Mord rytualny

jotemon

Iz 57,3-5

3 Lecz wy zbliżcie się tutaj,
synowie wiedźmy,
potomstwo wiarołomnej i nierządnicy!
4 Z kogo się naśmiewacie?
Na kogo otwieracie usta
i wywieszacie język?
Czyż wy nie jesteście dziećmi przestępstwa,
potomstwem nieprawego łoża?
5 Wy, którzy płoniecie żądzą pod terebintami
i pod każdym zielonym drzewem,
mordujecie dzieci na ofiarę w jarach,
w rozpadlinach skalnych.

I jeszcze tutaj

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ariel_Toaff

http://niniwa22.cba.pl/antysemicki_mit_wraca.htm

Całe życie uważałem,że mord rytualny, to wymysł prymitywnych klechów i
dlatego dzisiaj, wszystkich klechów bardzo, bardzo przepraszam.

Pozdrawiam,
jotemon

Jacek Maciejewski

Dnia Wed, 6 Apr 2022 12:33:45 +0200, jotemon napisał(a):

> Całe życie uważałem,że mord rytualny, to wymysł prymitywnych klechów i
> dlatego dzisiaj, wszystkich klechów bardzo, bardzo przepraszam.

Że co? Uważasz że Żydzi powszechnie mordowali chrześcijańskie dzieci bo
tak napisał jeden odszczepieniec?
--
Jacek
I hate haters.

jotemon

Jacek Maciejewski pisze:
1. Nie napisałem, że POWSZECHNIE.
2. Dlaczego odszczepieniec?
3. Nie jeden "odszczepieniec", ale też ich prorok Izajasz.
4. Ze względu na Izajasza nie dotyczy tylko chrześcijańskich dzieci.

Czytaj uważnie, sprawa śmierdzi i to mocno.

Jacek Maciejewski

Dnia Wed, 6 Apr 2022 18:19:50 +0200, jotemon napisał(a):

> 1. Nie napisałem, że POWSZECHNIE.
Fakt, nie napisałeś. Ale zasugerowałeś. Tymczasem sprawa wygląda tak
jakbyś na podstawie np. działań sekty Mansona usiłował oceniać
chrześcijaństwo.
> 2. Dlaczego odszczepieniec?
Bo swoi się go wypierają.
> 3. Nie jeden "odszczepieniec", ale też ich prorok Izajasz.
Jeszcze tego brakowało byś się podpierał zawartością Biblii :)

jotemon

Jacek Maciejewski pisze:

> Fakt, nie napisałeś. Ale zasugerowałeś. Tymczasem sprawa wygląda tak
> jakbyś na podstawie np. działań sekty Mansona usiłował oceniać
> chrześcijaństwo.

Nie napisałem i nie sugerowałem - tylko zacytowałem.

> Bo swoi się go wypierają.

Ariel Toaff (ur. 17 sierpnia 1942 w Ankonie) – historyk judaizmu, syn
Elia Toaffa byłego głównego rabina Rzymu, wykłada na Uniwersytecie
Bar-Ilana.

Krytykują go, ale się nie wyparli, nie stracił pracy tak jak stracili
Stephen Walt z Harvardu i John Mearsheimer z University of Chicago po
napisaniu pracy o lobby żydowskim w USA.

> Jeszcze tego brakowało byś się podpierał zawartością Biblii :)

Biblii nie można traktować dosłownie, ale też nie można zarzucać jej, że
w całości napisano ją w oderwaniu od faktów historycznych. Najwięcej
fantazji jest w Torze, bo jej zawartość, zanim została napisana, była
przekazywana metodą "głuchego telefony" prze kilka stuleci. Natomiast
księgi proroków były pisane bardziej na bieżąco i na pewno stanowią
jakieś tam źródło informacji jak żył Naród Wybrany. Zastanawiam się,
czym mógłby się kierować, jaki miałby zamysł, autor tego tekstu
wstawiając zapis o mordowaniu dzieci, gdyby taka praktyka nie miała
miejsca. Mnie nic nie przychodzi do głowy, może Ty coś zaproponujesz.

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 7 Apr 2022 19:25:30 +0200, jotemon napisał(a):

> Biblii nie można traktować dosłownie, ale też nie można zarzucać jej, że
> w całości napisano ją w oderwaniu od faktów historycznych.

Ależ można. Fakty historyczne są na naprawdę dalekim planie, istotą
Biblii jest wytyczanie etyki. Niestety w zupełnym oderwaniu od wiedzy o
istocie człowieka. A jak widać z przytoczonego tekstu Izajasza, Żydzi za
jego czasów wyznawali wielu różnych bogów i wyznawcy jednego uważali
wszystkich innych za fałszywych. Normalka, do dziś tak zostało :) Cały
ten tekst to zrzędzenie przegranego starca. Na dodatek większość o ile
nie wszystkie religie z okresu sprzed 2 tys. lat obfitowały w krwawe
rytuały a ofiary ludzkie do rzadkości nie należały. O prawdziwych
początkach religii którą dziś widzimy, mało wiadomo ale nie widzę powodu
dla którego miały by się istotnie różnić od innych ówczesnych religii.

Połączyłeś dwie rzeczy - tekst sprzed tysięcy lat i brednie współczesne.
Co one niby mają wspólnego, pojąć nie mogę. No, chyba że chciałeś
dowieść że głupota jest ponadczasowa :)

jotemon

Jacek Maciejewski pisze:

> [...]
> dla którego miały by się istotnie różnić od innych ówczesnych religii.
>
> Połączyłeś dwie rzeczy - tekst sprzed tysięcy lat i brednie współczesne.

To jest tylko Twój punkt widzenia, bo można to potraktować inaczej, jako
dwa źródła mówiące to samo. Te "brednie współczesne" oznaczają, że
Uniwersytet Bar-Ilana zatrudnia jakiegoś tępego debila, który robi im
wbrew, a oni nic. Niestety, nie znajduję w twojej argumentacji nic
sensownego. Jestem zaskoczony, bo czytałem różne Twoje wypowiedzi i
dotychczas było inaczej.

Bez względu na to jak było, tekst Izajasza był najpierw, zanim klechy
zaczęły mówić o mordzie rytualnym, więc nie jest to ich wymysł. Dlatego
swoje przeprosiny podtrzymuję i to byłoby na tyle.

Pozdrawiam,
jotemon

Jacek Maciejewski

Dnia Thu, 7 Apr 2022 23:04:21 +0200, jotemon napisał(a):

> To jest tylko Twój punkt widzenia, bo można to potraktować inaczej, jako
> dwa źródła mówiące to samo.

Oj, wyłączyłeś myślenie czy co? Przecież Izajasz zwraca się nie do
wyznawców Jahwe tylko do innowierców aczkolwiek współplemieńców. Więc
chodzi tu o dwie różne religie. Z których wyznawcy Jahwe nie
praktykowali ofiar z dzieci a wyznawcy innej religii tak. Więc twoja
argumentacja jest bez sensu.
A co do niejakiego Toaffa, na uniwersytetach panuje wolność myśli i
słowa w dużym zakresie. A przynajmniej na tych lepszych :)

Jakub A. Krzewicki

Wtedy to jeszcze nie były całkiem dwie różne religie, a raczej dwa różne konkurencyjne odłamy w ramach wspólnej kultury religijnej, coś jak wajsznawizm i sziwaizm w obreębie hinduizmu. Jahwizm wyodrębniał się stopniowo, a judaizmem stał się na dobrą sprawę dopiero w epoce niewoli babilońskiej. No chyba nie chcesz mi powiedzieć, że wyznawcy judaizmu praktykują do dziś ofiary z jeńców obłożonych tabu rytualnym, dozwolone przez Mojżesza?

ViVo

Użytkownik "jotemon" <jot...@interia.pl> napisał w wiadomości

> Całe życie uważałem,że mord rytualny, to wymysł prymitywnych klechów
>
> Pozdrawiam,
> jotemon

Watykańscy właściciele boga zmienili formę mordu rytualnego - palili na
stosie.

alojzy nieborak

jotemon napisał(a):

> Całe życie uważałem,że mord rytualny, to wymysł prymitywnych klechów i
> dlatego dzisiaj, wszystkich klechów bardzo, bardzo przepraszam.

Jeszcze kilkanaście lat temu w usańskim systemie ludkowie
na przesłuchaniach przyznawali się do rzeczy których nie zrobili, co się dziwisz
"zeznaniom" sprzed 500 lat?

Czytałeś właściwie co jest pod linkiem?
Umiesz brać poprawkę na wydarzenia sprzed 500 lat?

alojzy nieborak

ViVo napisał(a):

> Watykańscy właściciele boga zmienili formę mordu rytualnego - palili na
> stosie.

Protestanci niemieccy podlegali pod Watykan?

ViVo

Użytkownik "alojzy nieborak" <alojzy....@gmail.com> napisał w
wiadomości news:4b260068-8a8e-49e2...@googlegroups.com...
Protestanci niemieccy uwierzyli innemu bogowi - Hitlerowi.

alojzy nieborak

ViVo napisał(a):

> Protestanci niemieccy uwierzyli innemu bogowi - Hitlerowi.

2WW jako kontynuacja 1WW.
https://www.cda.pl/video/607504465
https://www.cda.pl/video/5194608b5

Czyli co? Polityka, ekonomia, dominacja UK/FR nad DE, gdzieś dalej wojna przeciwko jakimś
nacjom. Ciężko nazwać 2WW wojną religijną. Dziś mamy podobnie, próbę wdeptania/wyhamowania
ChRL przez USA. Utemperowanie niemca przez usa, etc etc.
Co do mordu rytualnego - może tak, może nie, "ż" akurat pod tym względem
są szumem wobec innych. Ortodoksi przed asymilacją żyli se bardziej jak amisze.

Jedna sekta potrafiła wyciąć kilka tysi.
https://pl.wikipedia.org/wiki/Sekta