Krzew płonący ogniem

Potencjan Bratnicki

"Gdy Mojżesz, nauczyciel Izraela do egzystowania w wymiarze fizycznym i duchowym, w lokalnym systemie prawno - ofiarniczym. Analogicznie do Jezusa Zbawiciela, nauczyciela Izraela do stosowania powszechnie obowiązującego Prawa Miłości. Pasł trzodę, alegoria grup społecznych, teścia swego Jetry, imię umowne według słów, które rzekli przy narodzeniu kapłan, ustanowiony do pełnienia praktyk kultu religijnego Midianitów, plemienia potomków synów Midiana, syna Abrahama z drugiej żony Ketury (Rdz 25,1) Pognał, w inne miejsce raz trzodę poza pustynię, alegoria miejsca braku wiedzy i świadomości egzystowania w systemie duchowo - informacyjnym, i przybył do góry Bożej, najwyższego szczytu przymierza z Bogiem Wszechmogącym, do Horebu, góra na Synaju do ustanowienia przymierza Prawa Miłości Boga Wszechmogącego (Pwt. 5,2) "Wtem, nagle ukazał mu się, uczynił widocznym obraz do percepcji anioł Pański, posłaniec Boga Wszechmogącego w płomieniu ognia, projekcja obrazu do percepcji, stworzonego myślą twórczą ze środka krzewu, centralnego miejsca rodzaju informacji zamieszczonego w wirowej formie energii i spojrzał, percepcją, a oto krzew płonął ogniem, projekcja obrazu do percepcji rodzaju informacji w wirowej formie energii, w rozpoczętym procesie zamiany wirowej formie energii w inną energie, jednakże krzew nie spłonął, mimo to rodzaj informacji w wirowej formie energii, nie uległ destrukcji w rozpoczętym procesie zamiany wirowej formy energii w inną energie bez rodzaju informacji" "Wtedy rzekł: słowa, dźwięki, wibracje - nośniki mowy słów Mojżesza: Podejdę, bliżej, aby zobaczyć, percepcją to wielkie zjawisko, przewyższające swoją niezwykłością inne zjawiska, dlaczego krzew się nie spala, dlatego rodzaj informacji w wirowej formie energii, nie ulegał destrukcji w procesie zamiany jednej formy energii w inną energie bez rodzaju informacji, bo była to projekcja obrazu do percepcji, stworzonego myślą twórczą (Wj. 7,10-12) Analogicznie do wszelkich stygmatów, których nie było po śmierci, czyli projekcja obrazu do percepcji, stworzonego myślą twórczą. Udowodniono naukowo, że myśl jest twórcza i wpływa na materię, umownie nazwaną (Wj 3,1-3)

Jacek

W dniu Mon, 18 Sep 2023 06:18:08 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
Bratnicki napisał:

> Udowodniono naukowo, że myśl jest twórcza i wpływa na materię, umownie
> nazwaną (Wj 3,1-3)

Ktoś musiał bardzo źle o tobie myśleć, bo mózgową materię masz nieźle
wybełtaną :)

--
Jacek

pl.soc.religia

> Jacek

Według ciebie, jak zaistniał świat materialny, nazwany umownie. Brak odpowiedzi będzie dowodem, że piszesz o sobie, wskazując innych.

Jacek

W dniu Tue, 19 Sep 2023 00:44:45 -0700 (PDT), użytkownik pl.soc.religia
napisał:
Nie wiem, choć są rozmaite przypuszczenia o jakich poczytasz w
podręcznikach. Czy to dowodzi istnienia jakiegoś boga? Może w zamian
zrewanżujesz się odpowiedzią dlaczego akurat bóg Jahwe wg. ciebie jest
prawdziwy a reszta fałszywa?

--
Jacek

pl.soc.religia

wtorek, 19 września 2023 o 12:39:07 UTC+2 Jacek napisał(a):
> W dniu Tue, 19 Sep 2023 00:44:45 -0700 (PDT), użytkownik pl.soc.religia
> Jacek

Ponownie uczyniłeś w systemie destrukcje, za którą na pewno poniesie się konsekwencje. Boga Wszechmogącego ograniczyłeś do umownego imienia, czyli tetragramu Jhwh.

Jacek

W dniu Tue, 19 Sep 2023 09:23:15 -0700 (PDT), użytkownik pl.soc.religia
A nie mówiłem ze masz zrytą mózgownicę? Nie umiesz odpowiedzieć na proste
pytanie.

--
Jacek

Potencjan Bratnicki

wtorek, 19 września 2023 o 19:10:55 UTC+2 Jacek napisał(a):
> W dniu Tue, 19 Sep 2023 09:23:15 -0700 (PDT), użytkownik pl.soc.religia
> Jacek

Jesteś nie tylko ograniczonym do kolokwializmów ale również jesteś ułomnym duchowo-intelektualnie. Nieświadomy, że Biblia jest instrukcją życia w systemie, która jest źródłem wiedzy, wiary, świadomości etc... Zbieżna z odkryciami nauki.

Jacek

W dniu Wed, 20 Sep 2023 02:36:52 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
Bratnicki napisał:

> Zbieżna z odkryciami nauki.

Akurat :) Cała reszta wypowiedzi to brednie. Biblia źródłem świadomości...
LOL
A wystarczyło odpowiedzieć na proste pytanie...

--
Jacek

Potencjan Bratnicki

@Jacek
Proszę uzasadnić pomówienia. Brak uzasadnienia będzie dowodem, że piszesz o sobie, wskazując innych.

Jacek

W dniu Tue, 26 Sep 2023 00:18:06 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
Bratnicki napisał:

> @Jacek Proszę uzasadnić pomówienia. Brak uzasadnienia będzie dowodem, że
> piszesz o sobie, wskazując innych.

Nic ci nie będę uzasadniał. Odpowiedziałem ci całkiem szczerze na twoje
kardynalne pytanie jak mianowicie powstał świat. A ty na moje - dlaczego
wybrałeś jako obiekt czczenia właśnie boga Jahwe spośród tylu innych, nie
odpowiedziałeś. No więc, dopóki nie odpowiesz, wypchaj się.

--
Jacek

Potencjan Bratnicki

wtorek, 26 września 2023 o 11:22:20 UTC+2 Jacek napisał(a):
> W dniu Tue, 26 Sep 2023 00:18:06 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
> Jacek

@Jacek
Skoro Bóg Wszechmogący stworzył system duchowo-informacyjny. Pisanie o bóstwach wymyślonych przez ludzi, dowodem jest na ułomność duchowo-intelektualną.

Jacek

W dniu Wed, 27 Sep 2023 01:43:42 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
A co to jest "bóg wszechmogący"? I jak odróżniasz "boga wszechmogącego" od
innych bogów, też sporo mogących? IMO wszyscy bogowie są wymyśleni przez
ludzi, w tym ten wszechmogący :)

--
Jacek

Potencjan Bratnicki

środa, 27 września 2023 o 12:12:23 UTC+2 Jacek napisał(a):
> W dniu Wed, 27 Sep 2023 01:43:42 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
@Jacek
Wszechmogący, czyli wszystko mogący. Istniejący od zawsze, czyli wiekuisty

Jacek

W dniu Wed, 27 Sep 2023 09:01:53 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
Gdy ktoś mówi "wszechmogący" mam ochotę zapytać jak to tam jest z tym tak
wielkim kamieniem :)
Skoro bez problemu przydajesz swojemu bogu atrybut wieczności to co cię
powstrzymuje przed przydaniem takiego atrybutu Wszechświatowi? Oczywiście,
razem z atrybutem wszechmocy bowiem skoro Wszechświat istnieje wiecznie to
zajdą w nim nawet najbardziej nieprawdopodobne zjawiska. A dokładniej -
absolutnie wszystkie. A takie potraktowanie Wszechświata pozwala
wyeliminować potrzebę istnienia jakiegokolwiek boga.
PS. Czai się tu pewien paradoks, ciekawe czy go zauważysz :)

--
Jacek

Potencjan Bratnicki

środa, 27 września 2023 o 19:15:17 UTC+2 Jacek napisał(a):
> W dniu Wed, 27 Sep 2023 09:01:53 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
@Jacek
Proszę wskazać dzieło bez twórcy.

Jacek

W dniu Wed, 27 Sep 2023 23:51:25 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
Wieczny wszechświat.

--
Jacek

Potencjan Bratnicki

czwartek, 28 września 2023 o 10:20:26 UTC+2 Jacek napisał(a):
> W dniu Wed, 27 Sep 2023 23:51:25 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
@Jacek
Wszechświat, czyli uniwersum jest systemem stworzonym przez Boga Wszechmogącego.

Jacek

W dniu Thu, 28 Sep 2023 04:11:48 -0700 (PDT), użytkownik Potencjan
I tak sobie możemy do usranej śmierci :) To co powiedziałeś, jest
twierdzeniem bez cienia dowodu. Przeciw za to są liczne przesłanki (choćby
taka - Wszechświat jest skończony, są na to liczne dowody. Nie mógł ten
twój Wszechmogący zrobić nieskończonego Wszechświata? Najwyraźniej nie
mógł). Poza tym, lekceważysz moje wypowiedzi. Zlekceważyłeś uwagę o tak
wielkim kamieniu iżby twój bóg nie mógł go podnieść, a to poważna
przesłanka za tym by uważać atrybut wszechmocy za bezsensowny. Nie
doprecyzowałeś swojego boga i w rezultacie nie wiem czy mówisz o bogu
Jahwe czy o swoim prywatnym i gawiedzi nie znanym bogu. Nie raczyłeś nawet
zapytać jaki to paradoks kryje się w postulowaniu wiecznego wszechświata,
zapewne nie ciekawyś. Siedzisz w wieży z kości słoniowej i wystękujesz
swoje mantry. Tu jest lista dyskusyjna a nie forum misjonarskie, więc
dyskutuj.

--
Jacek

Alojzy Gąska

Jacek napisał(a):

> powstrzymuje przed przydaniem takiego atrybutu Wszechświatowi?

O naturze świata wiadomo tyle że nie jest wieczny, atomy się rozpadają.
Teoria o kurczacym/zapadającym i następnie wybuchającym świecie (i tak w nieskończoność)
idzie się paść na zieloną łąkę, gdyż albowiem ponieważ
emisja energii = ubytek masy, w niekończacym się procesie rozszerzania/zapadania
świata, zwyczajnie zabrakło by masy.
Wot tak.

> I jak odróżniasz

W religiach masz objawienia, reszta nie jest religią tylko poglądami (tam nie ma objawień).

To są poglądy:
https://img8.dmty.pl//uploads/201806/1530400818_ywjhnp_600.jpg

Alojzy Gąska

Jacek napisał(a):
> Wszechświat jest skończony, są na to liczne dowody.

Jest dowód na granicę świata, to znaczy że z jeszcze dalszych zakątków światło jeszcze nie dotarło do ziemi.
Daj no ten dowód na skończoność, obadamy co tam klepią przyglądając się każdemu słowu.

> nie mógł go podnieść, a to poważna
> przesłanka za tym by uważać atrybut wszechmocy za bezsensowny.

Idziesz w prymitywizm i jakieś internetowe głupoty zupełnie bez znaczenia.

Jacek

W dniu Thu, 28 Sep 2023 11:41:24 -0700 (PDT), użytkownik Alojzy Gąska
napisał:

> [...]
> idzie się paść na zieloną łąkę, gdyż albowiem ponieważ emisja energii =
> ubytek masy, w niekończacym się procesie rozszerzania/zapadania świata,
G-prawda. Teorii jest dostatek a ta o cyklicznym Wszechświecie jest jedną
z wielu. Mi np. pasuje wniosek z TW że Wszechświat jest statyczny,
wszystkie jego chwile są jednoczesne a czas to zjawisko emergentne
wynikające z naszej drogi ewolucyjnej. Albo teoria Hawkinga mówiąca o
czasie urojonym, wg. której Wszechświat nie ma początku ani końca, na wzór
powierzchni kulistej na której też nie znajdziesz początku ni końca. Albo
teoria o Wszechświecie -hologramie.

> W religiach masz objawienia, reszta nie jest religią tylko poglądami
> (tam nie ma objawień).
>
> To są poglądy:
> https://img8.dmty.pl//uploads/201806/1530400818_ywjhnp_600.jpg

No to ja poczekam aż mi się jakiś bóg objawi :) Do tej chwili pozostanę
sceptykiem. A tych którym się bóg objawia zaliczę do umysłowo chorych.
Znasz dowcip - gdy mówisz do boga to jest modlitwa. Gdy bóg mówi do ciebie
to jest schizofrenia. Jest w niej sporo prawdy, zważywszy na spory procent
schizofreników, należy sądzić że stały na przestrzeni tysiącleci.

--
Jacek

Jacek

W dniu Thu, 28 Sep 2023 11:48:12 -0700 (PDT), użytkownik Alojzy Gąska
napisał:

> Jest dowód na granicę świata, to znaczy że z jeszcze dalszych zakątków
> światło jeszcze nie dotarło do ziemi.
> Daj no ten dowód na skończoność, obadamy co tam klepią przyglądając się
> każdemu słowu.
Nauka rzadko dostarcza dowodów, taka jej natura. Religia nigdy nie
dostarcza dowodów, wybieraj co wolisz :)

> Idziesz w prymitywizm i jakieś internetowe głupoty zupełnie bez
> znaczenia.
Nie umniejszaj znaczenia logiki. To podchwytliwe pytanie ma już paręset
lat. Internetu jeszcze nie było :)

--
Jacek

Alojzy Gąska

Jacek napisał(a):

> Nauka rzadko dostarcza dowodów, taka jej natura. Religia nigdy nie
> dostarcza dowodów, wybieraj co wolisz :)

Toć napisałeś j.w "są na to liczne dowody" i zaraz "nauka rzadko dostarcza dowodów".
Lipa Panie. Sprzeczne.

Jacek

W dniu Thu, 28 Sep 2023 15:42:39 -0700 (PDT), użytkownik Alojzy Gąska
napisał:

> Toć napisałeś j.w "są na to liczne dowody" i zaraz "nauka rzadko
> dostarcza dowodów".
> Lipa Panie. Sprzeczne.

Raczyłeś pominąć "a religia nigdy" :) Język jest giętki i tym samym mało
precyzyjny. Powiedz mi czy obecność promieniowania tła jest dowodem czy
tylko przesłanką za skończonością Wszechświata? Jeśli się czepiasz, a
robisz to najwyraźniej, to zamień w moich wypowiedziach słowo dowód słowem
przesłanka. IMO dowody w wąskim sensie są dostępne tylko w matematyce a i
to nie całkiem, bowiem dowiedziono że w zamkniętym systemie aksjomatów
nigdy nie da się wszystkiego udowodnić (czy jakoś tak :) To, co wytwarza
nauka a gawiedź nazywa dowodami to tylko eksperymentalne potwierdzenia
jakiejś teorii, przy czym wiadomo że nie istnieje jeszcze "teoria
wszystkiego", zatem wszystkie teorie są cząstkowe, niepełne, mają braki i
w swoim czasie zostaną zastąpione przez pełniejsze.
A ponieważ w potocznej rozmowie trudno używać "eksperymentalne
potwierdzenie teorii takiej a takiej", używa się "dowód" licząc na
odrobinę myślenia i dobrej woli u rozmówcy.

--
Jacek