Sorcery Activity loggings

Hans

to Svenska Rails-listan
Hej
Jag använder rails 3.2 och ruby 1.9 och gem Sorcery i en större applikation. Jag använder bl.a modulen activity logging för att registrera :last_logout_at och last_activity_at  för att kunna logga ut personer som varit inloggade för länge och för att kunna lista de som vid ett givet tillfälle är inloggade.

Håller nu på med refactorering och optimering och finner att en uppdatering av  last_login_at tar 75.3ms och nästa tar 40.0 ms. I stort sett alla anrop till dessa fält tar mer tid än några andra anrop.

Är det inte ca 50-100 ms en för lång response tid för en enkel uppdatering ?
Har andra mycket kortare uppdateringstider för dessa fält?

User databasen är en tabel i mysql på ca 6000 rader, tabellen har 36 fält (Har efterhand vuxit ut och borde i sig refactoreras, men det är alltid känsligt att ändra i databasen)

Kan det bero på databasen, sorcery, applicationen i övrigt?

Eller vad är felet ?