Kłamstwo w islamie

jotemon

Jan 14, 2022, 7:45:13 AMJan 14

„takija” („al-Taqiyya”; „taqiya”) - ukrywanie wierzeń, przekonań, idei,
opinii i strategii w czasie istotnego zagrożenia.

„ketman” („kitman”) - jeżeli to możliwe, to należy milczeć o swoich
prawdziwych przekonaniach. Jednakże są wypadki, kiedy milczenie nie
wystarcza, kiedy może ono uchodzić za przyznanie się. Wtedy nie należy
się wahać. Nie tylko trzeba wtedy wyrzec się publicznie swoich poglądów,
ale zaleca się użyć wszelkich podstępów, byleby tylko zmylić przeciwnika.

Tak też robi Koran:

2,190 Zwalczajcie na drodze Boga tych, którzy was zwalczają, lecz nie
bądźcie najeźdźcami. Zaprawdę; Bóg nie miłuje najeźdźców!

Ale "ketman" pozwolił na ekspansję islamu właśnie poprzez zbrojne
podboje, czyli nawracanie ogniem i mieczem - jak to robili Krzyżacy z
Polakami i wcześniej też inni.

Szukałem informacji, czy chrześcijaństwo przed islamem też stosowało
metodę "ogniem i mieczem", czy też widząc jakie sukcesy przynosi ta
metoda też zaczęło z niej korzystać. Czy ktoś wie coś na ten temat?

jotemon

Jacek Maciejewski

Jan 14, 2022, 9:52:53 AMJan 14
Dnia Fri, 14 Jan 2022 13:45:10 +0100, jotemon napisał(a):

> [...]
>
> Ale "ketman" pozwolił na ekspansję islamu właśnie poprzez zbrojne
> podboje, czyli nawracanie ogniem i mieczem - jak to robili Krzyżacy z
Nie widzę logicznego związku pomiędzy zezwoleniem na kłamstwo w
warunkach opresji a nawracaniem siłą.

> Szukałem informacji, czy chrześcijaństwo przed islamem też stosowało
> metodę "ogniem i mieczem", czy też widząc jakie sukcesy przynosi ta
> metoda też zaczęło z niej korzystać. Czy ktoś wie coś na ten temat?
Oczywiście. Karlheinz Deschner "Kryminalna historia chrześcijaństwa".
Lektura obowiązkowa.

--
Jacek
I hate haters.

Zenek Kapelinder

Jan 14, 2022, 12:08:30 PMJan 14
Największe kłamstwo w islamie dotyczy dziewic po śmierci. Oczywiście nie każdej śmierci. Kłamstwo polega na tym że nie mówią że do dziewic dołożone są ich stare i brzydkie matki.

jotemon

Jan 14, 2022, 1:51:54 PMJan 14
Jacek Maciejewski pisze:

> Nie widzę logicznego związku pomiędzy zezwoleniem na kłamstwo w
> warunkach opresji a nawracaniem siłą.

Koran mówi "nie bądźcie najeźdźcami". Kraj, który jest najeźdźcą,
najeżdża inny nie dlatego, że jest zagrożony, tylko po to żeby zdobyć
niewolników, wymusić daninę itp. Islam będąc najeźdźcą był w
sprzeczności z tym co mówi Koran i siłowo wprowadzał swoje rządy. Kto
się "nawrócił" mógł żyć, a kto nie, to ginął. Czasem, jak w przypadku
żydów i chrześcijan mogli egzystować jako obywatele drugiej kategorii po
zapłacenie podatku.

> Oczywiście. Karlheinz Deschner "Kryminalna historia chrześcijaństwa".
> Lektura obowiązkowa.

Czy możesz rzucić kilka przykładów, bo w najbliższej przyszłości na
pewno nie będę tego czytał.

jotemon

Jacek Maciejewski

Jan 14, 2022, 2:29:22 PMJan 14
Dnia Fri, 14 Jan 2022 19:51:51 +0100, jotemon napisał(a):

> Islam będąc najeźdźcą był w
> sprzeczności z tym co mówi Koran i siłowo wprowadzał swoje rządy.
Najeżdżali władcy a nie islam. To po pierwsze a po drugie, dalej nie
widzę związku pomiędzy podbojami terytorialnymi poszczególnych władców
muzułmańskich a zezwoleniem dla pojedynczej osoby na kłamstwo w obliczu
opresji. Co więcej, na ten jeden zakaz najeżdżania jest w Koranie wiele
zachęt do tego. Koran w jeszcze mniejszym stopniu niż Biblia jest
spójny.

>Czy możesz rzucić kilka przykładów, bo w najbliższej przyszłości na
>pewno nie będę tego czytał.
Błąd. Szczegółów ci nie podam bo czytałem to z 10 lat temu a w moim
wieku rzadko się pamięta z książki coś więcej niż autora i ogólny sens.
A on jest taki że nie chciałbym czytać tego jeszcze raz bo skala
ludzkiej głupoty poraża i przeraża.

andal

Jan 14, 2022, 2:45:08 PMJan 14
On Fri, 14 Jan 2022 20:29:20 +0100, Jacek Maciejewski wrote:

> [...]
> rzadko się pamięta z książki coś więcej niż autora i ogólny sens.
> A on jest taki że nie chciałbym czytać tego jeszcze raz bo skala

to dokladnie widac po tobie

Jacek Maciejewski

Jan 14, 2022, 3:03:02 PMJan 14
Andalku, powiedz mi jak to możliwe że ktoś tak głupi jak ty trafia łyżką
do gęby kiedy je? To niemożliwe. Raz na jakiś czas musisz tą łyżkę
przystawiać przez pomyłkę do dupy.

andal

Jan 15, 2022, 12:22:57 PMJan 15
znowu sadzisz po sobie

Sylvio Balconetti

Jan 18, 2022, 8:18:31 AMJan 18

> Największe kłamstwo w islamie dotyczy dziewic po śmierci. Oczywiście nie każdej śmierci. Kłamstwo polega na tym że nie mówią że do dziewic dołożone są ich stare i brzydkie matki.

O ile zrozumiałem uwage, to chodzi o rzekome przyrzeczenie, ze
meczennicy (sa co najmniej trzy kategorie meczenników) w raju spotykaja
72 dziewice? Troche szukałem, ale nic na ten temat nie znalazłem. Poza
tym nie chce mi sie tracić czasu na grzebanie. Moze wymyślili to jacyś
lokalni immamowie? (W islamie nie ma papieza, wiec prawie kazdy
silniejszy moze sobie projektować rozmaite nakazy i zakazy i powoływać
sie na Allaha.) Czytałem nawet dowcipasa, który tłumaczył, ze był bład w
tłumaczeniu, bo chodzi o 72-letnie dziewice!

Btw. O kłamstwie w tym wypadku bym nie mówił, bo kategorie prawdy i
fałszu odnosza sie do twierdzeń o przeszłości i teraźniejszości, a nie
przyszłości. Podobnie z kościelnym zapowiedzi, ze bozia ze świetymi
wysłuchuje modlitw, a po śmierci idziesz do nieba lub piekła mozesz
najwyzej wyśmiać, ale nie nazwać fałszem, bo jak to sprawdzić?
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/5yuef7f4

☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★
Wypadkom na oblodzonych drogach ulegaja najcześciej auta z zimowymi
oponami. :-)
☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★☆★

dantes

Feb 7, 2022, 5:11:13 AMFeb 7
Dnia Tue, 18 Jan 2022 14:18:28 +0100, Sylvio Balconetti napisał(a):

> [...]
> sie na Allaha.) Czytałem nawet dowcipasa, który tłumaczył, ze był bład w
> tłumaczeniu, bo chodzi o 72-letnie dziewice!

Co do błędu w tłumaczeniu. Dokładnie chodzi o 72 grona (owoce winorośli).

Jacek Maciejewski

Feb 7, 2022, 5:23:37 AMFeb 7
Dnia Fri, 14 Jan 2022 09:08:29 -0800 (PST), Zenek Kapelinder napisał(a):

> Największe kłamstwo w islamie dotyczy dziewic po śmierci.

Ciekawe czy ich kobiety też mogą do nieba i czy tam dostają 72
prawiczków do rozprawiczenia?