Μαίστορες και σχολή Καρά

Dimitri Koubaroulis

to psalto...@googlegroups.com
Σε προηγούμενο μήνυμα ανέφερα οτι κατά τη γνώμη μου οι Μαίστορες ακολουθούν τη "σχολή Καρά" (για παράδειγμα την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (ΕΒΧ) του Λυκούργου Αγγελόπουλου) σε πολλά πράγματα. Νά μερικά από αυτά:

- έμφαση στα αργά παλαιά μέλη
- αργά παλαιά απηχήματα μονοφωνικά
- σύνθετα νέα απηχήματα (πχ. νάου, πενταφώνου Πλ. Α΄ και άλλα)
- επιλογές ισοκρατήματος (π.χ. ΠΑ σε καταλήξεις στο ΖΩ' ύφεση του Πλ. Α' πενταφώνου)
- τοποθέτηση του χορού επί σκηνής (χοράρχης κοιτάει προς τα έξω)
- εισόδευση και αποχώρηση ψάλλοντας (όπως η ΕΒΧ)
- επαναφορά παλαιού ξεχασμένου Τυπικού (πχ Τριθέκτη)
- ψαλμώδηση του "Τον Τάφον Σου Σωτήρ" σε Νάο ήχο (Σαμπάχ/Παθητικό)
- χρήση της ονοματολογίας των ήχων που παρουσίασε/επανέφερε ο Καράς (έσω, έξω, μέσος κτλ.)
- χρήση μέρους της εκτεταμένης γραφής (λύγισμα, οξεία) που πρότεινε ο Καράς
- διέυθυνση της χορωδία με χειρονομία

και είμαι σίγουρος οτι υπάρχουν και πολλά άλλα στοιχεία που αποδεικνύουν του λόγου το αληθές.

Γνώμες;

Δημήτρης

Χρίστος Ψωμιάδης

to psalto...@googlegroups.com
ΣΩΣΤΟΣ......ΚΑΙ ΣΕ ΠΟΛΛΑ ΑΛΛΑ...!!!

Dimitri Koubaroulis <dim...@analogion.com> έγραψε:

Χρησιμοποιείτε Yahoo!
Βαρεθήκατε τα ενοχλητικά μηνύ ματα (spam); Το Yahoo! Mail διαθέτει την καλύτερη δυνατή προστασία κατά των ενοχλητικών μηνυμάτων
http://login.yahoo.com/config/mail?.intl=gr

Dimitri Koubaroulis

to psalto...@googlegroups.com
(διορθώνω τον τίτλο)

Χρήστο, φαίνεται έχεις κάποιο πρόβλημα με το σύστημα που απαντάς εμαιλ (ώς προς την κωδικοποίηση της γραμματοσειράς). Δεν μπορώ να σε βοηθήσω εξ αποστάσεως αν δεν το δώ αλλά σου προτείνω να ρωτήσεις κάποιον που ξέρει εκεί.

Δημήτρης

TasosNassis

to Psaltologion
Συμφωνω στα περισσοτερα αλλα υπαρχουν και διαφορες. Οι Μαιστορες
φαινονται πιο συντιρητικη με την χρηση τις οξειας, τις εξω πεταστης,
και στα διαστηματα. Επισης στα κομματια που εχω ακουσει, ψελνουν το
απηχημα χορωδιακα. Κανω λαθως;

Τασος
Συγνομη για την ορθογραφια μου.

gugushvili

to Psaltologion

On Nov 4, 1:19 pm, Dimitri Koubaroulis <dimi...@analogion.com> wrote:
> Σε προηγούμενο μήνυμα ανέφερα οτι κατά τη γνώμη μου οι Μαίστορες ακολουθούν τη "σχολή Καρά" (για παράδειγμα την Ελληνική Βυζαντινή Χορωδία (ΕΒΧ) του Λυκούργου Αγγελόπουλου) σε πολλά πράγματα.

mms://multimedia.biol.uoa.gr/2006/170xr%20panep%20-%20ok/deute%20poma.wmv

Νομιζω οτι μοιαζουν με την χορωδια του κ. Αγγελοπουλου σε πολλα
σημεια. Σαφως υπαρχει και η διαφορα. Γνωμες;

Dimitri Koubaroulis

to psalto...@googlegroups.com
Ναι, μοιάζουν πολύ.  Αλλά δεν κάνουν τόσο μεγάλες έλξεις όσο η ΕΒΧ και επίσης έχουν πιό "μοντέρνα" ενδυμασία :-)

Δημήτρης

Shota Gugushvili

to psalto...@googlegroups.com
On 11/7/07, Dimitri Koubaroulis <dim...@analogion.com> wrote:
Ναι, μοιάζουν πολύ.  Αλλά δεν κάνουν τόσο μεγάλες έλξεις όσο η ΕΒΧ και επίσης έχουν πιό "μοντέρνα" ενδυμασία :-)

Επισης ποια η σημασια του κανοναρχου εκει; Ψαλλουν απο το βιβλιο.