瀏覽次數:147 次
跳到第一則未讀訊息

Aleksandar Božinović

未讀,
2015年9月3日 晚上7:14:492015/9/3
收件者:Провера писања
Veliko poštovanje i pozdrav svima!

Sa stranice http://devbase.net/dict-sr/ sam preuzeo rečnik i raspakovao ga.
U ćiriličnom delu (sr.dic) sam pronašao nekoliko nepravilno napisanih reči:
предходиће
предходна
предходне
предходни
предходним
предходних
предходно
предходног
предходној
предходном
предходну
подхват
подхитно
подхум

Naime, zvučno „d” mora preći u bezvučno „t” (jednačenje suglasnika po zvučnosti).
Prema tome: prethodi, prethodne, prethodiće...

Zatim, piše „предцима” i „претцима”. Neverovatno da se očigledno pogrešno napisane reči nađu u rečniku. Jasno je da je jedino ispravno „precima”.
„Податци” --> „Подаци”.

„Загонетци” ne, već „zagonetki”.

Šta je „матцх”?

Daljom pretragom slova koja se uglavnom ne nalaze zajedno (dh, dc i slično), primetio sam da ih ima mnogo.

Ko je sve proverio ove reči?
Koliko se smemo osloniti na ovaj rečnik? Koliko je pouzdan?

Goran Rakic

未讀,
2015年9月3日 晚上7:20:412015/9/3
收件者:provera...@googlegroups.com
Zdravo,

U svakom trenutku možeš predložiti ispravke i dopune preko projekta na
GitHubu https://github.com/grakic/hunspell-sr

Lista reči je formirana iz korpusa i nije ručno proveravana.

Slažem se da bi nepravilne reči koje navodiš zaista mogle da se uklone
automatski jednostavnijom skripticom zapisanom u bilo kom programskom
jeziku.

Prema navedenoj licenci i pravima upotrebe, ne postoji nikakva
garancija u tačnost ili pouzdanost podataka. Isto tako postoji velika
sloboda njihovog korišćenja, pa otuda i poziv za dalje unapređenje.

Pozdrav,
Goran Rakić

У чет, 03. 09 2015. у 15:55 -0700, Aleksandar Božinović пише:
> --
回覆所有人
回覆作者
轉寄