Κεκραγάρια κυρ-Γιακουμάκη

Χρίστος Ψωμιάδης

to psalto...@googlegroups.com
Ξέρει κανείς γιατί στο Κεκραγάριο του δ΄ ήχου του Ιακώβου Πρωτοψάλτου οι καταλήξεις γίνονται στον αννανες(ΚΕ)και όχι στον αγια(ΔΙ)όπως θα ήταν αναμενόμενο?...Εγώ προσπάθησα να δώσω μια απάντηση η οποία είναι η εξής....Ως γνωστόν ο κυρ-Γιακουμάκης δεν συνθέτει τα εν λόγω Κεκραγάρια αλλά συντέμνει τα "παλαιά" τα κατά την παράδοση φερόμενα ως του Αγ.Ιωάννου Δαμασκηνού...Σ αυτά λοιπόν οι καταλήξεις είναι στον αννανες και όχι στον αγια...Είναι δεν είναι του Δαμασκηνού(έχουν ήδη γραφτεί πολλά γι αυτό-δεν είναι του παρόντος)το σίγουρο είναι ότι είναι πολύ παλαιές συνθέσεις όπως και πολλές άλλες παρόμοιες....Αυτές λοιπόν οι "παλαιές" συνθέσεις έχουν διάφορα "περίεργα" πράγματα σε σχέση με την σημερινή ψαλτική πραγματικότητα(π.χ.το Γευσασθε που είναι δίφωνος νεχεανες κ.α.)...Έτσι λοιπόν και ο Ιάκωβος δεν είναι αυτός που δίνει την κατάληξη αυτή στον αννανες αλλά την κληρονομεί από τα "παλαιά" τα οποία και συντέμνει......Άλλη απάντηση δεν μπορώ να δώσω και σκέφθηκα πως θα ήταν καλό να ανταλάξουμε απόψεις και σ αυτό το θέμα.....
Υ.Γ.Παλαιότερα νομίζω πως σε άλλες συζητήσεις είχε τεθεί το θέμα των "περιέργων" σε συνθέσεις του Δαμασκηνού και θα έπρεπε να αποτελέσει μια ξεχωριστή ίσως συζήτηση....

Χριστάκης

Χρησιμοποιείτε Yahoo!
Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων
http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr

Antonios

to Psaltologion

On 9 Νοέ, 16:38, Χρίστος Ψωμιάδης <kemencevi_hrista...@yahoo.gr>
wrote:

>Σ αυτά λοιπόν οι καταλήξεις είναι στον αννανες και όχι στον αγια

Έχει κανείς παλαιότερη γραφή των Κεκραγαρίων του άγια (ή στιχερών). Θα
ήταν χρήσιμο να δούμε πώς ήταν γραμμένα (ΚΑΙ τα κεκραγάρια ΚΑΙ τα
στιχερά) και πώς μεταγράφηκαν. Ίσως να δείξει κάτι σχετικό.
Λογικοφανής η εξήγηση. Άν υποστηριχτεί και από ντοκουμέντα.

Χρίστος Ψωμιάδης

to psalto...@googlegroups.com
Εγω πάντως Αντώνη δεν το εχω σε παλαιά....θα ήταν όντως χρήσιμο.....
Υ.Γ.και επειδή δεν παρευρέθηκα στους γάμους.....να ζήσετε και να ευτυχήσετε.....

Antonios <aetopo...@yahoo.gr> έγραψε:

wrote:
> [...]

στιχερά) και πώς μεταγράφηκαν. Ίσως να δείξει κάτι σχετικό.
Λογικοφανής η εξήγηση. Άν υποστηριχτεί και από ντοκουμέντα.

Antonios

to Psaltologion

On 9 Νοέ, 23:15, Χρίστος Ψωμιάδης <kemencevi_hrista...@yahoo.gr>
wrote:

> Υ.Γ.και επειδή δεν παρευρέθηκα στους γάμους.....να ζήσετε και να ευτυχήσετε.....

Ευχαριστούμε και ανταποδίδουμε ευχές για μακροημέρευση, πρόοδο και
υγεία κατ'άμφω (άσχημο που δείχνει μονοτονικά!!!)

Βασίλης Ζάχαρης

to psalto...@googlegroups.com

Έχει κανείς παλαιότερη γραφή των Κεκραγαρίων του άγια (ή στιχερών). Θα
ήταν χρήσιμο να δούμε πώς ήταν γραμμένα (ΚΑΙ τα κεκραγάρια ΚΑΙ τα
στιχερά) και πώς μεταγράφηκαν. Ίσως να δείξει κάτι σχετικό.

Τα κεκραγάρια του Ιακώβου δεν ακολουθούνται από στιχηρά. Στις ανθολογίες που μπορείς να τα βρεις δηλαδή δεν ακολουθούνται από στιχηρά.
Στην νέα πάλι τα στιχηρά του Ιακώβου είναι εξηγημένα από το Πα, ενώ το κεκραγάριο από τον Δι. Και στην παλαιά δεν έχεις ένδειξη βάσης (ως γνωστόν).
Αλλά η πορεία μελωδίας δείχνει και στα δυο, ότι το μεν κεκραγάριο είναι γραμμένο για άγια της παπαδικής ενώ στα στιχηρά για άγια του στιχηραρίου.
Κοιτάξτε και τα κείμενα. (στην νέα)

Εξάλλου στιχηρά, τι στιχηρά; Ο Ιάκωβος δοξαστικά έχει γράψει πιο πολύ. Αν πάρουμε λες τα κεκραγάρια σε Δ' και ένα δοξαστικό (π.χ. Το Δ' εωθινό) σε Δ' θα βγάλουμε άκρη;
Δεν το νομίζω εγώ...
Ως προς το θέμα του που τελειώνει το κεκραγάριο εννοώ! Αλλά θα ψάξω κι εγώ μήπως βρω τίποτα σε χειρόγραφα.

Λογικοφανής η εξήγηση. Άν υποστηριχτεί και από ντοκουμέντα.

Σωστά.

Βασίλης
Iakobos (Kekragaria & D' Ewthino).pdf

Antonios

to Psaltologion
> Εξάλλου στιχηρά, τι στιχηρά; Ο Ιάκωβος δοξαστικά έχει γράψει πιο
πολύ. Αν πάρουμε λες τα
> κεκραγάρια σε Δ' και ένα δοξαστικό (π.χ. Το Δ' εωθινό) σε Δ' θα
βγάλουμε άκρη;

Όχι. Δεν θα βγάλουμε άκρη. Αλλά υποτίθεται όπως αναφέρθηκε ότι ο
Ιάκωβος συνέταμε τα παλιότερα.
Το παλιό στιχεράρι έχει στιχερά που ακολουθούν τα κεκραγάρια. Εκεί
στην παλιά να δούμε την σχέση κεκραγαρίου-στιχερών ,εν συνεχεία τον
τρόπο της μεταγραφής, μετά να συγκρίνουμε τα παλιά κεκραγάρια με αυτά
του Ιακώβου, πιό μετά να δούμε τις μεταγραφές τους και μετά μπορεί να
βγάλουμε άκρη.

Dimitri Koubaroulis

to psalto...@googlegroups.com
Αντώνιε, αν θέλεις ξαναστείλε αυτό το μήνυμα (copy-paste) και μιά μικρή
περίληψη της προηγηθείσας συζήτησης στο ειδικό νέο φόρουμ

http://www.analogion.com/forum/forumdisplay.php?f=3

και απαντάμε εκεί.

ευχαριστώ,
Δημήτρης

This conversation is locked
You cannot reply and perform actions on locked conversations.