Pomakça eğitimin önümü açılıyor ?

Editör

to Pomak News Agency

AK Parti Genel Başkanı ve Başbakan Recep Tayyip Erdoğan bugünkü gurup
toplantısında ,anadilde eğitim konusuna değinirken ,hazırlanan yasanın
içeriğini de ortaya koydu.

Başbakanın açıklaması şu şekilde; "Öğrencilerimiz, Farklı Dil ve
Lehçelerin Öğrenilmesi Hakkında Kanun kapsamında, yaşayan diller ve
lehçeler adı altında, yerel dil ve lehçeleri öğrenme imkanına
kavuşuyorlar. Örneğin, yeterli sayıda öğrenci bir araya geldiğinde,
Kürtçe bir seçmeli ders olarak alınabilecek, öğretilecek ve
öğrenilecek. Bu, tarihi bir adımdır" dedi.

Bu yasa tasarısına göre yaşayan yerel dil ve lehçelerde eğitim
kapsamına Pomak dilinin de girmemesi için ysal hiçbir engel kalmayacak
gibi gözüküyor.Yerel dil ve lehçede eğitim almak isteyen(bu konuda
sınırlama olmadığından,yasa çerçevesine Pomakça da otomatikman
giriyor) öğrenci sayısı 10 kişi oldumu devlet bu talebi karşılama
yönünde adımlar atmakla yükümlendiriliyor.

Pomaknews Agency

http://pomaknews.com/?p=6893

aysegul devecioglu

to poma...@googlegroups.com
merhaba, yalnız yerel diye tabir edilen dil ve lehçe'de eğitim almaktan söz edilmiyor, diyelim pomakçanın da talep olduğunda seçmeli ders olarak alınıp ögretilebileceğini söylüyor,
Anadilin nasıl korunup geliştirilebileceği konusunda çalışan dünyanın her yerindeki uzmanlar, seçmeli ders koymanın anadili korumayacağını ısrarla dile getiriyor. Çünkü çocuğunu pomakça kursa da gönderebilirsin, kuran kursuna da . Mesele burada bu dillerin korunması ve geliştirilmesinde  devletin yükümlülük altına girmesi. Eğitimin ana okulu seviyesinde başlaması gerekiyor ve  esas olan çocukların ilk eğitimlerini ana dilinde görmeleri, bu arada ikinci ve ülkenin resmi dili olarak da türkçeyi öğrenmeleri, buna anadil dayanaklı çift dilli eğitim sistemi deniyor. Yani hayata anadilinde başlıyorsun, ortak dil olarak da Türkçe'yi öğreniyorsun. Selamlar