Berätta om Stockholm Python User Group för studenter?

beatrice...@gmail.com

to python-s...@googlegroups.com
Hej!

Jag ger en kurs som heter "Dynamiska programmeringsspråk" vid institutionen för data- och
systemvetenskap vid Stockholms Universitet. Programmeringsspråken som studenterna får
använda på kursen är Python och Ruby. Nu har Stockholm Ruby user group hört av sig genom
en gammal student och vill komma och presentera sig och hålla någon typ av
föreläsning/kodsession eller liknande och då tänkte jag att det vore trevligt om även
Python-gruppen fick en inbjudan att göra samma sak.

Skulle någon vilja göra detta så har jag strax under 70 programeringsintresserade studenter
som kanske kan bli ett tillskott till Python-communityn i framtiden. :)

Mer info om vilken typ av kurs det handlar om finns här (förra årets webbsida):

Vänliga hälsningar

Beatrice Åkerblom

Nicolas Lara

to python-s...@googlegroups.com
Hi Beatrice!

I think it's great that you're dedicating a full course to introducing students to dynamic languages! Personally, I'd love to prepare a talk about Python to give your students, but I would have to do so in English. Would that be ok?

It would also be nice to host some beginner-friendly hack sessions to get people involved in contributing to open source Python projects. This might not be within the scope of the course, but it's definitely something we could organize and would give the students an opportunity to continue developing their skills and getting involved in the communities.

Cheers,
Nicolas

Mika Sjöman

to python-s...@googlegroups.com
Kan man som student på SU komma och hälsa på på föreläsningarna?

Jag gillar ju Python och skulle gärna komma på föreläsningarna. Hittar inte schema på hemsidan dock.

mvh