Monoteizm chrześcijaństwa :)

Jacek Maciejewski

Jun 13, 2021, 3:32:55 PM6/13/21
„Któż jest pośród bogów równy Tobie, Panie, w blasku świętości, któż Ci
podobny, straszliwy w czynach, cuda działający!” (Wj 15,11)
--
Jacek
-I hate haters-

Jacek Maciejewski

Oto monoteizm chrześcijaństwa:

Nemrod

Jun 14, 2021, 2:20:57 PM6/14/21
> Oto monoteizm chrześcijaństwa:
>
> „Któż jest pośród bogów równy Tobie, Panie, w blasku świętości, któż Ci
> podobny, straszliwy w czynach, cuda działający!” (Wj 15,11)

No i któż? Odpowiedź jest prosta: nikt.

A tu masz więcej:

Iz 46,9 Wspomnijcie rzeczy minione od wieków!
Tak, Ja jestem Bogiem i nie ma innego,
Bogiem, i nikogo nie ma jak Ja.

Iz 43,10 Wy jesteście moimi świadkami - wyrocznia Pana -
i moimi sługami, których wybrałem,
abyście mogli poznać i uwierzyć Mi,
oraz zrozumieć, że tylko Ja istnieję.
Boga utworzonego przede Mną nie było
ani po Mnie nie będzie.
11 Ja, Pan, tylko Ja istnieję
i poza Mną nie ma żadnego zbawcy.
12 To Ja zapowiedziałem, wyzwoliłem i obwieściłem,
a nie ktoś obcy wśród was.
Wy jesteście świadkami moimi - wyrocznia Pana -
że Ja jestem Bogiem, 13 owszem, od wieczności Nim jestem.
I nikt się nie wymknie z mej ręki.
Któż może zmienić to, co Ja zdziałam?»

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

Jacek Maciejewski

Jun 14, 2021, 4:11:56 PM6/14/21
Dnia Mon, 14 Jun 2021 20:20:39 +0200, Nemrod napisał(a):

> No i któż? Odpowiedź jest prosta: nikt.
>
> A tu masz więcej:

Masz na tyle rozumu żeby wiedzieć że we współczesnej redalcji przetrwały
nieliczne relikty starego stanu rzeczy. Więc zamiast przywoływać
przykłady za monoteizmem, raczej wytłumacz obecność tych kilku
przetrwałych niekonsekwencji. Wszak rzekomo Pismo jest natchnione :)

Jacek Maciejewski

Jun 14, 2021, 4:17:21 PM6/14/21

> No i któż? Odpowiedź jest prosta: nikt.
>
> A tu masz więcej:

Masz na tyle rozumu żeby wiedzieć że we współczesnej redakcji przetrwały
tylko nieliczne relikty starego stanu rzeczy. Więc zamiast przywoływać
przykłady za monoteizmem, raczej wytłumacz obecność tych kilku
przetrwałych niekonsekwencji. Wszak rzekomo Pismo jest natchnione :) Nie
może być że w jednym miejscu bóg twierdzi że jest jedynym bogiem a w
drugim miejscu gorliwy wyznawca wywyższa go spośród wielu innych bogów.

andal

Jun 14, 2021, 7:47:26 PM6/14/21
Nemrod ma, ale pan Maciejewski niestety glab jak kozia dupa, jak go bicz
nie trzasnie to go nie ma

Nemrod

> (...)
> Nie może być że w jednym miejscu bóg twierdzi że jest jedynym bogiem a w
> drugim miejscu gorliwy wyznawca wywyższa go spośród wielu innych bogów.

Ale co - nie wolno mu? Przecież to fakt historyczny, że w Starożytności
co naród to inni bogowie. Nie wiesz, że były panteony egipskie,
filistyńskie, kanaanejskie, babilońskie, greckie i rzymskie itd?
Bóg Prawdziwy wyprowadza cały naród z niewoli, i TO jest rzecz
do której niezdolni są ci zmyśleni bogowie, i dlatego Mojżesz
wysławia Boga Jedynego ponad innymi bogami, którzy de facto są
ludzkimi wymysłami, bałwanami, a nie prawdziwymi bogami.

Wj 12,12 Tej nocy przejdę przez Egipt, zabiję wszystko pierworodne
w ziemi egipskiej od człowieka aż do bydła i odbędę sąd nad wszystkimi
bogami Egiptu - Ja, Pan. 13 Krew będzie wam służyła do oznaczenia domów,
w których będziecie przebywać. Gdy ujrzę krew, przejdę obok i nie będzie
pośród was plagi niszczycielskiej, gdy będę karał ziemię egipską.

Iz 45,14 Tak mówi Pan:
«Pracownicy Egiptu i kupcy Kusz,
i Sabejczycy, ludzie o rosłej postawie,
przejdą do ciebie i będą twoimi;
chodzić będą za tobą w kajdanach;
na twarz przed tobą będą upadać
i mówić do ciebie błagalnie:
->"Tylko u ciebie jest Bóg, i nie ma innego.
Bogowie nie istnieją"».<-
15 Prawdziwie Tyś Bogiem ukrytym,
Boże Izraela, Zbawco!
16 Wszyscy, co się zżymają na Niego,
okryją się wstydem i hańbą;
odejdą pohańbieni
wytwórcy rzeźb bożków.
17 Izrael zostanie zbawiony przez Pana
zbawieniem wiecznym.
Nie doznacie zawstydzenia ni hańby
po wszystkie wieki.

Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 15 Jun 2021 12:56:42 +0200, Nemrod napisał(a):

> [...]
> wysławia Boga Jedynego ponad innymi bogami, którzy de facto są
> ludzkimi wymysłami, bałwanami, a nie prawdziwymi bogami.

Trudnio się spodziewać żeby religiant nie nawykły do używania rozumu
miał jakieś pojęcie o logice. Więc specjalnie mnie nie dziwi że nie dość
ze nie usiłujesz racjonalnie (racio - rozum w esperanto) wytłumaczyć
czemu wyznawca uważa że istnieją inni bogowie. Prawdopodobnie rozmyślnie
przypisujesz wyznawcy przekonanie którego nie ma - przekonanie o
fałszywości/nieistnieniu innych bogów. Otóż w czasach o których mowa,
oczywistym było dla każdego że istnieje realnie mnogość bogów i każdy ma
wolność wyznawać jakiego chce. I każdy bóg jest prawdziwy. Co najwyżej,
ten mój jest najsilniejszy :) Przekonanie że istnieje tylko jeden bóg,
jest stosunkowo młode i nie ma więcej niż 2 tys. lat. Lecz kiedy
redagowano kanon Starego Testamentu, jeszcze w formie mówionej, nie
spisanej, było oczywiste istnienie wielu bogów. Sam Abraham miał z
wyperswadowaniem tego poglądu ziomkom spore kłopoty, prawda? I relikty
tego do dziś znajdują się w Piśmie. Nie zaprzeczaj oczywistości,
fanatyku! Więc wzmiankowany wyznawca z pewnością uważał istnienie wielu
bogów za oczywiste, a Jahwe za jednego spośród nich.

Nemrod

> [...]
> oczywistym było dla każdego że istnieje realnie mnogość bogów i każdy ma
> wolność wyznawać jakiego chce. I każdy bóg jest prawdziwy.

Takie mogłoby być zdanie wśród ogółu pogan i ich królów,
ale nie wśród narodu Wybranego, wyprowadzonego z niewoli Egipskiej.
Ty jako poganin masz pogańskie zdanie i nic dziwnego, że szukasz
pogaństwa nawet tam gdzie go nie ma. Tylko, że jesteś w błędzie.

->Bałwany pogańskie istnieją tylko z nazwy<-, nieuku, to sobie
dobrze zapamiętaj, zamiast ośmieszać się cały czas.

> (...) Więc wzmiankowany wyznawca z pewnością uważał istnienie wielu
> bogów za oczywiste, a Jahwe za jednego spośród nich.

Nie. Problemem jest tylko idolatria czyli bałwochwalstwo,
dlatego właśnie pierwsze przykazanie Dekalogu brzmi:
"Nie będziesz miał bogów cudzych przede Mną!".

Gdzie masz człeniu w Biblii napisane, że istnieją
jakieś byty nadrzędne lub równorzędne z Bogiem?
Jest za to mnóstwo satyr na obce bałwany.
Są też i takie opowieści:

Dn 14,3 Babilończycy zaś czcili bożka imieniem Bel; składano mu co dzień
dwanaście miar najczystszej mąki, czterdzieści owiec i sześć stągwi
wina. 4 Czcił go też król i udawał się codziennie, by mu oddawać pokłon.
Daniel zaś czcił swojego Boga. 5 Powiedział do niego król: «Dlaczego nie
oddajesz pokłonu Belowi?» On zaś odrzekł: «Bo nie oddaję czci bożkom
uczynionym rękami, lecz Bogu żyjącemu, który stworzył niebo i ziemię
oraz sprawuje władzę nad wszystkimi istotami». 6 Powiedział mu więc
król: «Uważasz, że Bel nie jest bogiem żyjącym? Czy nie wiesz, ile zjada
i wypija codziennie?» 7 Daniel odpowiedział z uśmiechem: «Nie łudź się,
królu! Jest on w środku z gliny, a na wierzchu z miedzi i nigdy nie jadł
ani nie pił».

8 Rozgniewany król wezwał swych kapłanów i powiedział do nich: «Jeśli
mi nie powiecie, kto zjada te ofiary, umrzecie. Jeśli zaś udowodnicie,
że Bel je zjada, umrze Daniel, bo zbluźnił Belowi». 9 Wtedy Daniel
powiedział do króla: «Niech się stanie, jak powiedziałeś». Kapłanów zaś
było siedemdziesięciu, nie licząc kobiet i dzieci. 10 Udał się więc król
z Danielem do świątyni Bela. 11 Kapłani Bela powiedzieli: «Oto my
odchodzimy, ty zaś, królu, przygotuj pożywienie, zmieszaj wino i postaw.
Następnie zamknij drzwi i opieczętuj swym sygnetem. Gdy przyjdziesz rano
i nie stwierdzisz, że Bel spożył wszystko, umrzemy my, w przeciwnym zaś
razie niech umrze Daniel, który nas oczernił». 12 Nie niepokoili się
oni, ponieważ zrobili pod stołem ofiarnym tajemne wejście, którym stale
wchodzili i zjadali wszystko.

13 Gdy więc oni wyszli, przygotował król pożywienie dla Bela. 14 A
Daniel polecił sługom przynieść popiół i rozsypać po całej świątyni w
obecności samego tylko króla. Wyszedłszy zamknęli drzwi i zapieczętowali
królewskim sygnetem, i oddalili się. 15 Kapłani zaś przyszli jak zwykle
nocą wraz z żonami i swymi dziećmi, zjedli wszystko i wypili. 16 Król
wstał o świcie i Daniel wraz z nim. 17 Król powiedział: «Danielu, czy
18 Gdy tylko otworzono drzwi, spojrzał król na stół ofiarny i zawołał
bardzo głośno: «Jesteś wielki, Belu, i nie ma w tobie najmniejszej
zdrady». 19 Daniel jednak uśmiechnął się i powstrzymał króla od wejścia
do wnętrza, mówiąc: «Spójrz, tylko na posadzkę i zobacz, czyje to są
21 Wtedy rozgniewany król kazał pochwycić kapłanów, żony ich i dzieci,
i pokazali mu tajemne wejście, przez które wchodzili i spożywali to,
co było na stole. 22 Król więc kazał ich zabić, Bela zaś wydał
Danielowi, który go zniszczył wraz z jego świątynią.

:)

Naczytałeś się jakichś sofistycznych bzdur, i stąd prostej nauki
biblijnej o zakazie bałwochwalstwa, nie potrafisz zrozumieć.
Ale może najpierw poczytaj do końca tę Biblię. Niejedno cię tam
może zaskoczyć i może nawrócisz się w końcu do jedynie-słusznego
Kościoła Katolickiego.

Jacek Maciejewski

Dnia Tue, 15 Jun 2021 16:38:48 +0200, Nemrod napisał(a):

> Takie mogłoby być zdanie wśród ogółu pogan i ich królów,
> ale nie wśród narodu Wybranego, wyprowadzonego z niewoli Egipskiej.

A jak to tam było z Abrahamem który się udał w krzaki na dumanie a po
powrocie zastał ziomali z Wybranego narodu czczących całkiem nie tego
boga którego by se życzył? Nemrodzie, fanatyzm cię zaślepia na zdania w
Biblii które nie pasują do wyidealizowanego obrazka jaki se zbudowałeś w
kiepele.

Nemrod

> A jak to tam było z Abrahamem który się udał w krzaki na dumanie a po
> powrocie zastał ziomali z Wybranego narodu czczących całkiem nie tego
> boga którego by se życzył? (...)

Gdzie ty to masz w Abrahamie? Podaj namiary biblijne,
bo coś mi się zdaje, że ci się coś pomyliło.

Jacek Maciejewski

Jun 15, 2021, 12:30:06 PM6/15/21
Dnia Tue, 15 Jun 2021 17:49:32 +0200, Nemrod napisał(a):

> Gdzie ty to masz w Abrahamie? Podaj namiary biblijne,
> bo coś mi się zdaje, że ci się coś pomyliło.

Mea cupla, kto by te wszystkie bajędy spamiętał. Oczywiście chodziło mi
o Mojżesza.

Nemrod

Jun 15, 2021, 12:46:01 PM6/15/21
> Mea cupla, kto by te wszystkie bajędy spamiętał. Oczywiście chodziło mi
> o Mojżesza.

Teraz lepiej. Tyle, że Mojżesz nie poszedł "w krzaki" lecz na szczyt
góry, gdzie otrzymał tablice Dekalogu. Tymczasem Izraelici zaczęli
czcić cielca ze złota, co rozgniewało Boga. No i co? Co ma z tego
wynikać odnośnie tematu, poza tym, że Bóg nie lubi bałwochwalstwa?

Jacek Maciejewski

Jun 15, 2021, 1:48:18 PM6/15/21
Dnia Tue, 15 Jun 2021 18:45:44 +0200, Nemrod napisał(a):

> [...]
> czcić cielca ze złota, co rozgniewało Boga. No i co? Co ma z tego
> wynikać odnośnie tematu, poza tym, że Bóg nie lubi bałwochwalstwa?

Zabawny jesteś :) Co z tego, pytasz? Ano to, cytuję:

[...]

Twierdzisz że Wybrany Naród nie mógłby być innego zdania. No to masz
przykład że jednak był. Plączesz się w zeznaniach...

Nemrod

Jun 15, 2021, 2:10:08 PM6/15/21
> Twierdzisz że Wybrany Naród nie mógłby być innego zdania.

Bo to prawda.

> No to masz przykład że jednak był. (...)

Był grzeszny, tu zgoda. I dlatego po Bożych karach
musiał zmienić zdanie. Jasne? W Biblii jest na to bardzo
wiele przykładów, nie tylko tu.

Lb 14,20 I odpowiedział Pan: «Odpuszczam zgodnie z twoim słowem.
21 Lecz - na moje życie - napełni się chwałą Pana cała ziemia.
22 Wszyscy, którzy widzieli moją chwałę i moje znaki, które
działałem w Egipcie i na pustyni, a wystawiali Mnie na próbę
już dziesięciokrotnie i nie słuchali mego głosu, 23 ci nie zobaczą
kraju, który obiecałem pod przysięgą ich ojcom. Żaden z tych,
którzy Mną wzgardzili, nie zobaczy go.

Sylvio Balconetti

Am 14.06.21 um 11:49 schrieb Jacek Maciejewski:
> Oto monoteizm chrześcijaństwa:
>
> „Któż jest pośród bogów równy Tobie, Panie, w blasku świętości, któż Ci
> podobny, straszliwy w czynach, cuda działający!” (Wj 15,11)

Przyjrzalem sie troche waszej dyskusji i zastanawiam sie czemu nie
wspomnieliscie o dwóch tradycjach, których ślady sa widoczne w Torze
czyli Piecioksiegu: tradycji jahwistycznej i elohistycznej. Bylo dwóch
bogów i w końcu zwyciezyl Jahwe?

Ale to jest jeszcze religia zydowska, a chrześcijaństwo poszlo dalej w
dogmatyce, mitach, teologii i filozofii. Trójosobowy bóg stwarzal juz na
poczatku klopoty i byl źródlem licznych herezji, a dla niechrześcijan
jest świadectwem politeizmu chrześcijaństwa (jeśli dorzucimy do tego
pare tysiecy rozmaitych świetych i blogoslawionych czyli mniejszych bogów).

Ale zeby nie przedluzac wspomne o pewnych problemach filozoficznych,
które moim zdaniem w ogóle odbieraja sens dyskusjom o religii i tzw.
bogu. Na egzaminie z teodycei, pytany o dowody na istnienie boga,
wymienilem je, ale dodalem swoje watpliwości. Egzaminator byl
tolerancyjny, uśmiechnal sie, nie dyskutowal i dal mi piatke.

A rzecz jest w tym, ze koncepcja boga lub bostwa jako istoty absolutnej,
wszechwiedzacej i niezmiennej jest wewnetrznie sprzeczna. Bo skoro
uczestniczy w dziejach, reaguje, zmienia cos, karze, nagradza, oczekuje
celebrow i cieszy sie z nich, lubi modlitwy i odpowiada na nie, a
wczesniej jeszcze stworzyl swiat i prawa przyrody z niczego, to nie jest
niezmienny i absolutny. Cos sie w tym nie zgadza! Byc moze koncepcja
tego pierwszego poruszyciela jest wadliwa?

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/ctepb3ak
☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★
„Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie,
psychozy oraz historyczne bóle fantomowe” (Stanisław Lem po wejściu
Polski do UE).
☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 17 Jun 2021 11:39:56 +0200, Sylvio Balconetti napisał(a):

> [...]
> wspomnieliscie o dwóch tradycjach, których ślady sa widoczne w Torze
> czyli Piecioksiegu: tradycji jahwistycznej i elohistycznej. Bylo dwóch
Dzielenie włosa na czworo to dosyć głupie zajęcie.

> bogu. Na egzaminie z teodycei, pytany o dowody na istnienie boga,
> wymienilem je, ale dodalem swoje watpliwości.
Dowody które budzą wątpliwości? :)

> [...]
> niezmienny i absolutny. Cos sie w tym nie zgadza! Byc moze koncepcja
> tego pierwszego poruszyciela jest wadliwa?
Wszystko się nie zgadza. Jedyny koncept jaki w świetle współczesnej
wiedzy mógłby mieć sens to "pierwszy poruszyciel" o którym *nic* nie
wiadomo, więc jakiekolwiek zabiegi u niego, oczekiwania czy rytuały są
bezsensowne. Przynajmniej do chwili kiedy sami nauczymy się stwarzać
wszechświaty :)

Sylvio Balconetti

Jun 17, 2021, 3:36:37 PM6/17/21

> Dowody które budzą wątpliwości? :)

Dzialo sie to jakiś czas temu, wiec o ile mnie pamieć nie myli, to
twierdzilem, ze "dowody" te naruszaly zasady logiki. W sposób ukryty
zakladaly to, co w końcu mialy dowieść. Konkretnie przyjmowaly, ze świat
jest racjonalny wzglednie sensowny. A jeśli tak nie jest i to czlowiek
nadaje światu sens? Ale to sa peanuts. Konsekwencja filozofii boga
tradycji platońsko-arystotelesowsko-augustyńsko-tomistycznej jest to, ze
nie ma/nie było demiurga, pierwszego nieruchomego poruszyciela,
absolutu, boga. Amen.

Jacek Maciejewski

Jun 17, 2021, 4:37:03 PM6/17/21
Dnia Thu, 17 Jun 2021 21:36:34 +0200, Sylvio Balconetti napisał(a):

> Konsekwencja filozofii boga
> tradycji platońsko-arystotelesowsko-augustyńsko-tomistycznej jest to, ze
> nie ma/nie było demiurga, pierwszego nieruchomego poruszyciela,
> absolutu, boga. Amen.

Filozoficzne dyrdymały. Wybacz ignorantowi :) Dla mnie filozofia jest
usiłowaniem czegoś co kiedyś na podwórku nazywaliśmy "nie da się skoczyć
wyżej ch..." czyli niedopuszczalnie daleko idącym wnioskowaniem. Fatalny
grzech filozofów, niestety do wykrycia dopiero kiedy umrą, czyli za
późno :)

Jacek Maciejewski

Jun 17, 2021, 4:41:35 PM6/17/21
Dnia Tue, 15 Jun 2021 20:09:51 +0200, Nemrod napisał(a):

> Bo to prawda.

> Był grzeszny, tu zgoda.

Nie, był innego zdania, nie ściemniaj. Dopiero kiedy Mojżesz ze swoimi
poplecznikami wyrżnął tych co byli innego zdania, zostali tylko ci co co
podzielali jego zdanie. I nie była to żadna kara boża tylko brutalna
eksterminacja jednego odłamu politycznego przez drugi.

Sylvio Balconetti

Jun 17, 2021, 7:04:05 PM6/17/21
Am 17.06.21 um 22:37 schrieb Jacek Maciejewski:
I pomyśleć, ze niektórzy cale zycie spedzili na zgłebianiu tajemnic
trójcy, kościoly wschodnie oddzieliły sie od zachodniego z powodu
jednego slowa "filioque" w "Credo", ludzie tracili zycie, bo inaczej
sobie wyobrazali prawdy wiary. I tak prawie do naszych czasów.

To dość stary film "Droga mleczna" Luisa Bunuela traktuje w sposób
komediowy chrześcijaństwo i jego dogmaty. Dwóch gości wedruje droga
jakubowa do Santiago de Compostela i spotyka po drodze rózne dziwne
postacie, które tocza spory teologiczne.

np.

https://youtu.be/mVISNwNBJ-o
https://youtu.be/m8J-r6nGs4k

Mozna sie nad tym zadumać, mozna sie śmiać, ale tez i ćwiczyć umysł.

andal

Jun 17, 2021, 7:43:49 PM6/17/21
i tak zostales na poziomoe podworka

i juz nigdy go nie opuscisz synu zyda i ubogiej praczki

Nemrod

> Nie, był innego zdania, nie ściemniaj.

Et takie twoje głupie gadanie. Izrael cały czas zmieniał
zdanie, raz służył Bogu, a raz jakimś bałwanom,
co inne pokolenie to inaczej. Mówiłem, że w całej Biblii
jest na to masa przykładów, nie tylko w Mojżeszu.

Tu masz przykład:

Sdz 3,7 Izraelici popełniali to, co złe w oczach Pana. Zapominali
o Panu, Bogu swoim, a służyli Baalom i Aszerom. 8 I znów zapłonął gniew
Pana przeciw Izraelowi. Wydał więc ich w ręce Kuszan-Riszeataima, króla
Aram-Naharaim, przeto Izraelici służyli mu przez osiem lat.
9 Wołali więc Izraelici do Pana i Pan sprawił, że powstał wśród
Izraelitów wybawiciel, który ich wyswobodził - Otniel, syn Kenaza,
młodszego brata Kaleba. 10 Był nad nim duch Pana, i on sprawował sądy
nad Izraelem.
Gdy zaś wdał się w bitwę, Pan wydał w jego ręce Kuszan-Riszeataima,
króla Aramu, tak iż jego ręka nad nim zaciążyła. 11 Kraj doznawał pokoju
przez lat czterdzieści - aż do śmierci Otniela, syna Kenaza.

Świadectwo ST jest niekorzystne dla Izraela, tylko nieliczni
okazali się wierni.

1 Krl 19,18 Zostawię jednak w Izraelu siedem tysięcy takich, których
kolana nie ugięły się przed Baalem i których usta go nie ucałowały».

> [...]
> podzielali jego zdanie. I nie była to żadna kara boża tylko brutalna
> eksterminacja jednego odłamu politycznego przez drugi.

A zastanowiłeś się nad tym dlaczego bóg "złoty cielec" nie uratował
swoich wyznawców od śmierci z rąk lewitów? Rozumiesz już różnicę
między Prawdziwym Bogiem, a fałszywym ("obcym") bogiem-bałwanem?

* * *

Pwt 29,23 I wszystkie narody powiedzą: «Czemuż to Pan tak uczynił
tej ziemi? Dlaczego ten żar gniewu?» 24 I odpowiedzą: «Bo opuścili
przymierze Pana, Boga ich przodków, zawarte z nimi, kiedy ich
wyprowadził z ziemi egipskiej, 25 a poszli służyć obcym bogom
i oddawać im pokłon - bogom nieznanym, których On im nie przydzielił
- 26 i zapalił się gniew Pana przeciw tej ziemi, sprowadzając na nich
wszystkie przekleństwa, zapisane w tej księdze. 27 Wyrwał ich Pan
z ich ziemi z gniewem, zapalczywością i wielkim oburzeniem,
i wygnał ich do obcej ziemi, jak to jest dzisiaj».

Za całokształt "sprawowania się", Izrael został przesiedlony za
Babilon. Król Nabuchodonozor (jak Adolf Hitler) natłukł tych Żydów
jak świń i spalił Jerozolimę razem z Pierwszą Świątynią.
TO BYŁ przykład kary Bożej. A Mojżesz dokonał znacznie szybszego
i skutecznego przebłagania Boga, i momentalnie przywrócił
karność narodu.

A Izrael na przestrzeni wieków musiał się nawrócić
do Boga Prawdziwego, i taka jest nauka Biblii.

I ty także powinieneś się jak najszybciej nawrócić
do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego, inaczej
podzielisz los buntowników wobec Boga Żywego, w miejscu
gdzie będzie płacz i zgrzytanie zębów, i gdzie nawet
największy diabeł z bólu zapłacze. Amen.

Astralny Rębajło

Jacek Maciejewski napisał(a):
> „Któż jest pośród bogów równy Tobie, Panie, w blasku świętości, któż Ci
> podobny, straszliwy w czynach, cuda działający!” (Wj 15,11)

W momencie pisania tej pieśni nikt nie słyszał o chrześcijaństwie.

I prawdopodobnie nikt nie słyszał o 10 przykazaniach.

Proszę się podciągnąć z logiki psze Pana:)

Astralny Rębajło

Jacek Maciejewski napisał(a):

> Trudnio się spodziewać żeby religiant nie nawykły do używania rozumu
> miał jakieś pojęcie o logice.

Raczej u Ciebie widać braki w logice.
Paczaj kolejność wydarzeń ma znaczenie.

Jeżeli chcesz błysnąć, zapytaj o cytat z czarownicą.

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 18 Jun 2021 15:41:56 +0200, Nemrod napisał(a):

> Et takie twoje głupie gadanie. Izrael cały czas zmieniał
> zdanie, raz służył Bogu, a raz jakimś bałwanom,
> co inne pokolenie to inaczej. Mówiłem, że w całej Biblii
> jest na to masa przykładów, nie tylko w Mojżeszu.

No i o to chodzi. Ówcześni nic złego nie widzieli w oddawaniu czci wielu
różnym bogom, najczęściej wg. boskiej specjalizacji :) Pamiętasz "Któż
jest pośród bogów równy Tobie, Panie". I wszyscy ci bogowie byli dla
nich jak najbardziej prawdziwi. Nie bardzo zatem kumam czemu dziś ty
wiesz lepiej od nich ilu bogów istnieje. Jeśli będziesz czcił jednego
boga, narazisz się na złe potraktowanie przez innych :)

Nemrod

W dniu 17.06.2021 o 11:39, Sylvio Balconetti pisze:
> [...]
> niezmienny i absolutny. Cos sie w tym nie zgadza! Byc moze koncepcja
> tego pierwszego poruszyciela jest wadliwa?

To co piszesz znaczy tylko, że filozofia ogłupia, a może nawet
przechodzi w sofistyke. Filozofia jest nauką, która tyle wie ile ma
w założeniach, i generalnie już dawno się wyczerpała. Niewiele jest
tam rzeczy które mogą być wartościowe, wszystko co najlepsze poszło
już dawno w nauki ścisłe, dlatego zajmowanie się filozofią to
zwykła strata czasu.

Tutaj jest z grubsza pozbierane to co tam jeszcze jest ciekawego:

https://www.youtube.com/watch?v=1t7U5_RR7_Y

Materiału jest tam sporo, więc cierpliwie oglądaj do końca
i potem się zastanów, nad bzdurami które bezmyślnie wypisujesz,
na temat istnienia Boga.

* * *

A na katolicyzm jest cała masa dowodów naukowych: cuda eucharystyczne,
całun Turyński (dowód zmartwychwstania Chrystusa), chusta z Manopello,
obraz NMP z Guadelupe, cuda uzdrowienia z nieuleczalnych chorób,
w tym przypadek odzyskania amputowanej wcześniej nogi itd.

Jakbyś uczciwie badał te wszystkie fakty, to już dawno nawróciłbyś się
do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego, dlatego nawróć się póki
możesz.

Nemrod

> (...) Nie bardzo zatem kumam czemu dziś ty
> wiesz lepiej od nich ilu bogów istnieje.

Istnieje tylko ten Bóg który dał znak życia,
i objawił się historycznie w dziejach ludzkości.

> Jeśli będziesz czcił jednego
> boga, narazisz się na złe potraktowanie przez innych :)

I wcale się tego nie boję. A ty możesz cienko zaśpiewać
gdy przyjdzie ci zdać rachunek ze swego pogańskiego życia.
Dlatego nawróć się póki możesz do jedynie-słusznego
Kościoła Katolickiego zanim runiesz w otchłań piekielną
razem z resztą bałwochwalców i niewierzących.

Jacek Maciejewski

Jun 18, 2021, 12:30:29 PM6/18/21
Dnia Fri, 18 Jun 2021 17:13:23 +0200, Nemrod napisał(a):

> [...]
> obraz NMP z Guadelupe, cuda uzdrowienia z nieuleczalnych chorób,
> w tym przypadek odzyskania amputowanej wcześniej nogi itd.

Ciekawy z ciebie przypadek. Dostrzegasz miałkość filozofii a z drugiej
strony za fakty bierzesz złudzenia czy oszustwa. Żeby tylko, fakty
całkiem bezsporne potrafisz ignorować.

Jacek Maciejewski

Jun 18, 2021, 12:31:01 PM6/18/21
Dnia Fri, 18 Jun 2021 17:28:28 +0200, Nemrod napisał(a):

> Istnieje tylko ten Bóg

bla bla...

andal

Jun 18, 2021, 12:49:21 PM6/18/21
Maciejewski to dziecko podworka, zbyt wiele od niego wymagasz

Nemrod

Jun 18, 2021, 12:54:30 PM6/18/21
> (...) Dostrzegasz miałkość filozofii a z drugiej
> strony za fakty bierzesz złudzenia czy oszustwa. Żeby tylko, fakty
> całkiem bezsporne potrafisz ignorować.

Tutaj masz fragment Ewangelii, który pasuje do ciebie,
jako do faryzeusza-racjonalisty idealnie:

J 9,10 Mówili więc do niego: «Jakżeż oczy ci się otwarły?»
11 On odpowiedział: «Człowiek zwany Jezusem uczynił błoto,
pomazał moje oczy i rzekł do mnie: "Idź do sadzawki Siloam
i obmyj się". Poszedłem więc, obmyłem się i przejrzałem».
13 Zaprowadzili więc tego człowieka, niedawno jeszcze niewidomego,
do faryzeuszów. (...)

18 Jednakże Żydzi nie wierzyli, że był niewidomy i że przejrzał, tak
że aż przywołali rodziców tego, który przejrzał, 19 i wypytywali się
ich w słowach: «Czy waszym synem jest ten, o którym twierdzicie, że
się niewidomym urodził? W jaki to sposób teraz widzi?» 20 Rodzice
zaś jego tak odpowiedzieli: «Wiemy, że to jest nasz syn i że się
urodził niewidomym. 21 Nie wiemy, jak się to stało, że teraz widzi,
nie wiemy także, kto mu otworzył oczy. Zapytajcie jego samego,
ma swoje lata, niech mówi za siebie». (...)

26 Rzekli więc do niego: «Cóż ci uczynił? W jaki sposób otworzył
ci oczy?» 27 Odpowiedział im: «Już wam powiedziałem, a wyście mnie
nie wysłuchali. Po co znowu chcecie słuchać? Czy i wy chcecie zostać
Jego uczniami?» 28 Wówczas go zelżyli i rzekli: «Bądź ty sobie Jego
uczniem, my jesteśmy uczniami Mojżesza. 29 My wiemy, że Bóg przemówił
do Mojżesza. Co do Niego zaś nie wiemy, skąd pochodzi». 30 Na to
odpowiedział im ów człowiek: «W tym wszystkim to jest dziwne, że wy
nie wiecie, skąd pochodzi, a mnie oczy otworzył. 31 Wiemy, że Bóg
grzeszników nie wysłuchuje, natomiast Bóg wysłuchuje każdego, kto jest
czcicielem Boga i pełni Jego wolę. 32 Od wieków nie słyszano, aby ktoś
otworzył oczy niewidomemu od urodzenia. 33 Gdyby ten człowiek nie był
od Boga, nie mógłby nic czynić». 34 Na to dali mu taką odpowiedź:
«Cały urodziłeś się w grzechach, a śmiesz nas pouczać?» I precz
go wyrzucili.

I ty tak samo precz wyrzucasz oczywiste fakty i dowody Bożego działania.
Dlatego lepiej nawróć się do jedynie-słusznego Kościoła Katolickiego
zanim sam nie zostaniesz precz do Piekła wyrzucony. Amen.

Nemrod

Jun 18, 2021, 1:01:15 PM6/18/21
> (...)

Skoro nie masz tu już nic do gadania,
to możesz już zjeżdżać. I nie zapomnij
się nawrócić do jedynie-słusznego
Kościoła Katolickiego.

Jacek Maciejewski

Jun 18, 2021, 1:10:39 PM6/18/21
Dnia Fri, 18 Jun 2021 19:01:00 +0200, Nemrod napisał(a):

> jedynie-słusznego
> Kościoła Katolickiego.

Wiesz o tym że rzeczywistość ma zaklęcia w d..? Więc jej nie zaklinaj.

Sylvio Balconetti

Jun 18, 2021, 3:52:13 PM6/18/21
Am 18.06.21 um 18:30 schrieb Jacek Maciejewski:
Goraco jest wiec pojechalem nad wody, zamiast odwiedzić ośrodek
modlitewny w okolicy (biskup odmówil uznania "cudów" i budowy centrum
pielgrzymkowego), gdzie po wojnie kilkoro dzieci spotkalo najświetsza
panienke, która obiecala im, ze dzieki modlitwom Sowiet oszczedzi ich
wioske, choć zaleje sasiednie wioski. Sowiet nie mial checi na
frankońskie zadupie i zatrzymal sie jakieś 150 km na północ. Niemniej
jednak pobozni ludzie zbudowali tam kapliczke, dom pielgrzyma i park, po
którym mozna chodzić, modlić sie, pośpiewać, zadumać, pozyczajac do tego
mniejszy lub wiekszy krzyz. Przed paru laty gazety pisaly, ze stojaca
przy wejściu do kaplicy figura blondynki robiacej za NMP płakała.
Lokalny biskup powołał komisje do zbadania zdarzenia. Cudu nie było. Ale
ludzie nadal przychodza sie tam modlić, przyjezdzaja autokary (widzialem
nawet z PL), dom pielgrzyma miewa gości...
Aha, okolica jest ewangelicka - o konwersjach religijnych nie słychać.

Np.

tinyurl.com/ebjz9pfk
tinyurl.com/4zcz7mrt

--
> [...]

☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★
>Módlmy się także za heretyków i schizmatyków, aby Bóg i Pan nasz
wyzwolił ich z wszelkich błędów i raczył z powrotem przywieść do świętej
Matki Kościoła Powszechnego i Apostolskiego (...)
Wszechmogący, wieczny Boże, Ty wszystkich zbawiasz i nie chcesz, aby
ktokolwiek zginął; wejrzyj na dusze zwiedzione przez podstęp szatana;
niech serca błądzących opamiętają się i porzuciwszy heretyckie błędy
powrócą do jedności Twojej wiary. Przez tegoż Pana naszego Jezusa
Chrystusa, Syna Twojego, który z Tobą żyje i króluje w jedności Ducha
Świętego Bóg przez wszystkie wieki wieków. Amen.<
☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★

andal

Jun 18, 2021, 4:49:00 PM6/18/21
On 6/18/21 1:52 PM, Sylvio Balconetti wrote:

> Goraco jest wiec pojechalem nad wody, zamiast odwiedzić ośrodek
> modlitewny w okolicy
zamiast sie wloczyc idz do dentysty i wreszcie oczysc jape

Astralny Rębajło

Astralny Rębajło napisał(a):
Zweryfikowaliście już kolejność wydarzeń. p.Maciejewski,
czy dalej dumacie?

Tj. najpierw powstała owa pieśń, a później 10 przykazań.

t-1

Jun 22, 2021, 4:35:30 PM6/22/21
W dniu 2021-06-15 o 01:47, andal pisze:

> ale pan Maciejewski niestety glab jak kozia dupa, jak go bicz
> nie trzasnie to go nie ma

Tak myślisz?
To prawdopodobnie jakiś kuzyn bardzo znanego przedwojennego urzędnika
wymiaru sprawiedliwości.

andal

Jun 22, 2021, 6:57:11 PM6/22/21
stawiam ze krewny trockiego

Irek

Jul 27, 2021, 11:46:18 AM7/27/21
Użytkownik "Nemrod" <nem...@the.crusader.knights.org> napisał w wiadomości

> A na katolicyzm jest cała masa dowodów naukowych
> --
> Nemrod Vargardsson

Kupa pedałów siedzi w klasztorach i wymyśla głupoty;
po to tylko, aby mafia watykańska miała jak najwięcej
trójcy świętej: Władza, Seks i Pieniądze.

Irek

Jul 27, 2021, 10:08:03 PM7/27/21

> Mojżesz
> wysławia Boga Jedynego ponad innymi bogami, którzy de facto są
> ludzkimi wymysłami, bałwanami,

Kazdy właściciel boga wysławia swojego boga jedynego.
Kazdy bóg jest ludzkim wymysłem.

bóg tylko dzieli ludzi i jest źródłem nienawiści.
Należy zabronić wystawiania na widok publiczny jakichkolwiek
znaków religijnych.

> [...]
>
> Gdy ujrzę krew, przejdę obok i nie będzie
> pośród was plagi niszczycielskiej, gdy będę karał ziemię egipską.

Taki jest bóg: dobry, miłosierny bóg egoista, sadysta.

Irek

Jul 27, 2021, 10:20:23 PM7/27/21
Użytkownik "Nemrod" <nem...@the.crusader.knights.org> napisał w wiadomości

> To co piszesz znaczy tylko, że filozofia ogłupia,
> --
> Nemrod Vargardsson

To co piszesz znaczy tylko, że religia ogłupia, a może nawet
przechodzi na słuzbę Szatana. Religia tyle wie ile ma