Re: [sr.openoffice.org] Šabloni za 3.1 su u skladištu

Goran Rakic

to d...@sr.openoffice.org, proverapisanja
У чет, 27. 11 2008. у 07:20 +0100, Ranko Tomic пише:

> Што се тиче речника, ја сам већ напунио свој речник (ОО више не прима нове
> речи), па би ваљало да кажете где да га пошаљем. Такође, има ли неко
> искуство са афиксима, стандардни речник је препун разних облика истих
> речи...

Pisanje osnovnih afiksnih pravila je zapravo veoma lako, ali traži dosta
rada i „pokušaja i pogrešaka“.

Na primer, uhvatiš imenicu "škola". Deklinacija po padežima je:

škola, škole, školi, školu, školo, školom, školi

Što znači da od nominativa treba oduzeti -a i dodati "-e, -i, -u, -o,
-om". Sada imenuješ pravilo, npr. DNF1 (deklinacija, imenica, ženski
rod, prva grupa — treba razmisliti i pitati učene ljude, mada u praksi
se najbolje proveri koji je pravi obrazac za imenovanje, ako ništa
drugo, lako se menja).

Afiksno pravilo za ovo glasi (Y znači da može da se meša za proizvoljnim
prefiksima za npr. predškolska-e,i,u,... gde je pred PFX klasa):
SFX DNF1 Y 5
SFX DNF1 a e
SFX DNF1 a i
SFX DNF1 a u
SFX DNF1 a o
SFX DNF1 a om

Sada u spisku reči umesto svih ovih reči umetni:

škola/DNF1

Ako imaš sreće, biće još reči koje imaju isto pravilo. Naravno, obrazac
za definisanje pravila može da bude daleko složeniji (sa uslovnim
sufiksima,

Dokumentacija je dostupna na:
http://sourceforge.net/docman/display_doc.php?docid=29374&group_id=143754

pp,
Goran

Goran Rakic

to d...@sr.openoffice.org, proverapisanja
У чет, 27. 11 2008. у 10:25 +0100, Ranko Tomic пише:
> Ја сам ово пробао на овај начин
>
> Па не ради. Има ли неки начин да се ово испробава и да се провали у чему је
> проблем?

Код мене то исправно ради. Окачио сам архиву, па упореди разлике:
http://groups.google.com/group/proverapisanja/web/affix_test.tar.gz

goran@limun:~/test$ hunspell -d test -s
абажурски абажуром школом
абажурски абажур
абажуром абажур
школом

goran@limun:~/test$ hunspell -d test -m
абажур
абажур st:абажур
абажурски
абажурски st:абажур fl:N
^C

Зна ли неко, постоји ли munch/expan команда попут оне у аспелу? То би
било веома корисно. http://tinyurl.com/aspell-man

Ако немаш ништа против, можемо да наставимо дискусију на
http://groups.google.com/group/proverapisanja

пп,
Горан

RankoT

to Провера писања
Малочас сам послао поруку, али је нема у групи. Пробао сам све што си
рекао, али ми Hunspell на WinXP не даје никакав излаз од оних тестова,
а ОО прихвата као исправно само абажур/абажура или абакус/абакуса, а
све остале облике означи као неисправне. Има ли ко какав предлог или
решење за ово? Окачио сам датотеке, па пробај шта се збива код тебе.