ryby

Olin

W Odrze masowo zdychają ryby.
https://next.gazeta.pl/next/7,172392,28779230,odra-zatruta-katastrofa-ekologiczna-w-rzece-jaka-jest-przyczyna.html#s=BoxMMtTi

Nie pytam, po co Tusk zatruł rzekę, ale ciekawi mnie, gdzie są Filipki,
Ąckie tudzież pomniejsze Nieboraki i Rębajły, które tak się emocjonowały
awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie
większa.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"To potworne, że za plecami ludzie mówią o nas rzeczy, które są całkowicie
i absolutnie prawdziwe"
Oscar Wilde

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 11:45:54 +0200, Olin wrote:
> [...]
> awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie

Na pewno byla wieksza?

A radio podpowiada, ze zdychaja od dwoch tygodni, a prokuratura bada
sprawe od dzis, bo wczoraj wplynelo zawiadomienie.
Takie te pis-sluzby sprawne ...

A teraz to ... czy w Oławie nadal ryby zdychaja, czy to tylko taka
fala trucizny, a moze juz tylko fala snietych ryb ?

A analiza
"Wiceszefowa GIOŚ powiedziała, że w próbkach wody zbadanych w
Centralnym Laboratorium Badawczym stwierdzono podwyższone pH,
natlenienie i przewodność. "

podwyzszone natlenie raczej nie powinno rybom zaszkodzic.
ale pH ... byc moze ..

J.

Olin

Dnia Thu, 11 Aug 2022 12:09:15 +0200, J.F napisał(a):

> skala szkód jest nieporównywalnie
>
> Na pewno byla wieksza?

Tak.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

ubóstwie."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Akarm

W dniu 11.08.2022 o 11:45, Olin pisze:
> [...]
> awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie

A to Czajka miała jakąś groźną awarię?
Pamiętam tylko, jak pisiory się emocjonowały awarią rurociągu pod Wisłą,
który był konsekwencją decyzji prezydenta Warszawy, niejakiego Lecha K.
Ale i tak nawet wtedy nie było żadnego skażenia rzeki. Za czasów
prezydentury Lecha K. ścieki płynęły szerokim strumieniem do Wisły,
przez cały czas.

--
-
Akarm

Olin

Dnia Thu, 11 Aug 2022 14:18:09 +0200, Akarm napisał(a):

> A to Czajka miała jakąś groźną awarię?

No właśnie skutki tej awarii były w zasadzie żadne, a cała dobra zmiana, w
tym również grupowy suteren, unisono nie posiadała się z oburzenia.
Dlatego zastanawia mnie cisza, kiedy masowo zdychają ryby, a to jeszcze nie
koniec, bo w kolejce czekają ptaki. Ponieważ mamy sezon wakacyjny,
zakładam, że Konfederosja wypoczywa akurat na Krymie i ma inne zmartwienia.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 14:33, Olin pisze:
> Dlatego zastanawia mnie cisza, kiedy masowo zdychają ryby, a to jeszcze nie
> koniec, bo w kolejce czekają ptaki.

Bo zdychanie ryb nie jest jakimś szczególnie rzadkim zjawiskiem.
Przyczyny są różne. U nas kilkukrotnie dochodziło do tego w jednej z
rzek, zanim ktoś skojarzył, że jakoś zbiega się to z czyszczeniem
pobliskiego basenu. Chlorowana (bo z wodociągów) woda była rzucana do
rzeki. O ile wiem, też prasa nigdy o tym nie pisała.

Podobne zdarzenia były na kilku potokach, gdzie najczęściej winę ponosi
zrzut ścieków z gospodarstw. Afera najczęściej jest, gdy dziennikarze
nie mają ciekawszego tematu i tworzą teorie spiskowe.

--
Robert Tomasik

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 12:55:59 +0200, Olin wrote:

> Tak.

Teraz wieksza niz w przypadku Czajki?
Bo zrozumialem odwrotnie.

No coz, spuszczenie sciekow z milionowego miasta nie wydaje mi sie
zdrową rzeczą, w koncu po cos te oczyszczalnie sa wymagane,
ale moze rybom nie zaszkodzilo jakos bardzo.

Tylko wtedy byl winny, i to taki jak trzeba, a teraz nie ma,
i nie wiadomo na kogo wypadnie.

przy czym ... czy obecny przypadek naprawde taki ciezki?
Jak rozumiem zatrucie bylo jednorazowe, skoro sie nawet nie udalo
ustalic czym, splywa wlasnie do Baltyku, splynie, to rzeka bedzie znow
czysta i zdrowa. Moze nawet z rybami, bo nie wiem ile tam ubilo.

J.

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 14:18:09 +0200, Akarm wrote:

> [...]
> który był konsekwencją decyzji prezydenta Warszawy, niejakiego Lecha K.
> Ale i tak nawet wtedy nie było żadnego skażenia rzeki.

No nie wiem, czy plywajace g* w rzece mozna nazwac "nie ma skażenia".

> Za czasów
> prezydentury Lecha K. ścieki płynęły szerokim strumieniem do Wisły,
> przez cały czas.

No ale podjal odpowiednie decyzje, żeby nie plynęly.
Czy nie podjąl ?

Bo tak czytam, ze Czajke zaczeto rozbudowywac w 2008r, to juz nie za
Kaczynskiego. Mozna chyba bylo zmienic zle decyzje.
Za LK chyba powstala oczyszczalnia Południe - ale nie wiem czy to jego
decyzja.

J.

Olin

_Master_

W dniu czwartek-11-sierpnia-2022 o 11:45, Olin pisze:
> choć skala szkód jest nieporównywalnie
> większa.

Tam była recydywa i medialność

Czego nie rozumiesz?

Olin

Dnia Thu, 11 Aug 2022 14:48:36 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> [...]
> pobliskiego basenu. Chlorowana (bo z wodociągów) woda była rzucana do
> rzeki. O ile wiem, też prasa nigdy o tym nie pisała.

Jeśli truł lokalny Obajtek, to zupełnie nie dziwi, że sprawę przemilczano.
Dla jaj się lokalnej pras nie przejmuje.

> Afera najczęściej jest, gdy dziennikarze
> nie mają ciekawszego tematu i tworzą teorie spiskowe.

Skaranie boskie z tymi dziennikarzami. A to pokażą imieniny Hitlera, a to
film z milicyjnego kibla i już są afery z niczego. Takich Stachowiaków
pewnie było kilka tuzinów, a czepili się akurat milicjantów z Wrocławia,
którzy raczej niczym się różnią od kolegów z innych komend. Teraz nie można
nawet se spokojnie poprzekraczać uprawnień, bo nie wiadomo, czy kolega nie
filmuje.

Olin

Dnia Thu, 11 Aug 2022 15:23:09 +0200, _Master_ napisał(a):

> Tam była recydywa i medialność
> Czego nie rozumiesz?

Cieszę się, że już wydostałeś się z korka na moście i jesteś na posterunku.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Shrek

> Podobne zdarzenia były na kilku potokach, gdzie najczęściej winę ponosi
> zrzut ścieków z gospodarstw. Afera najczęściej jest, gdy dziennikarze
> nie mają ciekawszego tematu i tworzą teorie spiskowe.

Brawo - jak zwykle nie zawiodłeś. Mamy sporą katastrofę ekologiczną na
odrze a winne jak to u ciebie są zawsze znudzone pismaki i ich teorie
spiskowe:P

Kiedyś tego nie było - pismaki jak pisałeś siedziały profesjonalnie i
czekały na oficjalne ustalenia, a człowiek był spokojny. Tylko jakieś
głupki obaliły komunę i teraz władza i policja ma robotę przez tych
pismaków co to tylko węszą i piszą, a nawet fotografujom!

--
Shrek

Czy wiesz, że "jebać pis" czytane od tyłu daje "иди нахуй"?
PS - i konfederację!

Shrek

W dniu 11.08.2022 o 15:11, J.F pisze:

> Bo tak czytam, ze Czajke zaczeto rozbudowywac w 2008r, to juz nie za
> Kaczynskiego.

Za rezygnację z oczyszczalni "pancerz" i rozbudowę czajki oraz ten
fatalny tunel odpowiada HGW i jej kościółkowa przydupaska fabisiakowa.

Kaczyński odpowiada za to że nie zabrano się za temat wcześniej. Choć w
sumie nic by to nie zmieniło, bo tak naprawdę za zaniechanie "pancerza"
odpowiada kościół i jego UKSW, które lobbowało żeby w tej okolicy nie
budować oczyszczalni, bo ma tam grunty. Kaczyńskigdyby cokolwiek zrobił
zrobiłby to samo, ale nie zrobił nic:P

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 15:30, Olin pisze:

> [...]
> nawet se spokojnie poprzekraczać uprawnień, bo nie wiadomo, czy kolega nie

Ja osobiście to trochę inaczej postrzegam. Podobnych sytuacji w życiu
jest masa. Nabierają rangi "afery", gdy dowiedzą się o tym dziennikarze
i odpowiednio to opiszą. Uważam, że obecnie większość dziennikarzy
zamiast wybierać spośród zdarzeń te naprawdę ciekawe, to podrasowuje
jakiekolwiek, jakie im "wpadnie w ręce". Pół biedy, jeśli to z lenistwa,
ale gorzej, gdy celowo robią, bo wychodzi taki TELEEXPRESS, w którym
jestem w stanie przewidzieć, jak będzie wyglądał on za tydzień. Pierwsze
5 minut na temat tego, co PiS zrobiło dobrego. Drugie 5 minut o tym,
jakie to złe jest PO. Trzecie 5 minut o pierdołach, by ludzie ne
pamiętali dokładnie pierwszych 10 minut.Przy czym od pewnego czasu nie
oglądam - chyba, że przypadkowo - więc może się ostatnio coś zmieniło,
ale wątpię.

Nie mam pretensji do dziennikarzy, że opisali śnięte ryby Odrze, tylko
powinni mieć świadomość, ze podobne rzeczy się nieustannie zdarzają i
przyczyny są rożne.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 16:40, Shrek pisze:

> [...]
> głupki obaliły komunę i teraz władza i policja ma robotę przez tych
> pismaków co to tylko węszą i piszą, a nawet fotografujom!

https://sadeczanin.info/wiadomosci/najprawdopodobniej-chlor-zabil-ryby-w-lubince
https://gazetakrakowska.pl/nowy-sacz-sniete-ryby-w-lubince-policja-szuka-sprawcy/ar/269889

To ta afera. Wpisz sobie "śnięte ryby" w Google, a zobaczysz, jak bardzo
to częste zjawisko latem.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 16:47, Shrek pisze:

> [...]
> odpowiada kościół i jego UKSW, które lobbowało żeby w tej okolicy nie
> budować oczyszczalni, bo ma tam grunty. Kaczyńskigdyby cokolwiek zrobił

Moim zdaniem dyskusja o tym, za kogo czasów budowano oczyszczalnię, czy
kanał nie ma głębszego sensu, bo na pewno żaden z Prezydentów Warszawy
nie odpowiada za awarię. Nie sadzę, by zlecił budowę wadliwego kanału.
Wątpię również, by ktokolwiek zakładał to. Po prostu albo go źle
zaprojektowano, albo doszło do awarii, której przewidzieć się nie dało.

--
Robert Tomasik

Akarm

W cywilizowanym świecie ludzie dotrzymują umów.
Nawet jeśli były zawarte przez przeciwnika politycznego.

> Za rezygnację z oczyszczalni "pancerz" i rozbudowę czajki oraz ten
> fatalny tunel odpowiada HGW i jej kościółkowa przydupaska fabisiakowa.

To Lech K. zrezygnował z budowy oczyszczalni na lewym brzegu.
To Lech K. zawarł umowy na finansowanie i budowę rur pod Wisłą do
rozbudowanej Czajki.

Fragment raportu NIK:

W wyniku przetargu nieograniczonego MPWiK zawarła – 16 lutego 2006 r. –
umowę z konsorcjum projektowym, w której określono wynagrodzenie
wykonawcy na 2 269 200 euro. Przedmiotem umowy było opracowanie projektu
budowlanego układu przesyłowego ścieków do OŚK Czajka, uzyskanie
pozwolenia na jego budowę, uzyskanie dśu dla przedsięwzięcia,
przygotowanie SIWZ dot. budowy układu przesyłowego, świadczenie usług
doradczych podczas procesu przetargowego i sprawowanie nadzoru
autorskiego w trakcie realizacji budowy.
W ramach realizacji tej umowy [ … ]*) Sp. z o.o. przedstawiła MPWiK – 2
czerwca 2006 r. – „Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod
rzeką Wisłą”.

https://twitter.com/TomaszUrbas/status/1300104004446412806/photo/1

Akarm

> [...]
>

> To ta afera. Wpisz sobie "śnięte ryby" w Google, a zobaczysz, jak bardzo

Dzisiaj na konferencji prasowej Minister Środowiska twierdził, że od
dwóch tygodni sztab kryzysowy w sprawie ton śniętych ryb w Odrze, zbiera
się co drugi dzień.
Czy rządowe sztaby kryzysowe obradowały zawsze w chwili odkrycia tych
przywołanych "afer"?

Shrek

> Moim zdaniem dyskusja o tym, za kogo czasów budowano oczyszczalnię, czy
> kanał nie ma głębszego sensu, bo na pewno żaden z Prezydentów Warszawy
> nie odpowiada za awarię. Nie sadzę, by zlecił budowę wadliwego kanału.

Awarii oczywiście nie planowano, ale sam układ z jak się okazało single
point of failure dla całej lewej strony już tak.

> Wątpię również, by ktokolwiek zakładał to. Po prostu albo go źle
> zaprojektowano, albo doszło do awarii, której przewidzieć się nie dało.

O tym nie możesz się wypowiadać, bo nie jesteś inżynierem:P Przecież
ktoś z uprawnieniami to zaprojektował i podpisał, kim jesteś żeby go
oceniać;) A tak w ogóle to sprawy by nie było gdyby nie pismaki:P

Shrek

W dniu 11.08.2022 o 17:52, Akarm pisze:

> https://twitter.com/TomaszUrbas/status/1300104004446412806/photo/1

Ups - no to przepraszam...

Shrek

> Nie mam pretensji do dziennikarzy, że opisali śnięte ryby  Odrze, tylko
> powinni mieć świadomość, ze podobne rzeczy się nieustannie zdarzają i
> przyczyny są rożne.

To znaczy o co chodzi konkretnie z tymi dziennikarzami? Mają więcej
pisać, mniej, czy po prostu mają pisać o rzeczach o których ludzie nie
chcą czytać?

A co do teleekspresu to też żeś se przykład znalazł. Myślałem że
rozmawiamy o dzienniakrzach a nie funkcjonariuszach partyjnych?

Shrek

> [...]

> To ta afera. Wpisz sobie "śnięte ryby" w Google, a zobaczysz, jak bardzo

Znaczy co? Masz pretensję, że nie napisali w ogólnopolskich mediach że
na kilometrze kanału meriolacyjnego parę ryb wypłynęło do góry brzuchem?

Co ty w ogóle porównujesz - drugą co do wielkości rzekę w polsce, na
dodatek graniczną, więc z niemcami wypadałoby coś uzgodnić. I co
dziennikarze mają nie pisać o tym że na kilkuset kilometrach drugiej co
do wielkości rzeki ryby pływają do góry nogami bo to powoduje dyskomfort
u ciebie że o twojej nie napisali.

Dla ustalenia uwagi - tak wygląda "rzeka" o której piszesz.
https://www.google.com/maps/@49.6275602,20.7197922,3a,48.3y,310.08h,77.1t/data=!3m7!1e1!3m5!1sdgAfDBl8MpoldVv1V_aXVw!2e0!6shttps:%2F%2Fstreetviewpixels-pa.googleapis.com%2Fv1%2Fthumbnail%3Fpanoid%3DdgAfDBl8MpoldVv1V_aXVw%26cb_client%3Dmaps_sv.tactile.gps%26w%3D203%26h%3D100%26yaw%3D35.94064%26pitch%3D0%26thumbfov%3D100!7i13312

Kris

czwartek, 11 sierpnia 2022 o 11:45:57 UTC+2 Olin napisał(a):
> [...]
> awarią Czajki, a teraz siedzą cicho, choć skala szkód jest nieporównywalnie

Winnego śniętych ryb w Odrze nawet jelopozycja nie wskazała.
Winntm awaria Czajki są ci co się akurat do koryta w Warszawce dostali
Więc bez porownania

Shrek

W dniu 11.08.2022 o 19:13, Kris pisze:

> Winnego śniętych ryb w Odrze nawet jelopozycja nie wskazała.
> Winntm awaria Czajki są ci co się akurat do koryta w Warszawce dostali
> Więc bez porownania

I tu się mylisz. Winnym sytuacji na odrze jest czaskowski. Akurat w
teleekspresie mówili. Co prawda nie wytłumaczyli jak, ale estymuje, że
gówno do bałtyku spłynęło, ożyło i przepłynęło w górę odry. Samo gęste:P

cef

> Bo zdychanie ryb nie jest jakimś szczególnie rzadkim zjawiskiem.

Przegapiłeś- podobnie jak władza- skalę zjawiska. To nie jest kilka ryb,
tylko na tony.
Nawet zdziwiłem się, że w telewizji rządowej nie było paska typu:
"Niemcy trują nasze ryby."

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 18:32, Shrek pisze:
> To znaczy o co chodzi konkretnie z tymi dziennikarzami? Mają więcej
> pisać, mniej, czy po prostu mają pisać o rzeczach o których ludzie nie
> chcą czytać?

Mają dążyć do ustalenia prawdy. Choćby się starać. A oni dążą do
zrobienia afery z byle gówna i potem się dziwią, ze jak naprawdę znajdą
aferę, to nikt nie zauważył, ze wyjątkowo prawdę piszą.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 18:42, Shrek pisze:
> Znaczy co? Masz pretensję, że nie napisali w ogólnopolskich mediach że
> na kilometrze kanału meriolacyjnego parę ryb wypłynęło do góry brzuchem?

Mam pretensje, ze nie zapytali kogoś, jak często się podobne sytuacje
zdarzają. Bo ja Ci dałem nasz lokalny przykład. O tym pisali. Nie pisali
jeszcze o kilkudziesięciu innych, ale tu już Ci nie podam gdzie.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 20:40, cef pisze:

> Przegapiłeś- podobnie jak władza- skalę zjawiska. To nie jest kilka ryb,
> tylko na tony.
> Nawet zdziwiłem się, że w telewizji rządowej nie było paska typu:
> "Niemcy trują nasze ryby."

Bo rzeka jest duża i dużo w niej ryb.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 11.08.2022 o 18:23, Shrek pisze:
> O tym nie możesz się wypowiadać, bo nie jesteś inżynierem:P

Niemal książkę o mnie piszesz, a takich prostych rzeczy nie wiesz :-P

--
Robert Tomasik

Marcin Debowski

On 2022-08-11, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:

> No nie wiem, czy plywajace g* w rzece mozna nazwac "nie ma skażenia".

Rzepa donosi, że Niemcy wykryli kupę, tyle że rtęci. Jeśli się to
potwierdzi, to to czaskowskie gówno to będzie wręcz upiększenie.
Interesujace, że polskie badania nie potrafiły znaleźć przyczyny.
Zapowiada się ciekawie.

--
Marcin

Shrek

No masz rację - po co pisać o jakiś katastrofach, aferach czy że kulsony
kogoś zabiły/ Tylko baranki się niepokoją.

Shrek

> Mam pretensje, ze nie zapytali kogoś, jak często się podobne sytuacje
> zdarzają.

Skoro tak polują na sensacje, to wystarczy odpalić googla i sprawdzić. A
nawet jakby często, to co mają nie pisaać?

Shrek

> Niemal książkę o mnie piszesz, a takich prostych rzeczy nie wiesz :-P

Jesteś inżynierem i pracujesz na kulsonariacie?

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 06:16, Shrek pisze:

> Jesteś inżynierem i pracujesz na kulsonariacie?

Nie :-P, nie pracuję na kulsonariacie :-)

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 06:15, Shrek pisze:

> Skoro tak polują na sensacje, to wystarczy odpalić googla i sprawdzić. A
> nawet jakby często, to co mają nie pisaać?

Ale niech piszą prawdę, a nie robią "dymu" z losowego zdarzenia.

--
Robert Tomasik

cef

Tym bardziej widać brak prawidłowego rozpoznania i reakcji
czy jakiegoś nawet przyzwolenia na działanie czy reakcję. Jeszcze trzy
dni temu, kiedy
ryby cuchnęły już mocno, to zaczepiani w tej sprawie działacze partyjni
czy włodarze
bagatelizowali sprawę i mówili, że wszystko jest OK a po kolejnych dwóch
dniach pokazują się na konferencji nad rzeką i mamroczą coś o podjętych
natychmiast krokach, ciągłym monitorowaniu i szybkiej reakcji. Nie znam
się na tym na tyle, żeby oceniać stan zatrucia i jak do tego dochodzi,
ale jestem w stanie ocenić zachowanie i reakcję władz na to zjawisko.
W tym również Twoje, które zaczyna się zawsze od odwracania kota ogonem
i wynajdywaniu wyjątków - bo w tym wypadku stwierdzenie; "Bo zdychanie
ryb nie jest jakimś szczególnie rzadkim zjawiskiem." jest dla Ciebie
reakcją typową
a dla mnie jest to straszne, że taka mentalność jest u władzy.
Zupełnie jak z tym "wzion i umar"
Pomyśl chwilę i napisz kiedy to ostatnio ryby zdychały w rzekach w Polsce
w takich ilościach, żeby można było zachować rządową obojętność. Mamy to
co miesiąc, co roku czy jednak jest to nietypowe w tej skali?
Zabrakło po prostu kogoś z jajami, żeby prawidłowo zareagować.
Co do winnych, też się domyślam, że niewiele się uda, choć w czasie
konferencji
nad rzeką słyszałem z ust ministra, że platformiane samorządy pozwalają
ścieki spuszczać do Odry.

Akarm

W dniu 11.08.2022 o 19:13, Kris pisze:

> Winnego śniętych ryb w Odrze nawet jelopozycja nie wskazała.
> Winntm awaria Czajki są ci co się akurat do koryta w Warszawce dostali
> Więc bez porownania

O co chodzi z tą awarią Czajki?
Już nie pierwsza osoba o tej awarii wspomina, a ja nic dotąd nie
wiedziałem. I nadal nie mogę znaleźć informacji o awarii warszawskiej
oczyszczalni ścieków.
Podpowiedz niedoinformowanemu.

Akarm

W dniu 11.08.2022 o 19:19, Shrek pisze:

> I tu się mylisz. Winnym sytuacji na odrze jest czaskowski. Akurat w
> teleekspresie mówili. Co prawda nie wytłumaczyli jak, ale estymuje, że
> gówno do bałtyku spłynęło, ożyło i przepłynęło w górę odry. Samo gęste:P

Przecież sam minister na konferencji prasowej powiedział, że zatrucie
Odry jest efektem braku nałożenia kar na Trzaskowskiego. Ciekaw jestem,
w jaki sposób do tego dołożą jeszcze Tuska. :)

cef

W dniu 2022-08-12 o 08:33, Akarm pisze:

> [...]
> Już nie pierwsza osoba o tej awarii wspomina, a ja nic dotąd nie
> wiedziałem. I nadal nie mogę znaleźć informacji o awarii warszawskiej

Wystarczy poczytać ten wątek dokładnie:
otóż do awarii Czajki doprowadził Lech Kaczyński
a ujawnił to Rafał Trzaskowski - stąd całe zamieszanie :-)

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 09:05, cef pisze:

> Wystarczy poczytać ten wątek dokładnie:
> otóż do awarii Czajki doprowadził Lech Kaczyński
> a ujawnił to Rafał Trzaskowski - stąd całe zamieszanie :-)

Osobiście to czynili, czy per procura? :-)

A tu chyba jest w miarę to opisane:
https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-znamy-przyczyne-awarii-oczyszczalni-czajka,nId,5774805#crp_state=1

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 08:24, cef pisze:
> Pomyśl chwilę i napisz kiedy to ostatnio ryby zdychały w rzekach w Polsce

Dwa~trzy miesiące temu u u nas w jednym z potoków. Nie ma w materiale
prasowym, to i szczegółów podać nie mogę. Ale ja znam teren dwóch
powiatów, gdzie nie ma dużych rzek ()Dunaje i Poprad są trochę większymi.

--
Robert Tomasik

Akarm

> Osobiście to czynili, czy per procura? :-)
>
> A tu chyba jest w miarę to opisane:
> https://www.rmf24.pl/fakty/polska/news-znamy-przyczyne-awarii-oczyszczalni-czajka,nId,5774805#crp_state=1

Tutaj też tytuł sugeruje awarię Czajki, a nie ma ani słowa o tym, żeby
oczyszczalnia ścieków nie pracowała, czy żeby choć odrobinę źle
oczyszczała ścieki.
Nie mogę nigdzie znaleźć materiałów o awarii Czajki.

cef

Pisałem "zdychały w takich ilościach". Kluczowe jest bagatelizowanie.
Usiłujesz porównać katastrofę ekologiczną z jakimś incydentem w potoku.

Po wypowiedziach kolejnych aparatczyków, widzę, że w zasadzie nic
nie wiadomo a to oznacza, że winnych nie znajdzie żaden Inspektor
od środowiska, ani urzędnik z Polskiej wody czy policja.
Winnych znajdą za to zapewne dziennikarze śledczy, ale ten obwiniony
powie, że nie ma dowodu, bo dziennikarskie próbki nie mają mocy prawnej.
A jak się jeszcze okaże, że to jakiś polityczny krewny, to już sprawa
pozamiatana, bo aparat śledczy dostanie impuls i zniszczą się czy
zepsują się też te próbki legalnie pobrane wcześniej z których można by
wnioskować o stanie zanieczyszczeń w rzece.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 09:48:30 +0200, Akarm wrote:

> [...]
> oczyszczała ścieki.
> Nie mogę nigdzie znaleźć materiałów o awarii Czajki.

Oczyszczalnia dzialala dobrze a nawet lepiej. Tylko scieki z polowy
Warszawy wplywaly wprost do Wisly, a nie do oczyszczalni.

No chyba, zeby ten gównociag pod Wisłą uznac za czesc oczyszczalni,
to wtedy oczyszczalnia miala awarie.

Ale ja tu czegos nie rozumiem.
Na ile sie orientuje, to pod Wisłą jest tunel, a w nim dwa rurociagi
ze sciekami.

To co sie stalo?
Jesli dobrze rozumiem slowo pisane, to cos sie wylalo do tunelu,
i podnioslo cisnienie na zewnatrz rurociagow.
Nic sie tam chyba nnie powinno wylewac, wiec to pierwsza awaria?

No ale w rurociagu powinno byc cisnienie podobne, a nawet wieksze,
skoro scieki są "tloczone", wiec co im to zewnetrzne cisnienie
przeszkadza ?

Czytam, ze zrobiono juz kolejne rurociagi ... jakos szybko poszlo.

A prawne pytanie - czy w obliczu takiej awarii Trzaskowski powinien
spuszczac scieki wprost do rzeki, czy odciac wode mieszkancom
i rozwozic wode cysternami.
Malo wody, mało sciekow :-)

Zdania mieszkancow sie domyslam, ale w koncu mamy jakies prawo o
oczyszczaniu sciekow czy nie?

J.

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 18:02:00 +0200, Akarm wrote:

> [...]
> się co drugi dzień.
> Czy rządowe sztaby kryzysowe obradowały zawsze w chwili odkrycia tych

Odra duza rzeka, a sprawa zahacza juz chyba o trzy wojewodztwa i dwa
panstwa, wiec poziom rządowy wydaje mi sie adekwatny :-)

J.

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 23:58:50 +0200, Robert Tomasik wrote:
> [...]

Chyba sie nie dalo, bo afera sie zaczela na dlugo przed granicą :-)

> Bo rzeka jest duża i dużo w niej ryb.

Duza rzeka wymaga duzej ilosci trucizny.

A tu ciekawostka - ciagle nie wiedzą co to spowodowalo.

A ja jestem ciekaw ... medialne doniesienia pisza o jakis olbrzymich
ilosciach ryb, a ja jestem ciekaw - naprawde coraz wiecej,
czy to jakies chwilowe/miejscowe skazenie, ktore splywa z nurtem, a
wraz z znim i te sniete ryby ...

J.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 08:24:50 +0200, cef wrote:

> [...]
> się na tym na tyle, żeby oceniać stan zatrucia i jak do tego dochodzi,
> ale jestem w stanie ocenić zachowanie i reakcję władz na to zjawisko.

Moze myslą, ze ryby spłyną z nurtem i za 2 dni to juz nie bedzie ich
problem :-)

I to sie wydaje dobrym mysleniem, ekonomicznym :-)

A ciagłe monitorowanie moze oznaczac, ze ktos tam probki wody pobiera
i analizuje :-)

> [...]
> reakcją typową
> a dla mnie jest to straszne, że taka mentalność jest u władzy.

No ale
https://gazetawroclawska.pl/upiorny-widok-na-kapielisku-przy-harcerskiej-martwe-ryby-odebraly-ochote-na-kapiel/ar/c1-14243809
https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-przy-przystani-na-jeziorze-jamno-trwa-ustalanie-przyczyn-moglo-dojsc-do-skazenia-wody-w-rzece/ar/c1-14223765
https://gazetawroclawska.pl/setki-martwych-ryb-we-wroclawiu-wedkarz-nie-zapominajcie-o-tej-rzece/ar/13415678
https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-w-olawie-zabila-je-duchota-czy-scieki/ar/13413084
https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-w-stawie-przy-paprotnej/ar/10393544
https://gazetawroclawska.pl/sniete-ryby-na-soltysowicach-udusily-sie/ar/9375991
https://gazetawroclawska.pl/setki-snietych-ryb-we-wroclawskiej-odrze-zabily-je-upaly/ar/6522176
https://gazetawroclawska.pl/kilka-ton-martwych-ryb-w-nysie-klodzkiej-kto-je-otrul/ar/3536517
https://gazetawroclawska.pl/wroclaw-ryby-zdychaja-coraz-czesciej-a-przyczyna-ciagle-nie-jest-znana/ar/1013039
jest typowe.

A czy wladza cos robi? Cos tam niby probuje wyjasniac.

> [...]
> konferencji
> nad rzeką słyszałem z ust ministra, że platformiane samorządy pozwalają

Ale czy to skutek takiego spuszczania?

J.

cef

W dniu 2022-08-12 o 10:29, J.F pisze:

> Chyba sie nie dalo, bo afera sie zaczela na dlugo przed granicą :-)

Jeszcze nie znasz możliwości propagandy.
W komentarzach na popularnych portalach widać już podpowiedź,
że to jednak Niemcy w czasie kiedy tu rezydowali, to wozili Odrą beczki
z truciznami
i teraz po latach te beczki korodują...

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 17:42:53 +0200, Robert Tomasik wrote:

> [...]
> Wątpię również, by ktokolwiek zakładał to. Po prostu albo go źle
> zaprojektowano, albo doszło do awarii, której przewidzieć się nie dało.

No ale mogli zrobic dwie oczyszczalnie, bez dziwnych kanałów.

A moze taki kanal wcale nie jest dziwny?

J.

cef

W dniu 2022-08-12 o 10:39, J.F pisze:
Te wszystkie podlinkowane były właśnie w małej skali, choć
lokalnie zauważalne. Tu zignorowano skalę zjawiska.

> Ale czy to skutek takiego spuszczania?

Ministra się zapytaj.

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 10:05, cef pisze:
> Pisałem "zdychały w takich ilościach". Kluczowe jest bagatelizowanie.
> Usiłujesz porównać katastrofę ekologiczną z jakimś incydentem w potoku.

Skala katastrofy jest adekwatna do wielkości rzeki. W wypadku potoku po
prostu mniej ryb tam żyje, to i mniej mogło zdechnąć. Natomiast i tu, i
tu nie powinno to mieć miejsca i o to mi chodzi. Opisują tę sytuację z
Odrą, jakby nigdy wcześniej się nie zdarzało.

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 10:29, J.F pisze:
> Duza rzeka wymaga duzej ilosci trucizny.
> A tu ciekawostka - ciagle nie wiedzą co to spowodowalo.

Najpierw trzeba ustalić, jakiej substancji jest "za dużo". Potem
wymyślić, skąd się mogła wziąć. Na końcu dopiero, kto ponosi za to winę
i czy w ogóle ktokolwiek ponosi.

--
Robert Tomasik

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 17:52:50 +0200, Akarm wrote:

> W cywilizowanym świecie ludzie dotrzymują umów.
> Nawet jeśli były zawarte przez przeciwnika politycznego.

Ale Kaczynski skonczyl w 2005.

Tym niemniej takie inwestycje dlugo trwaja - musi byc koncepcja,
projekt, decyzje,

> [...]
> rozbudowanej Czajki.
>
> Fragment raportu NIK:
>
> W wyniku przetargu nieograniczonego MPWiK zawarła – 16 lutego 2006 r. –

Ale to juz kadencja ... Kochalskiego?
Kaczynski zakonczyl urzad 22 grudnia 2005.

https://pl.wikipedia.org/wiki/Prezydent_miasta_sto%C5%82ecznego_Warszawy
https://pl.wikipedia.org/wiki/Lech_Kaczy%C5%84ski#Prezydent_Warszawy

"decyzja o rozbudowie oczyszczalni ścieków "Czajka" oraz budowie
układu przesyłającego ścieki z lewobrzeżnej części Warszawy do OŚ
"Czajka", tym samym rezygnacji z budowy oczyszczalni ścieków po lewej
stronie Wisły - podjęta została Uchwałami Rady m.st. Warszawy
odpowiednio w roku 1999 i roku 2005."

I nie ma winnego, wszyscy chcieli dobrze :-)

> [...]
> doradczych podczas procesu przetargowego i sprawowanie nadzoru
> autorskiego w trakcie realizacji budowy.

A to juz czas Marcinkiwicza i HGW

> W ramach realizacji tej umowy [ … ]*) Sp. z o.o. przedstawiła MPWiK – 2
> czerwca 2006 r. – „Wstępne porównanie wariantów przejścia syfonu pod
> [...]

Tylko to nie jest "pozwolenie na budowe", ale "ustalenie lokalizacji
inwestycji".
No dobra - jego/Rady Miasta decyzja.

J.

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 10:42, J.F pisze:
> No ale mogli zrobic dwie oczyszczalnie, bez dziwnych kanałów.
> A moze taki kanal wcale nie jest dziwny?

Tak, czy siak przecież nie należy o to winić Prezydenta Miasta
Stołecznego. Do jego obowiązków należało powierzenie zaprojektowania
komuś, kto ma uprawnienia, a nie samodzielne wypracowanie rozwiązania.

--
Robert Tomasik

J.F

On Thu, 11 Aug 2022 23:22:55 GMT, Marcin Debowski wrote:

> Rzepa donosi, że Niemcy wykryli kupę, tyle że rtęci. Jeśli się to

Nie wiem czy "kupę" czy "śladowe ilosci" ...

> potwierdzi, to to czaskowskie gówno to będzie wręcz upiększenie.
> Interesujace, że polskie badania nie potrafiły znaleźć przyczyny.
> Zapowiada się ciekawie.

Jak brali probki wody, to ta zanieczyszczona mogla juz splynac nizej.

Poza tym trudno tak badac i szukac nie wiadomo czego,
ale wydaje sie, ze rtec to powinni badac.

J.

Marcin Debowski

On 2022-08-12, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:

> Nie wiem czy "kupę" czy "śladowe ilosci" ...

https://www.rp.pl/ekologia/art36860031-w-niemieckich-probkach-wody-z-odry-znaleziono-rtec
"Wartości są tak wysokie, że nie można wyświetlić wyniku testu i trzeba
go powtórzyć."

Co jest dość dziwnym stwierdzeniem, ale na śladowe ilości to mimo
wszystko nie wygląda.

> Jak brali probki wody, to ta zanieczyszczona mogla juz splynac nizej.

Wydawałoby się, że należałoby zbadać jakąś śniętą rybę.

> Poza tym trudno tak badac i szukac nie wiadomo czego,
> ale wydaje sie, ze rtec to powinni badac.

Nie, wcale nie trudno, szczególnie w kwestii metali ciężkich.

--
Marcin

Olin

Dnia Thu, 11 Aug 2022 17:35:35 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> Nie mam pretensji do dziennikarzy, że opisali śnięte ryby Odrze, tylko
> powinni mieć świadomość, ze podobne rzeczy się nieustannie zdarzają i
> przyczyny są rożne.

Rozumiem, że tony śniętych ryb, zatrutych rtęcią, na brzegach Kamienicy i
Dunajca to codzienność w mateczniku suterena i nikt tam z tego problemu nie
robi. Po prostu ludzie mają różną wrażliwość i dla innych to jednak
wydarzenie, a dla pismaków łakomy kąsek.

Jest jednak światełko w tunelu. Kiedy Obajtek wykupi wszystkie gazety
tudzież radia i telewizje, to nareszcie będzie porządek, jak w Rosji albo u
druga Victora, i nareszcie wszędzie będzie jak w Twoim ulubionym
Teleexpresie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

żeby rozpalić grilla."
autor nieznany

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Jacek Maciejewski

Dnia Fri, 12 Aug 2022 10:51:23 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> Opisują tę sytuację z
> Odrą, jakby nigdy wcześniej się nie zdarzało.

Bo i nie było. Taka ciekawostka - dwa tygodnie po pierwszych zdechłych
rybach woda dopływa do Frankfurtu i wreszcie Niemcy mogą ją sobie
zbadać. Wykrywają rtęć w zabójczych, pozaskalowych stężeniach. Czemu
nasze laboratoria nie wykryły rtęci? Przecież pierwsze co się robi
badając wodę to test na obecność metali ciężkich.
--
Jacek
I hate haters.

Olin

Dnia Thu, 11 Aug 2022 23:22:55 GMT, Marcin Debowski napisał(a):

> Rzepa donosi, że Niemcy wykryli kupę, tyle że rtęci. Jeśli się to
> potwierdzi, to to czaskowskie gówno to będzie wręcz upiększenie.
> Interesujace, że polskie badania nie potrafiły znaleźć przyczyny.

Czyli to Niemcy zatruli, bowiem wody Wody Polskie ponoć od 26 czerwca
trzymają rękę na pulsie i o żadnej rtęci nie było mowy, a w takiej
instytucji niezawodnie są zatrudnieni najwybitniejsi misiewicze.
Jak tylko woda dopłynęła do Niemiec okazało się, że trzeba powtórzyć
badania na zawartość rtęci, bo - jak donoszą media mętnego nurtu - w
urządzeniach pomiarowych wywaliło skalę.

Olin

Dnia Fri, 12 Aug 2022 11:30:06 +0200, Jacek Maciejewski napisał(a):

> dwa tygodnie po pierwszych zdechłych
> rybach woda dopływa do Frankfurtu i wreszcie Niemcy mogą ją sobie
> zbadać. Wykrywają rtęć w zabójczych, pozaskalowych stężeniach. Czemu
> nasze laboratoria nie wykryły rtęci?

Bo wszystkie państwowe instytucje są zarządzane przez krewnych i znajomych
wiadomo kogo, więc to może nawet nie celowe działanie, tylko pospolite
ciemniactwo; ale tak sobie życzył suteren.

Są jednak ludzie, którzy potrafią się odnaleźć w każdej sytuacji i niejaki
Grzegorz Witkowski - wiceminister infrastuktury - deklaruje, że wykąpie się
w Odrze.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

"Demokracja kończy się wtedy, kiedy rząd zauważy, że może przekupić ludzi
za ich własne pieniądze”
Alexis de Tocqueville

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Akarm

W dniu 12.08.2022 o 10:14, J.F pisze:

> Oczyszczalnia dzialala dobrze a nawet lepiej. Tylko scieki z polowy
> Warszawy wplywaly wprost do Wisly, a nie do oczyszczalni.

Czyli tradycyjnie, jak przez dziesiątki lat.

> No chyba, zeby ten gównociag pod Wisłą uznac za czesc oczyszczalni,
> to wtedy oczyszczalnia miala awarie.

W takim samym stopniu, jak u mnie wywali bezpiecznik to można pisać o
awarii elektrowni. :D

> Ale ja tu czegos nie rozumiem.
> Na ile sie orientuje, to pod Wisłą jest tunel, a w nim dwa rurociagi
> ze sciekami.
>
> To co sie stalo?

Coś pisali, że dociążenie nie spełniło swojej roli i rury poszły do góry.

> [...]
>
> A prawne pytanie - czy w obliczu takiej awarii Trzaskowski powinien
> spuszczac scieki wprost do rzeki, czy odciac wode mieszkancom

Do czasu puszczenia ścieków z lewobrzeżnej Warszawy kanałem pod rzeką,
wszystko szło bezpośrednio do Wisły. Za czasów prezydentury Lecha K.
było to podobno nawet sporo więcej, niż podczas ostatniego spustu
spowodowanego awarią rurociągu.

> Zdania mieszkancow sie domyslam, ale w koncu mamy jakies prawo o
> oczyszczaniu sciekow czy nie?

Główną winą prezydenta Warszawy (Lecha K.) było zrezygnowanie z budowy
oczyszczalni po lewej stronie Wisły. I tego nie dało się odkręcić.

Podobnie jak ze stacją metra wybudowaną w szczerym polu przy Arsenale,
czyli kilkaset metrów od pl. Bankowego, który jest dużym węzłem
przesiadkowym. Też już nie da się tego odkręcić, zostaniemy z tym bublem
na zawsze. :/

Akarm

> Opisują tę sytuację z
> Odrą, jakby nigdy wcześniej się nie zdarzało.

Bo to nigdy wcześniej się nie zdarzyło.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 11:44:19 +0200, Olin wrote:

> Bo wszystkie państwowe instytucje są zarządzane przez krewnych i znajomych
> wiadomo kogo, więc to może nawet nie celowe działanie, tylko pospolite
> ciemniactwo; ale tak sobie życzył suteren.

No ale - wczesniej bylo lepiej?
Tez byly obsadzone przez znajomych i krewnych, tylko moze jakos mniej
ostentacyjnie.

A zreszta moze tak powinno byc - przychodzi nowa wladza, obsadza swoim
ale tez i bierze odpowiedzialnosc.

A wyjatek - sądy, TK, RPO, moze PG.

Jak widac nawet w TK trudno uniknac partyjnosci.
Nie wiem jak to rozwiazac ... wybierac jednomyslna decyzja calego
Sejmu i Senatu? Dozywotnie kadencje?
Wiecej ich i losowanie do spraw ?

> Są jednak ludzie, którzy potrafią się odnaleźć w każdej sytuacji i niejaki
> Grzegorz Witkowski - wiceminister infrastuktury - deklaruje, że wykąpie się
> w Odrze.

No coz - bezposredniej odpowiedzialnosci za skazenie wydaje sie, ze
nie ponosi, to co mialby ryzykowac.
Jak podlegle mu sluzby wode zbadaja i powiedzą ze czysta, to moze
potwierdzic osobistym przykladem :-)

J.

Akarm

W dniu 12.08.2022 o 10:24, J.F pisze:

> Odra duza rzeka, a sprawa zahacza juz chyba o trzy wojewodztwa i dwa
> panstwa, wiec poziom rządowy wydaje mi sie adekwatny :-)

Nie. Tu nie chodzi o wielkość rzeki. Wisła jest "ździebko" większą rzeką
a kiedy pokazały się zdjęcia śniętych ryb w Wiśle, to rząd zajmował
wyłącznie obwinianiem Trzaskowskiego o awarię rur. Nie zbierał się sztab
kryzysowy, a co najwyżej zespół propagandowy.
Teraz niby też winią Trzaskowskiego za zatrucie Odry, ale jednak trochę
inaczej traktują już sytuację. Tony śniętych ryb, świadczące o
prawdopodobnym skażenie rzeki (być może i Bałtyku) na wiele lat, to
jakby ciut inne problemy.

J.F

https://www.deutschlandfunk.de/rercherchen-offenbar-quecksilber-in-der-oder-gefunden-104.html

"wartosci byly tak wysokie, ze nie moga byc podane i testy trzeba
powtorzyc" :-)

I oni dopuszczaja mozliwosc, ze sie pomylili :-)

A jak sie okaze, ze sa niskie, to tez nie wiadomo, czy to wina rteci,
czy ona jest w ich odcinku z innego zrodla.

J.

J.F

No ale moze on naciskal na ryzykowne rurociagi, zamiast zrobic dwie
oczyszczalnie.

Co prawda cos mi swita ze we Wroclawiu jest podobny kanał pod Odrą ...
od 1901?

https://www.kierunekwodkan.pl/artykul,67348,wstepne-przyczyny-powstania-awarii-ukladu-przesylajacego-scieki-pod-wisla.html

Komentarze sa ciekawe.

A teraz nam pęknie pod rzeką Ślęża ?

https://breslaudrainers.blogspot.com/2013/02/kolektor-zbiorczy-odra-najwiekszy.html

J.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 09:12:15 GMT, Marcin Debowski wrote:

> [...]
> go powtórzyć."
>
> Co jest dość dziwnym stwierdzeniem, ale na śladowe ilości to mimo

Niby nie, ale bo to pierwszy raz pismaki napisali by bzdurę ?

> Wydawałoby się, że należałoby zbadać jakąś śniętą rybę.

Co byc moze zrobiono.
Ale moze prozaicznie - pierwsze sluzby umieja badac wodę, a nie ryby
:-)

> Nie, wcale nie trudno, szczególnie w kwestii metali ciężkich.

W kwestii metali ciezkich tak,
ale jak chcesz znalezc jakąs bardziej organiczną substancje,
to przeciez jest tego duzo.
Jakas chromatografia+MS ?

A rzeka nie destylowana i substancji naturalnego pochodzenia jest tam
sporo.

J.

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 12:52, J.F pisze:
> No ale moze on naciskal na ryzykowne rurociagi, zamiast zrobic dwie
> oczyszczalnie.

Politycy są od tego, by "naciskali". Profesjonaliści, by robili swoje.
Przecież wiadomo, że większość polityków nie zna się na niczym konkretnie.

--
Robert Tomasik

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 11:56:57 +0200, Akarm wrote:

> Czyli tradycyjnie, jak przez dziesiątki lat.

No ale odeszlismy od tych wzorcow, radzieckich pewnie :-)

> [...]
> wszystko szło bezpośrednio do Wisły. Za czasów prezydentury Lecha K.
> było to podobno nawet sporo więcej, niż podczas ostatniego spustu

No ale w stanie prawnym na 2019 to zakazane?

Ja rozumiem, ze pękło i sie wylało i nikt na to nie mial wplywu,
ale kolejne dni to juz swiadoma decyzja.

> Główną winą prezydenta Warszawy (Lecha K.) było zrezygnowanie z budowy
> oczyszczalni po lewej stronie Wisły. I tego nie dało się odkręcić.

No jak sie nie da?
Ale ja tu o Trzaskowskim a nie Kaczynskim.

> [...]
> czyli kilkaset metrów od pl. Bankowego, który jest dużym węzłem
> przesiadkowym. Też już nie da się tego odkręcić, zostaniemy z tym bublem

Jak sie nie da?
Mozna oblepic kartongipsem, albo zacementowac :-)

J.

Akarm

W dniu 12.08.2022 o 12:52, J.F pisze:

> No ale moze on naciskal na ryzykowne rurociagi, zamiast zrobic dwie
> oczyszczalnie.

Nie.
Nie "może on naciskał".
Tylko "on zrezygnował z drugiej oczyszczalni".
Niedawno tutaj ktoś wspominał, że w okolicach możliwej lokalizacji były
działki, należące do kościoła katolickiego.
Czy już jaśniej?

> Co prawda cos mi swita ze we Wroclawiu jest podobny kanał pod Odrą ...
> [...]

Fachowcy podobno ostrzegali, że kanał pod rzeką to pewna katastrofa.

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 11:59, Akarm pisze:

> Bo to nigdy wcześniej się nie zdarzyło.

A tu piszą, że od 2009 roku :-)
https://tiny.pl/wxrbb

--
Robert Tomasik

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 13:19, Akarm pisze:

> Fachowcy podobno ostrzegali, że kanał pod rzeką to pewna katastrofa.

Nie czuję się fachowcem, ale na tym blogu piszą o "przelewie burzowym",
więc to chyba kolektor kanalizacji burzowej, a nie sanitarnej. Burzowe
ścieki chyba w ogóle nie trafiają do oczyszczalni, więc z czego ma być
ta katastrofa?

--
Robert Tomasik

Olin

Dnia Fri, 12 Aug 2022 12:06:44 +0200, J.F napisał(a):

> No ale - wczesniej bylo lepiej?

Było lepiej.

Przykładowo, prezesem Orlenu w latach 2008-15 był Jacek Krawiec. Wcześniej
pełnił funkcje kierownicze i menedżerskie w wielu renomowanych firmach.

Teraz mamy Daniela Obajtka, absolwenta zaocznych studiów Prywatnej Wyższej
Szkole Ochrony Środowiska w Radomiu na kierunku ochrona środowiska, który
rozpoczynał swą karierę biznesową od wałków z granulatem przeprowadzanych
wspólnie z gangsterami. Do całej dobrej zmiany pasuje jak ulał.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Z dalszych eksperymentów zrezygnował."
Mark Twain

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Olin

Dnia Fri, 12 Aug 2022 13:25:34 +0200, Robert Tomasik napisał(a):

> A tu piszą, że od 2009 roku :-)
> https://tiny.pl/wxrbb

Słabo się postarałeś, bo z artykułu wynika, że ów Jack-Pol wprawdzie wylewa
ścieki od dawna, ale nic nie wiadomo o szkodach z tego powodu.

Akarm

> [...]
> więc to chyba kolektor kanalizacji burzowej, a nie sanitarnej. Burzowe
> ścieki chyba  w ogóle nie trafiają do oczyszczalni, więc z czego ma być

No tak, nie wiadomo z czego biorą się katastrofy budowlane.

Akarm

W dniu 12.08.2022 o 13:19, J.F pisze:

> Ja rozumiem, ze pękło i sie wylało i nikt na to nie mial wplywu,
> ale kolejne dni to juz swiadoma decyzja.

Ale że co?
Kolejne dni?
Źle zrobił zlecając usunięcie uszkodzenia?
A co Trzaskowski miał zrobić, nie naprawiać usterki, nie budować nowego
kolektora?

> No jak sie nie da?
> Ale ja tu o Trzaskowskim a nie Kaczynskim.

Normalnie: się nie da.
Skoro prezydent Warszawy zawarł umowy na finansowanie i otrzymał środki
na konkretne przedsięwzięcie, według wybranego przez niego i
zatwierdzonego przez strony projektu, to już nic się nie da odkręcić.
Można jedynie wziąć się za budowę nowej oczyszczalni, na lewym brzegu.
Ale samorząd jest trochę z krótki na taki wydatek.

> Jak sie nie da?
> Mozna oblepic kartongipsem, albo zacementowac :-)

Można. Ale to nie spowoduje przeniesienia stacji metra w przeznaczone i
planowane "od zawsze" miejsce. Ona już zostanie kilkaset metrów od
projektowanej lokalizacji. Z "doklejonym" przystankiem autobusowym o
półmetrowej szerokości. Kiedyś ta stacja nazywała się nawet dla jaj
"metro Ratusz", później zmienili na "metro Ratusz-Arsenał".

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 13:39:07 +0200, Olin wrote:

> Było lepiej.
>
> Przykładowo, prezesem Orlenu w latach 2008-15 był Jacek Krawiec. Wcześniej
> pełnił funkcje kierownicze i menedżerskie w wielu renomowanych firmach.

Prywatnych czy panstwowych?

https://pl.wikipedia.org/wiki/Jacek_Krawiec
"12 lutego 2019 został zatrzymany w związku z podejrzeniem
dopuszczenia się przestępstwa niegospodarności w wielkich
rozmiarach[9][10]. 4 września 2019 został zatrzymany ponownie przez
CBA, Prokuratura Regionalna w Łodzi rozszerzyła podejrzanemu liczbę
zarzutów[11].

Zatrzymany przez CBA we wrześniu 2020, w związku ze sprawą przeciwko
byłemu ministrowi Sławomirowi Nowakowi. Chodzi o podejrzenie wręczenia
Sławomirowi Nowakowi łapówek na łączną kwotę kilkuset tysięcy złotych
w zamian za pomoc w kwestiach związanych z objęciem przez Dariusza
Krawca intratnych stanowisk[12]. "

Wierzyc, nie wierzyc? :-)

"Jest bratem Małgorzaty Bochenek, pracującej do lipca 2010 w
Kancelarii Prezydenta RP Lecha Kaczyńskiego. "

wszedzie te rodziny i znajomi :-)

P.S. Orlen jaki mial wtedy zysk?
No ale zysk Orlenu to moja strata :-(

> [...]
> rozpoczynał swą karierę biznesową od wałków z granulatem przeprowadzanych
> wspólnie z gangsterami. Do całej dobrej zmiany pasuje jak ulał.

Jakies tam ogolny poziom managerow poprzedniej ekipy niby lepszy,
ale stanowisko wójta IMO - ekonomii tez uczy.

Zreszta pare lat tam rzadzil ... widac dobry gospodarz.

Lepiej podaj Mackiewicz-Sasiak - z pielegniarki do rady nadzorczej
Energii.

No ale jak pamietasz tasmy Newsweeka, to na Dolnym Sląsku polityczny
handel stanowiskami SSP szedl w PO. Tylko moze ludzie troche wyzszy
poziom mieli, przynajmniej formalnie.

J.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 13:35:57 +0200, Robert Tomasik wrote:

> Nie czuję się fachowcem, ale na tym blogu piszą o "przelewie burzowym",
> więc to chyba kolektor kanalizacji burzowej, a nie sanitarnej.

"Śmierdziel" wiec chyba sciekowy.
Tak cos mozna wywnioskowac ze ten przelew burzowy to tylko jedna z
rur?

> Burzowe
> ścieki chyba w ogóle nie trafiają do oczyszczalni, więc z czego ma być
> ta katastrofa?

Jak peknie, to pewnie cos zaleje :-)

A naprawa bedzie dluga i kosztowna ... na szczęscie to mała rzeczka.

J.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 13:19:46 +0200, Akarm wrote:

> [...]
> Niedawno tutaj ktoś wspominał, że w okolicach możliwej lokalizacji były
> działki, należące do kościoła katolickiego.

No widzisz - i juz masz dwie opinie "bieglych" :-)

Przy czym ja znalazlem, ze ten kanał to jeszcze w 1999 Rada Miasta
uchwalila.
Moze potem byly inne pomysly, bo uchwalila drugi raz.

> Fachowcy podobno ostrzegali, że kanał pod rzeką to pewna katastrofa.

A tu widzisz - 100 lat i nic?
Solidna, niemiecka robota :-)

J.

J.F

No ale jest przetarg na projekt kanału pod Wisłą, to go
profesjonalisci zrobią.

A kto powie, ze lepsza byłaby druga oczyszczalnia, bez takich
wynalazkow?
Pewnie ktos mowił, ale politycy mieli swoje racje :-)

J.

alojzy nieborak

Olin napisał(a):
> [...]
>
> Nie pytam, po co Tusk zatruł rzekę, ale ciekawi mnie, gdzie są Filipki,
> Ąckie tudzież pomniejsze Nieboraki i Rębajły,

Nie wiadomo na razie kto puścił bąka:)

>które tak się emocjonowały
> awarią Czajki

Sukces ma wielu ojców, porażka jest sierotą.

Message has been deleted

Akarm

W dniu 12.08.2022 o 14:50, J.F pisze:

> wszedzie te rodziny i znajomi :-)

A jak sądzisz, dlaczego PiS swoje rządy rozpoczął od usunięcia zapisów o
konkursach na stanowiska w spółkach skarbu państwa?

Olin

Dnia Fri, 12 Aug 2022 14:50:10 +0200, J.F napisał(a):

> [...]
> Sławomirowi Nowakowi łapówek na łączną kwotę kilkuset tysięcy złotych
> w zamian za pomoc w kwestiach związanych z objęciem przez Dariusza

Ja wierzę bez zastrzeżeń, bo Mniej niż Zero to znany państwowiec, który
nigdy nie nadużywa stanowiska do gier politycznych. Nie do pomyślenia, żeby
ścigał opozycję pod wziętymi z dudy zarzutami albo ukręcał ewidentne sprawy
przeciw swoim.

Olin

Dnia Fri, 12 Aug 2022 06:03:54 -0700 (PDT), alojzy nieborak napisał(a):

> Nie wiadomo na razie kto puścił bąka:)

No ale ekologia tak dalece leży dobrej zmianie na sercu, że Holecka i
Rachoń w czasie awarii Czajki odchodzili od zmysłów, Płaszczak dzielnie
budował most pontonowy, dr Hatakumba grzmiał o szambie, a teraz wszyscy się
pochowali i nie ma tematu.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Robert Tomasik

W dniu 12.08.2022 o 15:02, J.F pisze:

> [...]
> wynalazkow?
> Pewnie ktos mowił, ale politycy mieli swoje racje :-)

Że szybciej i taniej :-) - co jak wiadomo dobrze nie będzie.

--
Robert Tomasik

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 15:52:28 +0200, Olin wrote:

> [...]
> budował most pontonowy, dr Hatakumba grzmiał o szambie, a teraz wszyscy się

Masz na mysli obecne skazenie?

Moze nie wiedza kto zawinil, wie nie wiedza, czy mozna ujadać :-)

Albo dobrze wiedzą kto :-)

A moze nawet nie wiadomo, czy ktokolwiek tu zawinil ... no ale to
ujadać nie przeszkadza ... no i Tusk ujada :-)

J.

J.F

On Fri, 12 Aug 2022 15:30:12 +0200, Akarm wrote:

> A jak sądzisz, dlaczego PiS swoje rządy rozpoczął od usunięcia zapisów o
> konkursach na stanowiska w spółkach skarbu państwa?

Zeby szybko zmienic?

A kiedy te zapisy wprowadzono? :-)

J.

Akarm

W dniu 12.08.2022 o 17:05, J.F pisze:

> A kiedy te zapisy wprowadzono? :-)

Jakoś tak po dojściu do władzy.
Tutaj np. z drugiej połowy 2016 roku - trochę o skutkach:
https://www.money.pl/gospodarka/wiadomosci/artykul/ustawa-o-amw-beda-zatrudniac-bez-konkursow,132,0,2158980.html

Shrek

> Ale niech piszą prawdę, a nie robią "dymu" z losowego zdarzenia.

Chyba pora ogłosić trzecie prawo godwina:

3 - jeśli w dyskusji w internecie robert zaczyna twierdzić, że "pismaki
szukają sensacji" i należu poczekać aż stosowne organy wyjaśnią sprawę,
to znaczy że mamy doczynienia z grubą aferą a stosowne służby są
zamieszane w jej ukrywanie, najczęściej do stopnia ministerialnego albo
i samego p.o.remiera i nadmarszałka.

Jakby się ktoś zostanawiał że pierwsze prawo gowdwina zna ale gdzie
drugie to informuje:

2- jeśli robert powołuje się na jakiś przepis albo brzmienie tego
przepisu tłumaczy, to znaczy że pod żadnym pozorem tego aktu prawnego
nie należy interpretować w ten sposób.

Taki sasin, tylko w mundurze.

Shrek

> [...]
> nasze laboratoria nie wykryły rtęci? Przecież pierwsze co się robi
> badając wodę to test na obecność metali ciężkich.

Bo te służby podlegają pod kierownictwo polityczne. A kierownictwo
kazało niewykrywać w nadziei, że się zzejdzoe (rozpłynie).

I plan był dobry, tylko te pismaki i niemce! Kurwa węszą i sensacji
szukają zamiast słuchać komunikatów ministra, co nawet chciał się kąpać.

Shrek

W dniu 12.08.2022 o 12:06, J.F pisze:

> No ale - wczesniej bylo lepiej?
> Tez byly obsadzone przez znajomych i krewnych, tylko moze jakos mniej
> ostentacyjnie.

Przede wszystkim za peło, to stanowiska "polityczne" to były on
naczelnika departamentu (a i to nie było regułą w górę). Oni rozumieli,
że ktoś musi pracować i dobrze by było jakby miał jakieś o tym pojęcie.
Pis ma inne podejście do tematu...

Shrek

W dniu 12.08.2022 o 10:29, J.F pisze:

> Chyba sie nie dalo, bo afera sie zaczela na dlugo przed granicą :-)

Nieprawda - zaczęło się dokładnie wtedy jak niemce mordy rozwarły że co
tu się odpierdala. No więc kto winien:P

Shrek

> Nie :-P, nie pracuję na kulsonariacie :-)

Już na emce?

Shrek

> Politycy są od tego, by "naciskali". Profesjonaliści, by robili swoje.

I to mówi kulson, co jak odstanie rozkaz to pójdzie julki pałować albo
schodów pilnować;)

Shrek

> No ale jest przetarg na projekt kanału pod Wisłą, to go
> profesjonalisci zrobią.

No czego nie rozumiesz. Profesjonaliści powinny wygrać przetarg na
kolektor a nocami po cichaczu zamiast tego drugą oczyszczalnie zbudować;)

Shrek

W dniu 12.08.2022 o 14:55, J.F pisze:

> "Śmierdziel" wiec chyba sciekowy.
> Tak cos mozna wywnioskowac ze ten przelew burzowy to tylko jedna z
> rur?

A we wrocku macie kanalizę ogólnospławną czy sanitarną oddzielnie i
deszczową oddzielnie?

Jak oddzielnie to te z deszczowej też trafiają do oczyszczalni tylko do
podczyszczenia a nie pełnego procesu. Jak ogólnospławna to zwykle do
oczyszczalnie trafi wszystko, a jak jest deszcz nawalny to się po prostu
przelewa do rzeki - ścieki komunalne zmieszane z deszczowymi - tylko
komunalnych jest wtedy akurat stosunkowo mało, więc i problem mały. Jest
to określone ile razy na rok wolno tak ścieki zrzucać.

BTW - w warszawie robią właśnie dwa kolektory po lewej stronie o
zajebistych średnicach - nie ze względu na przepustowość, a żeby było
gdzie zbierać zanim zaczenie się przelewać podczas deszczu. Taka
podziemna retencja. Wina czaszkowskiego, ze się przelewać nie będzie:P

Shrek

W dniu 12.08.2022 o 10:58, J.F pisze:

> Jak brali probki wody, to ta zanieczyszczona mogla juz splynac nizej.
>
> Poza tym trudno tak badac i szukac nie wiadomo czego,
> ale wydaje sie, ze rtec to powinni badac.

Przecież do takiej akcji przyjeżdzają strażaki, w każdym województwie
jest kilka jednostek specjalizujących się między innymi w "chemii",
która ma standardowo na wyposażeniu mobilny analizator. Zresztą w
kędzierzynie się chyba zaczęło a tam mają zapewne jedną z top ten w polsce.

Jeśli u nas nie wykryto a u niemców tak, to znaczy że:

1 - u nas wykryto ale utajniono, może się rozejdzie,
2 - u nas nie dopuszczono służb do działania, bo wiedziano co się
odjebało a dalej to już jak 1,
3 - niemcy się pomylili,
4 - dziennikarze zmyślli,
5 - niemcy się zorientowali że i tak chujna to postanowili dojebać swoje
śmieci do utylizacji bo i tak będzie na polaczków.

Kolejność niepszypadkowa (nie poprawiać).

Shrek

W dniu 12.08.2022 o 08:33, Akarm pisze:

> Przecież sam minister na konferencji prasowej powiedział, że zatrucie
> Odry jest efektem braku nałożenia kar na Trzaskowskiego. Ciekaw jestem,
> w jaki sposób do tego dołożą jeszcze Tuska. :)

Cała afera zaczęla się jak dopłynęło do granicy niemieckiej. Więc kto
winien? Niemcy! czyli tusgi!
It is loading more messages.