Django viewlerinde REST API kullanmak

94 views
Skip to first unread message

Ahmet Emre Aladağ

unread,
Apr 17, 2013, 1:43:25 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
Merhaba Arkadaşlar,

django-rest-framework ile REST API tanımladım. Düşüncem o ki, viewlerde API'de yazdığım kodları çağırayım. Böylelikle ileride bir davranış değişikliği gerektiğinde tek bir yerde değişiklik yaparım. Ancak en doğru kullanım nasıl olur emin olamadım. API+Ajax ikilisi kullanabiliyoruz. Ama Ajax kullanmak istemediğimizde;

1) aldığımız request'i return api_view(request) diyerek fonksiyona aktarıp cevabını dönebiliriz
2) REST API URL'ine HTTP Request yaparak dönen cevabı işleyebiliriz. (performans kaybetse gerek)

diye düşündüm. Bu yöntemler veya alternatifleri hakkında fikirlerinizi almak isterim.

Mirat Bayrak

unread,
Apr 17, 2013, 2:10:22 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
1. Yöntem daha mantıklı gibi gözüküyor. Hatta ben de mi öyle yapsam diye düşündüm şimdi :)


17 Nisan 2013 20:43 tarihinde Ahmet Emre Aladağ <alada...@gmail.com> yazdı:


--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
http://miratcan.tumblr.com / http://github.com/miratcan/ / http://linkfloyd.com

Fatih ERİKLİ

unread,
Apr 17, 2013, 2:12:55 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
Bence 1 yöntem daha mantıklı. Aynı proje içindeki bir URL'e HTTP isteği göndermek overkill olabilir :)


2013/4/17 Ahmet Emre Aladağ <alada...@gmail.com>

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Fatih ERİKLİ

Ahmet Emre Aladağ

unread,
Apr 17, 2013, 2:13:24 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
Ek olarak:

3) utils.py gibi bir dosya içerisine logic gerektiren işleri koyup hem viewlerde hem de REST API metodlarında utils'ten çağrı yapabiliriz.

Bu daha mı iyi olur diye düşünmedim değil.

Mirat Bayrak

unread,
Apr 17, 2013, 2:19:53 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
zaten template içindde render edeceğin içeriği (contexti) api üretmiş olacak, sadece onu alıp template'e geçireceksin. sadece api'yi düzgün inşa etmek hep api'nin hem de normal http requestin düzgün cevaplar vermesini sağlayacak.

buraya kadar oldukça yakışıklı duruyor da formlar ya da dosya upload etmelerde işler karışabilir? var mı öyle olayların?


17 Nisan 2013 21:13 tarihinde Ahmet Emre Aladağ <alada...@gmail.com> yazdı:
Ek olarak:

3) utils.py gibi bir dosya içerisine logic gerektiren işleri koyup hem viewlerde hem de REST API metodlarında utils'ten çağrı yapabiliriz.

Bu daha mı iyi olur diye düşünmedim değil.

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--

Ahmet Emre Aladağ

unread,
Apr 17, 2013, 2:26:52 PM4/17/13
to python-istanbul
Aslında evet, sadece gereken durumda context'i güncellemek yetecek bu yolla. Form/dosya upload var evet. Onlarda nasıl karışabilir? Belki yaşayıp görmek gerek.

Şu anda API'm baya minimal. Gerektikçe büyüteceğim için henüz öngöremiyorum neler çıkar.



2013/4/17 Mirat Bayrak <miratca...@gmail.com>

Mirat Bayrak

unread,
Apr 17, 2013, 2:36:55 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
böyle durumlarda sanki django değil de webpy falan gibi mini çatılarla çalışmak daha iyi sonuç verirmiş gibi geliyor. django'nun view görüntüleme iş akışını değiştirmiş olacaksın. kurala göre oynamayacaksak sahadan komple çıkmak daha mı iyi olur acaba? (biri bana saçmalıyorsun desin)


17 Nisan 2013 21:26 tarihinde Ahmet Emre Aladağ <alada...@gmail.com> yazdı:

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Mirat Bayrak

unread,
Apr 17, 2013, 2:42:42 PM4/17/13
to python-...@googlegroups.com
django'nun request -> view -> template şeklindeki iş akışına alternatif olarak reqeust -> api -> view -> template gibi bir iş akışına sahip micro framework olsa severmişiz. 


17 Nisan 2013 21:36 tarihinde Mirat Bayrak <miratca...@gmail.com> yazdı:

Ahmet Emre Aladağ

unread,
Apr 18, 2013, 7:26:32 AM4/18/13
to python-...@googlegroups.com
Mirat, Fatih,

Cevaplar icin çok tesekkurler...


17 Nisan 2013 Çarşamba tarihinde Mirat Bayrak adlı kullanıcı şöyle yazdı:
--
Bu iletiyi, Google Grupları "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--
Ahmet Emre Aladağ

Süleyman Melikoğlu

unread,
May 4, 2013, 6:02:59 PM5/4/13
to python-...@googlegroups.com
view'larda olabilecek en az kodu yazip, asil isi modellerde yapabilirsin. Boylece davranis degisikligini sadece bir yerde yapmis olursun. 

Bahattin Cinic

unread,
May 4, 2013, 6:24:50 PM5/4/13
to python-...@googlegroups.com
Bu arada django-rest-framework alternatifi olarak bence Tastypie daha başarılı.



5 Mayıs 2013 01:02 tarihinde Süleyman Melikoğlu <suleyman...@gmail.com> yazdı:

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Bahattin Çiniç (Back-End Developer) "Working for Markafoni"

Suleyman Melikoglu

unread,
May 4, 2013, 7:16:50 PM5/4/13
to python-...@googlegroups.com
Katilmiyorum, hem `django-rest-framework` hem de `tastypie` kullandim. Hizlica REST apisi olusturmak icin iki frameworkde gayet guzel, ancak isler karisip da custom cozumler gelistirmek isteyince fark ortaya cikiyor. 

Tastypie'in kendine has bir apisi var, hydrate, dehydrate derken, kucuk birseyi yapmak icin butun software design'i anlamak zorunda kaliyorsun. 

`django-rest-framework` ise django'nun kullandigi design'a cok benzer bir yapiyi kullaniyor. Sezgisel olarak django view ve formlarini kullanir gibi gelistirebiliyorsun.

`django-rest-framework` bu gune kadar gordugum en iyi app'lerden biri.

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


--
Bu iletiyi, Google Grupları "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.

Mesut Taşçı

unread,
May 4, 2013, 7:58:58 PM5/4/13
to python-...@googlegroups.com
Selam

Konuyla direk alakas� yok ama django-rest-framework(DRF) d�k�mantasyonu biraz daha anla��l�r bir hale getirilse �ok daha fazla kullan�l�rd� diye d���n�yorum.
Django'yu zaten iyi derecede bilen birisi �ok rahat kullanabiliyordur belki DRF'� fakat benim gibi acemiler i�in biraz zorlay�c� olabiliyor. Ben DRF'� kullanmak istedi�imde anlamakta zorluk �ekti�imden tastypie kullanmaya karar vermi�tim. Tastypie d�k�mantasyonu �ok daha� anla��l�r bence. Ke�ke biraz daha detayl�, anla��l�r bir d�k�mantasyon olsada bizde daha kolay bir �ekilde ��rensek, kullansak �u DRF'�. Birde k�sa ve bu kadar genel olmayan bir isim bulsalar iyi olurmu� :)


On 05/05/2013 02:16 AM, Suleyman Melikoglu wrote:
Katilmiyorum, hem `django-rest-framework` hem de `tastypie` kullandim. Hizlica REST apisi olusturmak icin iki frameworkde gayet guzel, ancak isler karisip da custom cozumler gelistirmek isteyince fark ortaya cikiyor.�

Tastypie'in kendine has bir apisi var, hydrate, dehydrate derken, kucuk birseyi yapmak icin butun software design'i anlamak zorunda kaliyorsun.�

`django-rest-framework` ise django'nun kullandigi design'a cok benzer bir yapiyi kullaniyor. Sezgisel olarak django view ve formlarini kullanir gibi gelistirebiliyorsun.

`django-rest-framework` bu gune kadar gordugum en iyi app'lerden biri.

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 1:24 AM, Bahattin Cinic <bahatt...@gmail.com> wrote:

Bu arada�django-rest-framework alternatifi olarak bence�Tastypie daha ba�ar�l�.



5 May�s 2013 01:02 tarihinde S�leyman Meliko�lu <suleyman...@gmail.com> yazd�:
view'larda olabilecek en az kodu yazip, asil isi modellerde yapabilirsin. Boylece davranis degisikligini sadece bir yerde yapmis olursun.�

On Wednesday, April 17, 2013 8:43:25 PM UTC+3, Ahmet Emre Alada� wrote:
Merhaba Arkada�lar,

django-rest-framework ile REST API tan�mlad�m. D���ncem o ki, viewlerde API'de yazd���m kodlar� �a��ray�m. B�ylelikle ileride bir davran�� de�i�ikli�i gerekti�inde tek bir yerde de�i�iklik yapar�m. Ancak en do�ru kullan�m nas�l olur emin olamad�m. API+Ajax ikilisi kullanabiliyoruz. Ama Ajax kullanmak istemedi�imizde;

1) ald���m�z request'i return api_view(request) diyerek fonksiyona aktar�p cevab�n� d�nebiliriz
2) REST API URL'ine HTTP Request yaparak d�nen cevab� i�leyebiliriz. (performans kaybetse gerek)

diye d���nd�m. Bu y�ntemler veya alternatifleri hakk�nda fikirlerinizi almak isterim.


--
Bu e-postay� Google Gruplar�'ndaki "Python Istanbul" adl� gruba abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu grubun aboneli�inden ��kmak ve bu gruptan art�k e-posta almamak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�



--
Bahattin �ini� (Back-End�Developer) "Working for Markafoni"

--
Bu iletiyi, Google Gruplar� "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu konunun aboneli�inden ��kmak i�in https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve t�m konular�n�n aboneli�inden ��kmak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�

--
Bu e-postay� Google Gruplar�'ndaki "Python Istanbul" adl� gruba abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu grubun aboneli�inden ��kmak ve bu gruptan art�k e-posta almamak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�

Suleyman Melikoglu

unread,
May 4, 2013, 8:06:48 PM5/4/13
to python-...@googlegroups.com
Isim konusunda haklisin :) 

DRF'u v1.x zamaninda denemis, dokumantasyondan memnun kalmamis ve tastypie'da karar kilmistim. Daha sonra 2.x versiyonunu yayinladiklarinda tekrar bir goz gezdirdim. Bence su anda dokumantasyon fevkalade. Bundan daha iyi olabilecegini sanmiyorum. Sirf anlasilsin diye adim adim tutorial'da var. 

Avukat gibi savundum valla framework'u :)

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 2:58 AM, Mesut Taşçı <mesuu...@gmail.com> wrote:

Selam

Konuyla direk alakası yok ama django-rest-framework(DRF) dökümantasyonu biraz daha anlaşılır bir hale getirilse çok daha fazla kullanılırdı diye düşünüyorum.
Django'yu zaten iyi derecede bilen birisi çok rahat kullanabiliyordur belki DRF'ü fakat benim gibi acemiler için biraz zorlayıcı olabiliyor. Ben DRF'ü kullanmak istediğimde anlamakta zorluk çektiğimden tastypie kullanmaya karar vermiştim. Tastypie dökümantasyonu çok daha  anlaşılır bence. Keşke biraz daha detaylı, anlaşılır bir dökümantasyon olsada bizde daha kolay bir şekilde öğrensek, kullansak şu DRF'ü. Birde kısa ve bu kadar genel olmayan bir isim bulsalar iyi olurmuş :)



On 05/05/2013 02:16 AM, Suleyman Melikoglu wrote:
Katilmiyorum, hem `django-rest-framework` hem de `tastypie` kullandim. Hizlica REST apisi olusturmak icin iki frameworkde gayet guzel, ancak isler karisip da custom cozumler gelistirmek isteyince fark ortaya cikiyor. 

Tastypie'in kendine has bir apisi var, hydrate, dehydrate derken, kucuk birseyi yapmak icin butun software design'i anlamak zorunda kaliyorsun. 

`django-rest-framework` ise django'nun kullandigi design'a cok benzer bir yapiyi kullaniyor. Sezgisel olarak django view ve formlarini kullanir gibi gelistirebiliyorsun.

`django-rest-framework` bu gune kadar gordugum en iyi app'lerden biri.

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 1:24 AM, Bahattin Cinic <bahatt...@gmail.com> wrote:

Bu arada django-rest-framework alternatifi olarak bence Tastypie daha başarılı.

5 Mayıs 2013 01:02 tarihinde Süleyman Melikoğlu <suleyman...@gmail.com> yazdı:
view'larda olabilecek en az kodu yazip, asil isi modellerde yapabilirsin. Boylece davranis degisikligini sadece bir yerde yapmis olursun. 

On Wednesday, April 17, 2013 8:43:25 PM UTC+3, Ahmet Emre Aladağ wrote:
Merhaba Arkadaşlar,

django-rest-framework ile REST API tanımladım. Düşüncem o ki, viewlerde API'de yazdığım kodları çağırayım. Böylelikle ileride bir davranış değişikliği gerektiğinde tek bir yerde değişiklik yaparım. Ancak en doğru kullanım nasıl olur emin olamadım. API+Ajax ikilisi kullanabiliyoruz. Ama Ajax kullanmak istemediğimizde;

1) aldığımız request'i return api_view(request) diyerek fonksiyona aktarıp cevabını dönebiliriz
2) REST API URL'ine HTTP Request yaparak dönen cevabı işleyebiliriz. (performans kaybetse gerek)

diye düşündüm. Bu yöntemler veya alternatifleri hakkında fikirlerinizi almak isterim.


--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Bahattin Çiniç (Back-End Developer) "Working for Markafoni"
Bu iletiyi, Google Grupları "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--
Bu iletiyi, Google Grupları "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Mesut Taşçı

unread,
May 4, 2013, 8:34:12 PM5/4/13
to python-...@googlegroups.com
Valla bana tastypie kadar anla��l�r gelmedi� :)

On 05/05/2013 03:06 AM, Suleyman Melikoglu wrote:
Isim konusunda haklisin :)�

DRF'u v1.x zamaninda denemis, dokumantasyondan memnun kalmamis ve tastypie'da karar kilmistim. Daha sonra 2.x versiyonunu yayinladiklarinda tekrar bir goz gezdirdim. Bence su anda dokumantasyon fevkalade. Bundan daha iyi olabilecegini sanmiyorum. Sirf anlasilsin diye adim adim tutorial'da var.�

Avukat gibi savundum valla framework'u :)

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 2:58 AM, Mesut Ta��� <mesuu...@gmail.com> wrote:

Selam

Konuyla direk alakas� yok ama django-rest-framework(DRF) d�k�mantasyonu biraz daha anla��l�r bir hale getirilse �ok daha fazla kullan�l�rd� diye d���n�yorum.
Django'yu zaten iyi derecede bilen birisi �ok rahat kullanabiliyordur belki DRF'� fakat benim gibi acemiler i�in biraz zorlay�c� olabiliyor. Ben DRF'� kullanmak istedi�imde anlamakta zorluk �ekti�imden tastypie kullanmaya karar vermi�tim. Tastypie d�k�mantasyonu �ok daha� anla��l�r bence. Ke�ke biraz daha detayl�, anla��l�r bir d�k�mantasyon olsada bizde daha kolay bir �ekilde ��rensek, kullansak �u DRF'�. Birde k�sa ve bu kadar genel olmayan bir isim bulsalar iyi olurmu� :)



On 05/05/2013 02:16 AM, Suleyman Melikoglu wrote:
Katilmiyorum, hem `django-rest-framework` hem de `tastypie` kullandim. Hizlica REST apisi olusturmak icin iki frameworkde gayet guzel, ancak isler karisip da custom cozumler gelistirmek isteyince fark ortaya cikiyor.�

Tastypie'in kendine has bir apisi var, hydrate, dehydrate derken, kucuk birseyi yapmak icin butun software design'i anlamak zorunda kaliyorsun.�

`django-rest-framework` ise django'nun kullandigi design'a cok benzer bir yapiyi kullaniyor. Sezgisel olarak django view ve formlarini kullanir gibi gelistirebiliyorsun.

`django-rest-framework` bu gune kadar gordugum en iyi app'lerden biri.

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 1:24 AM, Bahattin Cinic <bahatt...@gmail.com> wrote:

Bu arada�django-rest-framework alternatifi olarak bence�Tastypie daha ba�ar�l�.

5 May�s 2013 01:02 tarihinde S�leyman Meliko�lu <suleyman...@gmail.com> yazd�:
view'larda olabilecek en az kodu yazip, asil isi modellerde yapabilirsin. Boylece davranis degisikligini sadece bir yerde yapmis olursun.�

On Wednesday, April 17, 2013 8:43:25 PM UTC+3, Ahmet Emre Alada� wrote:
Merhaba Arkada�lar,

django-rest-framework ile REST API tan�mlad�m. D���ncem o ki, viewlerde API'de yazd���m kodlar� �a��ray�m. B�ylelikle ileride bir davran�� de�i�ikli�i gerekti�inde tek bir yerde de�i�iklik yapar�m. Ancak en do�ru kullan�m nas�l olur emin olamad�m. API+Ajax ikilisi kullanabiliyoruz. Ama Ajax kullanmak istemedi�imizde;

1) ald���m�z request'i return api_view(request) diyerek fonksiyona aktar�p cevab�n� d�nebiliriz
2) REST API URL'ine HTTP Request yaparak d�nen cevab� i�leyebiliriz. (performans kaybetse gerek)

diye d���nd�m. Bu y�ntemler veya alternatifleri hakk�nda fikirlerinizi almak isterim.


--
Bu e-postay� Google Gruplar�'ndaki "Python Istanbul" adl� gruba abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu grubun aboneli�inden ��kmak ve bu gruptan art�k e-posta almamak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�



--
Bahattin �ini� (Back-End�Developer) "Working for Markafoni"
� � �about.me/bahattincinic



--
Bu iletiyi, Google Gruplar� "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu konunun aboneli�inden ��kmak i�in https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve t�m konular�n�n aboneli�inden ��kmak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�
--
Bu e-postay� Google Gruplar�'ndaki "Python Istanbul" adl� gruba abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu grubun aboneli�inden ��kmak ve bu gruptan art�k e-posta almamak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�


--
Bu iletiyi, Google Gruplar� "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu konunun aboneli�inden ��kmak i�in https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve t�m konular�n�n aboneli�inden ��kmak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�
--
Bu e-postay� Google Gruplar�'ndaki "Python Istanbul" adl� gruba abone oldu�unuz i�in ald�n�z.
Bu grubun aboneli�inden ��kmak ve bu gruptan art�k e-posta almamak i�in python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta g�nderin.
Daha fazla se�enek i�in, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
�
�

Burak Arslan

unread,
May 5, 2013, 7:03:07 AM5/5/13
to python-...@googlegroups.com
ote yandan spyne diye bir sey de var: http://spyne.io

"Rest api" derken http ile istek alip cevabi json dokumani olarak dondurmeyi kastediyorsaniz:

http://spyne.io/#inprot=HttpRpc&outprot=JsonDocument&s=rpc&validator=true&tpt=DjangoApplication

tepede tam bir django projesine link de var gozden kacirmayin.

kolay gelsin,
burak

Burak Yiğit Kaya

unread,
May 5, 2013, 5:52:47 PM5/5/13
to python-...@googlegroups.com
Ote yandan tanittigimiz kutuphaneyi kendimiz yazdiysak soylemekte fayda var, olasi yanlis anlasilmalari engellemek icin ;)

--BYK



2013/5/5 Burak Arslan <burak....@arskom.com.tr>
ote yandan spyne diye bir sey de var: http://spyne.io

"Rest api" derken http ile istek alip cevabi json dokumani olarak dondurmeyi kastediyorsaniz:

http://spyne.io/#inprot=HttpRpc&outprot=JsonDocument&s=rpc&validator=true&tpt=DjangoApplication

tepede tam bir django projesine link de var gozden kacirmayin.

kolay gelsin,
burak

On 05/05/13 03:34, Mesut Taşçı wrote:
Valla bana tastypie kadar anlaşılır gelmedi  :)


On 05/05/2013 03:06 AM, Suleyman Melikoglu wrote:
Isim konusunda haklisin :) 

DRF'u v1.x zamaninda denemis, dokumantasyondan memnun kalmamis ve tastypie'da karar kilmistim. Daha sonra 2.x versiyonunu yayinladiklarinda tekrar bir goz gezdirdim. Bence su anda dokumantasyon fevkalade. Bundan daha iyi olabilecegini sanmiyorum. Sirf anlasilsin diye adim adim tutorial'da var. 

Avukat gibi savundum valla framework'u :)

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 2:58 AM, Mesut Taşçı <mesuu...@gmail.com> wrote:

Selam

Konuyla direk alakası yok ama django-rest-framework(DRF) dökümantasyonu biraz daha anlaşılır bir hale getirilse çok daha fazla kullanılırdı diye düşünüyorum.
Django'yu zaten iyi derecede bilen birisi çok rahat kullanabiliyordur belki DRF'ü fakat benim gibi acemiler için biraz zorlayıcı olabiliyor. Ben DRF'ü kullanmak istediğimde anlamakta zorluk çektiğimden tastypie kullanmaya karar vermiştim. Tastypie dökümantasyonu çok daha  anlaşılır bence. Keşke biraz daha detaylı, anlaşılır bir dökümantasyon olsada bizde daha kolay bir şekilde öğrensek, kullansak şu DRF'ü. Birde kısa ve bu kadar genel olmayan bir isim bulsalar iyi olurmuş :)



On 05/05/2013 02:16 AM, Suleyman Melikoglu wrote:
Katilmiyorum, hem `django-rest-framework` hem de `tastypie` kullandim. Hizlica REST apisi olusturmak icin iki frameworkde gayet guzel, ancak isler karisip da custom cozumler gelistirmek isteyince fark ortaya cikiyor. 

Tastypie'in kendine has bir apisi var, hydrate, dehydrate derken, kucuk birseyi yapmak icin butun software design'i anlamak zorunda kaliyorsun. 

`django-rest-framework` ise django'nun kullandigi design'a cok benzer bir yapiyi kullaniyor. Sezgisel olarak django view ve formlarini kullanir gibi gelistirebiliyorsun.

`django-rest-framework` bu gune kadar gordugum en iyi app'lerden biri.

Suleyman Melikoglu
suleyman...@gmail.com


On May 5, 2013, at 1:24 AM, Bahattin Cinic <bahatt...@gmail.com> wrote:

Bu arada django-rest-framework alternatifi olarak bence Tastypie daha başarılı.

5 Mayıs 2013 01:02 tarihinde Süleyman Melikoğlu <suleyman...@gmail.com> yazdı:
view'larda olabilecek en az kodu yazip, asil isi modellerde yapabilirsin. Boylece davranis degisikligini sadece bir yerde yapmis olursun. 

On Wednesday, April 17, 2013 8:43:25 PM UTC+3, Ahmet Emre Aladağ wrote:
Merhaba Arkadaşlar,

django-rest-framework ile REST API tanımladım. Düşüncem o ki, viewlerde API'de yazdığım kodları çağırayım. Böylelikle ileride bir davranış değişikliği gerektiğinde tek bir yerde değişiklik yaparım. Ancak en doğru kullanım nasıl olur emin olamadım. API+Ajax ikilisi kullanabiliyoruz. Ama Ajax kullanmak istemediğimizde;

1) aldığımız request'i return api_view(request) diyerek fonksiyona aktarıp cevabını dönebiliriz
2) REST API URL'ine HTTP Request yaparak dönen cevabı işleyebiliriz. (performans kaybetse gerek)

diye düşündüm. Bu yöntemler veya alternatifleri hakkında fikirlerinizi almak isterim.


--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 



--
Bahattin Çiniç (Back-End Developer) "Working for Markafoni"
Bu iletiyi, Google Grupları "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 


--
Bu iletiyi, Google Grupları "Python Istanbul" grubunda bir konuya abone olduğunuz için aldınız.
Bu konunun aboneliğinden çıkmak için https://groups.google.com/d/topic/python-istanbul/LLzec96lg-Q/unsubscribe?hl=tr adresine gidin.
Bu grubun ve tüm konularının aboneliğinden çıkmak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

--
Bu e-postayı Google Grupları'ndaki "Python Istanbul" adlı gruba abone olduğunuz için aldınız.
Bu grubun aboneliğinden çıkmak ve bu gruptan artık e-posta almamak için python-istanb...@googlegroups.com adresine e-posta gönderin.
Daha fazla seçenek için, https://groups.google.com/groups/opt_out adresiniz ziyaret edin.
 
 

Ustun Ozgur

unread,
May 6, 2013, 8:56:29 AM5/6/13
to python-...@googlegroups.com
Cok guzel bir seye benziyor bu Spyne, eline saglik.

http://spyne.io/slides/2012-10_owtg.pdf

Ustun
Reply all
Reply to author
Forward
0 new messages