Παθητικος

LINARDAKIS VAGELIS

to psalto...@googlegroups.com
Αγαπητοι Φιλοι
Αν δεν κανω λαθος , ΣΑΜΠΑΧ στα τουρκικα σημαινει πρωϊα . Δηλαδη η τουρκικη εφημεριδα ΣΑΜΠΑΧ ,
στα ελληνικα θα λεγοταν ΠΡΩΪΝΗ .
Αν καποιος εχει μεινει καποιες μερες στην Κωνσταντινουπολη , ισως να εχει παρατηρησει οτι οι
μουεζινιδες αρχιζοντας την πρωτη προσευχη - τραγουδι το πρωϊ (χαραμα) , χρησιμοποιουν μακαμι
( η ''ηχο'') Σαμπαχ η αυτο που εμεις λεμε παθητικο . Δεν κανουν χρωματικο ηχο σε καμια περιπτωση .
Απλα εχουν ''σπαθη '' στον ΓΑ και ο ΖΩ' με διεση . Ακομα και ο ΠΑ' οταν δεν υπερβαινετε , γινεται με
διεση .
Συμφωνα με τα παραπανω , σαμπαχ=παθητικος και τουμπαλιν . Τωρα αν ειναι η οχι Αος διφωνος η
οτιδηποτε αλλο , ειναι θεμα των ειδικων (εγω δεν ειμαι) .

Επ'ευκαιρια επισυναπτω : Απο μια σπανια ιδιωτικη ηχογραφηση που εγινε στην Κων-λη γυρω στα 1960 , οπου ο αειμνηστος Θρ. Στανιτσας παρεκληθη να καμει εκφωνησεις σε διαφορους ηχους , επισυναπτω
το αποσπασμα των εκφωνησεων σε Σαμπαχ .
Ο καθενας ας σχολειασει κατα την κριση του το σχετικο ακουσμα .

Φιλικα  Β.Λ.
5'50''=ΣΤΑΝΙΤΣΑΣ=Εκφωνησεις σε Παθητικο_new.mp3

Χρίστος Ψωμιάδης

to psalto...@googlegroups.com
ΚΥΡΙΕ ΒΑΓΓΕΛΗ ΓΙΑ ΤΟ ΖΩ ΚΑΙ ΤΟ ΑΝΩ ΠΑ ΠΟΥ ΛΕΤΕ ΓΙΑ ΔΙΕΣΗ ΜΑΛΛΟΝ ΕΝΝΟΕΙΤΕ ΥΦΕΣΗ ΑΝ ΔΕΝ ΚΑΝΩ ΛΑΘΟΣ.....

LINARDAKIS VAGELIS <ton...@otenet.gr> έγραψε:

Χρησιμοποιείτε Yahoo!
Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων
http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr

LINARDAKIS VAGELIS

to psalto...@googlegroups.com
Και βεβαια υφεση εννοω και εκ λαθους εγραψα διεση . Σε ευχαριστω .
Β.Λ.

Dimitri Koubaroulis

to psalto...@googlegroups.com
Πολύ ωραίος ο Στανίτσας!  Προσέξτε όμως οτι το ΔΙ δεν το κάνει και τόσο χαμηλό όσο άλλοι. Έχει λιγότερο "πάθος" έτσι και ακούγεται πιό εκκλησιαστικό. Συμφωνείτε;

Δημήτρης

Dimitris Skrekas

to psalto...@googlegroups.com
Αγαπητοί φίλοι,

Δε νομίζω πως είναι ο Στανίτσας αυτός που κάνει τις εκφωνήσεις. Θα έλεγα πως σε κάποια σημεία μοιάζει με τον Μαγούρη, αλλά ούτε αυτός είναι.
Πάντως το σαμπάχ που κάνει είναι πολυ ωραίο, με τον Δι όχι πολύ χαμηλωμένο. Ίσως στο τρισάγιο του Πριγγου να είναι ελαφρώς πιο χαμηλωμένο το Δι.
Εδώ έχουμε εκφωνητικό ύφος εξ άλλου.

Δημήτρης

LINARDAKIS VAGELIS

to psalto...@googlegroups.com
ΣΙΓΟΥΡΑ ειναι ο Στανιτσας . Εκφωνει και σε αλλους ηχους . Οσο για τον ΔΙ και γω εχω την ιδια γνωμη .
Β.Λ.
to psalto...@googlegroups.com

[...]

Εγώ πάντως θα έλεγα να μην την δώσετε παραέξω αυτή την ηχογράφηση, γιατί κάτι τέτοια ψάχνουν οι παπάδες για να δικαιολογήσουν τις μακρόσυρτες εκφωνήσεις!
Εγώ αν μου τα έλεγε έτσι ο παπάς στην λειτουργία, θα είχα πάρει "αναβολή" από το ψαλτήρι...
:-)

Βασίλης

LINARDAKIS VAGELIS

to psalto...@googlegroups.com
Βασιλη
Πιθανωτατα ο Στανιτσας παρεκληθη απο αλλους (μαλλον ιερεις) να τους ηχογραφηση εκφωνησεις ''μακροσυρτες'' , περα απο την παραδοση του
Πατριαρχικου Ναου . Αν ακουσεις παληες Λειτουργιες στην Πολη , εκτος Πατριαρχειου , θα δεις οτι οι ιερεις αρεσκοντο σε ''μακροσυρτες'' η
''μερακλιδικες'' εκφωνησεις . Καποια στιγμη θα ανεβασω παληα λειτουργια στην πολη (αν θυμαμαι ψαλλει ο Χ''Μαρκος) οπου ο αειμνηστος
εφημεριος του Πατριαρχικου Ναου , μουσικολογιωτατος και αριστος ψαλτης αειμνηστος πρωτοπρεσβυτερος π. Παναγιωτης Τσιναρας , διακονος τοτε ,
εκφωνει στον απανω ΠΑ' (ηχος Αος) . Εκει θα ακουσεις ''κορδελλες'' .
Και εν πασι περιπτωσει αυτα ειναι θεμα γουστου ( και μην μου πεις για ''παραδοση'' ) . Αλλοι (οπως εσυ) παιρνουν ''αναβολη'' και αλλοι (οπως εγω) ,
''κατατασονται'' με .... χιλια .
Ας πουνε και αλλοι φιλοι την γνωμη τους .
Β.Λ.