Prawo i sprawiedliwość apelacji Kaczyńskiego od decyzji Komisji Etyki Poselskiej do Prezydium Sejmu

A. Filip

https://www.onet.pl/informacje/onetwiadomosci/prezes-pis-ukarany-nagana-chodzi-o-jego-kontrowersyjne-slowa/jyenqn4,79cfc278
> [...]
> Udzielenie nagany to najwyższa z kar, jakie na posła może nałożyć
> komisja etyki. Może też zwrócić posłowi uwagę lub udzielić mu
> upomnienia. To specyficzna komisja, bo składa się zaledwie z czterech
> członków - po jednym przedstawicielu każdego klubu poselskiego. PiS ma
> tam tylko jednego reprezentanta, więc opozycja ma w niej większość.
> Zgodnie z regulaminem osoba ukarana może się odwołać do Prezydium
> Sejmu, które jest władne uchylić karę, co w tej kadencji zdarzyło się
> już kilka razy. Prawo i Sprawiedliwość w prezydium ma większość. […]

Czyli "per analogia" możliwość odwoływania się do "bezstronnego" TSUE ma
(kluczowe) znaczenie?

<ironia> (Przynajmniej) Dwuinstancyjne postępowanie to jedna z
fundamentalnych zasad prawnych, nieprawdaż? </ironia>

P.S. Postnąłem na tą grupę bo to pokazuje jakie znacznie miewają
"detale" praw/regulaminów. Jak domniemuję to nie PiS tak ustawił
Regulamin Sejmu ale raczej+ skrzętnie skorzysta.

--
A. Filip
| Pióro rani ostrzej niż strzała. (Przysłowie żydowskie)

Jacek Maciejewski

Dnia Wed, 28 Sep 2022 15:42:25 +0200, A. Filip napisał(a):

Dopiero co filipek z konopii przekonywał nas że SN upodobał sobie
chirurgów a teraz miesza Kaczyńskiego z TSUE zamiast z błotem.

<ironia> (Przynajmniej) Czy filipkowi zostały jeszcze jakieś szare
komórki i odrobina wstydu za to co wypisuje? </ironia>

--
Jacek
I hate haters.

J.F

Zaraz zaraz - a Komisja nie narusza konstytucyjnej wolnosci gloszenia
poglądów ?

:-P

J.

Dawid Rutkowski

środa, 28 września 2022 o 15:43:13 UTC+2 A. Filip napisał(a):
> [...]
>
> <ironia> (Przynajmniej) Dwuinstancyjne postępowanie to jedna z
> fundamentalnych zasad prawnych, nieprawdaż? </ironia>

Sądzisz, że kaczszyszkownik to taki obezhajec, że po,eci do nauczycielki, żeby mu naganę anulowała?
Oj, chyba mocno chciałbyś znaleźć się na luście internowanych, ale nie masz talentu, podobnie jak jaruś.