Tieto muuttuneesta lähtöraiteesta

Mikko Järvinen

to rata.digitraffic.fi
Hei,

Onko mistään rajapinnasta saatavilla tietoa äkillisistä muutoksista lähtöraiteissa?

Esimerkiksi tänään 2018-08-06 juna nro 8728 lähti Helsingistä Rautatieaseman näyttöjen mukaan poikkeuksellisesti raiteelta 13, mutta rajapinnoista tuntuu palautuvan vain raide 19.

Ennakoidut muutokset tuntuvat kyllä uivan rajapintoihin, mutta kaipailen tietoa juuri poikkeustapauksista.

Ystävällisin terveisin,
Mikko Järvinen

Solita / Jaakko

to rata.digitraffic.fi
Terve

Ei tietääkseni ole mitenkään julkisesti saatavilla. Ongelmana on, että Helsingissä äkilliset muutokset tehdään omalla järjestelmällään verrattuna muuhun Suomeen.

Tiedot voisi mahdollisesti saada rata.digitraffic.fi:hin eräistä lähteistä (Siri/RouteSet-viestit), mutta tämä kehitys on vielä aluillaan.

Yt. Jaakko

Juhani Pirttilahti

to rata.digitraffic.fi
Minä olen tehnyt erään toteutuksen, joka seuraa junien varaamia raiteita kulkutietoviesteistä. Olen myös tätä varten tehnyt taulukon, jossa on raideosuudet ja niitä vastaavat laituriraiteet. Tämä toimii käytännössä melko hyvin. Tulevaisuudessa routeset-sanomat voisivat tuoda tietoa hiukan ennakkoon.