Dzień rogacza - 1 maja

who

Mężczyzna zaręczony z młodą kobietą pewnego dnia dowiaduje się, że ona
jest w ciąży. Ale dziecko nie jest jego, bo jeszcze nie spali ze soba.
Można sobie wyobrazić złość i rozpacz tego mężczyzny. Czego taki uczciwy
facet jak ten młody stolarz chce od takiej kobiety? Józef, bo tak ma na
imię mężczyzna, rozwaza rózne możliwościami. Mógłby zgłosić ten fakt
wladzom. Wtedy, zgodnie z ówczesnym prawem, zostanie ona ukamienowana
jako cudzołożnica. Matka i dziecko umrą, a honor jego rodziny zostanie
uratowany.

Ale Josef nie jest taki. Zastanawia się nad innym rozwiązaniem. Chce
zostawić kobietę, nie ujawniając publicznie powodu. Wyglądalo to tak:
mężczyzna pisze list rozwodowy, kobieta, w naszym przypadku Maria, wraca
do rodziny, ma dziecko, ale prawdopodobnie nigdy więcej nie wyjdzie za
mąż, ponieważ straciła honor jako rzekoma cudzołożnica.

Historia rozgrywa się 2000 lat temu, stoi na początku Ewangelii według
Mateusza. Historia Bożego Narodzenia zaczyna się od niej. Maria i Józef
z Nazaretu są rodzicami Jezusa. W tej historii Józef początkowo jawi się
jako oszukany człowiek: zmartwiony marzyciel i wątpiący, często
przedstawiany ze zmarszczkami na czole. Ale nastepuje zaraz niesamowity
zwrot. Biblia opisuje Józefa jako „pobożnego i sprawiedliwego”.
Nieoczekiwanie sytuacja rozwija się na lepsze. Józef pokazuje siłę.

Kiedy Józef i Maria czują się sobie obcy z powodu ciąży, Bóg
interweniuje. We śnie posyła anioła do Józefa, który mówi do niego:
„Józefie, synu Dawida, nie bój się wziać Marii, twojej żony, do twojego
domu, bo to, co otrzymała, pochodzi od Ducha Świętego, bedzie waszym
synem, urodzi go, a ty nadasz mu imię Jezus, bo on zbawi swój lud od
grzechów”. „Duch Święty” nie oznacza indywidualnej istoty, ale Boże
dzieło wśród ludzi.

Amen!

Dobrej nocy, śpijcie i śnijcie dobrze!

Artek

Użytkownik "who" <w...@who.invalid> napisał w wiadomości

> [...]
> domu, bo to, co otrzymała, pochodzi od Ducha Świętego, bedzie waszym
> synem, urodzi go, a ty nadasz mu imię Jezus,

Widać, że w tamtych czasach taki sposób był popularny i skuteczny.
Kobieta w ciąży mówiła, że jest ciąży, bo to duch swięty spowodował.

Sylvio Balconetti

Am 06.08.21 um 18:28 schrieb Artek:
Sposób moze nie taki skuteczny, ale czasem działał. Zdarzyło sie,
Rzymianin (Panthera) zgwałcił lub zakrecił niedoświadczonej dziewczynie,
ta zaszła i mogła zostać ukamienowana, bo nie tylko tam i nie tylko
wtedy kobieta była winna. Józef albo uwierzył w bajeczke o duchu świetym
albo chciał ratować dziewczyne, no i wział ja mimo brzucha i został
ojcem Jezusa.

Btw. Ciekawe jak ukryli ciaze narzeczonej, bo chyba bara bara przed
malzeństwem była tam tez karana?

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/ctepb3ak
„Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie,
psychozy oraz historyczne bóle fantomowe” (Stanisław Lem po wejściu
Polski do UE).

Jakub A. Krzewicki

Tutu turu! Tutu turu! Próba chóru! Biedny czy bogaty, jednako rogaty!