Kiedy powstal świat?

Sylvio Balconetti

Wczoraj ogladalem w telewizji film, z ktorego dowiedzialem sie, ze 40%
Amerykanow wierzy w biblijna wersje stworzenia. Zaczalem szukac w
internecie i znalazlem, ze pan B. stworzyl swiat 23 pazdziernika 4004
pne o godzinie 9.

Tak wyliczyl historyk i teolog James Ussher w roku 1650. Nie zgadzalo
sie to z ustaleniami brytyjskiego historyka kosciola i benedyktyna Bedy
Czcigodnego, ktory jeszcze w roku 731 obliczyl, ze swiat powstal 18
marca 3952 r. przed Chr.

Zblizone daty poczatku wszystkiego podawali pozniej Holender Joseph
Justus Scaliger (XVI w.) i Brytyjczyk John Lightfood (1644) - bozia
stworzyla swiat w roku 3950, a prace zaczela w niedziele, bo w sobote
czyli dzien swiety nie mogla.

Badacze zajmujacy sie ta tematyke na podstawie biblii nie sa - jak widac
na tych paru przykladach - zgodni. Ich obliczenia roznia sie od siebie o
co najmniej 1.500 lat i oscyluja miedzy latami 3761 a 5510 pne.

Później, a wiec blizej nas, wielkie i inne umysly równiez zajmowaly sie
tym problemem. Np. wolnomularze jeszcze w XVIII w. przyjeli rok 4000 pne
za Anno Lucis czyli stworzenie swiata. Obecnie mamy wiec rok 6021.

A juz calkiem wspolczesni raelianie twierdza, ze swiat zostal stworzony
w roku 20.000 pne.

https://www.rael.org/pl/

>Ruch raeliański, zwany też raelianizmem lub raelizmem – filozofia
oparta na historii byłego francuskiego dziennikarza oraz kierowcy
wyścigowego, Claude'a Vorilhona, który przyjął imię Rael. Raelianie,
przyjmując główne aspekty tej filozofii, wierzą Raelowi, że otrzymał
przekaz i instrukcje dla ludzkości od twórców życia na Ziemi, istot
podobnych do człowieka, zwanych Elohim. Ich zaawansowana technologia
sprawiała, iż ludzie w przeszłości postrzegali ich jako „aniołów” lub
„bogów”. Założyciele wszystkich wielkich religii byli inspirowani przez
wcześniejsze wizyty Elohim na Ziemi; śledząc kulturę i tradycje dawnych
i dzisiejszych religii, w każdej znajduje się ich działalność. <

https://pl.wikipedia.org/wiki/Raelizm

4.000 BC or 20.000 BC, that is the question.
--
Wodan akbar und Alaaf Aleikum!

/\_/\
( o o )
==_Y_==
`-'

saluto
SB dr angelologii apokryficznej

https://tinyurl.com/y46gccmw
https://tinyurl.com/y695wkr5
https://tinyurl.com/yyobd2ju

•*´¨`*•.¸☼♥•.¸♥¸.•*✿✿´¨`*• ☼.¸♥.•*´¨`*•.¸☼♥•.¸♥¸.•*✿✿´¨`*• ☼.¸♥

“Never argue with a fool, onlookers may not be able to tell the
difference” (Mark Twain)

•*´¨`*•.¸☼♥•.¸♥¸.•*✿✿´¨`*• ☼.¸♥.•*´¨`*•.¸☼♥•.¸♥¸.•*✿✿´¨`*• ☼.¸♥

micol

W dniu 2021-04-14 o 14:35, Sylvio Balconetti pisze:
Ja ostatnio oglądałem trochę filmów w których rabini opowiadają o
talmudzie i nowym testamencie. W jednym z filmów wywiad z jakimś
popularnym rabinem sprawiającym bardzo dobre wrażenie takiego
obiektywnego intelektualisty o dużej wiedzy z dystansem do świata i z
bezbłędnym angielskim. Opowiada i tłumaczy jakąś historie biblijną a w
pewnym momencie ni z tego ni z owego w ramach przykładu zaczyna mówić o
"polskich obozach". I tak to właśnie jest z tymi biblijnymi historiami,
nie ważne o co tam chodzi ale ważne kto je opowiada i w jakim kontekście.
Cała ta biblijna afera została stworzona tylko w takim celu aby
przedstawić pewną grupę ludzi w odpowiednim świetle i stworzyć im
odpowiednią tożsamość. Nie ważne że te historie zostały skopiowane z
wcześniejszych utworów a kluczowe postacie zastąpiono postaciami
należącymi do narodu wybranego. Dalej będziemy to wałkować jak nie w
klasycznej formie to może w jakiejś bardziej nowoczesnej.

Zenek Kapelinder

W USA dodają coś do wody w wodociągach żeby ludzie głupieli.

Jakub A. Krzewicki

środa, 14 kwietnia 2021 o 14:35:43 UTC+2 Sylvio Balconetti napisał(a):

> Później, a wiec blizej nas, wielkie i inne umysly równiez zajmowaly sie
> tym problemem. Np. wolnomularze jeszcze w XVIII w. przyjeli rok 4000 pne
> za Anno Lucis czyli stworzenie swiata. Obecnie mamy wiec rok 6021.

Wolnomularze - czyli ci, którzy kiedyś byli na czele wolnej myśli, a teraz wolno mulą za resztą peletonu.
Rewolucya przerosła swoich łoćców założycieli.

Zenek Kapelinder

środa, 14 kwietnia 2021 o 14:35:43 UTC+2 Sylvio Balconetti napisał(a):
Wychodzi że nijaka Kopacz miła rację jak mówiła że ludzie polowali na dinozaury. Obrzucali je kamieniami.