Tinerii din PNL îşi cer drepturile, unde sunt cei din PNTCD ?

pntcdbrasov.ro - Grupul PNTCD Brasov

to pntcdbrasov.ro - Grupul PNTCD Brasov
Tinerii îşi cer drepturile. Îmi vreau partidul curat! #PNLCURAT

Deşi în scris, acest articol este un strigăt la adresa  acelor politicieni, care în lipsa conştiinţei, se ascund de ani buni în spatele unui simbol istoric.

Vreau de la început să subliniez faptul că dacă facem toţi politică, cu siguranţă NU înseamnă şi că toţi suntem la fel !

Politica este calea discuţiilor, a negocierilor şi a compromisurilor. Istoria ne-a arătat de atâtea ori că ziua în care politica a încetat să mai funcţioneze, armele şi dictatorii au intrat în scenă.

Nu politica trebuie blamată, ci politicienii toxici trebuie filtraţi, epuraţi.

 „Ziua in care vom renunţa este ziua in care vom muri”  #colectiv

Fac politică de ceva timp şi nu are de ce să îmi fie jenă, ba mai mult sunt chiar mândru de alegerea mea. Ştiţi de ce ? Pentru ca nu sunt doar un chibiţ. Nemulţumit am fost şi înainte de a intra în politică, nemulţumit sunt şi acum, dar măcar am decis să fac ceva. Ştiu că reformarea sistemului politic trebuie să vină din interior. Din exterior poate veni eventual doar schimbarea regimului şi nu cred că ne dorim asta. Oricât de mult am blama pluripartidismul, trebuie să recunoaştem că ne place democraţia.

Pe scurt, nu poti să reformezi clasa politică dacă eşti în afara partidelor politice, indiferent că sunt de dreapta sau de stânga. Trebuie să te implici activ !

Vă voi spune şi de ce mulţi dintre voi nu vă înghesuiţi prin partide ca să produceţi schimbarea din interior. Unii poate aţi încercat, dar aţi renunţat mult prea uşor. Alţii staţi în continuare pe margine pentru că din auzite nu vă prea place cum sună.

Va spun eu, nu cum sună, ci cum stau lucrurile. Principala cauză pentru pierderea resursei active, proaspete şi entuziaste a oricărui partid sunt „DINOZAURII” , „CUCII” şi „CĂPUŞELE”.

Recunoaşterea „Dinozaurilor”

Dinozaurul este o specie de politician care a fost şi în eşalonul 1 şi în eşalonul 2 şi în eşalonul 3 şi periodic tinde către frâiele puterii. El nu este ghidat de conştiinţă. Mai întâi trebuie să se hrănească, să îşi domolească foamea, iar în situaţia în care mai ramâne ceva îşi îndreaptă privirea şi către tineri, doar aşa pentru a arăta că totuşi se poate. Acum nu vă imaginaţi că îşi apleacă atenţia către tinerii capabili, cei  care pot orienta  lucrurile în direcţia adevăratei schimbări,  ci asupra tinerilor fără o personalitate foarte puternică, care sunt împinşi în faţă de fostul sistem PCR (pile, cumetrii, relaţii).

Dinozaurii sunt maeştrii în arta negocierii şi în sufocarea liderilor tineri cu personalitate, care nu pot fi traşi de aţe, dar mai ales au capacitatea de a strânge şi alţi oameni de calitate în jurul lor. Aceşti tineri sunt văzuţi ca o ameninţare, deoarece dinozaurii nu vor concurenţă, ei vor doar forţă de muncă brută, fără costuri utilă doar în timpul campaniilor electorale.

Din punctul de vedere al resursei umane, organizaţia de tineret poate fi catalogată cea mai importantă structură a oricărui partid politic semnificativ. Din punctul de vedere al forţei decizionale, organizaţia de tineret se zbate în mediocritate.

Recunoaşterea „Traseiştilor Oportunişti” numiţi „Cuci”

Această specie de politicieni, ne reaminteşte de o pasăre atât de dragă nouă şi chiar împrumută obiceiul înaripatei: mereu are tendinţa de a face ouă şi a le plasa în cuiburile altor păsări. Îi regăsim în toate partidele şi sunt de toate vârstele. Avem şi tineri „promiţători” care nu îşi mai găsesc locul la răposatele PPDD, PNTCD, UNPR, PC, PRM  şi mai ales la fostul Partid Stat PSD  şi prin „valoarea indubitabilă” a principiilor pe care le-au îmbrăţişat odată îşi dau seama că ouale depuse în acele structuri nu pot avea viitor şi prin urmare trebuie să se orienteze spre alte cuiburi.

Din cartea lor de vizită ne dăm seama că îi recomandă doar „vocea”, „talentul” şi experienţa politică prin tot felul de partide: de stânga, centru, dreapta, dreapta-stânga, extremiste. Brusc peste noapte sunt numiţi stăpâni în  cuibul tău şi ştiu mai bine ca tine ce înseamnă liberalism, liberalism social, neoliberalism, vorbesc peste noapte despre şi în numele lui Brătianu, Kogalniceanu, Duca, Câmpeanu, Quintus. Ştiu ce înseamnă echipă, ce înseamnă campanie electorală, discuţii cu oamenii pe care de ani de zile îi convingi că ce propui tu e bun sau măcar mai bun. Ştiu tot şi de toate, ei sunt CUCII, mereu nonşalanţi, mereu atotştiutori, mereu cu vorbele în buzunar şi aparent pacifişti.

Cucii au fost la putere, deci vorbesc din experienţă, aşa că trebuie să îi crezi, tu nu ai fost, nu ştii ce e aia guvernare ! Profesori peste noapte în ale liberalismului, cu valori morale şi principii înnoite, reînnoite şi încă o dată înnoite, ei uită peste noapte că alaltăieri au fost socialişti sau că aveau sediul partidului la sediul unei televiziuni, că sorbeau toate frazele care începeau cu: Dan Diaconescu in Direct ….

Stiţi ce nu uită cuci niciodată ? Să mimeze competenţa. Uită repede pe la ce partide au mai fost în trecut, dar nu uită să scoată mereu în faţă câtă experienţă au acumular în diverse funcţii. Mereu îţi vor vorbi aşa: „Când am fost 3 ani la Ministerul X”, „Când am fost 4 ani deputat”, „Când am fost consilier la…” Niciodată nu îi vei auzi spunând ce vor să facă, ce viziune au, mereu vor fi „când am fost”. CUCII !

Recunoaşterea „Căpuşelor”

Căpuşele sunt mereu acei oameni din eşalonul 2, prezenţi acolo unde este „INTERESUL NAŢIONAL”. „NAŢIONAL CĂPUŞESC” pentru că singurul lor scop şi gând este acela personal, naţiunea sunt ei, pe persoană fizică.

Căpuşele sunt acei oameni care nu au scrupule şi nu se gândesc că prin poziţia ce o ocupă pot chiar să schimbe lucrurile în bine, au pârghiile necesare. Nu se gândesc nici că pentru păstrarea interesului lor pot distruge o generaţie de tineri care meritau să ocupe locurile acelea. Căpuşele sunt periculoase pentru că prin muşcătura lor pot infecta o întregă generaţie cu neîncredere.  Injectează molima lehamitei, a scârbei, a apatiei şi de ce nu, molima „toţi sunt la fel”.

Ne descurajează, ne fac să răsune în minte urmatoarea întrebare : „De ce să mă implic dacă aceste căpuşe nu se lasă duse şi mereu câştigă? „

Dragi cititori, DINOZAURII, CUCII şi CĂPUŞELE, nu sunt atât de mulţi şi de puternici pe cât credeţi. Nu se lasă duşi uşor, dar nici atât de greu pe cât credeţi nu este. În primul rând trebuie să încercaţi, pe urmă trebuie să fiţi consecvenţi şi să perseveraţi.

Nu ne asemuiţi pe toţi Dinozaurilor, Căpuşelor sau Cucilor. Nu numai că nu suntem toţi la fel, dar noi suntem cei mulţi. Ei sunt cei puţini.

Nu am lucrat în viaţa mea la stat, dar asta nu înseamnă ca specialiştii care lucrează acolo trebuie blamaţi pentru asta. Fac politică şi nu regret nici o secundă că am ales să fac asta. Am ales cea mai selectă organizaţie politică pentru asta. Partidul Naţional Liberal este istoria  şi viitorul.

Îmi spunea cineva că ştirea este un eveniment socialmente interesant, iar noi, tinerii politicieni, nu suntem interesanţi pentru presă. Am toată încrederea că opinia publică se va uita şi la tinerii de valoare care se găsesc nu numai în PNL, ci în aproape toate partidele politice.

„Strada” asta a cerut în caz că nu aţi înţeles : REFORMAREA PARTIDELOR POLITICE. Tinerii au cerut alternativa, nu anarhie cum au încercat unii să insinueze.

Nu suntem toţi la fel, nu suntem corupţi (nici penal, nici moral), suntem mulţi şi reprezentăm majoritatea !

Îmi exprim încrederea în Alina Gorghiu, un exponent al clasei politice tinere, cu viziune, şi ştiu că va auzi strigătul meu.

#PNLCURAT