In balanta totalurile generale la soldurile initiale sunt diferite pe debit fata de cele pe credit.

Moldovan Livia

to programeconta.ro
Buna ziua, am o mica problema. In Databal, dupa ce am creat cateva analitice la banci, clienti si furnizori si am introdus soldurile de inceput de an, totalul general in balanta pe debit nu este egal cu cel pe credit. In balanta de anul trecut din care am introdus datele erau egale. Multumesc.

programeconta.ro

to programeconta.ro
Bună,

Inegalitatea totalurilor generale a soldurilor inţiale pe debit şi credit poate proveni din două cauze:
 - aţi introdus soldurile iniţiale pentru conturile analitice dar nu şi pentru sinteticul corespunzător (aceasta este cea mai frecventă cauză); soldurile iniţiale şi rulajele precedente (dacă este cazul) trebuiesc introduse pe toate nivelele conturilor: sintetice, sintetice extinse, analitice şi subanalitice
 - construcţia incorectă a conturilor, forma corectă a conturilor fiind următoarea:
      - cont sintetic xxx (3 cifre)
      - cont sintetic extins xxxx (4 cifre)
      - cont analitic xxx.xxxxx (3 cifre punct şir de caractere pentru analitic), respectix xxxx.xxxxx (4 cifre punct şir de caractere pentru analitic)
      - cont analitic xxx.xxxxxxx.xxxxxxxx (3 cifre punct şir de caractere pentru analitic punct şir de caractere pentru subanalitic), respectix xxxx.xxxx.xxxxxxxx (4 cifre punct şir de caractere pentru analitic punct şir de caractere pentru subanalitic).
Obs.:  - delimitatorul între nivelul de sintetic şi cel de analitic respectiv subanalitic este punctul
           - la analitice şi subanalitice se pot folosi şi litere
           - lungimea totală a simbolului contului trebuie să fie maxim 20 caractere
           - dacă un cont sintetic are şi sintetic extins, analiticele şi subanaliticele se construiesc la sinteticul extins (exemplu 519, 5191, 5191.banca1, 5191.banca1.credit1, 5191.banca1.credit2, 5191.banca1.credit3, 5191.banca2, 5191.banca2.credit1, 5191.banca2.credit2).

Verificaţi vă rog aspectele de mai sus şi confirmaţi-mi dacă s-a rezolvat problema.

Moldovan Livia

to programeconta.ro
Am rezolvat problema, nu am introdus soldurile pentru sinteticele de 3 cifre. Multumesc pentru ajutor.