I znowu musiałem na poczcie podpisać na tablecie

Michał Jankowski

Świeci się rubryka "podpis". Podpisałem.

Pani w okienku "Ale tu nie widać całego nazwiska, ma być czytelnie".

Ja: "Ja się tak podpisuję".

"Ale ma być czytelnie".

"To co, mam się podpisać czy napisać nazwisko? Drukowanymi może być?"

"Może".

No to napisałem drukowanymi...

MJ

nie_ma...@onet.pl

Michał Jankowski <mic...@fuw.edu.pl> napisał(-a):
Podpis z definicji ma być czytelny.

Krzysztof kw1618

W dniu 2022.10.07 o 20:08, nie_ma...@onet.pl pisze:
Gdzieś słyszałem wykładnię, że podpis to nie autograf

Liwiusz

W dniu 2022-10-07 o 21:36, Krzysztof kw1618 pisze:
Podpis to nie parafka.

--
Liwiusz

Liwiusz

W dniu 2022-10-07 o 18:36, Michał Jankowski pisze:
Podpis to napisane odręcznie nazwisko. Ma uwidaczniać indywidualne cechy
pisma podpisującego się.

--
Liwiusz

Robert Tomasik

W dniu 08.10.2022 o 10:24, Liwiusz pisze:

> Podpis to napisane odręcznie nazwisko. Ma uwidaczniać indywidualne cechy
> pisma podpisującego się.

Te indywidualne cechy, to przykładowo nacisk. W wypadku złożonego na
tablecie podpisu mało który grafolog wyda jednoznaczną opinię.

--
Robert Tomasik

Dawid Rutkowski

Są tablety mierzące nacisk.
Zapewne nie na poczcie.
Ale skoro nacisk to podstawa, to do podpisu powinno się dołączać narzędzie pisarskie, którym go wykonano.
Nie pomylił ci się grafolog z grafomanem?

Robert Tomasik

> [...]
> Nie pomylił ci się grafolog z grafomanem?

Dość często bywają tu problemy z powołaniem biegłego przy umowach
kredytowych. Banki skanują dokumenty, a papierowe magazynują gdzieś tam
i do biegłego musi trafić ów oryginał.
--
Robert Tomasik

Dawid Rutkowski

No i co za problem?
Mi pani w banku w papierowym archiwum odnalazła 20$, o których sobie po 15 latach przypomniałem.

Robert Tomasik

> No i co za problem?
> Mi pani w banku w papierowym archiwum odnalazła 20$, o których sobie po 15 latach przypomniałem.

I to był ten sam banknot?

--
Robert Tomasik

Dawid Rutkowski

A skąd podejrzenie, że to był banknot?
W rezultacie wypłacili mi banknocie.
Ale 20$ nie znalazło się w papierowym archiwum w wyniku wpłaty w banknocie, a tym bardziej nie tkwiło w papierowym archiwum jak o banknot.

Robert Tomasik

> A skąd podejrzenie, że to był banknot?
> W rezultacie wypłacili mi banknocie.
> Ale 20$ nie znalazło się w papierowym archiwum w wyniku wpłaty w banknocie, a tym bardziej nie tkwiło w papierowym archiwum jak o banknot.

o czemu to wzmiankujesz w podwątku dotyczącym ewentualnego badani
dokumentu?

--
Robert Tomasik

Dawid Rutkowski

Pytam, jaki jest problem w wyciągnięciu przez bank dokumentu z archiwum ("papierowego magazynu" "gdzieś tam") - choćby tej podpisanej umowy kredytowej?

Robert Tomasik

W dniu 10.10.2022 o 15:29, Dawid Rutkowski pisze:

> Pytam, jaki jest problem w wyciągnięciu przez bank dokumentu z
> archiwum ("papierowego magazynu" "gdzieś tam") - choćby tej
> podpisanej umowy kredytowej?

Czasem jest, bo nei ma go tam, gdzie się spodziewają, ze jest.
--
Robert Tomasik

rowerex rowerex

piątek, 7 października 2022 o 18:37:46 UTC+2 Michał Jankowski napisał(a):
> Świeci się rubryka "podpis". Podpisałem.
>
> Pani w okienku "Ale tu nie widać całego nazwiska, ma być czytelnie".

A imię napisałeś? Nie próbowałem podpisywać się na poczcie tylko
nazwiskiem, aż kiedyś zapytam, czy to wystarczy, ale zakładam, że "pani
z okienka" zażąda imienia i nazwiska.

Zakładam też, że "pani z okienka" nie powinna wydać przesyłki, gdy osoba
odbierająca nie okaże dokumentu tożsamości oraz gdy wpisze inne imię
i nazwisko niż widniejące na okazanym dokumencie...

Może powinni zmienić nazwę rubryki z "podpis" na "imię i nazwisko
osoby odbierającej" - zazwyczaj przesyłkę może odebrać nie tylko adresat
wpisany z imienia i nazwiska jako odbiorca, ale też inny "teoretyczny"
współdomownik, który się wylegitymuje i udowodni, że jest wspóldomownikiem

Taki współdomownik może zniknąć wraz z przesyłką z powodów wszelakich,
ale gdy "pani z okienka" sprawdzi wszystko jak należy w momencie wydania,
to wcale nie trzeba będzie grafologa, by stwierdzić kto fizycznie odebrał, zatem
być może powinien być nawet nakaz pisania wielkimi literami i nie powinno się
tego nazywać "podpisem".

Osoba z mocno upośledzoną funkcją pisania (np. bez rąk) i tak się nie podpisze
- ciekawe co na to "pani z okienka" pocztowego, czy ma i zna jakąś procedurę
na taki przypadek...

Pozdr-
-Rowerex

Adam

Swego czasu w jakimś banku miałem problem - nie pamiętam, z kredytem czy
założeniem konta.
Mianowicie wymagane było złożenie trzech bodajże podpisów. Musiały być
"identyczne". A ja podpisywałem się za każdym razem nieco inaczej.
W rezultacie poszedłem do innego banku.

--
Pozdrawiam.

Adam