gde su ljudi sa velikim doprinosom zajednici otisli sa ove liste i izbegavali prostor jer su im se ovakve stvari smucile.
Da li zajednica gubitak clanova smatra dostignucem?

Zao mi je sto moje igranje sa elektronikom i programiranje ne cini svet boljim mestom.
Zao mi je sto nisam sazreo politicki i aktivisticki.
Zao mi je sto necu vidjati neke drage ljude koje sam vidjao samo u labu.

Misljenje koje sam izneo iznad je nebitno jer vise nisam deo ove zajednice.

Pozdrav

02. март 2016. 11.13, Nedeljko Stefanovic <sten...@gmail.com> је написао/ла:

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Стварно не разумем чему ово (избегавање пленума). Нека ми неко наведе барем један рационалан разлог за то. Грешка је ако се ствари решавају појединачно, а онда овде износе закључци. И даље видим пленум као најконструктивније решење. Закључке пленума нико не зна унапред, а после тога  свако може да заузме став према одлуци која буде донесена и да одлучи о себи у вези с тим.

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
Pozdrav i srecno.

P.S. doci cu samo da pokupim opremu koju sam skupljao godinama i dao prostoru na koriscenje, jer mi treba za zdrav zivot, i moje besmisleno igranje sa elektronikom.

Predrag Nikolic

to razmena...@googlegroups.com
Prijatelji, zamolio bih sve da se ne deklarisemo sa "otici cu" ili "ostacu"... Jer mislim da nema potrebe za takvim deklarisanjem. Svi volimo lab, i dali smo mu vreme i pozitivnu energiju. Mislim da igranje sa elektronikom itekako cini svet, a pogotovu lab, boljim i lepsim mestom, isto kao sto ga cine lepsim i Python radionica, femwiki, francuski, logika. Ako postoji konceptualni problem, definisimo ga i resimo, molim sve da ne zauzimaju stavove da/ne, 1/0... Svet ljudi nije binaran, nije crno - beo, svaciji argumenti i koncepti su donekle ispravni, a donekle ne. I ne mora se biti politicar niti inzenjer niti programer da bi se to shvatilo, potrebno je samo saslusati drugu stranu. Ljudi, pricajmo! Ne zelim da bilo ko napusti lab. Ne vidim razlog za to i mislim da bi to bilo katastrofalno. I najvise bih voleo da se ljudi koji su ga napustili vrate, sto znaci da bi bilo dobro da se koriguju stvari koje im smetaju. Ne budimo iskljucivi. "Idem" nije resenje...

Bojan Petrovic

to razmena...@googlegroups.com
Čavi, Filipe,

Mislim da niste razumeli šta sam napisao, odnosno, nadam se da je tako. Reagovao sam na ovo: "želim prostor u kome mogu da dodjem i da se igram bez da razmisljam od drugim problemima koji tiste beograd/srbiju/svet/manjine i sl...".

Ni u ludilu ne bih doveo bavljenje elektronikom u pitanje. Ono na šta sam reagovao je ideja da delovanje grupe koja se bavi društvenim problemima u labu treba ograničiti da bi se opušteno drndalo *bilo šta*.

Mislim da je vaša reakcija jako emotivna, i molim vas da ne reagujete tako burno. Ako ne želite da pričamo licem u lice, iskonstruisaćete najnegativnije značenje od par redova na ekranu. Obojica ste mi prijatelji sa kojima nikada nisam imao loš odnos. Ubeđenja će nam ostati različita, a želim da budemo zajedno u prostoru.

Pozdrav,
Bojan

nekidule

to razmenaveština
sanja, stvarno ti se divim kako možeš da nas izbaciš iz prostora, i posle naš optužiš za agresiju:

1. ne, nismo dragovoljno otišli iz prostora, otišli smo zato što smo izbačeni.
2. i sama priznaješ da ste se kasno setile da okačite obaveštenje da će ipak biti radionice, i mi smo, uprkos tome i činjenici da smo prvi stigli u lab, izašli i zaista dali sve od sebe da ispoštujemo radionicu - jednostavno je bilo petak veče, i nijedan od inače punih kafića nije hteo da se cima da nam razvlači produžne kablove. da smo stvarno hteli da vas sabotiramo, ne bismo ni izlazili iz laba na prvom mestu.
3. kasnije smo se vratili zato što je:
     - bilo posle 22:00, i realno za očekivati da je radionica gotova
     - haklab zajednica, gde smo valjda imali pravo da očekujemo solidarnost, naročito nakon što smo stvarno dali sve od sebe da ispoštujemo radionicu.

to je i najveći problem sa fw-om - radionica jednostavno ne vidi lab kao zajednicu, već kao prazan prostor za svoje aktivnosti, i ni na koji način ne doprinosi razvoju zajednice, niti to želi.

@aktivizam

slažem se da, generalno, ne zvuči kao loša ideja, ali u priksi se pokazala jako loše. pre svega zato što je u prostor dovela beskrupulozne ljude kao što su aranđel i sanja koji te prvo najure i izvređaju, i posle optuže da si agresor, ženomrzac, neprijatelj naroda, štagod. evo sad vidiš kao je sanja mrtva 'ladna opisala situaciju kao da smu upali u prostor kao slonovi u staklarsku radnju, pa još nije imala ni malo stida da kaže da smo sami otšli - ne, mi smo fucking izbačeni... s aranđelom i njegovim paranojama je još luđa situacija - recimo, na prošlom plenumu sam sasvim slučajno ostao samo zato što sam se raspričao sa čavijem (nisam ni znao da će biti plenuma dok nije krenuo da se dešava oko mene), ali me je aranđel svejedno napao da sam došao na plenum s namerom da kanališem nečije tuđe misljenje x)

koegzistencije se, na žalost, pokazala kao nemuguća. aktivisti jednostavno idu okolo i pričaju geekovima šta treba da misle i rade, i optužuju ih za najgore moguće stvari ako se ne povinuju... i to je, da se ne lažemo, ono što aktivisti i treba da rade, inače ih ne bismo smatrali aktivistima. zato mislim da su te dve stvari nekompatibilne, i da je koegzistencija nemoguća. zato što su non-stop izloženi presiji da prihvate ove ili one poglede na svet, geekovi jedan za drugim odlaze iz prostora, koji sve manje liči na hackerspace, a sve više na aktivistički prostor.

sad, živimo u beogradu gde postoji sijaset prostora za levičarsko, feminističko, anarhističo, i ostale vidove političkih delovanja, dok je hacklab jedan, i ja zaista mislim da je gradu za promenu potreban prostor gde ljudi totalno neopterećeni mogu da se igraju elektronikom i programiranjem, ma koliko to nekome delovano banalno.

c h a v i

to razmena...@googlegroups.com
Bojane,

Moj mail nije reakcija na tvoj,i ne mislim da dovodis u pitanje bavljenje elektronikom.To sto sam napisao za elektroniku je ono kako sve ove rasprave cine da se osecam.Moj mail je neki osecaj koji traje vec dugo, samo je ova situacija prelomila u korist toga da zelim da budem iskljucivo kod kuce.

blaeks

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com
Moram ovo da postavim ovde jer mozda dodje do nesporuzuma.. Nikog ne mrzim, i nikoga ne smatram za neprijatenja.. Najmanje od svega Bojana, ciji integritet i rezovanje postujem bez premca, i mnogo bi voleo da sam vise kao on. odluka da napustim prostor niko nije vezana za tvoj mail, sanjin ili ciji god. vec sa mojom nesposoboscu da prenesem svoja osecanja javno, da zastitim grupu mladih brilijantnih ljudi koji se isto osecaju, koji su odlucili da napuste prostor. Sto se mene tice nema ljutnje, razumem vase stavove ali isto tako razumem da su nam staviovi u direktnoj suprotnosti. A kao sto sam i rakao na pocetku problem nikad nije bila femwiki radionica, i ne zelim da se mojim akcijama i reakcijama ljudi isteraju iz prostora. Ja se povlacim jer vas volim i zelim vam sve najbolje, ali mislim da moje dalje bavljenje prostorom ce samo da smeta i ometa, sto isto ne zelim.

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Мислим да ствари постају све јасније, а то је да се овако ствари неће, нити разјаснити, нити решити.

Обзиром да постаје јасно да у суботу електронике неће бити, предлажем да пленум буде баш тад. Свако ко воли лаб, доћи ће на пленум без унапред донесених закључака. Ево, ако нико нема примедби на мене, добровољно се пријављујем да председавам пленумом са циљем да нико не буде "надмудрен" већ да се проблем реши уз уважавање интереса свих чланова, а ако Бојан жели, обзиром да има ауторитет, може да преузме дужност од мене.

blaeks

to razmena...@googlegroups.com

Dez, zatvori lab.

On Mar 2, 2016 3:55 PM, "Nedeljko Stefanovic" <sten...@gmail.com> wrote:

[...]

Luka Kurjački

to razmena...@googlegroups.com
Ljudi, molim vas, samo stanite na trenutak i sagledajte situaciju.

U labu nisam bio 2 godine, a i tada sam dolazio samo subotom na filmske večeri i da pričam sa super ljudima koje sam tu upoznao. Hteo bih samo da dam svoje mišljenje sa strane, kao jedan od ljudi koji su samo na listi i stižu mu mejlovi u grupu.

Ovo je ključno:
[...]

Ako se ovo nastavi i lab se raspadne, Beograd i njegovi IT-evci će mnogo izgubiti. Ne razumem zašto prvenstvo dajete grupi koja može da postoji i na mnogim drugim mestima, a ovde očigledno stvara razdor. Opet, kažem, gledam to sa strane, isključivo sa svog mejla, ne znam šta se zaista dešava u labu, ali bilo bi mi mnogo žao da ona nestane.

P.S. Bojane, molim te, reci mi gde i kada da dođem da ti vratim onaj super dvd o tekstualnim avanturama što si mi ''pozajmio'' :)
--
LK

''Fon Lempke je počeo da se predaje mislima; a lekari su mu zabranili da misli, jer mu je to škodilo.''

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Кључно је шта се жели. Ко жели лаб, доћи ће на пленум без унапред припремљених закључака и са добром вољом и добиће сву потребну помоћ од мене лично.

Ако нико нема ништа против термина, пленум заказујем за суботу 5. марта 2016 у 15:00.

jelenacosic27

to razmenaveština
среда, 02. март 2016. 16.04.24 UTC+1, blaeks је написао/ла:
> Dez, zatvori lab.

Blaeks - s dužnim poštovanjem, odjebi.

Svi ostali dragi ljudi - iskreno mislim da se ovo može rešiti na bolji način. Ja sam ipak za plenum.

--jelena

nekidule

to razmenaveština
"ко воли лаб, доћи ће на пленум" je emotivna ucena...

Jana Ristić

to razmenaveština

среда, 02. март 2016. 16.04.24 UTC+1, blaeks је написао/ла:
> Dez, zatvori lab.

Blaeks - s dužnim poštovanjem, odjebi.

lol, +1

blaeks

to razmena...@googlegroups.com
sjebace vas sa plenumom. dzabalebarosi su ubacili plenum da mogu da filozofiraju i imaju neki smisao u zivotu a da neko drugi placa kiriju, racune i kafu.

obezbedjena je nekretitna u centru grada. doneti su hardware, drustveni uticaj i sto je najvaznije vestine i znanje.

imali smo listu i zdrav razum. sada relativizujete svaku jebenu rec i kocite sve. da imate bar nesto u glavi, ucili bi programiranje i ziveli bi pet puta bolje od konstantnog nametanja krivice ljudima koji prave stvari koje rade i prave pare.

ne razumem sta je problem. ko je glavni? ko ima rec? i ko koga moze da ucenjuje?

nema plenuma i zajebite sa tim sranjima. dajte teme sta se uci i radi i rasteretite ljudima inboxe i mozgove.
ako lab ne moze da resi ovaj problem bez sile, emotivnih ucena i svadjana nama (srbiji?!) stvarno nema nade u sirem smislu.

Petar

to razmena...@googlegroups.com
Ja sam isto za plenum i, kao i Nedeljko neutralan sam po ovom pitanju i
ne zastupam ni jednu 'stranu'.
Ne vidim šta plenumom možemo još izgubiti.
Toliko od mene.

Jana Ristić

to razmenaveština

On Wednesday, March 2, 2016 at 5:09:10 PM UTC+1, blaeks wrote:
sjebace vas sa plenumom. dzabalebarosi su ubacili plenum da mogu da filozofiraju i imaju neki smisao u zivotu a da neko drugi placa kiriju, racune i kafu.

tu si u pravu, razlog zasto ljudi nece plenum je zato sto nemaju vremena i iskustva za logicko nadjebavanje i takmicenje u tome ko ce ispasti veci moralni dzin

obezbedjena je nekretitna u centru grada. doneti su hardware, drustveni uticaj i sto je najvaznije vestine i znanje.

ne razumem sta je problem. ko je glavni? ko ima rec? i ko koga moze da ucenjuje?

Niko nije glavni, problem je sto se nasadjivanjem krivice i pseudo-pacifistickom retorikom (a.k.a klasicno aktivisticko ponasanje) vrsi pasivna agresija nad ljudima koji ne zele da se nadju u toj situaciji in the first place

Razumem ja ko je problem i o cemu govoris, ali nije sns, policija, zavera, nego jedno ponasanje sa kojim je nemoguce obracunati se. I ne znam koje je resenje.

Dragutin Cvetkovic

to razmena...@googlegroups.com
Jaoj bre, samo vas gledam odavde iz Dablina, i krstim se!

Al dobro, izdrzali ste dosta dugo... Al kad tad taj "gen" proradi u nama, i onda krene ona stara "jedna ljudska jedinka - 5 politickih partija".

Dakle, da rezimiram, cela halabuka je oko FemWiki ekipe i njihovog koriscenja prostora? Secam se i dan danas kad je ta ista FemWiki ekipa dosla da trazi pristup HackLabu i u sustini se niko nije nesto preterano bunio.

Meni iskreno nije jasna poenta FemWiki zajednice, al dobro, valjda mi je jedan hromozom od dva pogresnog tipa i to me iskljucuje iz cele konverzacije na tu temu?

Medjutim, to meni nekako deluje kao ono... ajde imamo FemWiki... a zasto onda nebi smo imali ManWiki ekipu? Ono, no cock-challenged people allowed?

Ceo taj feminizam je na zapadu krenuo zato sto u ovom katolicko/kapitalistickom sistemu su muske svinje samo trazile koga ce da porobe da im pere ves i kuva rucak... Prvo zene, pa kad im je dopizdleo, onda su isli da porobljavaju po celome svetu nekoga ko ce da radi za njih sve dok oni zive ko bubrezi u loju...

To kod nas od Tita i komunizma/socijalizma nema vise... E sad, sta se individualno desavalo po kucama, u patrijahalnom drustvu, je posebna prica...

Enivej, po mom licnom misljenju cela ta diskriminacija po polnoj osnovi ne pije vodu u 21om veku, bila ona diskriminacija protiv muskog ili zenskog pola. Dal se desilo da je osoba zenskog pola htela da ucestvuje u necemu pa joj bilo zabranjeno jer je to bilo samo za muske? Sumnjam...

E sad, ako je odredjenoj ekipi zenskog pola nekako prijatnije da one sede same bez muskog oko njih da ih ometa sa svojim mirisima, hormonima i manirizmima, fair enough, al mi muski smo nekako naucili da ko-egzistiramo sa zenskim mirisima, hormonima itd... pa ne vidim sto nebi vazilo isto i za ovaj drugi pol.

Da rezimiram, ajde bre batalite suplje price vec jednom, nego koristite taj Lab za ono za sta je namenjen.

Ili bre, organizujte Man-In-Da-Sheds ekipu (ko ovde na ostrvima) pa eto, dobila teza kontra-tezu... A onda taj vremenski slot nekako podelite fifty-fifty...

Jana Ristić

to razmenaveština

[...]

Pa, u stvari nije to. Niko nije bas protiv FemWikija (ali protiv odredjenih njegovih praksi jeste), vec protiv agresivnog stavljanja laba i ljudi u njemu u politicki i aktivisticki kontekst. Sire je od FemWikija, a FemWiki sam po sebi nije toliki problem.

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Хвала на комплименту да сам џабалебарош. Листа је најподеснија за спамовање, а против пленума су очигледно они који су против самог лаба. Кога лаб не занима, нека се не јавља, а не да га укида другима.

Што се "логичког надјебавања" од стране "школованих" тиче, јавио сам се као званично најшколованији члан да заштитим такве. Но, изгледа да је проблем сасвим друге природе. Неки лаб једноставно не желе. Они који га желе, уложиће минимални труд да дођу на пленум без унапред донесених закључака и са добром вољом. Они који га не желе, нека га не одузимају другима. Ничија незаинтересованост за лаб није разлог ни за драматизацију, ни за одузимање истог заинтересованима.

Дакле, овде се ради само о томе кога лаб занима, а кога не. Молио бих незсинтересоване да не спамују и не ометају друге.

nekidule

to razmenaveština
prestani da pričaš ljudima šta treba da misle i kako treba da se ponašaju i osećaju. ne to što neko ne želi da dođe na plenum ne znači da velo lab, i bezobrazno je optuživati ga za to. (probrem zapravo i jeste to što se ljudima nameću mišljena - upravo na ovakav način - i lupaju etikete kad se s tim mišljenjima ne slažu). lista je totalno legetimna platforma za raspravu, i ljudi imaju pravo da to kažu da hoće da razgoaraju na taj način.

nekidule

to razmenaveština
*ne znači da ne voli lab

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Дуле, колико си пута у последњих годину дана дошао на неку радионицу да би учествовао у њој?

Интересовања се показују на делу.

Они који хаклаб посматрају само споља, односно не учествују у његовом раду, не би требало да се мешају у његов рад.

Dragutin Cvetkovic

to razmena...@googlegroups.com

Gospodine Stefanoviću,

U vašoj tvrdnji da oni koji ne učestvuju u radionicama ne trebaju da se mešaju u njen rad, se uglavnom slažem.

Međutim tu ima par izuzetaka: ima onih koji možda ne učestvuju ali su svojim sredstvima obezbedili njegovo postojanje.

Možda ima onih koji sa puno odobravanja gledaju na to što se dešava u HackLabu, a ima i onih koji bi se najradije samoubili kad bi videli kako se nešto lepo i konstruktivno  uništava i propada, samo zbog ljudske emotivne komponente (koja god i kakva god da je).

Na kraju krajeva koliko se sećam neko je HackLab oformio, platio, uspostavio. Neko ima tu finalnu reč, tako da mi se meni lično čini da se račun pravi bez krčmara.

Nedeljko Stefanovic

to Размена вештина

Да, постоје људи који су на други начин допринели простору.

Но, управо сам разговарао са Џонијем и успели смо да дођемо до формулације проблема. Овластио ме је да га изнесем у његово име, пошто ће он бити на хакатону. Сасвим је решив иако је до сада безуспешно решаван некоришћењем помоћи заједнице. Само треба мало добре воље. За почетак да дође са добром вољом свако ко је у могућности.

nekidule

to razmenaveština
zašto sam pauzirao sa labom je moja lična stvar, i nisam dužan da se ikome pravdam zbog toga.

Smolenski Nikola

to razmena...@googlegroups.com, smol...@eunet.rs
Citiranje blaeks <bla...@gmail.com>:
> Dez, zatvori lab.

Sto, ovo je bolje od "Mala nevesta srece Ljovisninu unuku 2".

Johnny Rocketfingers

to razmena...@googlegroups.com, smol...@eunet.rs

Nedeljko, omanja ispravka samo. Moje ovlascenje, da se tako izrazimo i ovde, je da u moje ime izrazis moj deo vidjenja problema jer necu stici na plenum usled vec zakazanih obaveza.

Koliko god da si mi pomogao da iskristalisem sta meni predstavlja problem idalje smatram da je to daleko od formulacije problema.

Filip Dulic

to razmena...@googlegroups.com, Nikola Smolenski
Ako mozemo da razgovaramo dobre volje onda sam za razgovor. Jedino je moje misljenje da je ova subota previse blizu samom dogadjaju i da je podrebno da se strasti malo smire pre nego sto dodje do iskrene dobre volje (sa obe strane). Znam da je meni cirkus u glavi trenutno i da mnogi dele moje misljenje. Prosto predlazem da se pomeri razgovor za sledecu subotu 12.3.2016...

Bojan Petrovic

On Thu, Mar 3, 2016, at 09:06 AM, Filip Dulic wrote:
> Prosto predlazem da se pomeri razgovor za sledecu subotu 12.3.2016...

Meni je to OK.

blaeks

to razmena...@googlegroups.com

Secate li se ovoga i ove ideje?

Hacklab Belgrade (8-am){oos^m} is an open creative space for computer programming and technology enthusiasts, artists and all people interested in the intersection of technology and arts.

Its scope is wider than that of a community concerned only with computer security, as one may derive from the word in the title.

You can come and work on your own projects in a social setting, organize or attend a workshop, take part in a game jam, hackathon, bug squashing party or a good old-fashioned LAN party.

If you're interested in activities at hklbgd check the calendar or irc.

Besides the regular workshops hklbgd is open to anyone.

--

Jel gotovo ili ima jos ovoga? Ako ovoga jos ima, mozemo da pricamo. Ako ne, hajde samo da javimo Dez da ovo vise nije slobodan prostor i da zena dobija bar adekvatnu nadoknadu za otudjenje njenog prostora.

Da ponovim jos jednom: od kako razmena postoji, potrebno je bilo: u subject tema, u :re plusici ko dolazi i to je to.

Predlazem da u subotu izbegnete plenum radnom akcijom. Ciscenje i sredjivanje kao podsecanje na ono sto ste sve uradili ovih godna (sedimenti djubreta uglavnom). I da vidite da li zelite jos toga ili mozda ono citirano sa sajta da resurrect-ujete.

vladanovic

to razmenaveština
+1 za 12.03