Hej, Nemrodzie!

Jacek Maciejewski

Hej, Nemrodzie!
Nie napiszesz nam dlaczego Biblia jest bardziej
wiarygodna od Mahabharaty? Takie proste pytanie a ciebie zatkało choć
przy innych okazjach aż nadto nadto wymowny jesteś. A tu czekam i czekam
i cisza...
A może, gdy się zastanowiłeś przez moment, zabrakło ci argumentów? :)
--
Jacek
-I hate haters-

Sylvio Balconetti

Am 19.02.21 um 14:42 schrieb Jacek Maciejewski:
Apropos argumentow. Zainteresowaly mnie nowe punktacje ministra od
nauki, ktory lubuje sie w pismach teologicznych, wiec zaglebilem sie
troche w temacie. Czytalem ciekawe artykuly, ktore byc moze posuwaja
swiatowa nauke naprzod, az tu nagle utknalem i zadne google, duckduck
go, yahoo itp. nie moga mi pomoc, a biblioteki na razie zamkniete.

Otoz co to sa "Argumenty apologetyczny, agapetologiczny, inkarnacyjny,
martyrologiczny, kulturotwórczy, prakseologiczny, bonatywny,
sperancyjny, kaloniczny i werytatywny na wiarygodność chrześcijaństwa i
Kościoła katolickiego"?

Szukam w slowniku (niemieckim!) wyrazow obcych. Troche upraszczajac
podsuwam mozliwe wyjasnienia: apologetyka - obrona wiary, agape - milosc
boga do ludzi poprzez Chrystusa; inkarnacja - stanie sie czlowiekiem;
martyrologia - meczenstwo; prakseologia - racjonalne dzialanie;
bonatywny - zwiazany z dobrem?; sperancyjny - zwiazany z nadzieja,
zaufaniem?; kaloniczny - ?; werytatywny - prawdziwy?

A wiec drogi medrcu "Nemrodzie", oswieć mnie bladzacego, co to sa te
argumenty swiadczace o wiarygodnosci chrzescijanstwa i kk?

Polecam ku lekturze:
https://academicon.pl/czeslaw-s-bartnik-personalizm/
https://doczz.pl/doc/1602823/agape---prof.-dr-hab.-piotr-liszka-cmf
https://pressto.amu.edu.pl/index.php/fc/article/view/1443
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/yyobd2ju

☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪

Kiedy śnieg pada, Czarnecki do kabrioleta wsiada (przysłowie filipińskie).

micol

W dniu 2021-02-19 o 16:04, Sylvio Balconetti pisze:

> (...)
>
> A wiec drogi medrcu "Nemrodzie", oswieć mnie bladzacego, co to sa te
> argumenty swiadczace o wiarygodnosci chrzescijanstwa i kk?
>
> (...)

Podziwiam was za wytrwałość.
Ale podstawową cechą każdego religianta jest niezachwiane przekonanie o
słuszności własnych argumentów, tu nie miejsca na wątpliwości,
dociekania i gotowość na szukanie prawdy choćby była nieprzyjemna.
Tu może być tylko pełne przekonanie bo inaczej taka osoba nie była by
religiantem i nie byłaby już taka zabawna.

Sylvio Balconetti

Am 19.02.21 um 17:20 schrieb micol:
Dobrze, dobrze, mnie nawet do glowy nie przyszlo, zeby poglebic
nieistniejaca wiare, lecz skoro czytam jakis tekst, to chcialbym
zrozumiec, co znacza uzyte tam terminy. Chcialbym wiec wiedziec, co to
sa za argumenty za wiarygodnoscia chrzescijanstwa? Ignotum per ignotius,
idem per idem, ignoratio elenchi itp.? Mozna by sie bylo pośmiać lub
zadumać? :-)

A skoro o satyrze mowa, to przypomne, ze znana moze i w Polsce pani
Charlotte Roche jezdzila w kolega z wystepami, na ktorych czytali
fragmenty pracy doktorskiej nt. "Urazy prącia podczas masturbacji
odkurzaczem".

--
[...]

https://tinyurl.com/ctepb3ak
☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪
„Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie,
psychozy oraz historyczne bóle fantomowe” (Stanisław Lem po wejściu
Polski do UE).

micol

W dniu 2021-02-19 o 18:21, Sylvio Balconetti pisze:
Jeszcze odnośnie ministra i nauki na KUL, poniżej jest fragment statutu
tej uczelni, szczególnie p.2:

§5 p.2: W badaniach naukowych i kształceniu Uniwersytet kieruje się
zasadą wolności nauki, która służy poznawaniu prawdy i rozwojowi
dyscyplin naukowych.
§5 p.3: Realizacja zasady wolności nauki powinna pozostawać w zgodzie z
Objawieniem i nauczaniem Kościoła.

micol

W dniu 2021-02-20 o 10:32, micol pisze:
chodziło o p.3. Czyli nauka tak, owszem ale pod warunkiem że wyniki będą
zgodne ze stanowiskiem kościoła.

andal

chodzi o to debilu zeby ci nikt czaszki na zywca nie otworzyl bo by zmarl
od smorodu znajdujacego sie tam gowna

Sylvio Balconetti

> chodziło o p.3. Czyli nauka tak, owszem ale pod warunkiem że wyniki będą
> zgodne ze stanowiskiem kościoła.

Z jakiego roku jest ten statut? Pytam, bo nie wiedzialem, chociaz
(czasem zastanawiam sie czy mam sie wstydzic, a moze nie przyznawac?)
ukończylem KUL. Rektorami byli zawsze duchowni katoliccy (czasem
biskupi), studiowali tez ksieza i zakonnice, ale objawienie i kosciol
ograniczaly sie do "krolowej nauk" czyli teologii.

KUL byl w minionych czasach uwazany za oaze wolnosci. Pozniej chyba te
oaze wysuszono? Okazalo sie, ze tajnych wspolpracownikow tam nie
brakowalo. Objawilo sie troche oszolomow. Lepsi naukowcy odeszli na
emeryture, zmarli lub zmienili uczenie...

Ciekawe czy wznowia teraz podrecznik do psychologii opartej na filozofii
Arystotelesa, Tomasza i in., albo "Dogmatyke", w ktorej wyliczane byly
chory anielskie? :-)

Sylvio Balconetti

Am 20.02.21 um 23:25 schrieb Sylvio Balconetti:

> [...]
>
> Ciekawe czy wznowia teraz podrecznik do psychologii opartej na filozofii
> Arystotelesa, Tomasza i in., albo "Dogmatyke", w ktorej wyliczane byly

Gwoli wyjasnienia. Otoz studiowalem i bije sie w piersi, ale ten
uniwersytet sie wabil "im. Idziego Radziszewskiego". Kiedy patronow
zmieniono i dlaczego, nie wiem.

[...]

micol

W dniu 2021-02-21 o 21:00, Sylvio Balconetti pisze:
Od którego roku nie wiem ale na pewno długo. Osobiście nie jestem
związany z tą uczelnią, kadry tamtejszej nie oceniam, być może to tylko
taki nieszczęsny zapis ale daje do myślenia.

Nemrod

> Hej, Nemrodzie!
> Nie napiszesz nam dlaczego Biblia jest bardziej
> wiarygodna od Mahabharaty? (...)

W wolnej chwili poczytałem se trochę tych pierduł hinduistycznych.
W Biblii w ogóle nie ma takich bzdur jak w Mahabharacie, i jej
teologia ma mocne wsparcie współczesnej nauki. Natomiast te
pierdoły buddyjskie to zwykłe, zmyślone, mity i bajki,
nie mające z faktami nic wspólnego.

* * *

Kilka przykładów:

(wyjęte z Mahabharaty w tłum. Barbary Mikołajewskiej)

Mahabharata 1,2
(...)
W drodze do króla Pausji Utanka spotkał olbrzymiego byka, na
którym siedział olbrzymi człowiek. Był to naprawdę król wężów
Airawata, wąż demon, który przybrał formę byka, którego ujeżdżał
sam król bogów Indra. Indra nakazał Utance zjeść łajno byka i gdy
Utanka odmówił, Indra wskazał na przykład jego nauczyciela,
mówiąc, że w swoim czasie Weda jadł łajno. Słowa te przekonały
Utankę i zjadł łajno, które, jak się potem okazało, było naprawdę
eliksirem nieśmiertelności.

Mahabharata 1,7:
(...)
Bogowie zanieśli wyrwaną górę nad brzeg oceanu i poprosili
Ocean, aby dla dobra produkcji somy zgodził się na ubijanie go tak
jak ubija się mleko, aby otrzymać masło. Ocean odpowiedział: „O
bogowie, spróbuję wytrzymać potężne ucieranie górą Mandarą,
jeżeli zarezerwujcie dla mnie trochę somy”.
Obiecawszy Oceanowi odpowiednia porcję somy, bogowie i
demony asurowie poprosili króla żółwi Akuparę o bycie fundamentem
dla góry Mandary i jej podporą, na co on się zgodził i
wcisnął swój grzbiet pod górę, podczas gdy król bogów Indra
ugniatał ją na jej wierzchołku. W ten sposób zrobili z góry pałkę
do ubijania oceanu i używszy węża Wasukiego w zastępstwie
sznura otoczyli nim górę i przystąpili do ubijania oceanu, który jest
skarbnicą wód.
(...)
Brahma rzekł do Narajany: „O Wisznu, dodaj im sił,
gdyż jesteś dla nich ostatnią deską ratunku”. Wisznu odpowiedział,
zwracając się do wszystkich: „O wy, którzy podjęliście się trudu
ubijania oceanu, nabierzcie sił. Potrząśnijcie oceanem i raz jeszcze
obróćcie w nim górą!”
->I ci, co usłyszeli jego głos, nabrali sił i raz jeszcze zamieszali
mleko oceanu. I wówczas wyłoniły się z niego słońce i księżyc, a z
pływającego po nim masła wyłonili się kolejno ubrana w białą
szatę bogini dobrobytu Lakszmi (Śri), bogini trunków i biały koń
Ukkaihśrawas. Wszyscy oni podążając za słońcem, udali się w tym
kierunku, gdzie stali bogowie. Wyłonił się też wspaniały klejnot
Kaustubha, który ozdobił pierś Narajany oraz piękny bóg i lekarz
bogów Dhanwantari trzymający w swych dłoniach naczynie z somą.<-
(...)
Jeden z danawów o imieniu Rahu przybrał postać
boga i dołączył do grupy bogów, aby napić się somy. Słońce i
Księżyc dostrzegły go jednak i gdy zaalarmowały bogów, Wisznu
przy pomocy swego dysku uciął mu głowę, która z głośnym
rykiem upadła na ziemię. ->Rahu nigdy nie wybaczył Słońcu i
Księżycowi ich zdrady i aż po dziś dzień cyklicznie je połyka.<-

* * *

Pierdoły takie, że koń by się uśmiał bwahahaha!
I coś takiego chcesz porównać ze Słowem Bożym w Biblii?
Na fizyce się nie uczyłeś dlaczego fazy Księżyca się zmieniają? Haha!

* * *

Nawróć się lepiej do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego
inaczej pogrążysz się w otchłani ognio-siarkowej razem
z resztą pomiotu szatańskiego na wieki wieków.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

Sylvio Balconetti

> * * *
>
> Nawróć się lepiej do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego
> inaczej pogrążysz się w otchłani ognio-siarkowej razem
> z resztą pomiotu szatańskiego na wieki wieków.

„Zamiast ulegać jakimś fatalizmom i panice, warto zastanowić się nad tym
znakiem, który Pan Bóg nam zsyła. (…) Sam fakt, że koronawirus został
wywołany w Chinach, które są krajem przodującym w zakresie aborcji, w
zakresie pogardy dla ludzkiego życia, jest tutaj też bardzo wymowny”.
(ks. Bortkiewicz)