Ewangelia

jotemon

(Mt 5,38-39)
38 Słyszeliście, że powiedziano: Oko za oko i ząb za ząb!39 A Ja wam
powiadam: NIE STAWIAJCIE OPORU ZŁEMU. Lecz jeśli cię kto uderzy w prawy
policzek, nadstaw mu i drugi!

Edmund Burke – irlandzki polityk i filozof:
„Dla triumfu zła potrzeba tylko, żeby dobrzy ludzie nic nie robili”.

Od siebie dodaję – jaki świat zostawimy naszym dzieciom jeżeli będziemy
postępować dokładnie tak jak mówi Ewangelia?

jotemon
(agnostyk teistyczny)

Sylvio Balconetti

Am 21.02.21 um 15:00 schrieb jotemon:
Nie chce mi sie szukac w ewangeliach, ale one chyba sa uzupelnieniem lub
dopelnieniem tzw. starego testamentu, a tam znajdujemy troche podan,
ktore raczej zniechecaja do przekazywania ich nie tylko dzieciom. Np.

"Blogoslawiony, kto pochwyci i roztrzaska niemowleta twoje o skale" (Ps
137.9) albo
"Pan po prawicy twojej zetrze krolow w dzien swego gniewu, bedzie sadzil
narody, pobije wielu, roztrzaska glowy jak ziemia szeroka, bedzie pil w
drodze ze strumienia, dlatego glowe podniesie" (Ps 110.5-7) itd.

--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/yyobd2ju

☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪☪

Kiedy śnieg pada, Czarnecki do kabrioleta wsiada (przysłowie filipińskie).

Jacek Maciejewski

Dnia Sun, 21 Feb 2021 21:29:17 +0100, Sylvio Balconetti napisał(a):

> [...]
> narody, pobije wielu, roztrzaska glowy jak ziemia szeroka, bedzie pil w
> drodze ze strumienia, dlatego glowe podniesie" (Ps 110.5-7) itd.

Dorzucę coś z Nowego:
"Jezus powiedział do swoich apostołów: Nie sądźcie, że przyszedłem pokój
przynieść na ziemię. Nie przyszedłem przynieść pokoju, ale miecz. Bo
przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z
teściową; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy."
--
Jacek
-I hate haters-

andal

mowa o takich jak ty

Olaf Frikiov Skiorvensen

Wcale nie przypadkiem, dnia Sun, 21 Feb 2021 22:41:26 +0000 (UTC)
doszła do mnie wiadomość <s0unil$1vja$2...@gioia.aioe.org>
od andal <an...@andal.org> :
To mi bardziej pasuje na opis Jarosława Kaczyńskiego, wypisz wymaluj.
Jeszcze parę osób by się załapało, 98% episkopatu, Rydzyk, ks Oko i tym podobne persony.

jotemon

Jacek Maciejewski pisze:
Więcej takich ciekawostek tutaj:

http://members.upcpoczta.pl/jozef.mysliwiec/agnostyk/

Sylvio Balconetti

> [...]
> przyszedłem poróżnić syna z jego ojcem, córkę z matką, synową z
> teściową; i będą nieprzyjaciółmi człowieka jego domownicy."

Kiedys pozbieralem troche takich "perelek", Jahwe zmienilem na Allaha i
wielu czytelnikow sie ucieszylo, az im wytlumaczylem falszerstwo.

A tak naprawde to tzw. swiete ksiegi zydow, chrzescijan i muzulmanow sa
sobie rowne, i we wszystkich mozna znalezc rozne szokujace nas teraz
opisy i nauki.

Dziwnym trafem to wszystkie tzw. religie objawione tak maja: wzywaja do
mordowania "niewiernych" i "heretykow", biora za twarz wyznawcow,
izoluja sie od (gorszych od siebie) innowiercow, zamykaja kobiety w
kuchniach, drecza dzieci.
--
[...]

https://tinyurl.com/ctepb3ak
„Wkrótce Europa przekona się, i to boleśnie, co to są polskie fobie,
psychozy oraz historyczne bóle fantomowe” (Stanisław Lem po wejściu
Polski do UE).

andal

On Mon, 22 Feb 2021 17:21:53 +0100, Sylvio Balconetti wrote:

> [...]
> mordowania "niewiernych" i "heretykow", biora za twarz wyznawcow,
> izoluja sie od (gorszych od siebie) innowiercow, zamykaja kobiety w

zacytuj te fragmenty z Nowego Testamentu, te wzywajace do mordowania