Kraj bezprawia

Wiesiaczek

Feb 8, 2024, 1:16:31 AMFeb 8
"Czy ktoś kto wymusza pierwszeństwo i doprowadza w ten sposób do
wypadku, jest wyłącznym jego sprawcą? Wbrew pozorom odpowiedź na takie
pytanie nie jest oczywista, a wina za zdarzenia drogowe może być czymś
płynnym."

Czytaj więcej na
https://motoryzacja.interia.pl/przepisy-drogowe/news-spowodowala-wypadek-sad-przyznal-jej-odszkodowanie-i-rente,nId,7315439#utm_source=paste&utm_medium=paste&utm_campaign=chrome

No to już całkiem jest popierdolone w tym kraju!

Po kiego chuja w ogóle jest PoRD?

Ja pierdole taką "sprawiedliwość"!

--
Wiesiaczek - dziś z podkarpackiej wsi
"Ja piję tylko przy dwóch okazjach:

dantes

Feb 8, 2024, 7:16:17 AMFeb 8
Dnia Thu, 8 Feb 2024 07:16:27 +0100, Wiesiaczek napisał(a):

> [...]
>
> No to już całkiem jest popierdolone w tym kraju!

Najwidoczniej ktoś ''zechciał zauważyć '' to:

Uczestnik ruchu i inna osoba znajdująca się na drodze są obowiązani
zachować ostrożność albo gdy ustawa tego wymaga - szczególną ostrożność,
unikać wszelkiego działania, które mogłoby spowodować zagrożenie
bezpieczeństwa lub porządku ruchu drogowego, ruch ten utrudnić albo w
związku z ruchem zakłócić spokój lub porządek publiczny oraz narazić
kogokolwiek na szkodę. Przez działanie rozumie się również zaniechanie.
art. 3; par. 1 ustawy PORD.

J.F

Feb 8, 2024, 11:12:05 AMFeb 8
On Thu, 8 Feb 2024 07:16:27 +0100, Wiesiaczek wrote:
> [...]
>
> No to już całkiem jest popierdolone w tym kraju!

Ale o co chodzi?
Sprawe "wyłącznego sprawstwa" niedawno Robert poruszał, i chyba miał
racje - zasada ryzyka.

Natomiast pismaki trochę mylą zasady.

A moze wolisz po amerykansku - miliny odszkodowania, bo klientka SIĘ
kawą oblała :-)

J.

Wiesiaczek

Feb 8, 2024, 12:24:43 PMFeb 8
W dniu 8.02.2024 o 17:12, J.F pisze:

> Ale o co chodzi?
> Sprawe "wyłącznego sprawstwa" niedawno Robert poruszał, i chyba miał
> racje - zasada ryzyka.

No jak to o co?

O to, że rowerzystka lekceważąc znak STOP wjechała komuś pod samochód!
Jakie może mieć usprawiedliwienie?!

--
Wiesiaczek - dziś z DC

J.F

Feb 9, 2024, 4:21:43 AMFeb 9
On Thu, 8 Feb 2024 18:24:40 +0100, Wiesiaczek wrote:

> No jak to o co?
>
> O to, że rowerzystka lekceważąc znak STOP wjechała komuś pod samochód!
> Jakie może mieć usprawiedliwienie?!

Nie wiemy jak to dokładnie wyglądało, ale kluczowe jest tu "wyłączne".

Wystarczy, ze sąd uzna, ze kierowca w samochodzie się przyczynił,
i juz nie ma "wyłączne".

A odpowiedni artykuł jest w KC.

J.

Wiesiaczek

Feb 9, 2024, 6:21:57 AMFeb 9
W dniu 9.02.2024 o 10:21, J.F pisze:
Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się przyczynić.

Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

W tym drugim przypadku PoRD można o kant dupy potłuc!

dantes

Feb 9, 2024, 6:56:51 AMFeb 9
No to wyobraź sobie, że "masz pierwszeństwo", a ktoś "niemający
pierwszeństwa".... "wtacza się na drogę"...
a w owej chwili czasu jesteś jeszcze na tyle "daleko" od miejsca przecięcia
się kierunków ruchu uczestników, nadciągającego zdarzenia drogowego,
że dysponujesz wystarczającą ilością czasu i odległości
na to aby zatrzymać swój pojazd przed tymże miejscem.

I jeśli nie podejmiesz decyzji o zatrzymaniu pojazdu to przyczyniasz sie
do jego zaistnienia, czyli jesteś współwinny.

> Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

Masz.
Ale to wcale nie oznacza, że wolni Ci rozjeżdżać debili:
art. 3; par. 1 ustawy PORD.

> W tym drugim przypadku PoRD można o kant dupy potłuc!
W jakim drugim przypadku?

J.F

Feb 9, 2024, 9:39:59 AMFeb 9
On Fri, 9 Feb 2024 12:21:54 +0100, Wiesiaczek wrote:

> Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się przyczynić.
> Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.
> W tym drugim przypadku PoRD można o kant dupy potłuc!

Tu nie chodzi o pierwszeństwo, tylko spowodowanie/przyczynienie sie do
wypadku :-)

-przekroczona predkosc (przy drastycznej, to nawet cala wina bedzie po
stronie tego z pierwszenstwem)
-brak świateł,
-zły stan techniczny pojazdu,
-LEDowe żarówki
-za późna reakcja - czyli brak szczególnej uwagi,
-nie zastosowanie zasady ograniczonego zaufania,
-niewłasciwy manewr obronny (a moze się dało ominąc, itp),

sąd coś wymysli, i biedna babcia dostanie odszkodowanie na stare lata
- i to się nazywa interes społeczny :-)

A tu masz inny przykład z Łodzi
https://motoryzacja.interia.pl/raport-polskie-drogi/news-pijany-pieszy-na-czerwonym-wbiegl-mu-pod-kola-kierowca-winny,nId,2894089

Gdzies był film z kamery.
https://tvn24.pl/lodz/pieszy-wbiegl-mu-pod-kola-kierowca-skazany-pieszy-niewinny-ra919413-2304462

Pijany przechodzien, na czerwonym swietle, a i tak kierowca winny, bo
13km/h za szybko jechał.
Przy czym jak przeanalizowac wyrok, to sąd w zasadzie miał rację.

A kierowca sam się obciązył :-)

J.

Wiesiaczek

Feb 9, 2024, 1:51:38 PMFeb 9
W dniu 9.02.2024 o 15:39, J.F pisze:
I to właśnie jest zwykłe kurewstwo sądów!

Robert Tomasik

Feb 9, 2024, 2:28:46 PMFeb 9
W dniu 09.02.2024 o 12:21, Wiesiaczek pisze:

> Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się
> przyczynić. Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

Ale to jest właściwy moment, byś spróbował to pojąć. Tak właśnie jest.
--
(~) Robert Tomasik

nie_ma...@onet.pl

Feb 9, 2024, 6:27:27 PMFeb 9
Wiesiaczek <ciotkaz...@vp.pl> napisał(-a):

> Nie wyobrażam sobie, żeby kierowca mający pierwszeństwo mógł się przyczynić.
>
> Albo mam to pierwszeństwo albo nie ma.

Bo jesteś znany jako człowiek ograniczony.
Wystarczy, że zapindalał z prędkością uniemożliwiającą reakcję na takie
sytuacje.

nie_ma...@onet.pl

Feb 9, 2024, 6:27:27 PMFeb 9
Wiesiaczek <ciotkaz...@vp.pl> napisał(-a):

> I to właśnie jest zwykłe kurewstwo sądów!

To przykre, że głupki nie mogą bezkarnie zap**lać.

Aczkolwiek te 13km/h to było przegięcie. Wie ktoś jak się skończyło?

Wiesiaczek

Feb 9, 2024, 11:34:52 PMFeb 9
Jest chujowo!
Sprawca wypadku, ten pijany, który wtargnął ignorując znak STOP nie
poniósł żadnych konsekwencji!
Co więcej, dostanie odszkodowanie.

Możesz to logicznie uzasadnić?

J.F

Feb 12, 2024, 3:39:43 AMFeb 12
Bo ja wiem ... moze jednak sprawiedliwy wyrok ?

J.

Wiesiaczek

Feb 12, 2024, 12:07:29 PMFeb 12
W dniu 12.02.2024 o 09:39, J.F pisze:
Znam kilka "sprawiedliwych" wyroków również z autopsji.
Ale ponieważ wiara nie podlega dyskusji, więc nie będę Ciebie przekonywał.