zkontrolujte si huge pages

Pavel Stehule

to PostgreSQL-cz
Ahoj

u jednoho zakaznika jsem se docela potrapil s optimalizaci dotazu, a stejne pri vetsi zatezi sel server do kolen (je tam cela rada problemu), brutalne vysoky load. Nakonec se ukazalo - doufam, ze duvodem bylo poddimenzovana velikost huge pages. Ten system se choval fakticky silene, ze jsem i silne podezrival hw problemy s chlazenim.

Tak kdybyste nekdy resili neco podobneho

Pavel

do...@dobo.sk

to postgr...@googlegroups.com, Pavel Stehule
cat /proc/$(ps -fu postgres | grep /usr/lib/postgres | awk '{print
$2}')/status | grep VmPeak | awk '{printf("%d\n",$2/2048 + 0.9)}' >>
/etc/sysctl.d/huge_pages.conf

sysctl -p /etc/sysctl.d/huge_pages.conf

dobo

--
https://dobo.sk/

Aleš Zelený

to PostgreSQL-cz

Ales

Jan Marek

to postgr...@googlegroups.com
Ahoj,

díval jsem se na stránky:

https://wiki.postgresql.org/wiki/Tuning_Your_PostgreSQL_Server

a našel jsem tam nástroj:

https://github.com/jfcoz/postgresqltuner

Zajímavý nástroj - doporučil mi nastavit Huge pages na 1GB
(server je na KVM virtualizaci, což si taky dokázal zjistit) a
doporučil přenastavit paměť...

Zdraví
Honza Marek

Dne St, úno 09, 2022 at 08:38:54 CET napsal(a) Pavel Stehule:
> [...]
> e-mail na adresu postgresql-c...@googlegroups.com.
> Chcete-li tuto diskusi zobrazit na webu, navštivte

Ing. Jan Marek
University of South Bohemia
Academic Computer Centre
Phone: +420389032080
signature.asc

Pavel Stehule

to postgr...@googlegroups.com
Ahoj

čt 5. 10. 2023 v 10:20 odesílatel 'Jan Marek' via PostgreSQL-cz <postgr...@googlegroups.com> napsal:
> [...]

> problemy s chlazenim.
> Tak kdybyste nekdy resili neco podobneho

ono - jak se ukazalo posleze, tak problem nebyl v huge pages, ale v nasaveni cache IO operaci v proxmoxu viz https://pve.proxmox.com/wiki/Performance_Tweaks

Brutalne vysoky load byl zpusobeny nevhodnou konfiguraci cache, ktera pri vetsim vyuziti IO vedla k priskrcovani CPU

> [...]

Phone: +420389032080

Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny PostgreSQL-cz ve Skupinách Google.

Pavel Stehule

to postgr...@googlegroups.com

čt 5. 10. 2023 v 10:30 odesílatel Pavel Stehule <pavel....@gmail.com> napsal:
jeste doplnim, pokud by nekdo pouzival proxmox - dobre funguje varianta https://pve.proxmox.com/wiki/File:Cache_mode_writethrough.png

Kdybych to ale nastavoval podle dokumentace, tak o tomhle nastaveni bych dost pochyboval. Ale funguje to. I kdyz muze dost zalezet na typu zateze.

Jan Marek

to postgr...@googlegroups.com
Dd,

Dne Čt, říj 05, 2023 at 10:30:55 CEST napsal(a) Pavel Stehule:
> [...]
> Brutalne vysoky load byl zpusobeny nevhodnou konfiguraci cache, ktera pri vetsim

to mě zajímá, protože též provozuju Postgresql na ProxMox-u.
Všude mám nastaveno cache="writeback". Mělo by to být (podle mého
chápání) nejrychlejší, ale přesto ještě bezpečné nastavení?

Zdraví
Honza Marek
signature.asc

Pavel Stehule

to postgr...@googlegroups.com

čt 5. 10. 2023 v 10:39 odesílatel 'Jan Marek' via PostgreSQL-cz <postgr...@googlegroups.com> napsal:
> [...]

Všude mám nastaveno cache="writeback". Mělo by to být (podle mého
chápání) nejrychlejší, ale přesto ještě bezpečné nastavení?

podle dokumentace si myslím, že by to mělo být ok

Zdraví
Honza Marek