default database

Marek Patočka

Mar 18, 2024, 8:44:36 AMMar 18
to PostgreSQL-cz
Dobrý den,
potýkám se s problémem, že při připojení i pomocí psql, ODBC driveru atd, to vyžaduje databázi uživatele, například mám user test a při připojení požaduje db test, jinka se nepřipojí...
Databázi test ale nechci vytvářet...
Musí mít každý user svou db?
Lze toto chování nějak eliminovat, na netu jsem akorát našel, že musím na hostu nastavit nějaký soubor, ale nedá se nastavit i na clusteru(instanci)?
Předem děkuji za podněty
Marek

Pavel Stehule

Mar 18, 2024, 9:08:21 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com
Dobry den

po 18. 3. 2024 v 13:44 odesílatel Marek Patočka <pato...@gmail.com> napsal:
tohle je dost neobvykle chovani (v zivote jsem o tom neslysel) - z psql nebo pg_admina se k t pozadovanym db pripojite?

Pokud mate problemy s pripojenim, tak bych zkontroloval obsah pg_hba.conf

Předem děkuji za podněty
Marek

--
Tuto zprávu jste obdrželi, protože jste přihlášeni k odběru skupiny „PostgreSQL-cz“ ve Skupinách Google.
Chcete-li zrušit odběr skupiny a přestat dostávat e‑maily ze skupiny, zašlete e-mail na adresu postgresql-c...@googlegroups.com.

Marek Patočka

Mar 18, 2024, 11:37:21 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com
Když vytvořím db test, tak se připojí...
Takže v hba bych problém neviděl...

Pavel Stehule

Mar 18, 2024, 11:41:21 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com

po 18. 3. 2024 v 16:37 odesílatel Marek Patočka <pato...@gmail.com> napsal:
Když vytvořím db test, tak se připojí...
Takže v hba bych problém neviděl...

to zalezi jak mate nastavene pg_hba.conf, pripadne je otazka jestli tam nemate nejaky firewall, proxi, ...

Jste si jisty, ze nastavujete nazev db? Takhle se pg chova, kdyz nemate definovany nazev db v connection stringu, pak se snazi pripojit do databaze, ktera se jmenuje stejne jako uzivatel

Jiri Honzatko

Mar 18, 2024, 11:41:43 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com
Ahoj!

To je fakt podivnost. Muzes sem hodit priklady connection stringu, ktere pouzivas? (psql, odbc)

S pozdravem JH

Jiri Honzatko

Mar 18, 2024, 11:43:51 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com
Tak Pavel me predbehl :)
Presne jak pise … pokud v connection stringu neni definovano jmeno databaze (v psql napr. parametrem -d ), tak se ocekava nazev db totozny se jmenem uzivatele.
A pokud tam takova db neni, tak to nedopadne. Tohle je asi to prvni, co bych overoval …

JH

Marek Patočka

Mar 18, 2024, 11:52:58 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com
Ano, v Conn stringu neni uvedena db.

Pavel Stehule

Mar 18, 2024, 11:57:59 AMMar 18
to postgr...@googlegroups.com

po 18. 3. 2024 v 16:52 odesílatel Marek Patočka <pato...@gmail.com> napsal:
Ano, v Conn stringu neni uvedena db.

tak pak se to chova spravne :-) . v pg neni zadna defaultni db

resp. na linuxu ( a nevim jestli to plati i pro win) muzete nastavit env promennou PGDATABASE, a pak se slusne vychovane appky mely connectit do db uvedene v teto promenne