Qt ve Rasspery Pi

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to Qt Türkiye
Merhabalar,

RassperyPi üzerinde Qt ile geliştirme yapmak niyetindeyim. Aşağıdaki üç
kaynağı takip ediyorum:

http://ulasdikme.com/projects/raspberry/Qt_for_raspberrypi.php

https://www.ics.com/blog/configuring-qt-creator-raspberry-pi

https://wiki.qt.io/RaspberryPi2EGLFS

Linux üzerinde Qt kuruluyor. Sonra yine linux üzerine Qt Anywhere
kurulup derleniyor?!

Anlamadığım neden hem Qt kuruluyoe hem de Anywhere olan indirilip
derlenmek zorunda kalınıyor. Halen derliyor! Ciddi zaman alıyor!

İşlem bitiminde nerede Qt ile kod yazacağım anlayamadım. Merak da
ediyorum. Normal Qt-Linux'da mı? Yoksa Anywhere olanda mı?

Neden bu kadar zor ve karmaşık anlayabilmiş değilim?! :(

--
Kolay gelsin,
Mucip:)

Huseyin Kozan

to qttu...@googlegroups.com
Selam,

Biri bilgisayarında çalıştırmak için, diğeri rpi üstünde çalıştırmak için. Eğer Rpi'yi geliştirme sistemi olarak kullanıyorsan tek yetmeli.

Dr. Mucibirahman İLBUĞA <mucip....@gmail.com>, 30 Tem 2019 Sal, 02:25 tarihinde şunu yazdı:
Qt Türkiye E-Posta Listesi
Yazılanlardan sadece yazan sorumludur...
Mesaj göndermek için qttu...@googlegroups.com
Liste hakkında daha fazla bilgi için
http://groups.google.com/group/qtturkiye
Qt Türkiye: http://qt.comu.edu.tr
---
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Qt Türkiye" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için qtturkiye+...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/qtturkiye/55b3a23c-019c-f4f3-5543-132a1b609e47%40gmail.com adresini ziyaret edin.

--
Hüseyin Kozan

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to qttu...@googlegroups.com
Merhaba Hüseyin bey,

Zaten zulüm çekmişim 3 gündür. Sonra kızım kendi kendime. Kur aslanlar
gibi RasğBery üzerine Qt'yi. Neden boğuşuyorsun. Zaten yazdığın program
klasörünü Rp üzerine kopyalamak ve yeniden derlemek yetiyor... ;-)

Elbette bazı değişikliler yok değil! Mesela serialport kütüphanesinin
ayrıca apt ile kurulması gerektiğini öğrendim dün.

Bir de win ve Linuc'da çalışan kod aşağıdaki hatayı verdi.
Gugılladığımda bir kaç paketin kurulması gerektiğini gördüm. Ama
denediğimde zaten kurulmuş diyor! :(

:-1: error: main.o: file not recognized: file truncated

:-1: error: collect2: error: ld returned 1 exit status

Şimdi de buna takıldım! :)

Apt ile kurulan Qt Creator 4.8.2 ve Qt 5.11.3 diyor. Acaba Qt Everywhere
son sürümünü indirip koddan mı derlesem?...

Kolay gelsin,
Mucip:)

Huseyin Kozan

to qttu...@googlegroups.com
Tam hata çıktısını alalım.
Kodunuza en benzer Qt örneğini de derlemeyi deneyin.

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/qtturkiye/2978c39a-af63-d62c-c820-944c1a1707a3%40gmail.com adresini ziyaret edin.

--
Hüseyin Kozan

mucip....@gmail.com

to Qt Türkiye
Merhabalar,
Tam olarak şöyle:

09:46:10: Running steps for project Kantar...

09:46:10: Configuration unchanged, skipping qmake step.

09:46:10: Starting: "/usr/bin/make" -j4

g++ -o Kantar main.o mainwindow.o baglanti.o logindialog.o dialog.o simplecrypt.o qrc_yerler.o moc_mainwindow.o moc_logindialog.o moc_dialog.o -lQt5PrintSupport -lQt5Widgets -lQt5Gui -lQt5Sql -lQt5SerialPort -lQt5Core -lGLESv2 -lpthread -latomic

/usr/bin/ld: main.o: file not recognized: file truncated

collect2: error: ld returned 1 exit status

make: *** [Makefile:187: Kantar] Error 1

09:46:11: The process "/usr/bin/make" exited with code 2.

Error while building/deploying project Kantar (kit: Desktop)

When executing step "Make"

09:46:11: Elapsed time: 00:01.

Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Qt Türkiye" grubuna abone olduğunuz için aldınız.

Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için qtturkiye+...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Huseyin Kozan

to qttu...@googlegroups.com
Derleme dizinini (build-...) silip tekrar bir deneyin.
Qt örnekleri derleniyor mu ?

<mucip....@gmail.com> adresine sahip kullanıcı 31 Tem 2019 Çar, 10:00 tarihinde şunu yazdı:

--
Hüseyin Kozan

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to qttu...@googlegroups.com
Merhabalar,

Yeniden derliyorum. Ama çok uzun sürüyor. Rp olduğu için mi acaba? Halen
bekliyorum.

Bir de Qt örnek demişsiniz? Anlamadım? BEn ek bir şey söylemiyorum.
Klasörü Rp üzerine kopyalayıp Qt ile açıyorum sadece.

Kolay gelsin,
Mucip:)

Huseyin Kozan

to qttu...@googlegroups.com
Şunlardan herhangi birini derleyip bir deneyin, geliştirme ortamının düzgün çalıştığından emin olun:

Uzun sürmesi işlem gücü, disk hızı vs ile ilgili. Bilgisayara göre yavaş derlemesi normal. Kodları taşırken dosya sistemi hatalarına karşı eğer kullanıyorsanız git üzerinden almak daha uygun olabilir. Satır sonu vs için.

Bu tartışmayı web'de görüntülemek için https://groups.google.com/d/msgid/qtturkiye/bb137e11-c797-2731-efc0-da4812adaf74%40gmail.com adresini ziyaret edin.

--
Hüseyin Kozan

Dr. Mucibirahman İLBUĞA

to qttu...@googlegroups.com

Merhabalar,

Yok. Derlemede sıkıntı yok. Bir kaç küçük program klasörünü de kopyaladım. Sorunsuz çalıştı.

Bahsettiğiniz karakter kodlama sorunu da olabilir? Hala derlemesini bekliyorum .:(

Kolay gelsin,
Mucip:)