Pomak Kültürü Eğitim ve Araştırma Derneği Kuruluş Bildirgesi

Editör

to Pomaknews Agency
Bir süre önce sayfalarımızdan duyurduğumuz Türkiyede yaşayan
Pomakların dernekleşme faaliyetleri geçtiğimiz gün yapıldığını
öğrendiğimiz bir toplantıyla somutlaştırılmış olduğu belirtilmektedir.

Ajansımıza gelen açıklamayı siz okurlarımızla paylaşıyoruz.Kendilerine
çalışmalarında başarılar diliyoruz.

Pomak Kültürü Eğitim ve Araştırma Derneği Kuruluş Bildirgesi

Yüzyıllardır anadolu ve balkanlarda yaşayan pomakların ,kaybolmaya yüz
tutan dil , müzik ve her türlü kültür değerini araştırmak ve yeni
nesillere öğretmek amacı ile Pomak Kültürü Eğitimi ve Araştırma
Derneği 11/06/2011 tarihinde kurulma kararı alındı.10 kişiden oluşan
geçici yönetim kurulu ve idare heyeti seçilerek yapılacak çalışmaların
genel çerçevesi belirlendi.

Yıllar boyu çeşitli milletlerle etkileşime giren ,göçlere ve bir çok
zorluklara maruz kalan pomakların, kendi kimliklerini ve kültürlerini
yeniden gün ışıgına çıkarıp gelecek nesillere aktarmadan başka
amacımızın olmadığını belirtiyoruz.Bu amaçla yapılacak her tür
çalışmada tüm arkadaşlardan destek beklediğimizi söyleyerek derneğin
siyasi bir oluşum olmadığının altını çiziyoruz.Temel amacın , bu
zengin kültürü kaybetmemek olduğu ve tüm çalışmaların bu minval
üzerinde yürütüleceğimizi belirtiyoruz.

Haberin devami : http://pomaknews.com/?p=4650