Diferansiyel Gelişim Algoritması

n.mahi...@gmail.com

to Python Istanbul
Merhaba, şimdiden yardımı dokunan herkese çok teşekkür ediyorum. Python yeni öğreniyorum. (Farklı Dillerde Çalışmıştım) Bazı denemeler yapmaya çalışıyorum. Çözemediğim, anlayamadığım bazı problemlerim var.

Diferansiyel Gelişim Algoritmasını uygulayabilmek için bir algoritma çıkarmaya çalışıyorum. Ek1 de yapmış olduğum Python çalışmasını görebilirsiniz. Ek2 de referans aldığım MATLAB kodu görünmektedir. Şuana kadar yaptığım kısım için hata alıyorum ve nedenini anlayamıyorum. (list index out of range).

Ayrıca MATLAB kodu üzerinde işaret koyduğum kodu kısmını anlayamıyorum MATALAB bilen biri varsa bu konuda da yardıma ihtiyacım var. (Bilmediğim bir dileden referans alarak Bilmediğim bir Dile Program yazmaya çalışıyorum :) )IterIndex bir kod mudur ( Eğer bir Kod ise ne işe yarıyor) sadece bir tanımlama mı? [] işaretine içine tanımsız iki öğe tanımlamak ne işlevi görüyor?
deneme.py
MATLAB KODU.bmp

Oguz Albayrak

to python-...@googlegroups.com
Stack trace'i de paylaşabilir misiniz? python2 mi kullaniyorsunuz python3 mu?

--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

NecatiMahir Tuncer

to python-...@googlegroups.com
3

ALİ TAŞKIRAN

to python-...@googlegroups.com
Gün içerisinde dönüş yapacağım matlab sorusuna :)

Oguz Albayrak

to python-...@googlegroups.com
43 uncu satirda rastgele(0, 1) cagirinca [0, 1)  n ∈ R degeri aliyorsunuz. sonra bunu PN ile carpinca [0, PN) oluyor. cl fonksiyonunu cagirinca bu n ∈ Z nin araligi [0, PN] ye donusuyor cunku cl de math.ceil cagiriyorsunuz
PN = 10

print(cl(max([rastgele(0,1) * PN for i in range(1,1000)])))
bunu cagirarak gorebilirsiniz
oysa ki x in en buyuk indisi PN - 1

Oguz Albayrak

to python-...@googlegroups.com
bu arada konsoldan aldiginiz degerleri parametre haline donustururseniz denemeniz daha kolay olur
ornegin
python myscript.py --pn 10 --gr 10 --cn 10 -f 10
boylece tekrar denemek saniyenin altina iner
https://docs.python.org/2/library/optparse.html

ALİ TAŞKIRAN

İsmail Arılık

to python-...@googlegroups.com
Bence en başta Python ya da MATLAB diliyle ilgili biraz bilgi edinin, böylece sorunlarınızı daha kolay çözersiniz. Uzun vadede sizin için zamandan tasarruf sağlar bu yol.

2 Mar 2019 Cmt, 11:49 tarihinde, ALİ TAŞKIRAN <taskir...@gmail.com> şunu yazdı:
--

İsmail Arılık - https://forum.yazbel.com/

n.mahi...@gmail.com

to Python Istanbul
Araştırıyorum ve deneyerek öğrenmeye çalışıyorum :) GA kütüphanesini de araştıracağım tavsiyeniz için teşekkür ediyorum.

n.mahi...@gmail.com

to Python Istanbul
Pycharm üzerinden yazıyorum, charm sürüm 3,7

ALİ TAŞKIRAN

to python-...@googlegroups.com
Matlab kodunda sorduğun kısımla ilgili olarak da eğer birden fazla fonksiyon aynı veriye ulaşmaya çalışıyorsa global kullanırsın aradaki fark bu bu yüzden global kullanılıyor