Fwd: Update on the OHRC’s work with Peel Regional Police and Board | Le travail de la CODP auprès de la police régionale de Peel

3 views
Skip to first unread message

Nick Mulé

unread,
Sep 17, 2021, 9:56:40 PM9/17/21
to qo-...@googlegroups.com
Forwarding

Nick Mulé
Member at Large,
Queer Ontario


---------- Forwarded message ---------
From: Ontario Human Rights Commission | Commission ontarienne des droits de la personne <communi...@ohrc.on.ca>
Date: Wed, Sep 15, 2021 at 9:32 AM
Subject: Update on the OHRC’s work with Peel Regional Police and Board | Le travail de la CODP auprès de la police régionale de Peel
To: Nick J. <nick...@gmail.com>


 

To view this newsletter in a browser, click here.

To ensure that this newsletter is delivered to your inbox, add communi...@ohrc.on.ca to your address book.


September 15, 2021

Update on the OHRC’s work with Peel Regional Police, Board to address systemic racism in policing

 

Under a Memorandum of Understanding (MOU) reached in 2020, Chief Commissioner Patricia DeGuire and the Ontario Human Rights Commission (OHRC) continue to work collaboratively with the Peel Regional Police (PRP) and the Peel Police Services Board (PPSB) to address systemic racism and discrimination in policing. As one of the steps in this process, PRP, PPSB and the OHRC have developed a survey seeking community feedback on experiences with and perceptions of PRP.

 

Data in the 2020 PRP Corporate Risk Management Report underscores the urgency of the OHRC’s work with PRP and PPSB in advancing the systemic changes needed to eradicate racism and discrimination in policing. The numbers in the PRP’s report are deeply disturbing and show that Black people were grossly over-represented in police use of force incidents in the Region of Peel in 2020. The OHRC has long raised concerns about police use of force and its impact on Black communities, including most recently in its provincial Framework for change to address systemic racism in policing.

 

"Peel Regional Police is at a critical juncture in the work to improve relationships and restore trust with the community,” said DeGuire. “The OHRC remains committed to collaborating with PRP and its board to pursue transformational changes that will improve outcomes for members of Black, Indigenous and other racialized communities across Ontario."

 

Under the terms of the MOU, the PRP and PPSB are committed to work with the OHRC to develop and implement legally binding remedies that will address structural changes, the role of policing, policy and procedural changes, accountability and monitoring. The remedies will be guided by the seven key principles in the OHRC’s Policy on eliminating racial profiling in law enforcement including active and regular engagement with diverse Indigenous and racialized communities to obtain frank and open freedback on the lived experience of racial profiling and effective approaches to combatting it.

 

The parties recognize that it is essential to hear from and work with Black, racialized and Indigenous communities on appropriate ways to address systemic racism in policing in Peel Region. The OHRC encourages people who live or work in Peel Region to take the survey, which is confidential and anonymous. The survey is open from September 15 to September 30, 2021. Learn more about the OHRC’s work with PRP and PPSB.

 

 


Le 15 septembre 2021

Compte rendu sur le travail de la CODP auprès de la police régionale de Peel et de sa commission en vue d’éliminer le racisme systémique dans les services policiers

 

En vertu d’un protocole d’entente conclu en 2020, la commissaire en chef Patricia DeGuire et la Commission ontarienne des droits de la personne (CODP) poursuivent leur collaboration avec la police régionale de Peel et la Commission des services policiers de Peel en vue d’éliminer le racisme et la discrimination systémiques dans les services policiers. Dans le cadre de ces efforts, la police régionale de Peel, la Commission des services policiers de Peel et la CODP ont préparé un sondage afin d’obtenir les commentaires des membres du grand public sur leurs interactions avec la police régionale de Peel et leurs perceptions de ce service de police.

 

Le rapport sur la gestion des risques (« Corporate Risk Management Report ») de 2020 de la police régionale de Peel souligne l’urgence du travail de la CODP auprès de la police régionale de Peel et de la Commission des services policiers de Peel en vue d’accélérer la mise en place de réformes qui éradiqueront le racisme et la discrimination dans les services policiers. Les données statistiques que contient ce rapport sont choquantes et démontrent que les Noirs étaient excessivement surreprésentés dans les cas de recours à la force par la police dans la région de Peel en 2020. La CODP exprime depuis longtemps ses préoccupations à l’égard du recours à la force par la police et de son impact sur les Noirs, le plus récemment dans son Cadre provincial pour un changement destiné à lutter contre le racisme systémique dans les services policiers.

 

« La police régionale de Peel se trouve à un moment critique dans ses efforts en vue d’améliorer les relations avec la population et de rétablir la confiance du public dans la police, a expliqué Patricia DeGuire. La CODP demeure déterminée à collaborer avec la police provinciale de Peel et sa commission des services policiers dans l’objectif d’apporter des réformes qui amélioreront les résultats pour les Noirs, les Autochtones et d’autres communautés racialisées de l’Ontario. »

 

Selon les modalités du protocole d’entente, la police régionale de Peel et la Commission des services policiers de Peel vont continuer de collaborer avec la CODP à l’élaboration et à la mise en œuvre de recours juridiquement contraignants visant à favoriser des réformes structurelles, cerner le rôle des services policiers, apporter des changements aux politiques et procédures, et promouvoir la responsabilisation et la surveillance. Ces recours seront fondés sur les sept principes clés énoncés dans la Politique de la CODP sur l’élimination du profilage racial en contexte de maintien de l’ordredont celui de la participation active et régulière de divers peuples autochtones et communautés racialisées à des consultations pour obtenir leurs points de vue francs et ouverts sur le vécu des victimes de profilage racial et les approches efficaces de lutte contre le profilage racial.

 

Les parties reconnaissent qu’il est essentiel de travailler avec les communautés noires, racialisées et autochtones et d’entendre ce qu’elles ont à dire pour trouver ensemble des moyens d’éliminer le racisme systémique dans les services policiers dans la région de Peel. La CODP encourage les gens qui vivent ou travaillent dans la région de Peel à remplir le sondage, qui est confidentiel et anonyme. Le sondage est ouvert du 15 au 30 septembre 2021. En savoir plus sur le travail de la CODP auprès de la police régionale de Peel et de la Commission des services policiers de Peel.

The Ontario Human Rights Commission promotes and enforces human rights
to create a culture of human rights accountability.

La Commission ontarienne des droits de la personne promeut et met en œuvre les droits de la personne,
afin de créer une culture de responsabilité en matière de droits de la personne.


You are subscribed to the Ontario Human Rights Commission's newsletter. 
If this message was forwarded to you, you can subscribe to the Ontario Human Rights Commission's newsletter here.

 

Ontario Human Rights Commission
180 Dundas Street West, 9th Floor
Toronto, ON M7A 2G5

Phone: 1-800-387-9080, Email: commun...@ohrc.on.ca
, Web: www.ohrc.on.ca

  

All personal information we hold is governed by the Freedom of Information and Protection of Privacy Act

Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages