Qt ve Firebird?

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to Qt Türkiye
Merhabalar,

Qt ile Firebird'e bağlanmak isteyen ilk ben miyim acaba?...

--
Kolay gelsin,
Mucip:)

A.A. Sezen

to Qt Türkiye
Deneysel böyle bağlanmışım daha önce.

QSqlDatabase c = QSqlDatabase::addDatabase("QIBASE", "baglanti_adi");
c.setDatabaseName("./fdb.fdb");
c.setUserName("SYSDBA");
c.setPassword("masterkey");
if(!c.open())
   QMessageBox::information(this,"a",c.lastError().text());

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to qttu...@googlegroups.com

Merhaba Aykut Bey,

Bağlantı parametrelerinde sıkıntı yok ama sebebini halen mantıklı bulmadığım bu tür kütüphaneleri illa ki kendimiz derlemek zorunda olmamız işi çok zora sokuyor.

Qt dahili olarak SQLite destekliyor malum. Diğer tüm VT bağlantılarını kendiniz derlemek zorundasınız. Hadi PostgreSQL'i DLL kütüphanelerini kopyalayarak halledebildim de bu Firebird ile çok uğraştım. Bahsettiğiniz QIBASE  kütüphanesini nasıl derleneceği ile ilgili çabalarım 4 saat kadar sürdü.

Neyse ki sonunda derleyebildim ama Qt forum ve bir Rus arkadaşın yardımı ile.

https://forum.qt.io/topic/122602/how-to-build-qibase-on-win10-msvc

Delphi'de bu kadar yaygın kullanılan Firebird'in C++ ile kimsenin uğraşmamış olması enteresan. Gerçi ortada PostgreSQL gibi bir dev olunca normal aslında. Mecbur kalmasam ben de hiç kullanmazdım Firebird. PosgreSQL yetiyor da artıyor... :)

Kolay gelsin,
Mucip:)
17.01.2021 07:41 tarihinde A.A. Sezen yazdı:
Qt Türkiye E-Posta Listesi
Yazılanlardan sadece yazan sorumludur...
Mesaj göndermek için qttu...@googlegroups.com
Liste hakkında daha fazla bilgi için
http://groups.google.com/group/qtturkiye
Qt Türkiye: http://qt.comu.edu.tr
---
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Qt Türkiye" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için qtturkiye+...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/qtturkiye/260c8edc-2efe-4bcc-b7bb-b5d857f1c5dan%40googlegroups.com adresini ziyaret edin.