prePegasus?

Olin

GW opublikowała wywiad z Kościelnikiem, a tam takie coś:

<<- Pegasus, szpiegowski system, dzięki któremu w Polsce inwigilowane były
- z tego, co wiemy - do tej pory trzy osoby: mec. Giertych, prokuratorka
Wrzosek i senator Brejza. Osoby publiczne, znane, ale i tak dyskredytowane
przez instytucje i przedstawicieli państwa. Coś to panu przypomina?

- W 2017 roku jeszcze nie mieliśmy Pegasusa... (śmiech), ale w bardzo
krótkim czasie po wypadku również miałem założony podsłuch. Założony był w
moim telefonie, u mojego mecenasa i u innych osób związanych z tą sprawą.
Inny przykład: przez trzy, cztery miesiące na moim osiedlu bardzo często
parkowało auto na warszawskich numerach. Widziałem je także przed szkołą,
jeżdżono za mną. Mało się z tym ukrywali.

Nikt jednak oficjalnie nie był w stanie potwierdzić, czy to przypadek, czy
byłem śledzony. Może czekano, aż mi się powinie noga.

Po wypadku była jeszcze jedna bardzo dziwna sytuacja, dotycząca już samego
miejsca zdarzenia. W momencie gdy osoby, które chciały je nagrać, zrobić
zdjęcie, podchodziły, a ich telefony się wyłączały. Moje wątpliwości co do
tych przypadków prokuratura odrzuciła na etapie śledztwa. Nikt się tym nie
zajmował. Wiem też o kilkunastu sytuacjach, gdy ktoś był 30-40 metrów od
miejsca zdarzenia, a nagle jego telefon przestawał działać albo zdjęcie,
które mu się udało zrobić, zniknęło z telefonu.>>

https://wyborcza.pl/7,82983,27995231,wypadek-szydlo-sebastian-koscielnik-o-przeoraniu-przez.html#a=190&c=8000

To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Nikołaj Gogol

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

J.F

On Fri, 14 Jan 2022 11:03:52 +0100, Olin wrote:
> [...]
> moim telefonie, u mojego mecenasa i u innych osób związanych z tą sprawą.

A skad wie?

> Inny przykład: przez trzy, cztery miesiące na moim osiedlu bardzo często
> parkowało auto na warszawskich numerach. Widziałem je także przed szkołą,
> jeżdżono za mną. Mało się z tym ukrywali.

Terrorysta w koncu, co dokonal zamachu na pania premier :-)

> [...]
> miejsca zdarzenia, a nagle jego telefon przestawał działać albo zdjęcie,
> które mu się udało zrobić, zniknęło z telefonu.>>

Byloby ciekawe, gdyby bylo prawdziwe.
A czy jest prawdziwe ... dziwne by bylo gdyby bylo prawdziwe :-)

> https://wyborcza.pl/7,82983,27995231,wypadek-szydlo-sebastian-koscielnik-o-przeoraniu-przez.html#a=190&c=8000
> To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

teraz modna synchronizacja z kontem/chmurą np google ... moze da sie
usunac na serwerze i zniknie tez z telefonu.

Nie ciepie tych synchronizacji wlasnie z tego powodu - palec sie
omsknie, dane sie skasuja ... ze wszystkich miejsc.

Jakis RCS/CVS by sie przydal np do konkaktow.

J.

Olin

Dnia Fri, 14 Jan 2022 11:15:31 +0100, J.F napisał(a):

> teraz modna synchronizacja z kontem/chmurą np google ... moze da sie
> usunac na serwerze i zniknie tez z telefonu.

No to jestem uratowany, bo się nie zsynchronizowałem.
Ale żeby aż tak daleko się posuwać w kłamstwie. Tymek pewnie dał im
rozgrzeszenie.

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

pewno znowu coś ukradli."
Michaił Sałtykow Szczedrin

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

A. Filip

Olin <ku...@adres.w.stopce> pisze:
> [...]
>
> To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

Normalnie. Smartfon to kupa skomplikowanego "względnie taniego"
oprogramowania wiec dziury "tym bardziej muszą" być.
Podejrzenia że USA zostawia (także) celowe dziury dla NSA.gov nie są
IMHO *całkiem* bezzasadne. Tyle że takie oprogramowanie/hakowanie w kombinacji
"z warszawskimi numerami" to albo partactwo albo celowe podstraszanie.
"Jakieś tam zainteresowanie służb" po linii wykluczania że to był zamach
na premier RP udający wypadek IMHO będzie trudno udupić/ukarać po
*bezstronnych* sądach dopóki dość ostro nie przegięli pały.

A co do opisywanych przypadków wyłączenia smartfonu i skasowania zdjęć:
Jak to ma być prawda więcej niż raz lub dwa razy to IMHO mamy
samooskarżenia jełopa który nie zaczął nosić cyfrowego aparatu
fotograficznego luzem (nie w kombinacji ze smartfonem). Ja to zacznę
traktować poważniej jak jełopozycja zacznie hurmem nosić takie aparaty w
do końca przyszłego tygodnia :-)

"Twoje oskarżenia świadczą *TEŻ* o tobie".
"Raz to przypadek. Dwa zbieg okoliczności. Trzy to wrogie działanie"

--
A. Filip

Dawid Rutkowski

piątek, 14 stycznia 2022 o 11:55:44 UTC+1 A. Filip napisał(a):

> [...]
> fotograficznego luzem (nie w kombinacji ze smartfonem). Ja to zacznę
> traktować poważniej jak jełopozycja zacznie hurmem nosić takie aparaty w

Jakiego "cyfrowego"?
Przecież to też komputer z kupą taniego oprogramowania.
A skąd wiesz, co to naprawdę siedzi w takiej karcie SD, CF czy XD?
A żeby zgrać zdjęcia to trzeba podłączyć do "prawdziwego" komputera, ten to już będzie podłączony do tzw. internnetu zapewne, więc zdjęcia też znikną.
Warunek konieczny to noszenie zorki-5.
Oj, spisek, filmu się nie da kupić - no ale już samo noszenie będzie odstraszające ;P

alojzy nieborak

Olin napisał(a):
> prePegasus?

Grzejesz widzę mocno temat:)

CBA kupiło system RCS za 178k EUR w 2012 roku
https://niebezpiecznik.pl/wp-content/uploads/2015/07/Fattura-087_2012-CBA_Poland_pdf-600x527.png

Olin

Dnia Fri, 14 Jan 2022 05:41:35 -0800 (PST), alojzy nieborak napisał(a):

> CBA kupiło system RCS za 178k EUR w 2012 roku

I?
Kościelnik był inwigilowany w związku z korupcją?

--
uzdrawiam
Grzesiek

adres: grzegorz.tracz[NA]ifj.edu.pl

Niestety, jest to rząd."
Woody Allen

http://grzegorz-tracz.ucoz.pl/

Dawid Rutkowski

No i widzisz, drogi idioto - za PO można było kupić taki system za kasę na waciki, a pisiorskie debile musiały wypierniczyć miliony - i jeszcze 8 milionów poszło na lewo.
Ale tą inflację dowalili - 5000%.

Robert Tomasik

W dniu 14.01.2022 o 11:03, Olin pisze:
> To jak oni to robią, że znika zdjęcie z telefonu? Jakieś czary-mary?

Informacja wydaje mi się nieprawdopodobna z technicznego punktu
widzenia. Jakieś tajemnicze oprogramowanie musiałoby być instalowane w
telefonach wszystkich, którzy tamtędy potencjalnie przechodzą, bowiem
nigdy nie wiadomo, czy któraś tych osób akurat nie będzie chciała robić
zdjęcia.

Istnieje możliwość wymazania pamięci urządzeń w danym rejonie poprzez
wysłanie silnego impulsu elektromagnetycznego, ale to by usunięto dane
ze wszystkich urządzeń w danym rejonie, i to wszystkich, a nie tylko
zdjęć obejmujących dane miejsce.

Co z aparatami? O ile komórka ma połączenie z siecią, to taki aparat
nie. Oczywiście może być coś, o czym nie wiem, ale jedynym realnym
sposobem wydaje mi się umieszczenie jakiegoś silnego światła w
niewidzialnej dla człowieka, a widzialnej dla aparatu cyfrowego strefie
widma, co powodowałoby "prześwietlenie" zdjęcia. Ale nie mam zielonego
pojęcia, czy to w praktyce możliwe.

--
Robert Tomasik

alojzy nieborak

Dawid Rutkowski napisał(a):

> No i widzisz, drogi idioto - za PO można było kupić taki system za kasę na waciki, a pisiorskie debile musiały wypierniczyć miliony - i jeszcze 8 milionów poszło na lewo.
> Ale tą inflację dowalili - 5000%.

Nie twierdzę że było inaczej. Tak, pisy wydały więcej na szpiegotrona niż wydała peło.
Co nie zmienia tego, że dziś GWno bajdurzy. Ile se popierdolą to ich, oczywiście dowodów brak.

Shrek

W dniu 14.01.2022 o 11:15, J.F pisze:

> Byloby ciekawe, gdyby bylo prawdziwe.
> A czy jest prawdziwe ... dziwne by bylo gdyby bylo prawdziwe :-)

Niby tak, bo chyba popłynął, ale z perspektywy czasu byłoby dziwne gdyby
go nie próbowali zastraszyć...

--
Shrek

***** *** i konfederację.

J.F

On Fri, 14 Jan 2022 17:01:42 +0100, Shrek wrote:

> Niby tak, bo chyba popłynął, ale z perspektywy czasu byłoby dziwne gdyby
> go nie próbowali zastraszyć...

Moze nie chcieli - nie kazdego musza zastraszac.

Natomiast od technicznej strony ... byloby to dziwne,
wiec nie bardzo wierze.

Ale kto wie, na co ta nowoczesna technika pozwala ...

J.

Krzysztof kw1618

W dniu 2022.01.17 o 20:34, J.F pisze:
Jest bardzo dużo programów pozwalających zdalnie zarządzać komputerem,
czyli też smartfonem. Zależy też od systemu operacyjnego w telefonie.
Pegasus to tylko taka innowacyjna technika instalacji w urządzeniu.
Inne programy mają równie wyrafinowany sposób instalacji.

Producenci programów już głowią się, co zrobić, aby jednak ślady nie
zostawały, producenci systemów operacyjnych głowią się jak zrobić, aby
jednak slady były.

Krzysztof kw1618

Gadające głowy w politycznym programie dyskusyjnym w jednym z wielu
mediów ogólnopolskich/internetowych powiedziały, że operator GSM ma
pełną kontrolę nad urządzeniem włączonym do ich sieci. Taki operator GSM
może zainstalować *pegasusa* lub cokolwiek innego. Operator może
włączyć/wyłączyć urządzenie, wysłać komunikat, wyłączyć. Karta SIM nie
jest potrzebna. Oczywiście warunek oczywisty: bateria zasilająca musi
mieć trochę energii i urządzenie musi być w zasięgu BTS nawet w roamingu.
Czy jakiś spec od telekomunikacji czytelnik pl.soc.prawo może to
potwierdzić ?

Ciekawa funkcja, ma google/android. Google jest w stanie uruchomić
dzwonek telefonu nawet w telefonie bez karty SIM. Funkcja "znajdź
telefon" po zalogowaniu na konto google w komputerze.

Shrek

W dniu 17.01.2022 o 20:34, J.F pisze:

> Moze nie chcieli - nie kazdego musza zastraszac.
>
> Natomiast od technicznej strony ... byloby to dziwne,
> wiec nie bardzo wierze.

W to że mu zdalnie telefon wyłączali też nie bardzo. W to że za nim
łazili? Dziwne by było gdyby nie łazili. Przecież kulsony darmowe som.