Re: Dlaczego należy wystąpić z KRK?

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 10 Jul 2022 03:39:10 -0700 (PDT), Jacek Marcin Jaworski
napisał(a):

> To wszystko przekreśla KRK jako partnera w jakiejkolwiek dziedzinie!
> Należy się od niego trzymać z daleka!

Bardzo słusznie. To samo da się powiedzieć o każdej religii.
--
Jacek
I hate haters.

Nemrod

W dniu 10.07.2022 o 12:39, Jacek Marcin Jaworski pisze:
> Jest cała masa powodów by trzymać się z daleka od KRK (Kościoła Rzymsko-Katolickiego):
> 1. KRK w Polsce został narzucony siłą przez Niemców: (...)

Skoro tak, to Polska powinna być jakąś Republiką Niemiecką, o niemieckim
jako jedynym języku urzędowum. Jakim cudem polszczyzna przetrwała?

> 2. KRK w Polsce wprowadził niewolnictwo chłopów - w historii się nazywa się to Feudalizmem. (...)

Feudalizm był w całej średniowiecznej Europie. Dzięki temu powstawały
uniwersytety i nastąpił powolny rozwój naukowy i gospodarczy.
Polacy jako poganie modlili się do kamieni i drzew, i składali
ofiary bałwanom pogańskim (np. topili konie w rzece dla bałwana
wodnika).

> 3. KRK w Polsce zniszczył strukturę rodzinną i społeczną: (...)

Było odwrotnie. Przypomnij sobie 4 Przykazanie Dekalogu.

> 4. KRK demoralizuje recydywistów: daje im wielokrotne rozgrzeszenie bez żadnej poprawy.

Nawet jeżeli ktoś oszuka księdza to świety Piotr jest nieprzekupny i do
Nieba takich nie wpuści.

> Np. moi rodzice znęcają się nade mną fizycznie i psychicznie od urodzenia i kościół regularnie dopuszcza te kanalie do komunii.

I tak plujesz se we własne gniazdo.

> 5. KRK neguje reinkarnację.

I słusznie. Nie ma zadnej reinkarnacji. Jest sąd szczegółowy i decyzja:
zbawienie czy potępienie. Hbr 9,27.

> 5.1. Przez milczenie na ten temat nie ma możliwości by człowiek się dowiedział:
> 5.1.1. Jaka jest jego misja egzystencjalna?1
> 5.1.2. Jaka jest jego misja życiowa?2
> (...)

Poczytaj se Biblię - tam wszystko jest. Jedni ludzie mają powołanie to
tego, a drudzy do czego innego.

> 5.2. KRK milczy na temat telepatii. KRK nie neguje faktów fizycznych:
> 5.2.1. Głos wypowiadanej modlitwy rozlega się tylko na kilkadziesiąt metrów;
> 5.2.2. Fale radiowe są za wolne do efektywnej transmisji danych w kosmosie.
> Mimo akceptacji tych technicznych realiów KRK nie wskazuje jakim cudem Bóg słyszy modlitwę księży i wiernych.

Wystarczy przyjąc, że świat duchowy (jestestwo dusz i duchów) jako
równoległy do materialnego wszechświata, wprowadza tachionową
transmisję danych (myśli) jako standardową. Poza tym fizycy
zgadzają się, że w początkowej fazie ewolucji Wszechświat
rozszerzał się z prędkością dużo większą od c (faza inflacji).

> 5.3. KRK nic nie mówi:
> 5.3.1. Do jakiego boga się karze modlić. Bo jasne jest, że muszą być ich miliardy;

Dlaczego kłamiesz? Nie uczyłeś się, że Bóg jest tylko jeden, ale
w Trzech Osobach? Dlatego właśnie na początku ST pisze Bóg - ELOHIM.

> 5.3.2. Jak zostać ludzkim geniuszem? Bo dla każdego ambitnego intelektu jest to cel oczywisty.

Ktoś taki jak ty nie nadaje się do tego celu. Powinieneś zająć się
pracą fizyczną - kopaniem dołów czy sprzątaniem w mieście po pijakach.

> 5.3.3. Jak stać się potężnym jak bóg? Bo dla każdego ambitnego intelektu jest to cel oczywisty.

Jeżeli chcesz się licytować z Bogiem na to kto jest potężniejszy,
a nie szukać jak być dobrym dla innych, to czeka cię rozczarowanie,
i końcowe potępienie.

> 5.3.4. Jak odnieść sukces na światową skalę? Bo dla każdego ambitnego intelektu jest to cel oczywisty.

My 16,26 Cóż bowiem za korzyść odniesie człowiek, choćby cały świat
zyskał, a na swej duszy szkodę poniósł? Albo co da człowiek w zamian
za swoją duszę? 27 Albowiem Syn Człowieczy przyjdzie w chwale Ojca
swego razem z aniołami swoimi11, i wtedy odda każdemu według jego
postępowania.

> 5.3.5. Co jest brane pod uwagę na sądzie ostatecznym? Ta informacja jest absolutnie kluczowa dla każdego wyznawcy.

Sąd Ostateczny to przyszły tryumf historyczny samego Boga, tylko On się
wywyższy owego Dnia.

> 5.4. KRK fałszuje:
> 5.4.1. Biblię tłumacząc jej teksty tak jak mu pasuje: http://ciborowski.host247.pl/krk_falszuje_biblie.php;

Same pierdy, bez istotnego wpływu na ważną doktrynę Kościoła. Kup se
przekład interlinearny, to tam będziesz miał wszystko.

> 5.4.2. Biblię tłumacząc słowo Elohim bóg, a nie jak w oryginale BOGOWIE. Bo rzeczownik Elochim nie ma liczby pojedynczej;

Nie masz pojęcia ani o hebrajskim, ani o kontekście.

> 5.4.3. Przekaz biblijny: Jedno z 10 przykazań w oryginale zabrania kultu świętych malowideł i przedmiotów. Natomiast w 10 przykazaniach z Katechizmu nie ma już tego przykazania;

A słyszałeś o kulcie Przybytku i Arki Przymierza? Przykazanie zakazu
bałwochwalstwa nadal obowiązuje. A to co jest w Kościele to kult
nakazany, a nie bałwochwalczy - dla każdego katolika jest to jasne.

> 5.4.4. KRK po chamsku przekręca słowa Jezusa. (...)

Co jest przekręcone? Ktoś zmienia tekst Ewangelii, czy głosi sprzeczne
z Ewangelią kazania? Jeżeli jesteś świadkiem takich rzeczy, zgłoś
sprawę do ordynariusza danej diecezji.

> 5.4.5. KRK wymyśla coraz to nowe, święte atrybuty matki Jezusa, Maryji. Nawet po II w.ś. coś w jej temacie wymyślono: wniebowstąpienie;

Wniebowzięcie. W tym wypadku to było tylko zatwierdzenie tradycji
obecnej od tysiącleci w Kościele.

> 5.4.6. KRK obiecuje wiernym "niebo" w którym nie trzeba pracować, ani cierpieć, tylko trzeba modlić się do Boga. Tylko jak się czyta katolickie książki z relacjami osób jakie przeżyły śmierć kliniczną, (...)

Komunia z Bogiem w Niebie będzie jak najszczęśliwsze pożycie małżeńskie.
Ktoś kto przeżył śmierć kliniczną, a nie umarł naprawdę i nie
zmartwychwstał, nie ma tu nic do gadania.

> 5.4.7. KRK pomaga tylko prześladowanym, wykolejeńcom i recydywistom którym przebacza, a których miejsce jest w więzieniu. KRK dla ambitnych ludzi nic nie oferuje.

Wystarczy, że oferuje Boski Chleb z Nieba, a kto go spożywa ten będzie
żył wiecznie z Bogiem. A kto chce być ambitnym cwaniakiem ten tylko
zaszkodzi sam sobie i innym, błądząc i innych w błąd wprowadzając.

> To wszystko przekreśla KRK jako partnera w jakiejkolwiek dziedzinie!
> Należy się od niego trzymać z daleka!

Z takim zdaniem i opinią, całkowicie nierzetelną i błędną w wielu
miejscach, o samym Kościele, sam se kopiesz grób i skazujesz na
współudział z całą resztą pomiotu szatańskiego, i skończysz
w jeziorze ognio-siarkowym z ciężarem grzechu przywiązanym
do nóg, w miejscu gdzie nawet sam diabeł z bólu zapłacze.

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

Okrolo

Użytkownik "Nemrod" <nem...@the.crusader.knights.org> napisał w wiadomości
>W dniu 10.07.2022 o 12:39, Jacek Marcin Jaworski pisze:

> Polacy jako poganie modlili się do kamieni i drzew, i składali
> ofiary bałwanom pogańskim (np. topili konie w rzece dla bałwana
> wodnika).

Współcześni poganie watykańscy też modlą się do figurek gipsowych ,
do różnych bohomazów i do cudaków poprzebieranych za clownów.
Własciciele boga składali ofiary na stosach, na których najcześciej
palili kobiety.

> Przypomnij sobie 4 Przykazanie Dekalogu.

w 4 tym przykazaniu właściciele boga nie zapisali pedalstwa i pedofilstwa.
Hulaj dusza, piekła nie ma - właściciele boga zaspokajają swoją chuć.

> Nawet jeżeli ktoś oszuka księdza to świety Piotr jest nieprzekupny

Watykańscy właściciele boga mają w d**ie niebo i boga. Dla nich
najważniejsza jest Trójca Święta : Władza, Seks i Pieniądze.

> Poczytaj se Biblię - tam wszystko jest.

W biblii jest wszystko to co pozwala właścicielom boga maksymalnie
dostarczać narkotyk,
tak aby jak najwięcej ludzi uzależnić i uczynić swoimi niewolnikami,
niewolnikami nałogu.

> Nie uczyłeś się, że Bóg jest tylko jeden, ale
> w Trzech Osobach?

To znaczy, że jest trzech bogów. Tak wymyśliło pedalstwo w klasztorach,
bo w ten sposób narkotyk ma większą moc uzależniania.

> Sąd Ostateczny to przyszły tryumf historyczny samego Boga, tylko On się
> wywyższy owego Dnia.

bóg jeszcze raz będzie mógł pokazać, że jest panem, a ludzie to niewolnicy.
Pycha i samolubstwo boga jest nieograniczone.

> bez istotnego wpływu na ważną doktrynę Kościoła.

Doktryna watykańska jest bardzo ważna, bo ma na celu uzależnienie jak
największej liczby ludzi od właścicieli boga.

> Przykazanie zakazu
> bałwochwalstwa nadal obowiązuje. A to co jest w Kościele to kult
> nakazany, a nie bałwochwalczy

Przecież te różne figurki, obrazy, święci to czyste bałwochwalstwo -
oddawanie
czci bożkom których namnożyło pedalstwo siedzące w domach rozpusty
(klasztory).

> to było tylko zatwierdzenie tradycji
> obecnej od tysiącleci w Kościele.

Oczywiste jest że właściciele boga obserwują uważnie co podoba się
uzależnionym i dostarczają im narkotyk przyprawiony bogiem i bożkami.

> Wystarczy, że oferuje Boski Chleb z Nieba,

Natomiast sami właściciele boga mają w d**ie boski chleb,
dla nich najważniejsza jest Trójca Święta : Władza, Seks i Pieniądze.

> Z takim zdaniem i opinią sam se kopiesz grób i skazujesz na
> współudział z całą resztą pomiotu szatańskiego,

Właściciele boga nie przejmują się jakimś "kopaniem grobu",
tylko używają na całego to co im dzień przyniesie.

> i skończysz w jeziorze ognio-siarkowym
> --
> Nemrod Vargardsson

bóg sadysta w tym jest dobry - najpierw wodzi na pokuszenie,
a potem wyżywa się sadystycznie, smażąc w piekle.

dantes

Dnia Sun, 10 Jul 2022 19:00:37 +0200, Nemrod napisał(a):

[...]

> [...]
> w jeziorze ognio-siarkowym z ciężarem grzechu przywiązanym
> do nóg, w miejscu gdzie nawet sam diabeł z bólu zapłacze.

Z mózgiem tak zgwałconym religią jeszcze się nie spotkałem...

Nemrod

W dniu 11.07.2022 o 18:03, Jacek Marcin Jaworski pisze:
> Ja tu na Ziemi już czuję się jak w piekle. Bo od dziecka domownicy znęcają się na demną fizycznie i psychicznie. Do tego dochodzą szykany sądów, psychiatrów, polibudy i prokuratury.

Z tego wynika, że masz jakiś problem sam ze sobą, którego nie potrafisz
rozwiązać. Szukasz tu pomocy? A czemu ma służyć to całe oczernianie,
czy zwalanie całej winy na Kościół? Nic ci to nie pomoże, a wręcz
zaszkodzi. Lekarstwa na chorobę psychiczną nie ma, jest tylko
doraźne leczenie objawowe. Pomóc może tylko sam Pan Jezus,
ale wątpię by chciał to zrobić komuś kto szkaluje Jego Kościół.
Najpierw się nawróć, poczytaj se Biblię lub tylko Ewangelie,
pogódź się z rodzicami, zgódź się przestrzegać elementarnych
zasad funkcjonowania rodziny i społeczności, w tym nie przekraczać
w niczym obowiązującego prawa. A co do jakieś Politechniki, która
cię rzekomo szykanuje, to nie jest tak, że jej obowiązkiem jest
dać ci dyplom. Jest odwrotnie - jej zadaniem jest skutecznie
odsiać ludzi wybitnych od tych którzy nie nadają się na inżynierów,
a którzy to przyjechali sobie np. na panienki, zamiast na studia.

1 P 5,5 Tak samo wy, młodzieńcy, bądźcie poddani starszym!
->Wszyscy zaś wobec siebie wzajemnie przyobleczcie się w pokorę,
Bóg bowiem pysznym się sprzeciwia, a pokornym łaskę daje.<-
6 Upokórzcie się więc pod mocną ręką Boga, aby was wywyższył
w stosownej chwili. 7 Wszystkie troski wasze przerzućcie na
Niego, gdyż Jemu zależy na was.

trybun

> Ja tu na Ziemi już czuję się jak w piekle. Bo od dziecka domownicy znęcają się na demną fizycznie i psychicznie. Do tego dochodzą szykany sądów, psychiatrów, polibudy i prokuratury.

Ale czy to wina Kościoła? A tak w ogóle to gdzie poza nim, w jakiej
instytucji radzisz szukać zrozumienia, pocieszenia, podniesienia na duchu?

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 14 Jul 2022 08:54:29 +0200, trybun napisał(a):

> Ale czy to wina Kościoła? A tak w ogóle to gdzie poza nim, w jakiej
> instytucji radzisz szukać zrozumienia, pocieszenia, podniesienia na duchu?

A musi to być instytucja? Nie wystarczą ci ludzie wokół?

Jakub A. Krzewicki

poniedziałek, 11 lipca 2022 o 19:25:37 UTC+2 Nemrod napisał(a):

> [...]
> odsiać ludzi wybitnych od tych którzy nie nadają się na inżynierów,
> a którzy to przyjechali sobie np. na panienki, zamiast na studia.

Może i gość ma problemy ze sobą, ale społeczność w której żyje jest daleka od ideału.
Specjalnie piszę społeczność, a nie instytucja, bo zgodnie z demokratycznie uchwaloną konstytucją człowiek ma sobie przywilej wierzyć w co chce i należeć do instytucji jakiej chce, chyba, że jest to instytucja innego państwa, które jest w oficjalnej wojnie z republiką, wtedy podlega słusznym ograniczeniom.
Chociaż mam spore zastrzeżenia do instytucji kościoła, krytykę jej pozostawiam bardziej radykalnym teologom czy religioznawcom, w myśl zasad "żyj i daj żyć innym" oraz "nie mój cyrk, nie moje małpy". Natomiast krytyka międzyludzkich układów w społeczności związanej z tą instytucją, to zupełnie co innego, ponieważ jest w niej więcej relacji pomiędzy ludźmi z wektorem (kolcem) władzy jednostronnym, opartych na dyktacie konsensusu i przemocy, niż takich, które są oparte na przetargach, wzajemności i negocjacjach. Jeśli np. chcesz tego gościa skierować do kopania rowu, w normalnej społeczności należałoby go do tej nieprzyjemnej roli ostro przekupić raczej niż zmuszać za liche ochłapy. Tego rodzaju jednostronności odbijają się również w miejscach, gdzie w społeczeństwie przeważa takowa społeczność na instytucjach świeckich, takich jak rodzina, edukacja, państwo etc. przeszkadzając jedynie słusznemu minarchistycznemu ideałowi, gdzie system poddaństwa człowieka pod drugiego człowieka jest podkręcony do skali jak najmniejszej i zabronione jest w zasadzie jedynie wejście bliźniemu w konkretną szkodę prywatną bezpośrednio lub pośrednio poprzez niszczenie środowiska przyrodniczego.

Jakub A. Krzewicki

PS. Jak ten koleś chce sprzedawać publicznie swój towar wątpliwej jakości, to przecież nikt mu nie broni - caveat emptor. Jak i Twój towar, w który prawie tak samo wątpię. Ale przyznaj, że się robi niezręczna sytuacja, jak Ty jemu albo On tobie pikietuje sklepik i domaga się zmiany asortymentu.

Nemrod

W dniu 10.08.2022 o 22:31, Jakub A. Krzewicki pisze:
> (...) Jak i Twój towar, w który prawie tak samo wątpię. Ale przyznaj, że się robi niezręczna sytuacja, jak Ty jemu albo On tobie pikietuje sklepik i domaga się zmiany asortymentu.

Jaki tam mój towar, Droga jest tylko jedna - sam Jezus Chrystus.
Doszedłeś już do wniosku, że buddyzm czy pogańskie rodzimowierstwo
to ślepy zaułek i przechodzisz na katolicyzm?

1 J 5,20 Wiemy także, że Syn Boży przyszedł
i obdarzył nas zdolnością rozumu,
abyśmy poznawali Prawdziwego.
Jesteśmy w prawdziwym Bogu,
w Synu Jego, Jezusie Chrystusie.
On zaś jest prawdziwym Bogiem
i Życiem wiecznym.
21 Dzieci,
strzeżcie się fałszywych bogów!

Gdzieś po drodze jak cię wywiało z grupy ominęły cię
cytaty z tej Mahabharaty, pokazujące jak żałosne
są pierdy z tych religii dalekowschodnich. Znajdź se
i poczytaj, może się opamiętasz, i zrozumiesz,
że Extra Ecclesiam nulla salus.

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 11 Aug 2022 05:56:41 +0200, Nemrod napisał(a):

> pokazujące jak żałosne
> są pierdy z tych religii dalekowschodnich

Nemrodzie, ilekroć cię czytam tylekroć nie mogę wyjść ze zdumienia. Jak
on to robi?? Facet o umyśle dość ścisłym by się poruszać sprawnie w
świecie informatyki nie umie postawić znaku równości między wszystkimi
religiami o jakich bez wątpienia czytał, a jest ich naprawdę wiele, i z
jakiegoś tajemniczego powodu jedna wydaje mu się prawdziwa. Musiałeś w
dzieciństwie przejść niezłe pranie mózgu.

Nemrod

> [...]
> jakiegoś tajemniczego powodu jedna wydaje mu się prawdziwa. Musiałeś w
> dzieciństwie przejść niezłe pranie mózgu.

Po pierwsze WIEM, że jest BÓG. Mówi mi to cała moja wiedza inżynierska
i życiowe doświadczenie. Po drugie tylko BIBLIA prezentuje wiarygodny
obraz relacji Bóg-człowiek, a po trzecie drogą logicznej eliminacji
można dowieść błędów doktrynalnych innych denominacji chrześcijańskich.
Chyba z ponad dekadę temu prowadziłem tu już tę krucjatę na tych
wszystkich innowierców, i co z nich zostało? Nic. Wynieśli się stąd.
Nawet ateiści odpuścili, jak im pokazałem pewne sztuszki matematyczne.

I po tym wszystkim zostaje sam czysty katolicyzm. Jasne?

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 11 Aug 2022 08:19:53 +0200, Nemrod napisał(a):

> Po pierwsze WIEM, że jest BÓG.
> Mówi mi to cała moja wiedza inżynierska
> i życiowe doświadczenie.
Co?? Wiedza inżynierska mówi coś o bogach? Sam jestem inżynierem, nie
zapominaj. No, chyba że z tą wiedzą to chlapnąłeś a wiesz z
doswiadczenia życiowego. Bóg ci się objawił? Opowiedz jak to było.

>Po drugie tylko BIBLIA prezentuje wiarygodny
> obraz relacji Bóg-człowiek,
Biblia to kompilacja wcześniejszych mitów. A bóg jest w niej okrutnym
sadystą. Czyżbyś był zdania że ludobójstwa w rodzaju potopu czy spalenia
jakichś tam miast są wiarygodne? Jak dotąd nie znaleziono ani dowodów
geologicznych na potop ani archeologicznych na Sodomę. No, podaj
wiarygodny przykład relacji bosko-ludzkich w biblii.

>a po trzecie drogą logicznej eliminacji
> można dowieść błędów doktrynalnych innych denominacji chrześcijańskich.
To jest nieistotny szczegół. Wszyscy chrześcijanie to żydowskie sekty.

> Chyba z ponad dekadę temu prowadziłem tu już tę krucjatę na tych
> wszystkich innowierców, i co z nich zostało? Nic. Wynieśli się stąd.
Oj, Nemrodzie, cudze zasługi sobie przypisujesz. Mianowicie zasługi pani
Śmierci :) A poza tym, znane jest zjawisko że dyskusje z wierzącym są
bezsensowne. Wiara nie dopuszcza argumentacji. Więc jeśli jakiś ateista
tu się pojawił, wkrótce stwierdzał ten oczywisty fakt i się wynosił.
Nikt nie lubi roboty głupiego. Pytanie dlaczego ja, ateista, tu jestem?
Ano bo choć religie mam w d..., to ciekawią mnie umysłowe aberracje.

> Nawet ateiści odpuścili, jak im pokazałem pewne sztuszki matematyczne.
Pokaż mi jedną?

> I po tym wszystkim zostaje sam czysty katolicyzm. Jasne?
Ależ skąd.

Nemrod

> Co?? Wiedza inżynierska mówi coś o bogach? (...)

Mówi o Bogu Stwórcy. Dowód: subtelne dostrojenie
praw fizyki i np. biologiczny kod DNA. Inżynier
wie, że napisanie i zdebuggowanie programu,
to wyższa sztuka, niedostępna dla tzw. ślepej
ewolucji darwinowskiej. Na Linuxie siedzisz,
Linux ewoluuje i co sam się robi? Co by było
bez pracy programistów?

> Biblia to kompilacja wcześniejszych mitów.

NIE. Mity to były kosmogenicznie. Tylko w Biblii
widać Boga Stworzyciela.

> (...) Czyżbyś był zdania że ludobójstwa w rodzaju potopu czy spalenia
> jakichś tam miast są wiarygodne?

A czemu by nie? Ślad po globalnym potopie masz na globusie.
Zauważ, że kiedyś wszystkie kontynenty tworzyły jeden wielki
Pankontynent oblany dookoła Panoceanem (i tak jest opisane w Rdz 1),
natomiast w pewnym momencie doszło do kataklizmu zwanego potopem,
"trysnęły źródła wielkiej otchłani", czyli z pod ziemi,
i kontynenty rozdzieliły się. Co do zniszczenia gejowskiego
kurestwa z Sodomy i Gomory, to na ich miejscu jest teraz morze Słone,
znajdź se.

> (...) No, podaj
> wiarygodny przykład relacji bosko-ludzkich w biblii.

Ez 2,10.

> To jest nieistotny szczegół. Wszyscy chrześcijanie to żydowskie sekty.

Słabo znasz się na Żydach.

> Pokaż mi jedną?

Oblicz ile to jest:

1 + 1 + 1 + ... =

Czyli podaj sumę nieskończonej liczby jedynek.
Hint: jest nietrywialna.

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 11 Aug 2022 08:59:38 +0200, Nemrod napisał(a):

> [...]
> to wyższa sztuka, niedostępna dla tzw. ślepej
> ewolucji darwinowskiej. Na Linuxie siedzisz,
> Linux ewoluuje i co sam się robi? Co by było
Linuksa akurat łatwo wytłumaczyć. Widzisz, gdy analizujemy układ otwarty
termodynamicznie, entropia w nim może maleć. Ziemia to układ otwarty,
przepływa przez nią strumień energii słonecznej a skutek widzisz -
programiści siedzą i dłubią w linuksie którego budowa się nieustannie
komplikuje :)

> NIE. Mity to były kosmogenicznie. Tylko w Biblii
> widać Boga Stworzyciela.
Że co? Staraj się bardziej. Wszystkie religie są kosmogoniczne w tym
sensie że tłumaczą początek wszystkiego.

> [...]
> i kontynenty rozdzieliły się. Co do zniszczenia gejowskiego
> kurestwa z Sodomy i Gomory, to na ich miejscu jest teraz morze Słone,
Ten kontynent nazwano Gondwaną. Ale kiedy istniał, nie było ludzi. Nie
możesz powoływać się na jeden fakt naukowy ignorując inny. I bardzo
wygodnie jest Sodomę zmieść pod dywan, tj. pod morze :) Nijak jej nie
można znaleźć potem :) Nie zapominaj jednak że to miecz obosieczny.
Skoro Sodoma jest niedostępna, ani ja ani ty nie powinniśmy się na nią
powoływać, bo to nie fakt naukowy.

> Ez 2,10.
Przetłumacz na polski, bo nie kumam tego napuszonego bełkotu.

> Oblicz ile to jest:
>
> 1 + 1 + 1 + ... =
>
> Czyli podaj sumę nieskończonej liczby jedynek.
> Hint: jest nietrywialna.
Zawsze miałem tróję z matmy więc odpowiem adekwatnie, to nieskończoność.
Problem polega na tym że nieskończoności jest wiele rodzajów a ja się na
nich nie wyznaję. Ale to też akurat nieważny szczegół, spodziewam się że
zaraz mi powiesz ile to jest wg. ciebie i dlaczego wynik jest
wstrząsający dla ateistów :)

Nemrod

> (...)
> przepływa przez nią strumień energii słonecznej (...)

O energii zapomnij. OTW stoi na stanowisku, że zasada
zachowania energii nie obowiązuje. Chyba, że chcesz
dołączyć do wyznawców gg spod znaku M. Woźniaka.

> Że co? Staraj się bardziej. Wszystkie religie są kosmogoniczne w tym
> sensie że tłumaczą początek wszystkiego.

Przecież nie tłumaczą. Jacyś bogowie się pojawili, potem umarli,
z ich ciał powstawały jakieś obiekty itd same bzdury.
Idea Boga Stworzyciela jest tylko w Biblii.

> (...) Ale kiedy istniał, nie było ludzi. (...)

Ludzie byli w swoim czasie i tam gdzie trzeba.
Pierwsza para ludzka została wzięta do Raju,
czyli do nieznanego miejsca, a może i poza
Wszechświatem który znamy. Mogli wrócić
z Raju nawet po milionach lat które upłynęły
na macierzystej planecie.

> Przetłumacz na polski, (...)

Może najpierw przeczytaj tę Biblię, a potem
pogadamy, skoro nie masz nawet pojęcia
co tam jest.

> Zawsze miałem tróję z matmy więc odpowiem adekwatnie, to nieskończoność.

Nie. To nie nieskończoność.

> Problem polega na tym że nieskończoności jest wiele rodzajów (...)

Czyli co poddajesz się, uznajesz swoją głupotę i czekasz
łaskawego oświecenia?

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 11 Aug 2022 09:49:10 +0200, Nemrod napisał(a):

> O energii zapomnij. OTW stoi na stanowisku, że zasada
> zachowania energii nie obowiązuje. Chyba, że chcesz
> dołączyć do wyznawców gg spod znaku M. Woźniaka.
To dla mnie nowość. To już zasada zachowania energii nie obowiązuje?
Podaj jakieś źródełko :) Bo kiedy ja czytam o OTW to jakoś nie mogę tego
znaleźć.

> Przecież nie tłumaczą. Jacyś bogowie się pojawili, potem umarli,
> z ich ciał powstawały jakieś obiekty itd same bzdury.
> Idea Boga Stworzyciela jest tylko w Biblii.
No a jak to jest w biblii? Jakiś bóg się pojawił i stworzył ziemię i
niebo. Hmmm, a co z piekłem? :) A jak to było u Hindusów? Jakiś bóg się
pojawił i stworzył ziemię...Sziwa ją wytańczył, Brahma wyśnił, oni mają
wiele pomysłów.

> [...]
> czyli do nieznanego miejsca, a może i poza
> Wszechświatem który znamy. Mogli wrócić
> z Raju nawet po milionach lat które upłynęły
Nemrodzie, byś się wstydził. Gdy Gondwana, na której był wg.ciebie
potop, ludzie nie istnieli. Brak naukowych świadectw, nie znaleziono
żadnych ludzkich gnatów z tamtych czasów. Jeszcze raz powiem - nie
możesz przebierać w faktach naukowych wybierając co ci pasuje a
odrzucając inne. jeśli mówisz o potopie, wskaż warstwę geologiczną
obecną na całym świecie,

> Może najpierw przeczytaj tę Biblię, a potem
> pogadamy, skoro nie masz nawet pojęcia
> co tam jest.
Nie zarzucaj mi nieprzeczytania biblii. Zapewne jeszcze ssałeś smoczek
kiedy ją czytałem pierwszy raz. Pojęcie co tam jest, mam niezłe. Stek
bzdetów :) od których umysł się lasuje. Powołałeś się na cytat z biblii,
no więc uznaj żem niedorozwój i trzeba mi wytłumaczyć prostymi,
żołnierskimi słowami o co chodzi w tym cytacie.

> Nie. To nie nieskończoność.
> Czyli co poddajesz się, uznajesz swoją głupotę i czekasz
> łaskawego oświecenia?

No dobrze, skoro nie to nie. Wiedza dowolnego człowieka jest
ograniczona, moja też. Jak będziesz się dalej puszył, zauważając że
wiesz akurat to czego ja nie wiem to zajrzę do googli i się douczę i
będzie ci łyso bo stracisz iluzoryczną przewagę. No a teraz czekam na
wstrząsający dla ateistów wynik tego dodawania.

Jacek Maciejewski

> [...]

możesz przebierać w faktach naukowych wybierając co ci pasuje a
odrzucając inne. jeśli mówisz o potopie, wskaż warstwę geologiczną
obecną na całym świecie, w jakiej jednocześnie będą ślady zalania wodą
czyli sedymenty oraz mnóstwo ludzkich i zwierzęcych gnatów. Oczywiście,
warstwa powinna być datowana na znany ci, wywnioskowany z biblii,
przybliżony okres czasu.

> [...]
Nie zarzucaj mi nieprzeczytania Biblii. Zapewne jeszcze ssałeś smoczek
kiedy ją czytałem pierwszy raz. Pojęcie co tam jest, mam niezłe. Stek
bzdetów :) od których umysł się lasuje. Choć Koran ją przebija pod tym
zwględem :) Powołałeś się na cytat z Biblii,
no więc uznaj żem niedorozwój i trzeba mi wytłumaczyć prostymi,
żołnierskimi słowami o co chodzi w tym cytacie. Nie stać cię na to? A
może sam nie bardzo wiesz dlaczego na ten cytat się powołałeś?

Nemrod

> To dla mnie nowość. (...)

No bo się nie znasz. Pierwszy link z google:

https://zapytajfizyka.fuw.edu.pl/pytania/dlaczego-zasada-zachowania-energii-nie-jest-spelniona-w-ogolnej-teorii-wzglednosci/

> No a jak to jest w biblii? Jakiś bóg się pojawił i stworzył ziemię i
> niebo. (...)

Masz tu z drugiego końca Biblii:

Ap 4,11 «Godzien jesteś, Panie i Boże nasz,
odebrać chwałę i cześć, i moc,
boś Ty stworzył wszystko,
a dzięki Twej woli istniało i zostało stworzone».

To jest idea skrajnie różna od mitów kosmogonicznych. Jasne?

> (...) ludzie nie istnieli. Brak naukowych świadectw, nie znaleziono
> żadnych ludzkich gnatów z tamtych czasów. (...)

No to szukajcie aż znajdziecie. Tyle, że to szukanie gorsze
niż szukanie igły w stogu siana. Zdajesz sobie sprawę
ze skali problemu? Rozmiar Pankontynentu i mała ludzka populacja?

> (...) trzeba mi wytłumaczyć prostymi,
> żołnierskimi słowami o co chodzi w tym cytacie.

O relacje Bóg-człowiek. Masz jak chciałeś.

> (...) zajrzę do googli i się douczę i
> będzie ci łyso bo stracisz iluzoryczną przewagę.

Czyli zachowujesz się jak dzieciak, który nie chce się
nauczyć, tylko próbuje zapamietać jak najwięcej
rozwiązań zadań, żeby potem symulować, że coś
wie czy umie. Na takich są jednak odpowiednie
metody wychowawcze, co zaraz zademonstruję.

> No a teraz czekam na wstrząsający dla ateistów wynik tego dodawania.
Otóż:

1 + 1 + 1 + ... = -1/2

Uzasadnienie: wartość przedłużenia analitycznego (o którym dowodzi
się, że jest jednoznaczne na całą płaszczyznę zespoloną) funkcji
Zeta Riemanna w zerze. Tak więc z tą nieskończonością to nie jest
tak, że nie wiadomo co i jak. W fizyce renormalizacja zrobiła karierę.

A teraz sprawdzam czy coś zrozumiałeś:

Obliczyć:

1 + 2 + 3 + ... = ?

Czyli obliczyć sumę wszystkich liczb naturalnych i podać wynik.

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 11 Aug 2022 11:25:18 +0200, Nemrod napisał(a):

> No bo się nie znasz. Pierwszy link z google:
>
> https://zapytajfizyka.fuw.edu.pl/pytania/dlaczego-zasada-zachowania-energii-nie-jest-spelniona-w-ogolnej-teorii-wzglednosci/
Tam napisano: " W związku z tym jak na razie
nie potrafimy nawet powiedzieć, co to w ogóle znaczy, że energia w OTW
jest zachowana bądź nie." Z czego ja wnoszę że nie wiadomo czy dla pola
grawitacyjnego jest spełniona zasada zachowania energii i co to znaczy.
Ty uważasz że ta zasada nie została zachowana choć tak naprawdę to nie
wiadomo co to znaczy. No, to może poczekajmy aż jajogłowi dogrzebią się
prawdy? I nie wyrokujmy o zachowaniu energii zanim rzecz nie zostanie
dopracowana?

> [...]
> a dzięki Twej woli istniało i zostało stworzone».
>
> To jest idea skrajnie różna od mitów kosmogonicznych. Jasne?
Jaka tu idea? To co napisałeś wyżej to przekonanie wypowiedziane przez
człowieka pod adresem boga. Wynika z niego że ten człowiek był
przekonany że bóg stworzył świat i należy mu się za to podziw.
Bynajmniej z tego tekstu nie wynika istnienie tego boga. Co najwyżej
przekonanie tego człowieka o boskim istnieniu. Takie same apologetyczne
teksty spotkasz w każdej religii, od szamańskich modłów po każdą z
wielkich współczesnych religii.

> No to szukajcie aż znajdziecie. Tyle, że to szukanie gorsze
> niż szukanie igły w stogu siana. Zdajesz sobie sprawę
> ze skali problemu? Rozmiar Pankontynentu i mała ludzka populacja?
Tak, tylko wszystko co się tyczy Gondwany ma jakieś 500 milionów lat, a
człowiek wg. was, został stworzony pi razy oko 6 tys. lat temu. Czy
chcesz powiedzieć że bóg kiedy postanowił sprowadzić na ludzi potop
najpierw przeniósł ich wszystkich te 500 mln lat i dopiero tam potopił?

> [...]
> Zeta Riemanna w zerze. Tak więc z tą nieskończonością to nie jest
> tak, że nie wiadomo co i jak. W fizyce renormalizacja zrobiła karierę.

Nie, nie rozumiem, czyli nie umiałbym zastosować tej wiedzy do innego,
zbliżonego przykładu. Krótko mówiąc, nie mam wprawy. Ale ZTCW o
matematyce, ma ona to do siebie że daje ścisłe rozwiązania dla
konkretnych przyjętych założeń. W pewnym układzie założeń wynik bedzie
-1/2 a w innym - cytuję: "Szereg 1 + 1 + 1 + 1 + … – szereg rozbieżny,
czyli niemający skończonej sumy według podstawowej definicji." Nie
mający skończonej sumy, czyli mający nieskończoną sumę.
I wciąż czekam na informację dlaczego ten wynik wstrząsa ateistami. Bo
mną jakoś nie wstrząsnął.

Jakub A. Krzewicki

czwartek, 11 sierpnia 2022 o 08:21:13 UTC+2 Nemrod napisał(a):
> [...]
> Nawet ateiści odpuścili, jak im pokazałem pewne sztuszki matematyczne.
>
> I po tym wszystkim zostaje sam czysty katolicyzm. Jasne?

Otóż może da się dowieść przewagi takich denominacji jak katolicyzm czy prawosławie nad protestantyzmem w pewnych aspektach teoretycznych (ale już nie społecznych) oraz nad rodzimowierstwem (w spójności systemu, ale nie bynajmniej w jego wygodzie dla leniwych użytkowników), jednak podstawy wszystkich denominacji chrześcijańskich są na tyle zagmatwane, że zgodnie ze swoją własną doktryną, nie jesteś i nigdy nie będziesz w stanie zrozumieć zasady najgłębszych mechanizmów ich działania, musisz zaś potraktować je jako boskie tajemnice i w nie uwierzyć. W przypadku praktyki buddyjskiej jest raczej po pierwsze wyłożone jak krowie na rowie, na czym polega działanie wszystkich kółek w twojej świadomości i jak ją oczyścić od brudu zostawionego przez ciebie i poprzednich użyszkodników i po drugie, do jakiego stanu wyzwolenia ten proces prowadzi (przezroczystego wobec qualiów i będącego wobec tego dla nich tajemnicą, ale nie mnożącego w świecie żadnych tajemnic czy luk epistemologicznych po drodze do niego). I właśnie o te luki epistemologiczne w chrześcijaństwie rozbija się cała niemożność jego zrozumienia ze strony nie tylko buddysty, nawet islam jest bardziej domknięty, poukładany i systematyczny, bo też jego struktura opiera się na monizmie Nienarodzonego (tyle, że w odróżnieniu od buddyzmu na preasumpcji wyznawców, że jest to ten sam Bóg co Abrahama).
Z denominacji chrześcijańskich jeszcze najbardziej odpowiada mi Religia Światła Mar Nestoriusza, która w sumie sprowadza się do założenia powtórzonego później przez New Age, że osoba Boska Chrystusa (Syna) będąca drugą osobą Świętego Trojana (tak tak, misjonarze od Księdza Jana byli wcześniej na Słowiańszczyźnie niż Cyryl i Metody!) jest kolektywna, inkluzywna i tylko akcydentalnie fizyczna, a Syn Człowieczy Mar Yesu - flagowym hostem tej osoby (co nie wyklucza, że Chrystus mógł działać historycznie przez inne hosty jak np. Buddę, Laozi, Krysznę etc. a nawet zbiorowo jako Naród Izraela - kto sądzi inaczej, ten według Religii Światła rozrywa Chrystusa). Poza tym Nestorianie (nie uniccy tylko ci, którzy do dziś zachowali odrębność) twierdzą, że Chrystus mieszka we wszystkich światłych chrześcijanach i mają Święty Zaczyn zamiast grecko-rzymskiego "hokus pokus" oraz hierarchię dziedziczną od braci Mar Yesu.
PS. Nie twierdzę bynajmniej, że np. Kościół rzymski jest od razu niewłaściwą drogą do zbawienia. Wręcz odwrotnie, uważam, że jego dogmaty mogą mieć sens jako wewnętrzne wskazówki do ujmowania pewnych tematów w środku jego wspólnoty, ale poza nią nie mają konkretnego desygnatu. Czyli że należą do prawd konwencjonalnych, a nie absolutnych. Jeżeli ktoś lubi sobie robić figury ekstra w jakimś tańcu towarzyskim - czemu nie, to może nawet upiększać jego performance w oczach obserwatorów. Ale jeżeli nie chodzi o performance czy obserwatorów - nie należą one do jego podstawowych zasad, najważniejsze, coby czuć się dobrze z Partnerką. Tak jest właśnie ze wszystkimi konwencjami socjalnymi, intelektualnymi i mentalnymi, konwenansami, konsensusami i dogmatami: żyje się prawdziwym Życiem, a one służą li tylko jako "międzymordzia" ( ͡º ͜ʖ͡º)

Nemrod

> Tam napisano: " W związku z tym jak na razie
> nie potrafimy nawet powiedzieć, co to w ogóle znaczy, że energia w OTW
> jest zachowana bądź nie." Z czego ja wnoszę że nie wiadomo (...)

No to źle wnosisz. Zasada zachownia energii NIE jest spełniona w OTW.
Problemem jest standardowa definicja gęstości energii, która nie daje
się zastosować w OTW. A to końcowe zdanie, to tylko stwierdzenie,
że dodatkowo nie ma interpretacji fizycznej tego faktu, ani
nawet zarysu teorii wyjaśniającej dlaczego tak jest.

> Jaka tu idea? (...) Wynika z niego że ten człowiek był
> przekonany że bóg stworzył świat (...)

No i na tym polega zasadnicza różnica między podejściem
w Biblii - Bóg Stwórca - od podejścia mitów kosmogonicznych
- świat powstający z chaosu jako skutek uboczny wojen
między bogami.

> Tak, tylko wszystko co się tyczy Gondwany ma jakieś 500 milionów lat, a
> człowiek wg. was, został stworzony pi razy oko 6 tys. lat temu. (...)

Jakie tam 6000 lat temu. Najstarsze ślady po człowieku zwane są
homo habilis sprzed 3 milionów lat. To sa ślady które się zachowały,
a więc datę powstania ludzkości należy przesunąć jeszcze sporo
milionów lat do tyłu, granica dolna powiedzmy z miliard lat temu.

> Nie, nie rozumiem, czyli nie umiałbym zastosować tej wiedzy do innego,
> zbliżonego przykładu. (...)

Pytanie co to z ciebie, za ciemny inżynier, co to nie zna wyższej
matematyki, a może nawet ma braki na poziomie szkoły podstawowej.
Czego konkretnie nie rozumiesz? Widziałeś na oczy tę funkcję
Zeta Riemanna? Wiesz ile wynosi liczba wymierna do potęgi 0?
Nie umiesz podstawić s=0 i zinterpretować wynik?

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 12 Aug 2022 13:36:47 +0200, Nemrod napisał(a):

> Nie umiesz podstawić s=0 i zinterpretować wynik?

Trzeci raz już pytam czemu mam się czuć wstrząśnięty? Odpowiesz w końcu
czy bedziesz dalej tokował?

Nemrod

> Trzeci raz już pytam czemu mam się czuć wstrząśnięty? (...)

Nigdzie nie kazałem ci być wstrząśnięty, tylko nawrócić się
do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego.

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 12 Aug 2022 17:08:59 +0200, Nemrod napisał(a):

> Nigdzie nie kazałem ci być wstrząśnięty, tylko nawrócić się
> do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego.

Nemrodzie, krótką masz pamięć, napisałeś: "Nawet ateiści odpuścili, jak
im pokazałem pewne sztuczki matematyczne."
Cieakwym dlaczego wg. ciebie ateiści "odpuścili" cokolwiek to u ciebie
znaczy, kiedy im pokazałeś sztuczki?

Nemrod

> Nemrodzie, krótką masz pamięć, napisałeś: "Nawet ateiści odpuścili, jak
> im pokazałem pewne sztuczki matematyczne."

Co napisałem to wiem. I gdzie tam masz stwierdzenie, że masz
być czymś "wstrząśnięty"?

> Cieakwym dlaczego wg. ciebie ateiści "odpuścili" cokolwiek to u ciebie
> znaczy, kiedy im pokazałeś sztuczki?

Zapewne dlatego, że zrozumieli, że za Wszechświatem stoi Bóg Stwórca,
który uzdolnił ludzi stworzonych na swoje podobieństwo, do odkrywania
praw fizyki i wyrażania ich w języku matematyki, jako inżynierskim
narzędziu. I nawet w wypadku, gdy dostajemy tam pozorne nieskończoności,
to pomimo tego i tak można otrzymać konkretne wyniki liczbowe,
które są potwierdzone doświadczalnie. Wyprowadzenie z nieskończoności
jakiejś konkretnej, określonej liczby, to już przekraczało ich pojęcie,
ponieważ nie mieli pojęcia o robocie inżynierskiej.

Pytanie teraz czy naprawdę zrozumiałeś, czy tylko udajesz, symulujesz,
że wiesz. Pytanie kontrolne, jak wcześniej:

1 + 2 + 3 + ... = ?

Jeżeli jesteś rzekomo inżynierem, to podaj wynik ile to jest,
inaczej jesteś zapewne co najwyżej jakimś technikiem elektryki,
czy kimś takim, o słabym, średnim wykształceniu.

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 12 Aug 2022 18:13:33 +0200, Nemrod napisał(a):

> [...]
> który uzdolnił ludzi stworzonych na swoje podobieństwo, do odkrywania
> praw fizyki i wyrażania ich w języku matematyki, jako inżynierskim

No cóż, jako ateista sądzę że mam prawo wypowiedzieć się za innych
ateistow, rzekomo odpuszczających dyskusję z Nemrodem :) Nemrodzie, nie
zauważyłeś że ja z tobą nie dyskutuję? Ja podkpiwam sobie z ciebie.
Niezbyt mocno, dobrotliwie, w końcu to nie twoja wina że dostał ci się
wybrakowany umysł. Zapewne inny ateiści po prostu pobawili się z tobą
stwarzając pozory dyskusji a potem, jak im się znudziło, dali ci spokój.
I ja też pomału kończę. Podsumuję jedynie głupoty jakie zdołałeś
popełnić w stosunkowo krótkiej konwersacji:
1."Po pierwsze WIEM, że jest BÓG". No, prosiłem cię już parę razy żebyś
opowiedział o tym jak to bóg ci się objawił a ty, zamiast wykorzystać
okazję do głoszenia prawdy objawionej, pomijasz milczeniem moje prośby
:)
2."Nawet ateiści odpuścili, jak im pokazałem pewne sztuszki
matematyczne." Żyjesz w świecie złudzeń a jedno z nich to przekonanie że
stopień skomplikowania niektórych działów matematyki to dowód istnienia
boga.
3."NIE. Mity to były kosmogenicznie. Tylko w Biblii
widać Boga Stworzyciela." Bogów stworzycieli widać w każdej religii. W
każdej innych i inaczej świat stwarzających.
4."Mówi o Bogu Stwórcy. Dowód: subtelne dostrojenie
praw fizyki i np. biologiczny kod DNA." Zaraz powiesz że
prawdopodobieństwo aby zegarek sam się złożył z części pod wpłuwem
podmuchów wiatru, jest znikome. I usiłujesz zastosować to myślenie do
molekuł DNA. Niestety, porównujesz rzeczy nieporównywalne, fałszywe
analogie i stąd wyciągasz fałszywe wnioski.
5."Ślad po globalnym potopie masz na globusie.
Zauważ, że kiedyś wszystkie kontynenty tworzyły jeden wielki
Pankontynent oblany dookoła Panoceanem (i tak jest opisane w Rdz 1),
natomiast w pewnym momencie doszło do kataklizmu zwanego potopem,
"trysnęły źródła wielkiej otchłani"" Śliczna konfabulacja. Prakontynent
był oblany oceanem a nie zalany nim. W jednym miejscu mówisz "oblany" a
drugim zaraz, "zalany". Postulujesz że istnieje ślad po globalnym
potopie. Ale nie wskazujesz go.
6. "Tyle, że to szukanie gorsze
niż szukanie igły w stogu siana. Zdajesz sobie sprawę
ze skali problemu? Rozmiar Pankontynentu i mała ludzka populacja?"
Gondwana istniała 500 mln lat temu. Ludzie zostali stworzeni wg. znawców
biblii ok. 6 tys. lat temu. Więc cokolwiek działo się na Gondwanie, nie
mogło dotyczyć ludzi. Ty, mówisz że nie 6 tys. lat tylko powiedzmy 3
miliony. Niestety, od miliona do 500 milionów jeszcze trochę zostało.
więc argument nietrafny. W następnym zdaniu już mamy miliard lat
ewolucji człowieka. Jasne, tyle ona trwała, tyle że człowiek wtedy był
jednokomórkowcem :) Charakterystyczna dla ciebie maniera. Jeśli jakiś
fragment wiedzy naukowej ci pasuje, używasz go. Jeśli nie pasuje a ktoś
się na niego powoła, ignorujesz.

Nemrod

> (...)
> I ja też pomału kończę. Podsumuję jedynie (...)

Same bzdury i głupawe komentarze, co do moich
uzasadnionych tez. Nie odpowiedziałeś ponadto
na moje pytanie kontrolne, a zatem wszystko
świadczy o tobie, że nie jesteś żadnym inżynierem,
i nie masz pojęcia o rzeczach o których dyskutujesz.
Lepiej nawróć się do jedynie słusznego Kościoła
Katolickiego, bo inaczej będzie tylko płacz
i zgrzytanie zębów, na wieki wieków. Amen.

Telix

> Pomóc może tylko sam Pan Jezus,

> Nemrod Vargardsson

Jezus nikomu, w niczym nie pomógł.

Jezus tylko szkodzi wszystkim żyjącym, bo zsyła wszystko co najgorsze :
katastrofy, choroby, nieszczęścia.

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 12 Aug 2022 19:49:02 +0200, Nemrod napisał(a):

> Same bzdury i głupawe komentarze,

Nemrodzie, raz ci się wypsło niebacznie że bóg ci się objawił. No,
opowiedz nam o tym, śmiało. Nie myśl że ci zapomnę. Co to było, LSD czy
olśnienie schizofreniczne?

Nemrod

> Nemrodzie, raz ci się wypsło niebacznie że bóg ci się objawił.

Gdzie tak napisałem, że "Bóg mi się objawił"?

> (...) Nie myśl że ci zapomnę. (...)

Sprawa jest stosunkowo prosta: gdy kontrdyskutanci
wyczerpali całą swoją argumentację i merytoryczną
amunicję, polegli sromotnie na placu boju.
W związku z czym jedni zaczęli pisać, że jestem
na pewno jakimś wysoko postawionym funkcjonariuszem
Watykanu, a inni, że na pewno miałem jakieś objawienia.
Sami budujecie mi legendę i w nią wierzycie, tacy
to z was ateiści czy inni wolnomyśliciele.

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 14 Aug 2022 17:20:26 +0200, Nemrod napisał(a):

> Gdzie tak napisałem, że "Bóg mi się objawił"?

Kto ciekaw, poczyta sobie twoją twórczość w góglowym archiwum za
ostatnie lata i znajdzie. A i ostatnie twoje posty nawiązują do tego
zdarzenia: "Po pierwsze WIEM, że jest BÓG. Mówi mi to ... życiowe
doświadczenie."
Mało to konsekwentne to wszystko, bo jeśli się WIE, to niesposób
UWIERZYĆ. A w piśmie stoi: " błogosławieni, którzy nie widzieli, a
uwierzyli". Więc błogosławionym to ty raczej nie będziesz, z wszystkimi
tego konsekwencjami :)

Nemrod

> Kto ciekaw, poczyta sobie twoją twórczość w góglowym archiwum za
> ostatnie lata i znajdzie. (...)

No to znajdź. Skoro tak twierdzisz, to na tobie spoczywa
ciężar dowodu.

> Mało to konsekwentne to wszystko, bo jeśli się WIE, to niesposób
> UWIERZYĆ.

Pomyliła ci się wiara z wiedzą. Wiara to życiowa droga,
którą człowiek kroczy, by, jak wierzy, osiągnąć szczęście.
A wiedza to stwierdzenie faktów bądź prawideł.

> A w piśmie stoi: " błogosławieni, którzy nie widzieli, a
> uwierzyli".

Jakby pisało "nie wiedzieli, a uwierzyli", ale tak nie ma.
Czytaj ze zrozumieniem.

> Więc błogosławionym to ty raczej nie będziesz, z wszystkimi > tego konsekwencjami :)

Martw się lepiej sam o siebie, bo z tym masz problem. Jakoś
Tomasz Apostoł, do poczytu świętych się zaliczył, pomimo tego,
że to do niego padły te słowa Chrystusa Zmartwychwstałego.

Więc lepiej nawróć się do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego,
inaczej skończysz marnie z resztą pomiotu szatańskiego,
w miejscu gdzie nawet sam diabeł z bólu zapłacze.

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 14 Aug 2022 18:02:01 +0200, Nemrod napisał(a):

> No to znajdź. Skoro tak twierdzisz, to na tobie spoczywa
> ciężar dowodu.
Nie zamierzam ci czegokolwiek dowodzić. Za to będę regularnie wypominał
:) Skądinąd, jak to już zauważyłem, nieładnie o tobie świadczy że nie
głosisz objawienia boskiego tylko albo zazdośnie zawłaszczasz albo, co
gorsza, boisz się krytyki i szyderstw niedowiarków :)

> Pomyliła ci się wiara z wiedzą.
Ejże? Może tak sprawdzisz sobie znaczenia tych słów?

Jacek Maciejewski

> [...]

>Martw się lepiej sam o siebie, bo z tym masz problem. Jakoś
>Tomasz Apostoł, do poczytu świętych się zaliczył
Nie pierwszy i nie ostatni to fragment biblii który zaprzecza innemu.

Nemrod

> (...) <- pierdy frustrata

> Nie pierwszy i nie ostatni to fragment biblii który zaprzecza innemu.

Kolejne bzdury. Słowo Boże w Biblii jest NIEOMYLNE,
a więc nie może samo sobie zaprzeczyć. Co najwyżej
ktoś może nie rozumieć o co chodzi, i wykazywać
nieznajomość pełnego kontekstu Pisma Św.
Co nie znaczy, że Biblia to "wyczerpujący" wykład
doktrynalny, tak jak Katechizm. Biblia jest źródłem
Bożego Objawienia i służy poznawaniu Boga przez
człowieka, aby "człowiek Boży był doskonały,
przysposobiony do każdego dobrego czynu" [2 Tm 3,17].

2 Tm 3,13 Tymczasem ludzie źli i zwodziciele będą się
dalej posuwać ku temu, co gorsze, błądząc i [innych]
w błąd wprowadzając.

Nawróć się więc do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego,
inaczej udziałem twoim będzie opłakany udział w jeziorze
ognio-siarkowym, gdzie będzie płacz i zgrzytanie zębów,
i wieczna męka w ogniu piekielnym. Amen.

Telix

> [...]
> inaczej jesteś zapewne co najwyżej jakimś technikiem elektryki,
> czy kimś takim, o słabym, średnim wykształceniu.

To jest pycha wywodząca się z pychy boga.
Komunikujesz że ty wiesz, a inni są niczym.
bóg podobnie - chciał mieć zabawkę wielbiącą boga to stworzył człowieka.

Telix

> WIEM, że jest BÓG.

Nic nowego nie odkryłeś.
bóg jest na pewno, bo to bóg zsyła nam wszystkie nieszczęscia, katastrofy,
choroby.

> tylko BIBLIA prezentuje wiarygodny obraz

> Nemrod Vargardsson

w bibli jest to co zapisali tam właściciele boga.
Zapisali tam to co pozwala im uzależnić ludzi
i zmaksymalizować trójcę świętą : Władza, Seks i Pieniądze.

Telix

> polegli sromotnie na placu boju.
> --
> Nemrod Vargardsson

Tkwisz po uszy w grzechu pychy.
Tacy są najlepsi dla właścicieli boga, bo łatwo dają się
uzależnić od narkotyku dostarczanego przez właścicieli boga.

Telix

> Wiara to życiowa droga,

> Nemrod Vargardsson

Jest to narkotyk jak każdy inny i uzależnia od wlaścicieli boga,
a włascicielom boga dostarcza trójcy świętej : Władza, Seks i Pieniądze.

Telix

Użytkownik "trybun" <MaLe...@jachu.cb> napisał w wiadomości

> A tak w ogóle to gdzie poza nim, w jakiej instytucji radzisz szukać
> zrozumienia, pocieszenia, podniesienia na duchu?

Są poradnie psychologiczne.

Własciciele boga nie mają pojęcia o wielu problemach ludzi.
Jedyna ich rada to: módl się !

Jakub A. Krzewicki

Hm... przez niektóre odłamy buddyzmu jest uważany jako bodhisattwa czy wręcz kandydat na buddę przyszłego eonu. Słyszałeś o praktykach Keikyô(景況)w Shingon(真言)?Z tego co widzę, to tego typu przekleństwa i niefarty raczej są winą zakorzenionych błędów i usterek w działaniu niektórych chrześcijan, którzy nie postępują zgodnie z głoszoną przezeń zasadą miłości bliźniego z powodu, że albo mają niską empatię, albo są leniwi w służbie, albo też przez tępotę umysłową nie rozumieją prawidłowego znaczenia i funkcji tej zasady - i na skutek tego szkodzą samym sobie, a przy okazji także innym czującym istotom. Mar Yesu jako Nauczyciel Sprawiedliwości nie jest tu akurat nic winien, tylko gromadząca się nieczystość wynikająca z kontaktu ze środowiskami toksycznych i skorumpowanych ludzi, których odstępstwa od zasad prawości i moralności mogą mieć nawet sięgającą wielu stuleci tradycję w historii.

trybun

W dniu 15.08.2022 o 10:50, Telix pisze:
Coś takiego, są poradnie które przyjmują za skierowaniem. Coś akurat dla
człeka w dołku...

Wcale nie muszą znać czy rozumieć problemów, wystarczy jak będą się
kierować przykazaniami zawartymi w swoim podręczniku, to wartości
uniwersalne dla dobra każdego człowieka-grzesznika.

Telix

> Coś takiego, są poradnie które przyjmują za skierowaniem. Coś akurat dla
> człeka w dołku...

o co ci chodzi ?

> wystarczy jak będą się kierować przykazaniami zawartymi w swoim
> podręczniku,

Nic im to nie daje. Ich porada sprowadza się do : "módl się".
"Psu na budę" to się przydaje.
Nawet sami nie potrafią uporać się z swoimi problemami.

trybun

W dniu 19.08.2022 o 22:04, Telix pisze:
> Użytkownik "trybun" <MaLe...@jachu.cb> napisał w wiadomości

> o co ci chodzi ?

Mniej więcej o to że zanim tam trafisz to już będziesz martwy albo samo
ci przejdzie.

> Nic im to nie daje. Ich porada sprowadza się do : "módl się".
> "Psu na budę" to się przydaje.
> Nawet sami nie potrafią uporać się z swoimi problemami.

Nie IM ale tobie i innym ma to pomagać. I moim zdaniem pomaga w stopniu
takim że nic lepszego dotychczas nie wymyślono.

Tobie nie pomaga, widać preferujesz policyjną pałę nad zadaną samo
pokutę, innym pomaga modlitwa.

Telix

> Nie IM ale tobie i innym ma to pomagać.

Innym to nie pomaga. Gdyby pomagało to po tych ok. 2 tysiącach lat
ludzkość powinna żyć w szczęściu i radości.

> I moim zdaniem pomaga w stopniu takim że nic lepszego dotychczas nie
> wymyślono.

Wymyślono lekarzy, którzy leczą ludzi zgodnie z najlepszą dostępną
wiedzą medyczną.
Pomaganie przez właścicieli boga polega tylko na dostarczaniu narkotyku
i zaleceniu "módl się".

trybun

W dniu 31.08.2022 o 05:00, Telix pisze:
> Użytkownik "trybun" <MaLe...@jachu.cb> napisał w wiadomości

> Innym to nie pomaga. Gdyby pomagało to po tych ok. 2 tysiącach lat
> ludzkość powinna żyć w szczęściu i radości.

I 2 tysiące lat tak sobie to trwa mimo że zapotrzebowania na to nie ma
żadnego?

> Wymyślono lekarzy, którzy leczą ludzi zgodnie z najlepszą dostępną
> wiedzą medyczną.
> Pomaganie przez właścicieli boga polega tylko na dostarczaniu narkotyku
> i zaleceniu "módl się".

Nikt nie wymyślił ani jednego ani drugiego. Obie zaistniały z potrzeby
chwili.  W praktyce obie te dziedziny nic człowiekowi nie dają, ale
sprawiają że może on łatwiej przetrwać swój cykl wegetacji.

Telix

> I 2 tysiące lat tak sobie to trwa mimo że zapotrzebowania na to nie ma
> żadnego?

Zapotrzebowanie jest, ale coraz mniejsze i niewielu to pomaga.
Coraz więcej ludzi rezygnuje z tej "pomocy".

alojzy nieborak

jawors...@adres.pl napisał(a):
> Dzień dobry!
>
> Jest cała masa powodów by trzymać się z daleka od KRK (Kościoła Rzymsko-Katolickiego):

Sam już wystąpiłeś, czy tylko innym udzielasz cennych rad?

Zenek Kapelinder

niedziela, 10 lipca 2022 o 12:39:11 UTC+2 jawors...@adres.pl napisał(a):
> [...]
> 5.4.6.3.2. Czasem człowiek jest doprowadzany do "świetlistej", istoty z której emanuje "boskość". To kolejne oszustwo: ta osoba nie przedstawia się, tylko zadaje głupie pytanie typu: "Wiesz kim jestem?". TAK! Ja to wiem: To SZATAN lub LUCYPER lub inny diabeł!
> 5.4.7. KRK pomaga tylko prześladowanym, wykolejeńcom i recydywistom którym przebacza, a których miejsce jest w więzieniu. KRK dla ambitnych ludzi nic nie oferuje.
> To wszystko przekreśla KRK jako partnera w jakiejkolwiek dziedzinie!

Wypisać z czegoś się można że się samemu zapisało albo udzieliło komuś pełnomocnictwa żeby zapisał. Jak sam się nie zapisywałes albo nie dawałeś komuś pełnomocnictwa to jaki masz problem? Chyba tylko taki że chcesz się wypisać z organizacji do której się nie zapisywałes. Jeszcze jak bys musiał płacić odgórnie ustalone składki. To mógłbym zrozumieć.