C++/QML etkileşimi?

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to Qt Türkiye
Merhabalar,

Android üzerinde Qt/QML deneyeyim dedim. Zira gerek duyduğumda
AndrodStudio kurmak ve Java yazmak zulüm geliyordu.

Ancak bir kaç video izlememe rağmen halen C++ içinde QML kullanmayı tam
olarak kavrayamadım? Kastettiğim QML ile ekran tasarlamak değil. QML ile
oluşturduğun bir ListView içeriğini C++ ile web request oluşturup
dolsurmak gibi?

C++ ile yapılan bir işlemin sonucunu QMl rafaında görmek veya QML
tarafından bir tuşa basıldığında C++ tarafında bir fonksiyon çağırmak ve
sonuç değeri yine QML tarafında bir yerde veya ListView'de gösterebilmek?

QML tarafında JavaScript kullanılabiliyor ama JavaScript kullanacaksam
neden Qt kullanayım?

Bana garip geldi? Halen kafamda netleştiremedim?

--
Kolay gelsin,
Mucip:)

Ömer Fadıl USTA

to Qt Türkiye
qml in asil amaci zaten business logic kismini js ye kaydirmak hocam, bu sayede reuseable bir koda sahip olacaksiniz (farkli projelerde tekrar kullanabileceginiz kodlariniza). Ozellikle qt6.1 sonrasinda qml gecisi hizlamacak 5.15 ile bile bariz hiz farkini (jit sayesinde) gozlemleyebiliyorsunuz

Qt Türkiye E-Posta Listesi
Yazılanlardan sadece yazan sorumludur...
Mesaj göndermek için qttu...@googlegroups.com
Liste hakkında daha fazla bilgi için
http://groups.google.com/group/qtturkiye
Qt Türkiye: http://qt.comu.edu.tr
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Qt Türkiye" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için qtturkiye+...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/qtturkiye/177864ba-a247-a627-a570-4b8f79a0d39a%40gmail.com adresini ziyaret edin.

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to qttu...@googlegroups.com
Merhabalar,

Yazdıklarınızı tam olarak anlayamadım. Java mı kullanacağız Qt ile?

Kolay gelsin,
Mucip:)

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to qttu...@googlegroups.com
Merhabalar,

Olabildiğince basit bir anlatımı burada buldum.

https://www.yazilimperver.com/index.php/2020/02/24/qmlcplusplusintegration/

Farklı yöntemler de var demiş ama sizler ne önerirsiniz?