Geliştirmeye çalıştığım editör ile ilgili geri bildirim alabilir miyim?

İsmail Arılık

to Python Istanbul
Merhaba.

TL;DR: Olabildiğince kısa olması için uğraştım ama ancak bu kadar olabildi; kusura bakmayın. Bir editör geliştirmeye çalışıyorum; geri bildirimde bulunur ya da PR gönderirseniz çok mutlu olurum: https://github.com/ismailarilik/visual-python

Python/Tkinter ile bir editör geliştirmeye çalışıyorum. Amacım sadece Python standart kütüphanesini kullanarak ve geliştirme için baştan sona editörün kendisini kullanarak Python ve Tkinter için görsel programlamayı da destekleyen bir editör yazabilmek. Bu amacımda şimdiye kadar bir nebze başarılı oldum; editörü baştan sona kendisi ile geliştirdim ve Python'ın standart kütüphanesi dışında bir modül kullanmadım, ancak henüz görsel programlama desteği adına herhangi bir gelişme yok. Açıkçası koyduğum kısıtlar ile bu proje nereye kadar gidebilir, merak ediyorum.

Bu projeden edinmeye çalıştığım faydalar şunlar:
  1. Python'ı, Python standart kütüphanesini ve Tkinter'ı her yönüyle öğrenebilmek.
  2. Test yazmak yerine editörü kendisi ile geliştirerek uzun vadede bu yolun tam coverage'ı sağlayıp sağlamayacağını deneyimlemek (Test yazmak en az geliştirme zamanı kadar zamana mal oluyor. Bunun yerine ürünün kendisinin, ürünü geliştirmek için kullanılabileceği böyle bir durumda belki hem test yazma zamanını geliştirme için kullanarak zamandan tasarruf edilebilir hem de sürekli kullanılan üründe tam bir kod coverage sağlanabilir.).
  3. Sadece Python standart kütüphanesine ihtiyaç duyan bir editör geliştirmek (Bunda platformlararası desteklenebilirlik, kurulum dosyası boyutunun azlığı, vb. birçok fayda var.).
  4. Görsel bir editör yapmak. Görselden kastım sadece Tkinter widget'ları için değil, Python'ın sözdizimi öğeleri için de sürükle-bırak, grafiksel bir şekilde gör, özniteliklerini değiştir, vb. özellikleri desteklemesini düşünüyorum.
  5. Python kullanarak editör eklentileri yazabilmek (Bunun için Python ile yazılmış bir editör iyi olur (Şart değil tabii ki.).).
Sizce bu faydaları edinebilmek için doğru yolda mıyım? Ayrıca editörü (özellikle Windows ve Mac OS X'te) deneyip tasarım ya da kod ile ilgili geri bildirimde bulunursanız (ya da daha iyisi, PR gönderirseniz) çok mutlu olurum. Editör şurada: https://github.com/ismailarilik/visual-python

İyi günler dilerim.

Şahin MERSİN

to python-...@googlegroups.com
İsmail Bey Merhaba,

Projeniz için tebrik ederim. Geliştirme sırasında öğrendiğiniz bilgiler ve karşılaştığınız zorlukların size faydası olacaktır. Dili öğrenmek için güzel bir projeye başlamışşınız.

Test yazmayı ihmal etmemek gerektiğini düşünüyorum. Bizler ekip olarak çalışmayı beceremediğimiz için kodu ve testi aynı kişi yazıp gerçekleştirmek durumunda kalıyoruz.  Bu durumda 2 kat iş yükü çıkıyor. Haklısınız ama test adımı atlanamıyacak kadar değerlidir. Test yazmaya zaman ayırmanızı tavsiye ederim.

Proje için söylemek istediğim geliştirmeye devam  edin. Vazgeçmeyin. (Yıllar önce başlamış ve [Visual Python] isimli projeyi devam ettirememiş biri olarak söylüyorum.)

İsmail Arılık <arilik...@gmail.com>, 30 Haz 2019 Paz, 10:17 tarihinde şunu yazdı:
--
Bu iletiyi Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" grubuna abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

--
Merhaba Sayın Yetkili,

İyi günler dileriz.

Şahin MERSİN

İsmail Arılık

to Python Istanbul
Şahin bey, geri dönüşünüz ve tavsiyeleriniz için teşekkür ederim. Yavaş ve ara vererek de olsa geliştirmeye devam etmeyi düşünüyorum. Sonuçta eğlence için başladığım bir proje ve bazen sıkılsam da genelde eğleniyorum geliştirirken.

Sizin projeniz de bir editör müydü yoksa başka bir şey miydi? Editör ise ve kodunuz açık kaynaksa, yazdığınız kodlardan faydalanmak isterim.

Şahin MERSİN

to python-...@googlegroups.com
İsmail Bey Youtube den videoyu buldum. 2009-2010 da geliştirmişim. Tkinter için sürükle bırak bir editör yapıyordum C# ile. Sonrasında rafa kalktı tabiiki. Video linki : https://www.youtube.com/watch?v=qfwzTyU8_7E