"Pomak Kültürü" Oyuncak Bebeklerde Yaşatılıyor.

Editör

to Pomak News Agency
Biga'da bir ev hanımı 9 parçadan oluşan ve Pomak kültürünü yansıtan
kıyafetleri giydirdiği oyuncakbebekleri satarak hem bu kültürü
yaşatıyor, hem de aile bütçesine katkı sağlıyor.

Serten Akkaya - Çanakkale'nin Biga ilçesinde bir evhanımı, 9 parçadan
oluşan ve Pomak kültürünüyansıtan kıyafetleri giydirdiği oyuncak
bebekleri satarak, hem bu kültürü yaşatıyor hem de ailebütçesine katkı
da bulunuyor.

Işıkeli köyünde yaşayan ev hanımı Nesibe Kosa (58), AA muhabirine
yaptığı açıklamada, Pomak kıyafetlerininartık sadece köy düğünlerinde
kullanıldığını söyledi.

Geçlik yıllarında Pomak kültürünü yansıtan kıyafetlerigünlük yaşantıda
yer aldığını, bu kıyafetlerle tarla vebahçeye giderek, güneşin altında
orak biçtiğini anlatan Kosa, 9 parçadan oluşan kıyafetin, yaklaşık 6
kilogram geldiğini bildirdi.

Kosa, bu kıyafetleri 45 yıl giydiğini belirterek, "Şimdi de bu
kıyafetleri oyuncak bebeklere giydirerek, Pomak kültürünü yaşatmaya
çalışıyorum" dedi.

Kendisiyle birlikte köyde 3 kişinin oyuncak bebeklere giydirmek için
Pomak kıyafetleri hazırladığını ifade eden Kosa, haftada ancak iki
oyuncak bebeğe bu kıyafetlerden yapabildiğini kaydetti.

Bebekleri Biga pazarında sattığını, sipariş üzerine Marmara Bölgesi'ne
de gönderdiğini belirten Kosa, şöyle konuştu:

"Pomak kültürünü yansıtan kıyafet, 9 parçadan oluşuyor. El
tezgahlarında koyun ve keçi yününden dokuduğumuz bezleri, çeşitli
renklerdeki pullarla işleyerek kıyafetimizi hazırlıyoruz. Bebeğin
başına fes giydiriyorum. Arkasına pilik, cepken ve kuşak, önüne de
mendil. Etek, arkasına kuşak, kolluk ve çorapları da giydirdiğimizde
kıyafet tamamlanıyor. Bunların hepsi yöremizi yansıtan motifler.
Bebekleri bunlarla süslüyoruz. Bu kıyafetleri giydirdiğimiz üç boy
halindeki bebekleri, 20, 30 ve 40 liradan satıyorum. Hem bu kültürü
yaşatıyorum hem de aile bütçeme katkıda bulunuyorum."

Biga Kaymakamı Fatih Genel de yapılan bebeklerin Pomak halkının
kültürünü yansıtan, el emeği göz nuruürünler olduğunu söyledi.

Bunun gibi önemli değerlere sahip çıkmak için gereken ne varsa devlet
olarak yapmaya hazır olduklarını ifade eden Genel, "Kültürümüzü
yansıtacak ve gelecek nesillere aktarılmasını sağlayacak çalışmaların
desteklenmesi, geleceğimiz açısından ve köy halkımızın maddi kazancı
açısından son derece önemlidir" diye konuştu.

Kaynak: http://pomaknews.com/?p=6692