Ustawa o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

Shrek

W ustawie pomimo trzeciego roku epidemii najgrożnijszego wirusa na
świecie nie udało się do tej pory wpisać covid jako choroby zakaźnej.

Jakieś pomysły czemu i jakie to rodzi skutki? Bo zaraz kolejne dwie fale
i jakoś tak głupio mieć kolejną falę choroby niezakaźnej i niesezonowej;)

--
Shrek

Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

ąćęłńóśźż

... wystarczy dodać literę a aby nawet będąc tvn*owskim pojebem pojąć, że tusk to kutas?

-----

Dawid Rutkowski

niedziela, 2 października 2022 o 08:59:21 UTC+2 Shrek napisał(a):
> [...]
> i jakoś tak głupio mieć kolejną falę choroby niezakaźnej i niesezonowej;)

Bo wapna by zabrakło, trzebaby wypisywać.
"Tralala, kto wie gdzie leży trup? W wapienku!" (no i macie goście audiotele, skąd to?")

A. Filip

Shrek <1...@wp.pl> pisze:
> [...]
>
> Jakieś pomysły czemu i jakie to rodzi skutki? Bo zaraz kolejne dwie
> fale i jakoś tak głupio mieć kolejną falę choroby niezakaźnej i

Co wpisanie *wprost* covid-19 do ustawy zmieni *prawnie*?
Jak rozumiem wszystkich chorób zakaźnych tam nie wpisali choćby z tego
powodu że to by za długa lista była.

Ocena *polityczna* albo PR to na pl.soc.polityka albo pl.pregierz

--
A. Filip

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 09:53, A. Filip pisze:

> Co wpisanie *wprost* covid-19 do ustawy zmieni *prawnie*?
> Jak rozumiem wszystkich chorób zakaźnych tam nie wpisali choćby z tego
> powodu że to by za długa lista była.

Jak dla mnie, skoro u ustawie jest załącznik, to skoro w tym załączniku
nie ma wpisanego covida, to w myśl prawa nie jest on chorobą zakaźną i
ta ustawa go... nie dotyczy.

> Ocena *polityczna* albo PR to na pl.soc.polityka albo pl.pregierz

Pytam o prawną. Jak się dyskusja rozwinie to zobaczymy;)

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 11:32, Shrek pisze:

> Jak dla mnie, skoro u ustawie jest załącznik, to skoro w tym załączniku
> nie ma wpisanego covida, to w myśl prawa nie jest on chorobą zakaźną i
> ta ustawa go... nie dotyczy.

USTAWA
z dnia 5 grudnia 2008 r.
o zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi

Art. 3.
1. Przepisy ustawy stosuje się do zakażeń i chorób zakaźnych, których
wykaz jest określony w załączniku do ustawy, oraz biologicznych
czynników chorobotwórczych wywołujących te zakażenia i choroby.
2. W razie niebezpieczeństwa szerzenia się zakażenia lub choroby
zakaźnej innych niż wymienione w wykazie, o którym mowa w ust. 1,
minister właściwy do spraw zdrowia może ogłosić, w drodze
rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną oraz, o ile jest znany,
wywołujący je biologiczny czynnik chorobotwórczy, a jeżeli to konieczne,
szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.

A szury miały rację.
Piotr

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 12:02, Kviat pisze:

> [...]
> wykaz jest określony w załączniku do ustawy, oraz biologicznych
> czynników chorobotwórczych wywołujących te zakażenia i choroby.

Czyli punkt pierwszy wprost mówi, że kowida nie dotyczy.

> [...]
> rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną oraz, o ile jest znany,
> wywołujący je biologiczny czynnik chorobotwórczy,

No i nie ogłosił...

> A szury miały rację.

Szuty na razie zostawmy. Czemu kowid nie został wpisany na listę? I czy
rzeczywuiście w takim razie ustawa nie ma do niego zastosowania? Mamy
już trzeci rok...

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 12:13, Shrek pisze:

> No i nie ogłosił...

Na szybko znalazłem takie:

Rozporządzenia Rady Ministrów
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 31 marca 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
–Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 kwietnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
–Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 kwietnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 kwietnia 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 kwietnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 kwietnia 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 kwietnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 maja 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 maja 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 maja 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 maja 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 maja 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 maja 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 3 czerwca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 czerwca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 12 czerwca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 czerwca 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 czerwca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 lipca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 lipca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 7 sierpnia 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 sierpnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 sierpnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 września 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 września 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 września 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 18 września 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 września 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 września 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 października 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 października 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 października 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 października 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 października 2020 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 2 listopada 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 listopada 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 listopada 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 grudnia 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2020 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 grudnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 30 grudnia 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 stycznia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 stycznia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 stycznia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 stycznia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 lutego 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 lutego 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 lutego 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 26 lutego 2021 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 marca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 marca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 marca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Obwieszczenie Prezesa Rady Ministrów z dnia 12 marca 2021 r. w sprawie
ogłoszenia jednolitego tekstu rozporządzenia Rady Ministrów w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 19 marca 2021 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 marca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 marca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 1 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 8 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 13 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 20 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 kwietnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 5 maja 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 6 maja 2021 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 maja 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 maja 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 maja 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 4 czerwca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 11 czerwca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 22 czerwca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 23 czerwca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 czerwca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 9 lipca 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 sierpnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 27 września 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 15 października 2021 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 października 2021 r.
zmieniające rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych
ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 29 listopada 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 14 grudnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 16 grudnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 grudnia 2021 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 21 stycznia 2022 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 28 stycznia 2022 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 10 lutego 2022 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 24 lutego 2022 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i
zakazów w związku z wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 lutego 2022 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii
– Rozporządzenie Rady Ministrów z dnia 25 marca 2022 r. w sprawie
ustanowienia określonych ograniczeń, nakazów i zakazów w związku z
wystąpieniem stanu epidemii

Rozporządzenia Ministra Zdrowia
–Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 13 marca2020 r. w sprawie
ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia
epidemicznego
–Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie
odwołania na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu zagrożenia
epidemicznego
–Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 20 marca 2020 r. w sprawie
ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu epidemii
–Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 24 marca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej
Polskiej stanu epidemii
–Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia 31 marca 2020 r. zmieniające
rozporządzenie w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej
Polskiej stanu epidemii

Ale nie chce mi się czytać, bo i tak szury miały rację.
Piotr

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 12:45, Kviat pisze:

> Ale nie chce mi się czytać, bo i tak szury miały rację.

No to jak ci się nie chce czytać, to po co wrzucasz. Jak dla mnie
epidemia może być tylko choroby zakaźnej, a skoro ani w ustawie ani w
rozporządzeniu go nie ma, to znaczy że jest to celowe działanie. Jak dla
mnie chodzi o to, żeby w razie czego (odszkodowań) powiedzieć "no
przecież żadenj epidemii nie było".

Robert Tomasik

W dniu 02.10.2022 o 08:59, Shrek pisze:
> Jakieś pomysły czemu i jakie to rodzi skutki?

Bo chorób masa i nie ma sensu tego do ustawy wpisywać.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200000433

--
Robert Tomasik

Shrek

> https://isap.sejm.gov.pl/isap.nsf/DocDetails.xsp?id=WDU20200000433

No i właśnie mamy odwołanie do tej ustawy o której piszę. Kowid w myśl
tej ustawy nie jest chorobą zakaźną, więc jak ktoś powie sprawdzam, to
okaże się, że żadenej epidemii nie było i szury miały rację... A
wszystkie działania były bez podstawy prawnej, więc jak ktoś się
stosował to jego prywatna sprawa, ale odszkodowań i odpowiedzialności
nie będzie. Co zresztą potwierdza w sumie już ukształtowana linia
orzecznictwa - wszystkie sankcje kowidowe są zasadniczo uznawane za
bezprawne przez sądy...

Shrek

> Bo chorób masa i nie ma sensu tego do ustawy wpisywać.

To jak bez sensu, to po co się je w ustawie wymienia? Chcesz poiwedzieć
że ustawodawca na głowę upadł?;)

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 13:02, Shrek pisze:

> No to jak ci się nie chce czytać, to po co wrzucasz.

Pytałeś o rozporządzenia.

> Jak dla mnie
> epidemia może być tylko choroby zakaźnej, a skoro ani w ustawie ani w
> rozporządzeniu go nie ma,

A nie ma?

Kviat

Robert Tomasik

W dniu 02.10.2022 o 13:45, Shrek pisze:
> To jak bez sensu, to po co się je w ustawie wymienia? Chcesz poiwedzieć
> że ustawodawca na głowę upadł?;)

Ustawodawca okazał się dalekowzroczny i przewidział, że mogą istnieć
nieznane w chwili uchwalania ustawy choroby zakaźne.

--
Robert Tomasik

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 13:57, Kviat pisze:

> A nie ma?

No w ustawie delegującej nie ma...

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 13:59, Kviat pisze:
Może określić w drodze rozporządzenia zakażenie lub chorobę zakaźną. Nie
określił. Określił epidemię natomiast chorboby nie określił. W myśl
prawa po trzech latach covid... nie jest chorobą zakaźną. Wydaje mi się
że to za długo na przypadek, więc jaki jest cel nie dopisanie tego do
rozporządzenia?

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 14:17, Shrek pisze:

> No w ustawie delegującej nie ma...

Na szybko, pierwsze z brzegu:

Warszawa, dnia 13 marca 2020 r.
Poz. 433
ROZPORZĄDZENIE
MINISTRA ZDROWIA
z dnia 13 marca 2020 r.
w sprawie ogłoszenia na obszarze Rzeczypospolitej Polskiej stanu
zagrożenia epidemicznego

Na podstawie art. 46 ust. 2 i 4 ustawy z dnia 5 grudnia 2008 r. o
zapobieganiu oraz zwalczaniu zakażeń i chorób zakaźnych u ludzi (Dz. U.
z 2019 r. poz. 1239 i 1495 oraz z 2020 r. poz. 284, 322 i 374) zarządza
się, co następuje:

Rozdział 1
Przepisy ogólne
§ 1. W okresie od dnia 14 marca 2020 r. do odwołania na obszarze
Rzeczypospolitej Polskiej ogłasza się stan
zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Robert Tomasik

W dniu 02.10.2022 o 14:19, Shrek pisze:
> Wydaje mi się że to za długo na przypadek, więc jaki jest cel nie
> dopisanie tego do rozporządzenia?

Przy takiej skali epidemii trzeba by było ogłosić stan wyjątkowy. To
dawało ludziom prawo do pomocy państwa, którego nie można by "darować"
obywatelom. Po za tym zdawali sobie sprawę, że przegraliby wybory po COVID.

--
Robert Tomasik

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 14:24, Kviat pisze:

> [...]
> zagrożenia epidemicznego w związku z zakażeniami wirusem SARS-CoV-2.
> ~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~~

Ogłoszono stan epidemii. Dalej nie wpisana sars-cov2 ani covid na listę
chorób zakaźnych - czemu?

I daj już spokój z tymi szurami. Poważnie się pytam.

Shrek

> Przy takiej skali epidemii trzeba by było ogłosić stan wyjątkowy. To
> dawało ludziom prawo do pomocy państwa, którego nie można by "darować"
> obywatelom. Po za tym zdawali sobie sprawę, że przegraliby wybory po COVID.

Czyli świadomie nie wpisano covid na listę, żeby nie twożyć skutków
prawnych związanyc z tym, że covid jest chorobą zakaźną, a jednocześnie
ogłoszono stan epidemii choroby nie będącej chorobą zakaźną?

Shrek

> Ustawodawca okazał się dalekowzroczny i przewidział, że mogą istnieć
> nieznane w chwili uchwalania ustawy choroby zakaźne.

I dlatego upoważnił ministra do aktualizacji listy w drodze
rozporządzenia. Minister przez trzy lata nie znalazł na to czasu. Nie
sądzę, żeby to był przypadek.

_Master_

W dniu niedziela-02-października-2022 o 12:13, Shrek pisze:
> Szuty na razie zostawmy. Czemu kowid nie został wpisany na listę? I czy
> rzeczywuiście w takim razie ustawa nie ma do niego zastosowania? Mamy
> już trzeci rok...

A jak jest w innych państwach?

Czy to tylko pisowskie dziadostwo nie potrafiło ogarnąć papierów?

_Master_

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 14:38, Shrek pisze:

> Ogłoszono stan epidemii. Dalej nie wpisana sars-cov2 ani covid na listę
> chorób zakaźnych - czemu?

A na tej liście są wymienione wszystkie możliwe choroby zakaźne?
Może nie wpisano na listę dlatego, bo listę (ustawę) trzeba by
aktualizować za każdym razem, gdy naukowcy znajdą jakąś chorobę zakaźną?
A skoro ustawa dopuszcza choroby zakaźne, które nie są na liście... to
może dlatego nie wpisano.

> I daj już spokój z tymi szurami. Poważnie się pytam.

A ja poważnie odpowiadam.
Bardziej mnie dziwi, po chuj ta lista do ustawy, tak jakby na etapie
tworzenia ustawy ustawodawca myślał, że nauka stoi w miejscu i już do
końca świata tylko z tej listy będą krążyć po świecie.
Chyba tylko przez przypadek dali ten punkt, że dopuszczają też takie nie
z listy.

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 15:05, Kviat pisze:

> A na tej liście są wymienione wszystkie możliwe choroby zakaźne?

Na tej liście są wymienione te choroby, które w myśl prawa stanowią
choroby zakaźne. Covid z jakiś powodów nie jest.

> Może nie wpisano na listę dlatego, bo listę (ustawę) trzeba by
> aktualizować za każdym razem, gdy naukowcy znajdą jakąś chorobę zakaźną?

Dlatego zostawiono to ministrowi do akrualizacji, przez trz lata nie
znalazł czasu?

> A skoro ustawa dopuszcza choroby zakaźne, które nie są na liście... to
> może dlatego nie wpisano.

A dopuszcza?

> A ja poważnie odpowiadam.
> Bardziej mnie dziwi, po chuj ta lista do ustawy,

No właśnie - skoro jest, to przy założeniu celowości działań
ustawodawcy, po coś tam jest. Jak choroby nie ma na tej liście, to
zgodnie z prawem nie jest chorobą zakaźną (fikcja prawna).

> A szury miały rację.

No właśnie wygląda na to, że minister z jakiegoś powodu unika wpisania
jej na listę. Co tworzy szurskie pytania;)

A. Filip

Kviat <kv...@nie.dla.spamu.pl> pisze:
Po prostu IMHO ustawodawca założył że rzadko (powiedzmy raz na
parędziesiąt lat) choroba zakaźna "groźniejsza niż katar" spoza
listy się w końcu trafi.

Kolejne pytanie Shreka to teraz dlaczego Codijd-19 *dalej* nie ma na
liście chorób zakaźnych i jakie są tego skutki prawne tego że jest
chorobą zakaźną "z mocy (tylko) rozporządzenia z delegacji ustawowej".
Tyle że dla niego dostosowanie już bardzo mylącego tytuł podwątku do
zmiany pytania to zbrodnia, a dla mnie brak takiej zmiany to głupota.

--
A. Filip

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 14:45, _Master_ pisze:

> A jak jest w innych państwach?

Nie mam pojęcia.

> Czy to tylko pisowskie dziadostwo nie potrafiło ogarnąć papierów?

Nie wiem, ale skoro tak się dzieje już trzeci rok, to zapewne ma jakis
cel;) Obstawiam, że cel jest taki, żeby w razie czego powiedzieć, że
wszystkie obostrzenia i epidemie były "dobrowolne" bo nie miały podstawy
prawnej. I jak się zastosowałeś, to twój problem nie państwa, że żeś nie
sprawdził:P

_Master_

W dniu niedziela-02-października-2022 o 15:26, Shrek pisze:
> [...]
> wszystkie obostrzenia i epidemie były "dobrowolne" bo nie miały podstawy
> prawnej. I jak się zastosowałeś, to twój problem nie państwa, że żeś nie

Konfederacja to mówiła od dawna ;-)

Ale pytanie czy to jest tylko polska przypadłość czy inni też tak
zrobili i czy mieli jakieś od górne podstawy czy tylko kryli swój tyłek
i kasę?

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 15:24, Shrek pisze:

> Na tej liście są wymienione te choroby, które w myśl prawa stanowią
> choroby zakaźne. Covid z jakiś powodów nie jest.

Czyli jak choroba zakaźna jest nieprawomyślna, to nie jest chorobą zakaźną?

> No właśnie - skoro jest, to przy założeniu celowości działań
> ustawodawcy, po coś tam jest. Jak choroby nie ma na tej liście, to
> zgodnie z prawem nie jest chorobą zakaźną (fikcja prawna).

Pierdyliard rzeczy nie ma na prawnych listach, a mimo tego istnieją.
Istnieją np. nieodkryte jeszcze gatunki pająków w puszczy amazońskiej.
Skoro nie ma ich na liście, to znaczy, że nie są pająkami?
Z drugiej strony, na prawnych listach istnieją rzeczy, które nie
istnieją i też nikt nie widzi w tym nic dziwnego.
Nawet nasz Konstytucja odwołuje się do nieistniejących rzeczy.

> No właśnie wygląda na to, że minister z jakiegoś powodu unika wpisania
> jej na listę. Co tworzy szurskie pytania;)

Ale kto je tworzy?
Może nie bez powodu nazywamy je szurskimi?

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 16:01, Kviat pisze:

> Czyli jak choroba zakaźna jest nieprawomyślna, to nie jest chorobą zakaźną?

Tak w założeniu działa prawo. Skoro jest lista (zamknięta) i jej na niej
nie ma, to nie jest chorobą zakaźną. Ponieważ minęły trzy lata, to
zapewne jest w tym jakiś cel.

> Ale kto je tworzy?

Ja- a co nie wolno?

> Może nie bez powodu nazywamy je szurskimi?

Może... a może nie.

Kviat

Kviat

W dniu 02.10.2022 o 17:19, Shrek pisze:

> Tak w założeniu działa prawo. Skoro jest lista (zamknięta) i jej na niej
> nie ma, to nie jest chorobą zakaźną. Ponieważ minęły trzy lata, to
> zapewne jest w tym jakiś cel.

A jest zamknięta?

> [...]
szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.

Wolno.

> Może... a może nie.

To skąd się wzięła nazwa szurskich pytań?

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 21:12, Kviat pisze:

> A jest zamknięta?

Jest.

> [...]
> szczególny sposób postępowania świadczeniodawców i osób narażonych na
> zakażenie lub zachorowanie przez czas określony w rozporządzeniu.

Może ogłosić chorobę zakaźną... ale nie miał od trzech lat czasu i nie
ogłosił.

> To skąd się wzięła nazwa szurskich pytań?

Od ciebie;)

Shrek

W dniu 02.10.2022 o 21:07, Kviat pisze:

> [...]
> minister właściwy do spraw zdrowia może ogłosić, w drodze
> rozporządzenia, zakażenie lub chorobę zakaźną

Ale nie ogłosił...

Robert Tomasik

W dniu 02.10.2022 o 17:19, Shrek pisze:
> Tak w założeniu działa prawo. Skoro jest lista (zamknięta) i jej na niej
> nie ma, to nie jest chorobą zakaźną. Ponieważ minęły trzy lata, to
> zapewne jest w tym jakiś cel.

Tylko trzeba to prawo rozumieć. Lista zawarta w ustawie ma taki sens, że
niezależnie od woli Ministra te konkretne choroby na niej są. Minister
może dopisać choroby, ale nie może usunąć tych z listy.

Czemu tak Cię intryguje brak COVID-19 w tym wykazie? Co by to zmieniło?

--
Robert Tomasik

Shrek

> Tylko trzeba to prawo rozumieć. Lista zawarta w ustawie ma taki sens, że
> niezależnie od woli Ministra te konkretne choroby na niej są. Minister
> może dopisać choroby, ale nie może usunąć tych z listy.

Może dopisać, no ale nie dopisał. Więc w myśl prawa... covid nie jest
chorobą zakaźną

> Czemu tak Cię intryguje brak COVID-19 w tym wykazie? Co by to zmieniło?

Obstawiam, że wystąpienie choroby zakaźnej zobowiązuje państwo do
konkretnych działań. Dodatkowo sądzę (choć całości prawa nie znam, więc
dlatego pytam), że jeśli covid nie został wpisany na listę, to minister
nie może ogłosić stanu zagrożenia według tego paragrafu:

[...]

Zwaracam uwagę na spójnik oraz. Czyli żeby ogłoscić szczególny sposób
postępowania najpierw musi ogłosić chorobę zakaźną.

Ponieważ mam do państwa tyle zaufania co nic, to obsawiam, że chodzi o
to na co sam wpadłeś.

[...]

Więc robią tak, żeby wszystkie obostrzenia były prawnie nieskuteczne, co
o ile nie dostałeś jakieś decyzji administracyjnej bądz nie wjechały ci
kulsony na kwadrat zamyka droge do odszkodowania - sam się dobrowlonie
obostrzyleś, bo państwo nie miało prawa ci nic nakazać, skoro żadnej
choroby zakaźnej nie było.

Robert Tomasik

W dniu 03.10.2022 o 00:00, Shrek pisze:

> [...]
> kulsony na kwadrat zamyka droge do odszkodowania - sam się dobrowlonie
> obostrzyleś, bo państwo nie miało prawa ci nic nakazać, skoro żadnej
Dorzucili jeszcze przepis, że nadużycie w tym zakresie nie jest
przestępstwem.

--
Robert Tomasik

Olin

Dnia Sun, 2 Oct 2022 08:59:21 +0200, Shrek napisał(a):

> W ustawie pomimo trzeciego roku epidemii najgrożnijszego wirusa na
> świecie nie udało się do tej pory wpisać covid jako choroby zakaźnej.

Ale właściwie po co, skoro żaden instruktor narciarski na tym nie zarobi.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl