Absurdalne regulaminy cookies

Henryk Hajdan

Sprawdziłem wp.pl
Dają sobie prawo przekazywania cookies do 799 partnerów w celu
profilowania użytkownika.
Zgodnie z ustawą użytkownik klika, że się zgadza na cookies, ale ciągle
nie wiem, czy dla tych firm, takie profilowanie ma sens i daje im jakieś
rozsądne pieniądze

m4rkiz

W dniu 17.09.2022 o 21:31, Henryk Hajdan pisze:
> nie wiem, czy dla tych firm, takie profilowanie ma sens i daje im jakieś
> rozsądne pieniądze

dla sportu tego nie robią

Krzysztof kw1618

W dniu 2022.09.18 o 07:22, m4rkiz pisze:
Zawsze mnie to interesowało, korzystam z internetu, zbieram cookies,
czasem kasuję, ale nie zawsze, ktoś to cookies odczytuje, ale osobiście
jakichś niedogodności z tego powodu nie odczuwam.
Wielu pisze, że mam się tych cookies bać.

Kviat

W dniu 18.09.2022 o 13:52, Krzysztof kw1618 pisze:
Zdziwiłbyś się ile informacji można zebrać przy pomocy ciastek.
Ciastka mają swoje zalety dla użytkownika, np. nie trzeba się logować za
każdym razem do sklepów/portali po otworzeniu przeglądarki, czyli wygoda.
I o ile ktoś dane gromadzi do celów statystycznych, anonimowo, to
jeszcze pół biedy. Ale w połączeniu z danymi osobowymi...
Wiele witryn "współdzieli" (w telegraficznym skrócie) ciastka z google,
fejsem... itd., a ludzie chętnie dzielą się swoimi danymi z takimi
witrynami: data urodzenia, płeć, adres zamieszkania, nr telefonu,
preferencje seksualne, polityczne, znajomi/małżonkowie, kiedy i gdzie co
roku jedziesz na urlop...

Można śledzić co kto kupował i gdzie, jakie witryny przeglądał, jakie
profile w mediach społecznościowych przeglądał. Można profilować
konsumenta (wyborcę...) sprzedawać takie dane i to opracowane przez
algorytmy. Czyli w zasadzie wiedzą o tobie wszystko :)
Jak nr telefonu podasz w jednej witrynie, a miejsce zamieszkania w
innej, to i tak to połączą... a potem dzwoni bot do ciebie i mówi: czy
dodzwoniłam się do pana/pani z Wrocławia, bo my byśmy chcieli zaprosić
na odbiór miksera...
A ty się potem zastanawiasz skąd oni do cholery wiedzą, że dzwonią do
Wrocławia, przecież mówią, że losują numery telefonów... ;)

Marketoidy (nie tylko) tłumaczą to, że w ten sposób mogą przedstawić ci
propozycję (reklamę) czegoś, czym mógłbyś być zainteresowany (np.
podobni do ciebie coś tam kupili, więc jest szansa, że też będziesz
zainteresowany), zamiast zasypywać cię pierdyliardem reklam czegoś,
czego i tak nie kupisz, bo to kasa wyrzucona w błoto przez reklamodawcę.
Dlatego sprofilowana reklama jest bardziej opłacalna.
Jest w tym jakiś sens, bo nachalne reklamy rzeczy, które kompletnie
ludzi nie interesują są irytujące i tylko dodatkowo zniechęcają.
Ale z drugiej strony, równie irytujące jest to, że gdy kupisz wiertarkę,
to potem przez klika dni wyświetlają ci się reklamy wiertarek (na co
komu druga wiertarka, jak już kupił...). I to nawet na witrynach, na
które nigdy wcześniej nie wchodziłeś - magia ciasteczek.
I gdyby to profilowanie dotyczyło tylko wiertarek, namiotów i zabudowy
kuchennej...

Więc jak ktoś szanuje swoją prywatność, to faktycznie ma się czego bać :)

Pozdrawiam
Piotr

Krzysztof kw1618

W dniu 18.09.2022 o 15:32, Kviat pisze:
Ale nie zgadzam się, tym, ze ciastko pozwala śledzić na jakie www
wchodze, a tylko pozwala śledzić www z którymi układ ma twórca ciastka.
Widać ile ciastek produkuje google, wp.pl, onet, interia i inne portale.
Potem te ciastka odczytywane są przez partnerskie www.

Henryk Hajdan

W dniu 19.09.2022 o 15:32, Krzysztof kw1618 pisze:

> [...]
> wchodze, a tylko pozwala śledzić www z którymi układ ma twórca ciastka.
> Widać ile ciastek produkuje google, wp.pl, onet, interia i inne portale.

Twoje www generuje tylko SESSIONID cookies, domyślam się, że nie
odczytujesz żadnych cookies

J.F

Pewnie daje.
Np wiedzą, jakie reklamy ci wyswietlac na stronach wp :-)

J.

J.F

Taaa ... a potem anonimowa statystyka, ze 10% kibicow Legii
korzysta z portali randkowych dla homo ...

> [...]
> innej, to i tak to połączą... a potem dzwoni bot do ciebie i mówi: czy
> dodzwoniłam się do pana/pani z Wrocławia, bo my byśmy chcieli zaprosić

Jestes pewien, ze tak?
A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
przekazywanie?
Np z banku?

Albo i nie wyraziles, ale dawno temu podales jedno i drugie.

Osobna sprawa, to fejsbooki i google - proszą grzecznie o dostep do
twoich kontaktow ... i juz maja powiazanie telefon-email-imie i
nazwisko dla wszystkich twoich znajomych ...

> A ty się potem zastanawiasz skąd oni do cholery wiedzą, że dzwonią do
> Wrocławia, przecież mówią, że losują numery telefonów... ;)

Zalezy czy na komorke dzwonią, czy na stacjonarny.

A google potrafi ustalic typową lokalizację telefonu.

> [...]
> Ale z drugiej strony, równie irytujące jest to, że gdy kupisz wiertarkę,
> to potem przez klika dni wyświetlają ci się reklamy wiertarek

Eee tam kupisz - wystarczy ze obejrzysz wiertarke gdzies na stronie
internetowej i juz wyskakuja reklamy wiertarek np w Onecie :-)

> (na co komu druga wiertarka, jak już kupił...)

Moze zdążą przed zakupem, moze uda ci sie wcisnąc drugą,
a przeciez zaraz bedziesz wiertla kupował :-)

Kviat

W dniu 19.09.2022 o 16:05, J.F pisze:

> Jestes pewien, ze tak?
> A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
> przekazywanie?
> Np z banku?

Nie napisałem, że tylko tak.

Powrotu do zdrowia życzę.
Piotr

Monika Głowacka

W dniu 19.09.2022 o 16:05, J.F pisze:

> Jestes pewien, ze tak?
> A nie maja listy z jakiejs instytucji, gdzie wyraziles zgode na
> przekazywanie?
> Np z banku?

Ja mam dual-sim jeden numer podaję wszędzie i wyrażam zgody, ustawiony
mam dzwonek na brak dzwonka i ciągle mam nieodebrane telefony z tego
numeru, nawet 20 dziennie
Strona odebractelefon.pl i inne takie mówią, że to spam.

Drugi numer mam do dzwonienia prywatnie i na ten numer też zaczęli dzwonić.

J.F

On Tue, 20 Sep 2022 12:11:48 +0200, Monika Głowacka wrote:

> [...]
> numeru, nawet 20 dziennie
> Strona odebractelefon.pl i inne takie mówią, że to spam.

Ale nie odbierasz, to nie wiesz czy "dodzwonilam sie do mieszkanca
XX", i czy dzwonią losowo, czy jakos lepiej namierzaja.

> Drugi numer mam do dzwonienia prywatnie i na ten numer też zaczęli dzwonić.

Choc to sugeruje, ze nie tak losowo ...

J.

rowerex rowerex

poniedziałek, 19 września 2022 o 16:06:17 UTC+2 J.F napisał(a):

> Osobna sprawa, to fejsbooki i google - proszą grzecznie o dostep do
> twoich kontaktow ... i juz maja powiazanie telefon-email-imie i
> nazwisko dla wszystkich twoich znajomych ...

Zgoda na dostęp na jakim poziomie i do czego? Zrobiłem sobie zrzut
danych z fejsbuka i to co mnie zdziwiło, to spis o nazwie: your address
books.

Fejsbuk jest skojarzony z jednym z moich adresów email (skrzynka na
onecie) i nigdy nie podawałem mu innego emaila, ale okazuje się, że
skądś sobie zaciągnął listę moich kontaktów emailowych, która jest
szersza niż ta wynikająca ze skojarzonego konta - częściowo są to
adresy np. z konta na o2, którego fejsbuk znać nie powinien - częściowo,
bo ta lista to sieczka i niekompletna składanka z różnych kont.

Loguję się tylko z komputerów stacjonarnych, które kontaktów nie
mają z racji tego, że nie są smartfonami, a nawet jeżeli mają kontakty
w jakimś Outlooku, to nie są to te ze spisu - fejsbuk zna nawet te, do których
przestałem wysyłać emaile długo przez założeniem na nim konta.

Aby było śmieszniej, z poziomu fejsbuka nie mogę znaleźć niczego, co
by pozwalało tą listę adresów edytować lub usuwać, a w ściągniętym
spisie jest przycisk "Zobacz na Facebooku" z linkiem, tyle,
że po kliknięciu jest komunikat o błędzie i nieistniejącej stronie.

Pozdr-
-Rowerex

J.F

On Wed, 21 Sep 2022 08:20:01 -0700 (PDT), rowerex rowerex wrote:

> Zgoda na dostęp na jakim poziomie i do czego?

Do "ksiazki kontaktow". Albo prosi o import z pliku.

> [...]
> adresy np. z konta na o2, którego fejsbuk znać nie powinien - częściowo,
> bo ta lista to sieczka i niekompletna składanka z różnych kont.

I nigdy mu nie zaimportowałes kontaktow, albo nie wyraziles zgody na
telefonie?

> [...]
> w jakimś Outlooku, to nie są to te ze spisu - fejsbuk zna nawet te, do których
> przestałem wysyłać emaile długo przez założeniem na nim konta.

Mogl przeaanalizowac skrzynke pocztową.

Oraz ... jak pisalem - mogl podac dane ludzi, ktorzy Ciebie
mieli w kontaktach. Oni skorzystali z propozycji i
pozwolili/zaimportowali, a teraz FB wie, ze jestes ich znajomym,
wiec i oni sa twoimi znajomymi :-)

Marcin Debowski

On 2022-09-22, J.F <jfox_x...@poczta.onet.pl> wrote:

> Do "ksiazki kontaktow". Albo prosi o import z pliku.

> I nigdy mu nie zaimportowałes kontaktow, albo nie wyraziles zgody na
> telefonie?

Sprawidziłem sam z ciekawości i moja lista kontaktów na FB pokrywa się w
całości z listą z Whatsupa, za to nie pokrywa się listą telefonu. Nie
kojarzę abym wydawał kiedykolwiek zgode i mało prawdopodobne abym to
zrobił bo jestem na takie zgody uczulony, no ale wiadomo kto jest
właścicielem whatsupa.

Dodatkowo zaintrygowały mnie strony, które niby polecam, i nie są to
strony, które kiedykolwiek polecałem, a prawdę mówiąc wręcz przeciwnie,
są to strony, gdzie nabazgralem coś o danej firmie negatywnego.

A, że FB śmierdzi w najgorszy sposób, to wcześniej zdarzyło mi się
przekonać, widząc właśnie polecenia stron od znajomych. Ponieważ wybór
tych stron był od czapy, więc się znajomych zawsze pytam, czy serio
polecają to czy tamto, i najczęściej nie polecają. Słowem, wygląda na
ordynarną, marketingową manipulację.

--
Marcin

rowerex rowerex

czwartek, 22 września 2022 o 14:36:54 UTC+2 J.F napisał(a):

> [...]
> mieli w kontaktach. Oni skorzystali z propozycji i
> pozwolili/zaimportowali, a teraz FB wie, ze jestes ich znajomym,

Powtarzanie tysiące razy tego samego pytania zwiększa
prawdopodobieństwo uzyskania "oczekiwanej" odpowiedzi, bo
choćby na nie wiem jakiego uparciucha trafiło, to i tak się kiedyś
przy takim powtarzaniu pomyli i nawet tego nie zauważy - nie ma
chyba zakazu okresowego ponawiania pytań o dostęp do danych,
może nie codziennie, ale co kilka "wizyt" na jakimś portalu...
Zresztą, zawsze można okresowo zmieniać wizualną formę zapytania,
tak by użytkownik miał większą "szansę" się pomylić...

Wracając do kontaktów, które nie wiadomo skąd zna fajsbuk, to przy
wszystkich jest jedna data 31 maja 2015 (samo konto istnieje od
roku 2014), co by znaczyło jakieś nieopatrzne kliknięcie zgody lub też
może wtedy obowiązywało inne prawo, może mniej restrykcyjne, albo
cholera wie co. Żadnych kontaktów które realnie "nabyłem" później
tam nie ma, więc nie wiem czy się cieszyć, bo wciąż nie wiem skąd
się one tam wzięły...
Szkoda, że nie ma obowiązku podawania źródła takich danych, czyli
skąd zostały pobrane, a także na podstawie jakiej zgody i kiedy tę zgodę
uzyskano - może takie dane istnieją, ale raczej nie dla zwykłych
śmiertelników, może gdyby wziąć Zuckenberga na zakładnika, to by
je podali zanim dostanie się kulkę od snajpera...

Pozdr-
-Rowerex

rowerex rowerex

środa, 21 września 2022 o 17:20:03 UTC+2 rowerex rowerex napisał(a):

> [...]
> spisie jest przycisk "Zobacz na Facebooku" z linkiem, tyle,
> że po kliknięciu jest komunikat o błędzie i nieistniejącej stronie.

Poszukałem i znalazłem taką oto stronkę:
https://www.the-parallax.com/whats-in-facebook-data/
a w niej link:
https://www.facebook.com/invite_history.php
w którym w końcu można tą listę adresów skasować!

Na samym fejsbuku też można się do tego dostać, ale jest to trudne,
bo trzeba mocno pogrzebać w "Ustawieniach Facebooka na
urządzenia mobilne", a tam jest np. taka ciekawostka jak opcja
"ciągłego przesyłania kontaktów"z urządzeń mobilnych i aplikacji do
fejsbuka...

Pozdr-
-Rowerex

Marcin Debowski

On 2022-09-27, rowerex rowerex <row...@op.pl> wrote:

> [...]
> a w niej link:
> https://www.facebook.com/invite_history.php
> w którym w końcu można tą listę adresów skasować!

Aha.
"Nie masz zaimportowanych żadnych informacji kontaktowych."
A w ściągniętym archiwum mam.

> [...]
> urządzenia mobilne", a tam jest np. taka ciekawostka jak opcja
> "ciągłego przesyłania kontaktów"z urządzeń mobilnych i aplikacji do

FB i podobni krętacze robią to wszystko tak bardzo zawikłane i
nietransparentne jak tylko się da. To zapewne część strategii. Że
jeszcze nie wpadli, aby podobnie jak w fizycznych marketach, umieszczać
reklamy przy przeszukiwaniu ustawień. A może wpadli, bo jednak adblocki
mi sporo wycinają?

--
Marcin