Live-trains timezone

Veikko

to rata.digitraffic.fi
Hei,

Olen melko uusi api-hommissa, olen pyrkinyt käyttämään tätä digitraffic-apia kouluprojektissa.
Minua hämmentää kuitenkin nuo ajat tuloksissa, ovatko ne siis missä aikavyöhykkeessä
Esim:

Tuo antaa tuloksia n. 2h vanhemmalla ajankohdalla kuin on lokaalisti täällä Suomessa? Onko tähän jotain vastausta olemassa, en löytänyt nimittäin dokumentaatiosta mitään mainintaa aikavyöhykkeistä api-tuloksista.

Ystävällisin terveisin,
Veikko

Teemu Sirkiä

to rata_digi...@googlegroups.com
Kaikki kellonajat ovat ns. zulu-aikaa, jonka merkiksi aikatiedoissa on ISO 8601 -standardin mukainen Z-kirjain. Tarkoittaa siis aikavyöhykettä UTC+0. Kun on talviaika, aikaan pitää lisätä kaksi tuntia, ja kesäaikana kolme. Riippuen vähän millä koodaat, niin yleensä päivämääriä parsivat kirjastot osaavat muuntaa aikatiedon suoraan paikalliseen aikaan.

Veikko

to rata.digitraffic.fi
En olekaan aiemmin törmännyt tähän, kiitos paljon nopeasta vastauksesta!

sunnuntai 19. marraskuuta 2017 10.25.15 UTC+2 Teemu Sirkiä kirjoitti:
Kaikki kellonajat ovat ns. zulu-aikaa, jonka merkiksi aikatiedoissa on ISO 8601 -standardin mukainen Z-kirjain. Kun on talviaika, aikaan pitää lisätä kaksi tuntia, ja kesäaikana kolme. Riippuen vähän millä koodaat, niin yleensä päivämääriä parsivat kirjastot osaavat muuntaa aikatiedon suoraan paikalliseen aikaan.