Používáte některou ze zmíněných aplikací? Proč?

Lenka

to Publikování s Google
Přátelé, k večeru se uvidíme v hotelu Josef, přesto ptám se vás i
tady:
Používáte některou z Jankem zmíněných aplikací? K čemu a proč? Nebo se
teprve chystáte používat? Nebo vás jenom zajímá, "co to umí"?
Zajímá nás to, víte? :-)
Nashle večer!
Lenka

Lenka

to Publikování s Google
Já bych si, s dovolením, sama sobě odpověděla ;-)
Já používám Blogger, už docela dlouho. Vyhovuje mi, přiznám se totiž,
že nemám srovnání s jinými systémy. Co potřebuju, to umí. Píšu v něm
druhým rokem, tak dvakrát týdně.
Google Docs používám mohutně. Hodně v Docs píšu a dělám tabulky,
prezentace nevyužívám tolik. Vyhovuje mi "bezfleškový" režim :-) A
taky spolupráce na dokumentu s jiným uživatelem, je to často
principielně ideální řešení.
V Google Groups jsem jako doma. Tedy přesněji v diskusních skupinách
www.gug.cz. Mouchy mají, však víme, ale ono se to dá zvládnout. Už
jsem do Groups přivedla pár skupinek lidí, kteří tam od té doby
spokojeně spolupracují.
Zato Sites znám málo a Page Creator vůbec!
Výhodou je, že znám Janka a ten zas zná Sites a zná je dobře a po
dnešním večeru budete taky znát Janka a taky tím pádem Sites a taky
ostatní, co na přednášku přijdou a/nebo co chodí na gug.cz. Takže
nashle a napište nám, jak to s těmi publikačními google aplikacemi
máte vy.
Lenka

d.f.h

to Publikování s Google
Zdravím, ze všeho nejdříve díky za zajímavou přednášku, udělala mi v
několika věcech jasno.

Co se týče samotných publikačních aplikací Google, tak jsem až
donedávna nepoužíval vůbec žádnou, už od začátku jsem ale pokukoval po
Sites. Shodou okolností právě před několika dny vzešel požadavek na
vnitrofiremní dokumentační systém (v podstatě online manuál pro vývoj
webových aplikací), což je jednoznačně příležitost pro nasazení
nějakého wiki CMS. MediaWiki mi vzhledem k předpokládanému rozsahu
přišla jako kanón na vrabce, zkoušet a hledat mezi spoustou jiných
řešení se mi moc nechtělo, takže jsem prozkoumal aktuální stav Google
Sites a rozhodl se to s nimi zkusit.

Zatím panuje vcelku spokojenost, uživatelskému rozhraní nelze nic
vytknout, možnosti jsou ovšem zatím celkem chudé. Velmi bych uvítal
například něco na způsob obsahových šablon stránek - řekněme například
pro typ stránky "Info o aplikaci" nadefinovat jinou sadu vstupních
polí, než pro typ stránky "Info o serveru" nebo "Info o programovém
modulu", aby se dal snadno zachovávat jednotný vzhled a struktura
dokumentů. V podstatě taková jednoduchá databáze :-)

Je ale pravda, že Sites asi čeká zářná budoucnost, vzhledem k
probíhajícím změnám a tempu úprav. Doufám, že se z nich časem stane
nejlépe použitelný wiki CMS se všemi výhodami (a nevýhodami), které
lze od Google očekávat.

Lenka

to Publikování s Google
To zní jako dobré zprávy, díky za odpověď :-)
Jak jste slyšel Janka, v zářnou budoucnost věří. Tož věřme s ním.
Doufám, že zůstaneme přes GUG.cz v kontaktu.
Lenka