O papieżach

Jacek Maciejewski

Ostatnio wiele się mówi o papieżach, więc warto przytoczyć kilka ich
cytatów:
„Ile korzyści przyniosła Nam i naszym ludziom bajeczka o Chrystusie,
wiadomo” (papież Leon X). Albo to: „Nie liczy się religia, tylko liczy
się polityka, nieważna jest sprawiedliwość, tylko ziemski interes
Kościoła” (papież Grzegorz XVI). Lub: „Kochamy wszystkie formy państwa,
jak długo dostrzegane są nasze interesy” (papież Leon XIII)
--
Jacek
I hate haters.

Nemrod

> Ostatnio wiele się mówi o papieżach, więc warto przytoczyć kilka ich
> cytatów: (...)

Papieży w historii było wielu (ok. 260), więc tych kilku niewiele
znaczy, zwłaszcza, że nie są to żadne wypowiedzi dogmatyczne.
Był też papież, który niezgadzających się z nim kardynałów
skrócił o głowę. No i co?

* * *

Mam dla ciebie lepszy cytat:

"Mota kota?
A pod łóżko srota,
i na KOTA zganiota!" :P

* * *

I na Nowy Rok, żebyś wrócił do Ewangelii :)

--
Nemrod Vargardsson

Pwt 32,41 Gdy miecz błyszczący wyostrzę
i wyrok wykona ma ręka,
na swoich wrogach się pomszczę,
odpłacę tym, którzy Mnie nienawidzą.
42 Upoję krwią moje strzały,
mój miecz napasie się mięsem,
krwią poległych i uprowadzonych,
głowami dowódców nieprzyjacielskich.

Jacek

W dniu Thu, 12 Jan 2023 15:26:19 +0100, użytkownik Nemrod napisał:

> No i co?

I pstro. Papieże są nieomylni.
--
Jacek

Nemrod

W dniu 12.01.2023 o 16:37, Jacek pisze:
> I pstro. Papieże są nieomylni.

Ale nie absolutnie. Zapoznaj się z dokładnie
z papieskim nauczaniem z formuły "ex cathedra".

https://pl.wikipedia.org/wiki/Ex_cathedra

Jeszcze masz jakiś dylemat?

Jacek

W dniu Thu, 12 Jan 2023 16:43:22 +0100, użytkownik Nemrod napisał:

> Ale nie absolutnie. Zapoznaj się z dokładnie z papieskim nauczaniem z
> formuły "ex cathedra".
>
> https://pl.wikipedia.org/wiki/Ex_cathedra
>
> Jeszcze masz jakiś dylemat?

Sralis mazgalis. Zrobiliście sobie sprytny wytrych, pozwalający zaprzeczyć
papieskim słowom ilekroć dany papież był zbyt zalany by sprawnie kłamać i
po pijaku chlapnął coś ozorem czyli prawda mu się wymskła :)
Jeśli papież ma świadków, mówi ex-cathedra, zwłaszcza jeśli mija paręset
lat i dalej mu się to pamięta. Jeśli mówi o Chrystusie to na 100% o
sprawie wiary a nie waleniu konia czy pieczeniu słonia. Punkty 2 i 3 co
znaczą, nikt nie wie.
A ty, w nowy rok se poczytaj Karlheinza Deschnera Kryminalną Historię
Chrześcijaństwa :)

--
Jacek

Nemrod

W dniu 12.01.2023 o 17:00, Jacek pisze:
> (...)

Nudne przekomarzanie się, które i tak jest
na straconej pozycji.

> A ty, w nowy rok se poczytaj Karlheinza Deschnera Kryminalną Historię
> Chrześcijaństwa :)

Czytałem kiedyś Historię KK w 4 tomach badajże.
Wątpie by to coś więcej wnosiło do mojej wiedzy.
Ale możesz zareklamować książkę, co ci się tam
najbardziej podobało, co wstrząsnęło itd.

Kiedyś też czytałem Dawkinsa "Bóg urojony"
i jakoś nie zmieniłem wyznania. Biolog to może
i dobry, ale filozof-antyteolog to jakaś
kompromitacja, pała z logiki.

W wolnym czasie i tak mam co czytać.

No i pamiętaj, nawróć się do jedynie słusznego
Kościoła Katolickiego :)

Jacek

W dniu Thu, 12 Jan 2023 17:38:06 +0100, użytkownik Nemrod napisał:

> Nudne przekomarzanie się, które i tak jest na straconej pozycji.

> Czytałem kiedyś Historię KK w 4 tomach badajże. Wątpie by to coś więcej
> wnosiło do mojej wiedzy.

Skoro czytałeś i nie zostałeś protestantem, to znaczy że nic już ci nie
pomoże. Masz dębowy, impregnowany dziegciem umysł, zafiksowany na jednej
idei. Myślenia w nim tyle tylko by rozpoznać słowa które do ciebie
docierają ale zbyt mało by przeprowadzić ich krytyczną analizę.
Czyli jesteś klasycznym "wierzącym" :) Porzućcie wszelką nadzieję, wy
którzy rozpoczynacie z takim rozmowę...
--
Jacek

trybun

A można wiedzieć  skąd, z czego te cytaty? Wiele się mówi OSTATNIO,
powiadasz, a dlaczego o prawdziwszych przyczynach i w efekcie skutkach
zła na tym świecie ani słowa?

Jacek

Już zapomniałem ale pewnie stąd: http://www.listyznaszegosadu.pl/
Prawdziwe przyczyny zła nie istnieją ponieważ zło nie istnieje. Istnieją
jedynie złe uczynki a ich wytłumaczenie jest banalnie proste.

--
Jacek

trybun

W dniu 13.01.2023 o 12:32, Jacek pisze:
W necie każdy może pisać co chce, no prawie każdy, bo znaczny odsetek
ludzi z różnych przyczyn (przeważnie ze strachu) nie możne wyrażać
swobodnie tego co naprawdę myśli.  Tylko bezmyślne debile klaskające do
rytmu generowanego przez zło albo lokaje na jego usługach  mają pełnię
głosu.

Ciebie np bulwersują rzekome wypowiedzi które padły z ust ludzi
kościoła, natomiast zupełnie rozgrzeszasz system który każe ci płacić
podatek od domu w którym mieszkasz.. albo podatek "antypiracki".. system
w którym to nie bandyci stają przed sądem ale sami oskarżają i skazują..
Zło istnieje, i jest wysoce zaraźliwe, przezwyciężyć można je je tylko
walcząc z nim a nie dając swobodę w działaniu. Tymczasem czym ty się
zajmujesz, Kościołem bo wychodzisz z założenie że to on jest zły, qrwa,
naprawdę opadają witki.

Jacek

W dniu Sat, 14 Jan 2023 09:37:41 +0100, użytkownik trybun napisał:

> [...]
> walcząc z nim a nie dając swobodę w działaniu. Tymczasem czym ty się
> zajmujesz, Kościołem bo wychodzisz z założenie że to on jest zły, qrwa,

Nic nie rozumiesz. Nie ma zła ani złych rzeczy są jedynie złe uczynki czy
postępki. Ani kościół ani młotek nie są "złe". Złe mogą być jedynie cele
do jakich ich używamy. Jeśli kościoła używamy do narzucania ludziom innej
wiary praw skonstruowanych na potrzeby wiernych, czynimy źle. Jeśli młotka
użyjemy do nabicia komuś guza, czynimy źle. Jeśli kościoła używamy do
materialnego czy duchowego wspomagania potrzebującym pomocy, to dobrze.
Jeśli młotka użyjemy do wbicia gwoździa, to dobrze. Mam nadzieję że
wyraziłem się dostatecznie łopatologicznie. Uruchom myślenie, proszę.

--
Jacek

Runt®

W dniu 2023-01-13 o 10:02, ANU trybun pisze:
Może byś tak Stachu zacytował tu co wypisywałeś na pl.soc.polityka na
temat swoich idoli z Kremla?

--
Runt 🇵🇱 🇬🇧

* - Oculum pro oculo, dentem pro dente!

Runt®

W dniu 2023-01-14 o 09:37, trybun pisze:
A może byś tak Stachu zacytował tu co wypisywałeś na pl.soc.polityka na

trybun

W dniu 14.01.2023 o 12:13, Jacek pisze:
Nie pieprz mi że czegoś nie rozumiem, zajmij się raczej tym czego ty nie
chcesz przyjąć do wiadomości. Zło z definicji istnieje i ma się świetnie
jak zawsze zresztą.

Jesteś katolikiem to chyba dla ciebie jasne co masz robić a czego ci nie
wolno? Jakimi przykazaniami kierują się i co robią tzw politycy w
"demokracjach" i tym samym ty ich bezkrytyczny wielbiciel też wiadomo.
Proponuję przyjrzeć się największemu waszemu przykazaniu jakim jest
konstytucja, która nie tylko legitymizuje przemoc i prześladowania
niewinnego  człowieka to jeszcze nie daje wyboru, nie chcesz
prześladować czerwonoskórego to sam poniesiesz tego konsekwencje.

trybun

W dniu 15.01.2023 o 12:27, Runt® pisze:
Dobrze się czujesz, dobry człowieku?

Jacek

W dniu Tue, 17 Jan 2023 10:07:40 +0100, użytkownik trybun napisał:

> Zło z definicji istnieje i ma się świetnie jak zawsze zresztą.

Dam ci szansę. Skoro jesteś tego taki pewny to powiedz mi co to jest zło,
jakie ma cechy, gdzie je znaleźć.

--
Jacek

trybun

W dniu 17.01.2023 o 10:47, Jacek pisze:
Płacz i zgrzytanie zębów niewinnych ludzi to najbardziej namacalny efekt
panoszenia się zła.  Proponuje przypisać to zjawisko czynnikom
wywołującym taki efekt i masz winnego.

Jacek

Tak jak myślałem. Twierdzisz że znasz definicję zła lecz zapytany nie
umiesz jej podać. Straciłeś swoją szansę.

--
Jacek

trybun

W dniu 17.01.2023 o 15:32, Jacek pisze:
Ty "myślaleś", naprawdę? Szansę na co, na próby uświadomienia
intelektualnego inwalidy?

Runt®

W dniu 2023-01-17 o 14:31, przeżuwacz szmat na cb stachu zwany trybunem
pisze:

> Płacz i zgrzytanie zębów niewinnych ludzi to najbardziej namacalny efekt
> panoszenia się zła.

"operacja specjalna" w Ukrainie!

> Proponuje przypisać to zjawisko czynnikom
> wywołującym taki efekt i masz winnego.

Putin i tacy jak ty.

Runt®

W dniu 2023-01-17 o 10:08, stachu aka trybun pisze:

> Dobrze się czujesz, dobry człowieku?

anu! oczywiscie. nie rżnij głupa.
moge wrzucić tu twoje teksty wielbiące putina.